5 zasad odżywiania w pracy, które zmienią Twoje podejście do diety

5 zasad odżywiania w pracy, które zmienią Twoje podejście do diety

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

uważa się, że powinniśmy spożywać 4 lub 5 posiłków dziennie. Jak mimo wszystko przestrzegać owej zasady, jeśli pracuje się w systemie zmianowym lub zostaje się ; po porach? oto poradnik na ten temat!

licznych ludzi pracuje w systemie zmianowym, a na do tego niektórzy zostają ; dłużej. Tymczasem praca na zmiany skutecznie rozregulowuje cały tryb życia, a czasem nawet jest przyczyną… tycia! mimo wszystko jest kuracja dietetyczna, która pomoże w zdrowiu przetrwać taki styl pracy, czy zrzucić zbędne kilogramy, a wszystko bez względu na h pracy. Małgorzata Paprocka-Chylewska, dietetyk LightBox, wskazuje, jak się odżywiać, jeśli pracujemy po porach.

Jak czasowo wygląda normalna kuracja dietetyczna?

Przede wszystkim należy jeść 4-5 posiłków dziennie, a więc: śniadanie, Jak komponować dietę, jeśli pracujemy w systemie zmianowym? drugie śniadanie, obiad, kolacja i kolację. Poza tym należy je spożywać w odstępach co ok. 3 h. Pierwszy jemy do h po przebudzeniu, a ostatni najpóźniej na 2 h przed położeniem się spać (czyli dobrze ok. godz. 18).

Jest to mimo wszystko zasada przeznaczona głównie dla ludzi, które mają normalny tryb dnia, a więc kończą dzień w partiach godz. 22. Zupełnie czyli wygląda taki plan aktywności dobowej, w tym godzin posiłków, w przypadku pracy zmianowej.

By w prosty sposób sprawdzić, czy ta kuracja dietetyczna jest właśnie dla nas, można twierdząco odpowiedzieć na poniższe pytania:

  1. Czy jadamy o różnych porach maksymalnie 2-3 posiłki dziennie i na do tego są one zwykle dość duże?
  2. Czy ; sięgamy zazwyczaj po batoniki, drożdżówki itp., odżywianie w pracy ponieważ nie mamy okresu i możliwości na przygotowanie sobie i zjedzenie normalnego dania?
  3. Czy nie chce się nam przed pracą przygotowywać posiłków do zabrania ze sobą do pracy lub nie mamy na to siły?
  4. Czy po powrocie do domu jesteśmy dość głodni, zjadamy wielki posiłek i od razu idziemy spać?

Dlaczego w przypadku pozostałych godzin pracy dobrze zatroszczyć się o prawidłowy menu?

Wiadomo, że praca na zmiany zwykle dość rozregulowuje normalny rytm dnia. Na do tego, przy braku planowania posiłków i złej logistyce żywieniowej, łatwo o prędkie przybranie na wadze. Czy mimo wszystko utrzymanie normalnej sylwetki i właściwa kuracja dietetyczna są możliwe przy takim kłopotliwym trybu życia? Jak zwłaszcza!

Musimy mimo wszystko koniecznie wystrzegać się sytuacji zmuszających nas do improwizacji dieta w pracy z posiłkami. Nie możemy też sięgać po składniki wysokokaloryczne i jednocześnie mało sycące, a zwykle nawet szkodliwe dla zdrowia.

Ponadto musimy spożywać tyle samo ile nasz organizm jest spalić, a jeśli odchudzamy się, to musimy spożywać mniej.

dietę dla pracujących w innym wymiarze godzinowym i na zmiany – główne zasady

Na początek należy ustalić sobie jakieś stałe h posiłków i później się ich trzymać. Do pracy nie wolno chodzić bez spożywania. Nie należy do pracy kupować „na odczepnego” byle jakiej, kalorycznej i niezdrowej żywności w sklepie. Gdy pracuje się na popołudniowej lub nocnej zmianie, posiłki trudniejsze do przyrządzenia (np. obiad) należy przestawić na moment pobytu w domu, natomiast do pracy przygotowuje i zabiera się te, które da się spożyć jak utrzymać dietę w pracy na zimno. Trzeba starać się, by kuracja dietetyczna pozostawała urozmaicona.

Właściwa i różnorodna kuracja dietetyczna musi zawierać:

  • jarzyny i owoce – gdyż te dostarczą niezbędne witaminy, błonnik, pektyny, minerały itp.;
  • pieczywo pełnoziarniste i ciemne – ponieważ posiada więcej błonnika, który zagwarantuje sytość na dłużej;
  • chude mięso i wędliny oraz jajka i rośliny strączkowe – ponieważ m.in. są bogatym źródłem białka;
  • ziarna, nasiona i orzechy – ponieważ m.in. poprawiają pamięć i koncentrację, zawierają kwasy omega-3;
  • 1,5-2 litry wody dziennie – dobrze, gdy jest to woda mineralna, ewentualnie herbata i niesłodzone herbaty ziołowe lub owocowe;
  • należy ponadto wystrzegać się fast-foodów, słodkich napojów z kofeiną i piwa oraz nie przesadzać z kawą – ponieważ wpływają negatywnie na koncentrację i samopoczucie oraz na prawidłowy sen.

 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness