Ćwiczenia na brzuch - fakty i mity

Ćwiczenia na brzuch - fakty i mity

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

mit #1 Mięśnie brzucha trzeba ćwiczyć codziennie

Zasadniczo wszystkie mięśnie trzeba ćwiczyć codziennie. Wszystko jest zależne jedynie od intensywności naszego ćwiczenia. Codzienne dawanie sobie w kość nie wchodzi mimo wszystko w grę. Mięśnie brzucha, tak jak wszystkie inne, potrzebują czasu na regenerację. Jeśli nie masz doświadczenia w ćwiczenia trzeba, że ograniczysz ćwiczenia na talia do 3-4 razy w tyg.. Możesz oczywiście zminimalizować intensywność ćwiczenia i ćwiczyć nawet 6 razy w tyg., ale nie spodziewaj się wtedy niewiarygodnych efektów. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie ciężki trening obejmujący jedynie kilka dni w tyg..

mit #2 Brzuszki 6 największych mitów na temat trenowania brzucha! to najlepsze ćwiczenie na mięśnie brzucha

Brzuszki nie są ani najlepszym, ani tym bardziej jedynym treningiem na talia chociaż przeglądając ofertę klubów fitness trzeba odnieść odwrotne odczucie. Większość ludzi myśląc o smukłej talii i płaskim brzuchu zaczyna wykonywać codziennie dziesiątki (nietechnicznie wykonywanych) brzuszków narzekając po krótkim czasie na ból w odcinku lędźwiowym i obolałe mięśnie szyi. Brzuszki są świetnym wyjściem dla ludzi początkujących. zakwalifikują się do wyrobienia podstawowej siły i wytrzymałości, ale w późniejszym ćwiczenia przestają się sprawdzać. Nie sposób wyrobić sobie mięśnie powtarzając przez lata jednakowe ćwiczenia o owej samym pułapie cała prawda o treningu na brzuch intensywności. Kiedy musimy zmusić organizm do cięższej pracy musimy zmienić brzuszki dodając np. obciążenie lub korzystanie z wyspecjalizowanych maszyn treningowych dostępnych w większości siłowni. Ostatnią opcję odradzamy ze względu na zagrożenie urazu kręgosłupa. opłaca się więc do standardowych brzuszków dodać inne ćwiczenia aktywujące mięśnie brzucha takie jak wznosy nóg czy martwy ciąg.

mit #3 dziś poćwiczę górne mięśnie brzucha, następnie dolne

O ile nie jesteś kulturystą nie ma sensu bawić się w izolowane ćwiczenia jakiejkolwiek partii ciała. Postaw na funkcjonalny trening siłowo ? wytrzymałościowy. Tym bardziej, że w rzeczywistości podział na górne i trening na brzuch - fakty dolne mięśnie brzucha okazuje się z anatomicznego punktu widzenia bezsensowny. Nie sposób doprowadzić do skurczu górnej elementy mięśnie brzucha nie doprowadzając do skurczu jego dolnej elementy. można oczywiście bardziej zaakcentować pracę górnej lub dolnej elementy ale nie ma to większego sensu o ile nie jesteś kulturystą.

Nie traktujmy mięśni brzucha jako wyizolowanej grupy mięśniowej. Nasz trening powinien aktywować większą część mięśni naszego tułowia rozwijając siłę i sprawność całej górnej elementy ciała. Nieważne czy biegasz, uprawiasz sztuki zmagania się, podnosisz ciężary, grasz w piłkę nożną czy tańczysz hip-hop ? silne mięśnie tułowia (w mity o treningu na brzuch tym jasne i skośne mięśnie brzucha, mięśnie zębate i piersiowe) pomagają stabilizować postawę i dostarczają twoim ruchom dodatkowej energii .

W sztukach zmagania się siła kopnięcia nigdy nie sprowadza się do siły uderzenia samej nogi. kluczowym elementem kopnięcia okazuje się siła obrotu bioder. Bez silnych mięśni tułowia twoje kopnięcia będą pozbawione jakiegokolwiek impetu.

Jak rozwijać mięśnie górnej elementy ciała? próbuj wykonywać ćwiczenia angażujące kilka grup mięśniowych jednocześnie. Rzut piłką lekarska, wznosy nóg w zwisie na drążku, sprint ? to tylko kilka przykładowych ćwiczeń, które wymagają skoordynowanej pracy całego ciała.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness