5 badań które warto zrobić przed rozpoczęciem treningów

5 badań które warto zrobić przed rozpoczęciem treningów

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

Mając na uwadze przedstawione powyżej zależności zaleca się pokusić się o wykonanie kilku mniej albo więcej podstawowych badań. pamietać  o tym powinny osoby, które odchudzają się zazwyczaj oraz z miernym skutkiem oraz wszyscy mający słabość to drastycznych metod redukcyjnych jak na przykład diety szczególnie niskokaloryczne, eliminacyjne, ketogenne oraz inne. Do badań, które szczególnie zaleca się wykonać należą przede wszystkim:                                                    Jakie badania wykonać przed rozpoczęciem treningów?       

Morfologia krwi obwodowej – w zasadzie  jest to zwłaszcza podstawowe badanie, zaleca się je wykonywać rutynowo, gdyż w sposób przekrojowy ocenia kondycję prozdrowotną organizmu. Szczególną uwagę zaleca się zwrócić na ilość hemoglobiny, (problem dotyczący głównie pań), gdyż jej niski status może wyraźnie utrudnić spalenie tkanki tłuszczowej, obniżając wydolność organizmu.

TSH – oznaczenie poziomu tyreotropiny należy do najważniejszych badań, jakie wykonuje się w zamierzenia oszacowania kondycji fizycznej metabolicznej organizmu, a dokładnie – do oceny stanu organizmu tarczycy. Podwyższony ilość tyreotropiny występuje w przebiegu niedoczynności te badania warto zrobić przed rozpoczęciem treningów tarczycy. W przypadku jakichkolwiek nieprawidłowości w poziomie TSH należy poszerzyć diagnostykę o oznaczenie poziomu wolnej trójjodotyroniny FT3 oraz wolnej tyroksyny FT4 oraz anty-TPO. Należy pamietać, że wynik TSH mieszczących się w granicach górnych widełek już jest sygnałem alarmowym.

Testosteron, inne hormony płciowe oraz hormony gonadotropowe – oznaczenie poziomu hormonów płciowych ma wartość tylko dla oceny stanu funkcji rozrodczych, ale również dla zweryfikowania ogólnie pojętej gospodarki energetycznej ustroju. W przypadku panów kluczowe wartość ma ilość testosteronu oraz estradiolu. U pań szczególnie ważne jest oznaczenie poziomu prolaktyny, badania które zapobiegną kontuzji LH oraz w uzasadnionych wypadkach również testosteronu, choćby po to by wykluczyć zespół policystycznych jajników (PCOS).

Kortyzol – ilość tego hormonu oznaczać należy w przypadku prowadzenia intensywnego trybu życia, nadmiernego obciążenia stresem, też w przypadku dość agresywnie prowadzonej albo długotrwałej redukcji. nadmierny ilość kortyzolu komplikuje prace nad sylwetką inicjując katabolizm mięśniowy, upośledzając redukowanie tłuszczu zapasowego, sprzyjające zmianom jego lokalizacji w ustroju oraz wywołując zachowanie płynów.

Dodatkowo zaleca się także zbadać glikemię na czczo, co umożliwia ocenić stan gospodarki insulinowo-glukozowej. Innym istotnym badaniem może być oznaczenie witaminy sprawdź czy możesz ćwiczyć - zrób badania D, której niedobory wyraźnie sprzyjają zakłóceniom metabolicznym. Oznaczenie ilość CRP albo OB. pomaga natomiast wykluczyć stan zapalny w organizmie.

Podsumowanie

Planując spalenie tkanki tłuszczowej zaleca się pokusić się o wykonanie kilku badań pozwalających ocenić kondycję prozdrowotną organizmu. Dzięki temu możliwe jest korzystniejsze dopasowanie podejmowanych działań oraz zarazem zwiększenie ich skuteczności. Do szczególnie ważnych parametrów należą tutaj: ilość TSH, hormonów płciowych oraz kortyzolu. dobrze przy okazji zbadać również ilość CRP albo OB., aktywnej formy witaminy D, glukozy na czczo. Rutynowo także należy wykonywać morfologię krwi obwodowej.

 

Zobacz też 

Opaski na rękę 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness