10 rad dla zaawansowanych biegaczy - to musisz wiedzieć!

10 rad dla zaawansowanych biegaczy - to musisz wiedzieć!

Redakcja

2017-11-13

brak komentarzy

Zadaniem trenera okazuje się naprowadzić swoich uczestników na odpowiedni kursrady  dla  biegaczy

. Poprzez trening, ale też motywację. Nie ma nic lepszego, niż praca z zawodnikami, którzy okazują się mocno zmotywowani, w pełni świadomi zamiarze oraz kosztowny do niego prowadzącej. Czasami mimo wszystko spotyka się na swojej drodze ludzi, którzy nie do zakończenia zdefiniowali swoje dążenia. A przecież trzeba wytyczyć kosztowny, nie znając miejsca docelowego. Poniższe reguły umożliwią ci usystematyzować treningi oraz znaleźć się ponownie na kursie oraz drodze do własnego zamiarze                        WYZNACZ własny CEL Jakie okazują się Twoje szanse na osiągnięcie sukcesu, jeżeli masz niejasne ambicje? Nie będąc w stanie porównywać osiąganych rezultatów do pożądanych rezultatów, nie będziesz wiedział, czy zmierzasz we właściwym kierunku. To droga donikąd. lub w tym planowaniu konkretny – ustal: co, gdzie, kiedy oraz jak. Na przykład, na wiosnę w Orlen Maratonie pokonam trasę  czasie poniżej 3:45. ustal GRANICE POŚWIĘCENIA Nie osiągniesz własnego zamiarze, jeżeli nie zrozumiesz oraz nie pogodzisz się z poświęceniami z tym związanymi. Zawczasu oszacuj pracę, jaka będzie wymagana dla sprostania Twoim ambicjom. Czy da się zaplanować wynik poniżej trzech godzin w maratonie, jeśli 10 rad dla zaawansowanych biegaczy nie ma się okresu na trening 5 razy w 7 dniach? Czy da się być coraz szybszym, imprezując w każdy weeken ZAPLANUJ STARTY Zawody okazują się postać ćwiczeń. Zaplanuj własny kalendarz startów z wyprzedzeniem, wpleć go do planu, porady dla biegaczy. Nie ma nic lepszego niż wizyta kontrolna własnego przygotowania w warunkach bojowych. Na ćwiczeń nie osiągniesz podobnego poziomu motywacji. Zawody nie muszą być głównym celem samym w sobie, okazują się do niego drogą. ZAPLANUJ KILOMETRAŻ Zapisywanie osiągnięć treningowych służy tworzyć rozmaite zestawienia. Te ponownie mogą uporządkować oraz lepiej rozplanować trening. Po dwóch tyg. ciężkiej obowiązków wykonaj jeden tydzień z mniejszym kilometrażem – daj organizmowi się odżywić, by za sprawą superkompensacji wejść na wyższy zawartość. Każdy organizm jest odpowiedzialny w osobisty sposób – poznaj własny. Sprawdź siebie oraz eksperymentuj w czasach treningowych, byś mógł ustalić plan przedstartowy. sprawdzisz, czy oraz jak długo puścić trening prosto przed docelowym startem dla osiągnięcia szczytu kondycji. WPROWADŹ SPRAWDZIANY Niektóre z treningów, zwłaszcza przed startem, możesz potraktować poważniej – jak sprawdzian kondycji. Odpowiednie wyniki pozwolą zaszczepić w Tobie więcej świetnej samooceny przed

ostateczna próbą. lub gotowy na Twój wielki dzień.   licznych „kanapowców” dostaje olśnienia i zaczyna biegać.jak  biegać />

Z następującymi po sobie treningiem mają się coraz lepiej i ślepo dokładają następne kilometry wydłużając okres ćwiczenia. Niestety niejednokrotnie po m-cu przygody z bieganiem pojawiają się pierwsze urazy, dni, w których zaplanowany trening nie może zostać zrealizowany. Widmo kontuzji doprowadza ich do frustracji, zabiera Regularnie co niedzielę dołączam na długie wybieganie do jakiejś zespoły biegowej.  Zastanawiałem się, co okazuje się fenomenem masażu zaraz po starcie. Doszedłem do wniosku, że… wartość - okazuje się darmowy! W zawodowym światku wymasowanie po wykańczającym starcie, gdzie wypruwamy się do zakończenia, przeprowadza się na 2-3 dzień po mistrzostwach. Dlaczego? Mięśnie okazują się tak mocno zmęczone, że masowanie, ugniatanie, rozbijanie zakwasów prosto po starcie spowoduje więcej szkody niż pożytku. Zawodowiec, który teoretycznie powinien mieć przyzwyczajone mięśnie do masażu zaraz po zaprzestaniu zawodów unika go jak ognia - prędzej pójdzie pod kroplówkę niż na wymasowanie.  mimo wszystko w przypadku miłośników biegania, którzy nie biegną na maxa (ci, którzy to zrobili, prawdopodobnie wymagali interwencji ratownika medycznego i na niego się nie załapali) a biegają asekuracyjnie albo spokojnie mogą jak w szczególności korzystać z lekkiego masażu - ich mięśnie jeszcze nie doznały fali tsunami mikrourazów. Żartobliwie da się powiedzieć, że jak biegacz po alt3 osiągnięciu linii mety rusza się o własnych siłach to z pewnością może iść na wymasowanie. 7. Przerost kondycji nad treścią. Przeczytałem 50 książek dot. tematyki biegowej i na pewno sobie poradzę. Nic więcej mylnego - książki to spisana wiedza, która z pewnością zwiększy twoją skuteczność treningową, ale przenigdy nie da ci recepty na siebie. Każdy ma inny organizm, to, co działa na Mietka może zadziałać na ciebie. Doświadczenie okazuje się czymś, co zdobywa się latami. Bazując na trafnych wnioskach wyciągniętych z niepowodzeń robisz się lepszym, skuteczniejszym biegaczem. 8. nigdy nie odpuszczam. Podczas biegu boli mnie noga, ale choćby nie wiem, co nie odpuszczę tego ćwiczenia, startu czy przyszłych zawodów. Ach taki zawzięty charakter. Cechą mistrza okazuje się jedynie waleczność, ale przede wszystkim umiejętność analitycznego myślenia. Szybka kalkulacja zysków i strat okazuje się czymś, co wyróżnia profesjonalistę od potomka. Kiedy niespodziewanie będzie boleć noga, to od nas jest zależne czy kontynuujemy trening czy wracamy mieszkania. Leczymy nogę czy biegamy z

bólem i oczekujemy cudu samouzdrowienia (szczególnie znany wszystkim),

łudzimy się, że jakoś to będzie. Niestety w 95% przypadków okazuje się tak, że kontuzja się pogłębia wysyłając nas na bezpłatny biegowy urlop, co w konsekwencji niweczy biegowe plany, przyprawia alt4 o depresję… Nie biegam już 25 dzień… Do kontuzji trzeba podchodzić asertywnie – boli nie biegam, luzuję, leczę uraz. istotne nie okazuje się to jak się zaczyna, ale jak się kończy. skuteczniej być leczniczym i cel osiągnąć miesiąc później niż borykać się z urazami. 9. Sprzętowa panika. Żyjemy w czasach, w których trudno obejść się bez elektronicznych gadżetów. Telefon z GPS traktujemy niczym wyrocznię. Bez wątpienia okazuje się to dobre urządzenie pomagające w motywacji i monitoringu biegowych kroków. trzeba nauczyć się biegać bez nawigacji, zegarka, wsłuchać się w swój.  Dzięki temu, gdy GPS zawiedzie nie wpadniemy w panikę na ćwiczenia/mistrzostwach. Przecież nic się nie stało, naprawdę nic się nie stało… Biegniemy dalej, to jedynie sprzęt nie działa, a nie twoje nogi. 10. Samotny biegacz. Samotność długodystansowca, okazuje się czymś nieodzownym w ćwiczenia biegowym. mimo wszystko może ona zniknąć, gdy wracamy do otoczenia, w którym, na co dzień egzystujemy. trzeba mieć osobę, która nas wzmacnia, motywuje, okazuje się wysłuchać. Powiedzmy prosto: wyżalenie się wpływa, na jakość ćwiczenia. Kiedy skroń okazuje się „lekka” biega się dużo prościej, przyjemniej, radośniej. Gdy dokucza kontuzja, wsparcie bliskiej osoby okazuje się nieodzownym elementem ćwiczenia biegowego i mentalnego.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness