3 najważniejsze zasady na jędrną skórę!

3 najważniejsze zasady na jędrną skórę!

Redakcja

2017-07-03

brak komentarzy

witaminy z grupy B znajdują się w wątróbce, chudym mięsie, orzechach, bananach, jajkach, kartoflach, pieczywie pełnoziarnistym i roślinach strączkowych. Witamina B łagodzi podrażnienia i nawilża skórę, też przeciwdziała jej przetłuszczaniu i pojawianiu się wągrów. Zdrowa skóra potrzebuje ich regularnego transportowania diecie.

Witaminę E trzeba znaleźć w wytłaczanych na zimno olejach roślinnych, miękkich margarynach, maśle, kiełkach, pestkach dyni i słonecznika. Witamina E opóźnia pojawianie się zmarszczek, dodaje blasku cerze. To antyoksydant neutralizujący wolne rodniki, odpowiedzialne za niszczenie komórek, jedynie skóry.

Witamina C - jej źródła to papryka, brokuły, brukselka, czarne porzeczki, kiwi, pomarańcze, cytryny, klementynki. Witamina C cofa skutki starzenia skórę, funkcjonuje antyoksydacyjnie. Dotlenia komórki skóry i wzmacnia ;. Kwas askorbinowy odgrywa również ważną funkcję w wytwarzaniu kolagenu, Poznaj zasady i jadłospis diety na jędrną skórę! czyli białka odpowiadającego za gęstość skóry.

Beta-karoten to prowitamina A, przekształcająca się w witaminę A tylko w organizmie, pochodząca z warzyw i owoców. Występuje w marchwi, suszonych morelach, szpinaku, brzoskwiniach, czerwonej papryce i brokułach. „Prawdziwa” witamina w własnej docelowej formie bywa natomiast obecna tylko w produktach pochodzenia zwierzęcego - w wątróbce i jajkach. dieta dla skóry może uwzględniać obie lub tylko jedną z rodzajów wit. A.

Witamina A, niezależnie od jej kondycji, opóźnia przebieg starzenia się skóry (bywa przeciwutleniaczem), ochrania błony komórkowe, wspomaga funkcjonowanie tkanki nabłonkowej. okazuje się szczególnie ważna dla dobrego stanu skóry, włosów, paznokci, wzroku i kości.

Składniki diety dla skóry

oprócz witamin, ważne są także minerały i pierwiastki śladowe i produkty.

  • Selen - składniki bogate w selen to drożdże, jak mieć jędrną skórę ryby morskie, kukurydza, orzechy i składniki zbożowe. Bierze on udział w wytwarzaniu przeciwutleniaczy, które chronią przed uszkodzeniami błony komórkowe i krwinki czerwone. Selen ma także właściwości przeciwnowotworowe.
  • Jod - jego główne kopalnia to ryby morskie. brak tego pierwiastka przejawia się szorstką tkanką skórną, która ma podatności do łuszczenia się.
  • Żelazo - występuje w praktycznie wszystkich zielonych i czerwonych warzyw, jego najlepszym bezpiecznym źródłem bywa wątróbka. Jego dostarczanie bywa szczególnie ważne dla niewiast obficie miesiączkujących, gdyż podczas krwawienia bywa on tracony.
  • Kwasy omega-3 i omega-6 - znajdują się przede wszystkim w tłustych rybach, tranie, pestkach dyni, orzechach, oleju winogronowego i oliwie z oliwek. odpowiedzialne są za zatrzymywanie wody w naskórku, czyli za stan jej nawilżenia.
  • Likopen to substancja chroniąca przed szkodliwym działaniem dieta na jędrną skórę promieniowania UV - a to one bywa zazwyczaj odpowiedzialne za przedwczesne starzenie się skóry i jej przesuszenie. Według niektórych eksperymentów ma także działanie przeciwnowotworowe. Likopen bywa barwnikiem obecnym w czerwonych roślinach - czerwonych pomidorach, arbuzach, czerwonych grejpfrutach i owocach dzikiej róży.
  • Resweratrol to silny antyoksydant. Skutecznie spowalnia przebieg starzenia się komórek, także tych zawartych w cerze. Znaleźć go trzeba w winogronach, szczególnie w ich skórce, czerwonym winie, czarnej porzeczce i orzeszkach ziemnych.

Aby równocześnie dostarczyć cerze kilku ważnych minerałów, trzeba skorzystać z medycyny ludowej i pić napar ze skrzypu polnego (preparaty gorzej się wchłaniają). taka ziołowa herbata posiada krzem, potas, też bioflawonoidy. z kolei napar z pokrzywy posiada sole mineralne niezbędne cerze do zachowania zdrowego kolorytu.

Porady dietetyczne na piękną ćwiczenia na jędrną skórę cerę

W dbaniu o prawidłową pielęgnację skóry dobrze pamietać, że cerze nie służy kawa, czekolada, kakao, alkohol ani żywność z dużą ilością konserwantów i cukru. ostre przyprawy, takie jak pieprz czy chili, najkorzystniej bywa wymienić na łagodniejsze, np. tymianek czy kminek. Tłuszcze zwierzęce i tłuszcze trans, powstające z tłuszczy nienasyconych po przetworzeniu, także wyjątkowo źle wpływają na cerę - mogą wywołać przesuszenie, przebarwienia, a także wypryski.

Negatywnie wpływają na naskórka: stres, niedobór snu, dym papierosowy, też długie przebywanie w klimatyzowanych pomieszczeniach. Skóra nie lubi intensywnego opalania, promienie słoneczne wysuszają skórę i przyśpieszają pojawienie się zmarszczek. Dla osób cierpiących na suchą skórę polecamy picie co najmniej 8 szklanek wody mineralnej dziennie. Nawilży ona skórę "od środka" i poprawi jej jędrność.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness