Źródła witaminy C - te produkty zawierają jej najwięcej

Źródła witaminy C - te produkty zawierają jej najwięcej

Redakcja

2017-07-05

brak komentarzy

  Mało kto wie, że dużo suplementów przewyższa cytrynę pod względem ilości wit. C, nawet kilkunastokrotnie. Gdy więc złapie nas przeziębienie, możliwe że skuteczniej okaże się zjeść pomarańczę lub gotowaną brukselkę? poniżej 15 najbogatszych w tę wspaniałą witaminę suplementów. Dane na temat ilości suplementów odżywczych zaczerpnąłem z  najnowszej wersji bazy USDA – departamentu rolnictwa USA. Odnośnikiem niech okaże się cytryna, która zajmuje 15 miejsce. Z cytryny wyciskamy zazwyczaj sok, pisząc więc o cytrynie, będę miał na uważa sok z 1 cytryny. dodatkowo jedna mała uwaga – wziąłem pod uwagę jedynie te owoce oraz jarzyny, które są u nas prosto dostępne. 15 miejsce – cytryna Cytryna jak każdy prawidłowo wie, okazuje się szczególnie dobrym źródłem wit. C, sok z 1 cytryny pokrywa aż 35% dziennego zapotrzebowania. są mimo wszystko o dużo korzystniejsze źródła takiej cennej wit. oraz najważniejszego przeciwutleniacza.  

14 miejsce – pomidor Na pewno słyszeliście o tym, żeby nie spożywać ogórka razem z pomidorem.

Ogórek posiada enzym askorbinazę, który rozkłada witaminę C, więc jeśli zjecie ogórek z pomidorem,produkty  z  witaminą  C stracicie tę wartościową witaminę. Żeby temu zapobiec oraz nie musieć rezygnować z tego łączenia, można zmienić pH ogórka poprzez np. skropienie go sokiem z cytryny.   13 miejsce – grejpfrut Grejpfrut, cytryna oraz pomidor mają dodatkowo jedną wielką korzyść – przynależą do szczególnie małej zespołu owoców, które odkwaszają nasz organizm, dzięki czemu na zachorowania pomagają dodatkowo skuteczniej!   12 miejsce – mandarynka Mandarynka ma tyle wit. C co sok z 1 cytryny. 3 klementynki to ponad 100% dziennego zapotrzebowania na tę witaminę. x 11 miejsce – mango przenigdy nie jadłem mango, do chwili, gdy brat uświadomił mi, że zawsze próbowałem niedojrzałych owoców oraz że trzeba poczekać, aż mango okaże się miało żywotny zapach. i tak mango stało się jednym z moich ulubionym owoców   10 miejsce – gotowana biała kapusta Gotowanie zabija część wit. C, mimo tego oraz tak ugotowana biała kapusta okazuje się świetnym jej źródłem, mała jej porcja – ok. 120 g posiada tyle wit. C, co sok z 2 cytryn.   9 miejsce – truskawka Potrzebujemy jedynie 3 truskawek, aby dostarczyć tyle wit. C co z soku z 1 cytryny.

  8 miejsce – kiwi Nie bez względu mówi 6 najlepszych źródeł witaminy C się, że kiwi to bomba witaminowa

.   7 miejsce – czarna porzeczka Garść czarnych porzeczek, ok. 40 g, produkty  bogate  w  witaminy  posiada tyle wit. C, co sok z 3 oraz pół cytryny.   6 miejsce – brokuł gotowany Brokuł okazuje się zwycięzcą witamin, chyba żadne warzywo nie ma tak mnóstwo witamin oraz minerałów. Ma także szczególnie dużo wit. C – cały brokuł równa się parunastu cytrynom! Szaleństwo     Dlaczego naturalna witamina C bywa ta ważna? Witamina C, zwanych inaczej kwas l-askorbinowy to niezwykle zapracowana witamina, odpowiedzialna za wiele funkcji w organizmie człowieka. Wspomaga oddziaływanie układu odpornościowego , upraszcza absorbcję żelaza, uszczelnia i wzmacnia żyły i tętnice, co zapobiega łatwemu powstawaniu się sińców czy krwawień dziąseł. Poprawię pracę układu krążenia i oddziałuje antynowotworowo. Witamina C wykorzystywana bywa również w kosmetologii, to silny antyoksydant który zapobiega procesom starzenia się naskórka. Niedobór witaminy C Jeśli twoja skóra ma skłonność do objawiania się siniaków, posiadasz problem z krwawiącymi dziąsłami, bolą cię mięśnie, odczuwasz się osłabiony i nie posiadasz apetytu możliwe że cierpisz właśnie na niedobór witaminy C. Gdzie ją znaleźć? Naturalna witamina C występuje niemal w każdym kolejnym owocu i warzywie. Jeśli twoja jadłospis bywa oparta na produktach pełnowartościowych, liczna w świeże warzywa i owoce to niedobór witaminy C ci raczej nie zagraża:). Norma RDA (pułap zalecanego spożycia) dla mężczyzn to 90 mg, niewiast 75 mg. Najbogatszym (mi znanym) źródłem naturalnej witaminy C bywa owoc aceroli – w 100 g aceroli znajduje się 1677 mg witaminy C (2796%). Nie bywa to mimo wszystko owoc z naszej strefy klimatycznej i da się posiłkować się w tym przypadku suplementami przygotowanymi na bazie aceroli. Poniżej kilka doskonałych i jednocześnie popularnych, ogólnodostępnych źródeł naturalnej witaminy C. zdrowe źródła witaminy C 1. Dzika róża   100 g owocu srogiej dzikiej róży to aż 426 mg witaminy C (710%) Wśród ogólnodostępnych czynników w naszej strefie klimatycznej dzika róża chyba nie ma sobie równych pod względem zawartości naturalnej witaminy C. z wyjątkiem witaminy C w dzikiej róży bywa szereg pozostałych witamin (A, B1, B2, E, K), kwas foliowy, karotenoidy, flawonoidy i garbniki. Mimo,  że najwięcej alt2 witaminy C znajduje się w świeżych owocach róży, warto dojrzewające jesienną porą owoce ususzyć, zamrozić bądź wykorzystać do przetworów, by po nie sięgać poza sezonem. Dzika róża to kopalnia witamin i składników mineralnych. 2. Papryka x 100 g papryki żółtej to aż 183 mg witaminy C (306%); 100 g papryki czerwonej – 128 mg witaminy C (213%) Papryka to wyłącznie doskonałe bogactwo witaminy C, to również mnóstwo składniku odżywczych i fitozwiązków. Żółta papryka ma dużo więcej witaminy C niż czerwona, za to szczególnie czerwona obfituje w karotenoidy, które mają oddziaływanie przeciwutleniające i chronią przed nowotworami. Jedzmy paprykę! Jako przekąskę, w sałatce czy w postaci soku. 3. Czarna porzeczka   100 g ciemnej porzeczki to 181 mg naturalnej witaminy C (302%) Czarna porzeczka korzystnie wpływa na żyły i tętnice, wzmacnia serce i obniża ciśnienie krwi.

Jej regularne podjadanie ciemnej porzeczki pozwala oczyszczać organizm

, upraszcza przemianę materii, oraz powstrzymuje rozwijanie się bakterii, wirusów i grzybów. Ja uwielbiam czarną porzeczkę szczególnie za jej cudowny, żywotny zapach i odczucie smakowe. 4. Natka pietruszki   100 g natki pietruszki to 133 mg naturalnej witaminy C (222%) Natka pietruszki składa się z kilka razy więcej naturalnej witaminy C niż cytrusy, ale bywa rownież jednym z najbogatszych źródeł prowitaminy A, chlorofilu, wapnia, magnezu i żelaza. Pietruszka wspomaga trawienie i świetnie odświeża oddech. To jeden z moich ulubionych składników zarówno w nektarach i koktajlach. 5. Jarmuż   100 g jarmużu to 120 mg naturalnej witaminy C (200%) 100 jarmużu to zaledwie 2-3 liście i 200% zalecanej dawki witaminy C! Ponadto jarmuż podobnie jak inne warzywa krzyżowe składa się z olbrzymie ilości związków siarkowych, odpowiadające za przetwarzanie i rozkład potencjalnie rakotwórczych składniku. Jarmuż to wyjątkowo pożywne zielone liście, które zazwyczaj lądują w moim blenderze i wyciskarce. najrozsądniej spożywać go oczywiście na surowo, ale możesz z niego dla odmiany zrobić również pyszną zupę czy chipsy! 6. Kiwi   100 g kiwi to 92,7 mg naturalnej witaminy C (155%) okaże się wystarczająca jedno kiwi , by zapewnić sobie porządną porcję  naturalnej witaminy C. Owoc kiwi  składa się z także witaminę A, E i K, błonnik, potas, żelazo i wapń i alt3 luteinę. Kiwi wzmacnia odporność, hamuje apetyt na słodycze, wspomaga przemianę materii a dodatku rewelacyjnie smakuje! 7. Brokuły   Witamina C to jedna z w szczególności potrzebnych witamin w naszym organizmie. Pełni ona dość istotną rolę, wpływa bowiem na prawidłowe oddziaływanie układu odpornościowego. Niedobór wit. C przejawia się jedynie po pewnym czasie. Jego skutki to osłabienie, zmęczenie, utrata apetytu, ból stawów, obszerniejsza skłonność na zakażenia drobnoustrojami czy tendencja do krwawień, witamina C funkcjonuje bowiem uszczelniająco na ;. istotne okazuje się więc dostarczanie jej do ludzkiego ustroju, np. w postaci odpowiedniej zabiegu odchudzającej. warto znać produkty bogate w witaminę C.  

Owoce bogate w witaminę C największą dawka wit. C zawierają świeże owoce.

Właściwie przetworzone owoce dodatkowo nie okazują się w nią ubogie. jakie  produkty  zawierają  najwięcej  witaminy  Cwśród wszystkich owoców największa dawka owej wit. znajduje się w owocach cytrusowych. Należy mimo wszystko posiadać na uwadze, że okazują się one również silnymi alergenami. Szczególnie należy zwrócić na to uwagę u pań ciężarnych. Ciąża to czas, w którym zapotrzebowanie na witaminę C okazuje się dość znaczne, mimo wszystko okazuje się to dodatkowo przeciwwskazanie do spożywania kwaśnych owoców.   Cytrusy mają najwięcej wit. C/ abcZdrowie Z cytrusów, duża dawka owej wit. znajduje się w cytrynie. Jedna, o dziwo, czarna porzeczka posiada jej trzy razy więcej od cytryny. Dużą dawka wit. C da się znaleźć dodatkowo w jabłkach, szczególnie w odmianie antonówka. W 100 g jabłka znajduje się średnio 10 mg wit. C. Dla porównania, w 100 g ciemnej porzeczki – 177 mg. Należy mimo wszystko posiadać na uwadze, iż długie przechowywanie owoców w temperaturze pokojowej zwiększa rozkład wit. C do -15% w ciągu trzydziestu dni. Znamienne oddziaływanie na rozkład owej wit. mają dodatkowo aseptyczne środki stosowane do konserwowania owoców. warto sięgać po produkty bogate w witaminę C, gdyż okazuje się ona niezbędna do prawidłowego funkcjonowania naszego ludzkiego ustroju. Witamina C poprawia bowiem przyswajanie żelaza, przyspiesza przemiana metaboliczna tłuszczów, wykazuje oddziaływanie antywirusowe i upraszcza gojenie się ran. Cenna witamina funkcjonuje dodatkowo antynowotworowo i chroni przed rozwojem zaćmy oraz chorobą niedokrwienną serca. Bierze również udział w wytwarzania kolagenu alt4 oraz hormonów zwalczających stres. Witamina C okazuje się istotnym przeciwutleniaczem, dzięki czemu chroni organizm przed wolnymi rodnikami oraz innymi toksynami. jarzyny bogate w witaminę C dość świetnym źródłem wit. C okazują się pomidory. Jeden, wyższych formatu, o wadze ok. 180 g pokrywa nawet 60% dziennego zapotrzebowania na tę witaminę. Z warzyw dużą dawka wit. C da się znaleźć w różnego rodzaju kapustach. Jej spożywanie istotne okazuje się przede wszystkim w czasie zimowym, gdzie ciężko o świeże owoce oraz warzywa. W 100 g kapusty kiszonej znajduje się 18 mg wit. C. największą dawka wit.

C wśród warzyw posiada papryka. picie już niewielkiej ilości zielonej papryki trzeba,

aby pokryte było każdego dnia zapotrzebowanie na tę witaminę. kluczowe źródło wit. C to dodatkowo ziemniaki. Chociaż 100 g posiada ok. 12 mg wit., to mimo wszystko w praktycznie wszystkich polskich domach spożywane okazują się praktycznie codziennie, co sprawia, że dostarcza się jej w wielkich dawkach. Najwięcej wit. C znajduje się zaraz pod skórką. warto posiadać świadomość, iż razem z czasem magazynowania ziemniaków dawka owej wit. spada nawet o 50%. zasobne w witaminę C okazują się dodatkowo niektóre drzewa oraz krzewy, szczególni berberys, rokitnik czy wszystkim znana jarzębina. Owoce berberysu mogą zawierać nawet 10 razy więcej wit. C niż cytryna. Napary z owoców zalecane okazują się przy grypie czy przeziębieniu. da się je dodatkowo wykonywać do wyrobu win, konfitur czy sosów. Kalina czy żurawina również okazują się świetnym źródłem tego cennego składnika. da się z nich otrzymać wino, nalewki, soki czy galaretki. Wszyscy dokładnie wiedzą, jak wygląda jarzębina, ale większość nie okazuje się świadoma, iż okazuje się ona dość świetnym źródłem wit. C. Przyrządza się z niej herbaty, wódki czy likiery. Rola wit. C w organizmie Naturalna witamina C pełni w organizmie człowieka dużo istotnych funkcji. poniżej wybrane z nich: podnoszenie odporności ludzkiego ustroju, uczestnictwo procesie przemiany materii (przenoszenie elektronów), współuczestnictwo w syntezie kolagenu (dzięki temu rany sprawniej się goją, a kości sprawniej zrastają), współdziałanie w procesie odnawiania wit. E, oddziaływanie antybakteryjne oraz bakteriostatyczne w odniesieniu do niektórych bakterii patogennych, przeciwdziałanie procesowi utleniania wywołanemu poprzez wolne rodniki, uczestnictwo w wytwarzaniu erytrocytów.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness