5 pomysłów na pożywne śniadanie

5 pomysłów na pożywne śniadanie

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

10 prawidłowych i błyskawicznych opcji na śniadanie

 

Poranny pośpiech raczej nie sprzyja fantazji w kuchni, dlatego często sięgamy po jedno. Żeby wprowadzić trochę więcej urozmaicenia w poranny zestaw dań, proponujemy Wam jasne i szybkie do przyrządzenia, sycące i zdrowe przepisy na śniadanie.

1. grillowana kanapka
Kanapka może być świetną i wcale nie nudną propozycją na śniadanie, w której zmieścimy wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Do przyrządzenia grillowanej kanapki będziemy potrzebowali dwóch kromek pełnoziarnistego pieczywa, ulubionych warzyw, np. sałaty, pomidora, papryki czy cukinii, chudej wędliny Pomysł na sycące śniadanie i przypraw, np. bazylii lub pozostałych ziół. Kromki od wewnątrz możemy posmarować musztardą lub bezpiecznym serkiem homogenizowanym. Najpierw opiekamy przez chwilę warzywa, a nastepnie układamy na kanapce, którą dodatkowo grillujemy na patelni lub w opiekaczu i sycące śniadanie gotowe.

2. Owsianka z dodatkami
Samodzielnie opracowana owsianka również może stanowić zdrowe i sycące na długo śniadanie. Jej podstawą będą płatki z płatków owsianych, żytnie, orkiszowe lub otręby. później dorzućmy źródło kwasów tłuszczowych nienasyconych, czyli ulubione orzechy lub pestki słonecznika, dyni albo siemię lniane. Dodatkowo pomysły na sycące śniadanie możemy dodać suszone owoce i koniecznie świeże owoce. By śniadanie było bardziej słodkie, możemy dodać jeszcze małą łyżkę miodu. Jeżeli płatki z płatków owsianych jemy z jogurtem bezpiecznym, to pamiętajmy, by je wcześniej sparzyć wodą, bo dzięki temu będą łatwiej trawione.

3. Jajecznica z warzywami
Jajecznica na pewno nie raz występuje na naszych stołach, ale opłaca się wzbogacić ją o warzywa. Właściwie do jajecznicy możemy dodać każde warzywo. Na pewno świetnie sprawdzi się papryka, szpinak i pomidory. Możemy również dodać szynkę, a jeśli chcemy dodatkowo pomysły na treściwe śniadanie wprowadzić węglowodany złożone, to zjedzmy naszą potrawę z kromką pełnoziarnistego pieczywa lub zawińmy ją w tortillę, najdogodniej pełnoziarnistą.

4. Sałatka z owoców z jogurtem greckim
Jeśli dbamy o linię, to owoce najdogodniej jeść właśnie na śniadanie lub w dania potreningowym. Do sałatki możemy wkroić dowolnie wybrane owoce, dodać orzechy i małą łyżkę miodu, wszystko zalać jogurtem i posypać cynamonem. Takie śniadanie zaspokoi nie jedynie ssanie w żołądku, ale również energię na różnego rodzaju słodkie zachcianki. Należy mimo wszystko pamietać, że sałatka z owoców nie zawiera sycące posiłki węglowodanów złożonych i nie nasyci nas na długo.

5. Placki otrębowe z dodatkami
Otręby posiadające dużo błonnika możemy zjadać nie jedynie w formie owsianki, ale również jako placuszki. trzeba łyżkę otrębów pszennych i 2 łyżki otrębów owsianych wymieszać z jednym jajkiem i łyżką ekologicznego serka homogenizowanego. Z tak przygotowanej masy formujemy za pomocą łyżki małe placuszki i smażymy z obu stron. Placki możemy jeść z dżemem, jogurtem i owocami, ale również z serkiem homogenizowanym i wędzonym łososiem, różnymi pastami lub z warzywami.

 

 

Zobacz też 

Kursy Pole Dance


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness