5 powodów dla których warto brać zimny prysznic po treningu

5 powodów dla których warto brać zimny prysznic po treningu

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

Poprawianie dyspozycji nie bywa tylko kwestią trenowania - biegania, rozciągania i wszelkich ćwiczeń. Pozytywne bodźce do organizmu trzeba wysyłać nawet... biorąc kąpiel. mimo pozorom bywa to niezwykle ważny element, mający związek nie jedynie z higieną. Dość powiedzieć, że odpowiednia kąpiel może oznaczać znacznie ekspresową regenerację po ostrym wysiłku.

Były kolarz Piotr Wadecki przyznaje, że kiedy zaczynał przygodę ze sportem poznał nietypowy rodzaj kąpieli Dlaczego warto brać zimny prysznic po treningu? i używa go do dziś. - To stary kolarski sposób. treningu należy brać prysznic, polewając się na przemian ciepłą i zimną wodą. To idealny sposób na regenerację. Zapewniam, że działa - mówi trener kolarskiej reprezentacji Polski. Zawodowi biegacze również potwierdzają tę obserwację.

Coś w tym bywa. Naukowcy pracowali tabelę, jak konkretna temperatura wody wpływa na organizm. uznaje się, że woda do 25 stopni zimny prysznic po treningu stymuluje, hartuje, przyspiesza krążenie krwi i przemianę materii. Letnia kąpiel, czyli od 26 do 35 stopni rozluźnia mięśnie zaś gorąca, powyżej 36 stopni, ale bez przesady to świetne odprężenie, łagodzenie zapalenia skóry, sztywności mięśni i stawów. w dodatku gorąca woda otwiera pory skóry, ułatwiając usuwanie toksyn jak na przykład choćby kwas mlekowy.

W przypadku ciężkiego treningu trzeba więc używać mieszany tryb, czerpiąc korzyści czy warto brać zimny prysznic po treningu z każdego rodzaju kąpieli. zaleca się tworzyć cykle mieszane - z wodą chłodną i gorącą. Chłodna woda zwęzi ;, zaś gorąca je rozszerzy - taki cykl spowoduje, że krew okaże się sprawniej krążyła i sprawniej oczyścimy organizm. Optymalne rozwiązanie to około 5 powtórzeń cyklów - 5-10 sekund wody letniej, 30 sekund ciepłej.

jest również sposób na to, żeby pod prysznicem przyspieszyć regenerację organizmu. dlaczego brać zimny prysznic po siłowni z udziałem przychodzą ciśnienie tętnicze wody. Jeżeli mamy stłuczone albo spuchnięte partie ciała należy je polewać silniejszym strumieniem. Bodziec spowoduje, że w tym miejscu krew będzie sprawniej krążyć łagodząc ból i stan zapalny.

Sam gorący prysznic, który dużo osób tak lubi, bywa niewskazany, bo wydłuża okres odnowy uszkodzonych i zmęczonych mięśni. najszybciej ; kąpiel należy brać zero 4 60 minut ćwiczenia.

 

 

Zobacz też 

Kursy Pole Dance


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness