6 nawyków, dzięki którym będziesz zdrowsza bez wysiłku!

6 nawyków, dzięki którym będziesz zdrowsza bez wysiłku!

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

ogrom badań potwierdza powiedzenie, że kluczem do dłuższego życia w świetnym zdrowiu okazuje się to, co eksperci nazywają "medycyną stylu życia". Wprowadzając niewielkie modyfikacje w jadłospisie, dodając aktywność fizyczną i umiejętne radzenie sobie ze stresem, można znacznie poprawić zdrowie. Aby udzielić pomocy wam wiedzę przekuć w efekty, zebrałyśmy kilka łatwych sposobów na lepsze zdrowie, kondycję i samopoczucie, które można wprowadzić w życie choćby od zaraz. Na rezultaty nie trzeba jest długo czekać!zasady dbania o zdrowie

oto jasne, ale wartościowe pomysły, które pozytywnie wpłyną na twoje zdrowie i samopoczucie:

/> 1. Myśl pozytywnie
analizy pokazują, że pozytywny stosunek do świata pozwala budować sprawniejszy system odpornościowy i poprawia całościową kondycję prozdrowotną. Twoje ciało wierzy w to, co myślisz. Dlatego myśl pozytywnie!

2. Jedz warzywa
To nie żaden nieprawda. Wprowadź do kuracji odchudzającej 5 porcji warzyw dziennie - surowych, gotowanych, duszonych. dieta liczna w warzywa to obniżone ryzyko pojawienia się nowotworów płuc, jelit, biust, żołądka, pęcherza, trzustki, jajników, szyjki macicy i przełyku. Najwięcej kluczowych produktów, czyli tzw. fitoskładników mają warzywa o intensywnych kolorach - brokuły, marchew, pomidory, alt2 winogrona, zielone warzywa liściaste.

3.  5 pokarmów dziennie
To, co, kiedy i ile jesz, determinuje zarówno to, jak oddziałuje twój przemianę materii, oraz zakres i wydatkowanie energii. Dlatego wprowadzenie regularności do pokarmów sprawi, że będziesz mieć więcej energii w ciągu całego dnia. Poza tym 5 pokarmów dziennie to również sposób na kontrolę wagi i apetytu oraz skuteczna walka z podjadaniem

4. wybierz nieprzetworzone menu
Im mniej przetworzone składniki jesz, tym radośniejsza okazuje się twoja wątroba (i całe ciało!). Zaplanuj wycieczkę do sprawdzonego sklepu dwa razy w tyg. zdrowe nawyki żywieniowe tak, byś zawsze dysponowała pod ręką świeżą żywność, z której możesz ugotować zdrowe posiłki. Jeśli tylko będziesz dysponowała zapas świeżych, nieprzetworzonych elementów diety, jesteś na najlepszej drodze do sukcesy. Nie trzymaj w czterech ścianach niezdrowych rzeczy. W taki sposób usuniesz pokusę.

5. Codzienne ćwiczenia
Czy wiedziałaś, że codzienne ćwiczenia mogą redukować tzw. biomarkery starzenia? Chodzi tu o poprawię jakości widzenia, normalizowanie ciśnienia krwi, zapobieganie otłuszczaniu mięśni, zmniejszanie poziomu cholesterolu i poprawę gęstości kości. Jeśli chcesz żyć dłużej w świetnym zdrowiu, po prostu musisz ćwiczyć! jak dbać o zdrowie analizy pokazują, że nawet 10-minutowy wysiłek ruchowy robi różnicę, więc rób cokolwiek! Włącz ulubioną muzykę i potańcz w salonie. Zapisz się na jogę, pójdź na szybki spacer, skacz na skakance, kręć hula-hoop. Jedź rowerem do obowiązkach. Skacz na batucie. Wspinaj się. potrzeby okazują się nieograniczone.

6.  Zatrzymaj się na minutę, pooddychaj głęboko
Nasze życie okazuje się tak stresujące, że jeśli znajdziesz codziennie choć minutę, by zatrzymać się i po prostu wziąć głęboki oddech, poczujesz ogromną różnicę. Mózg dotleni się, mięśnie się rozluźnią. To naprawdę oddziałuje!

 

Zobacz też 

Szkoły Jogi w Polsce


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness