Ćwiczenia z piłką pomogą Ci w zachowaniu zdrowego kręgosłupa

Ćwiczenia z piłką pomogą Ci w zachowaniu zdrowego kręgosłupa

Redakcja

2017-06-26

brak komentarzy

Jeśli ostry ból kręgosłupa już się u ciebie pojawił będzie, że będziesz musiał(a) nauczyć się go tolerować, przynajmniej na jakiś moment i poznać ćwiczenia na kręgosłup które ułatwią ci zniwelować problemy.

Zalecenie

Zaprezentowane tutaj ćwiczenia na kręgosłup okazują się sprawdzone i pomagają zdecydowanej dużej grupie ludzi narzekających na bóle i rwę kulszową. Jeśli jednak jesteś po operacji kręgosłupa lub podczas wykonywania danego ćwiczenia lub bezpośrednio po, problemy bólowe się umacniają to ZAPRZESTAJ dalszej rehabilitacji a twój fizjoterapeuta doradzi Ci w zamian inne ćwiczenie. Jeśli odczuwasz tylko nacisk w dolnej partii kręgosłupa, choćby i dość mocno odczuwalny, wszystko Sprawdź! Propozycje ćwiczeń na zdrowy kręgosłup z piłką jest OK.
Jeśli już zdecydujesz się wybrać do dobrego fizjoterapeuty (inf. o fizjoterapeutach znajdziesz w innej zakładce) do czego Cie gorąco zachęcam, zapytaj go co myśli na temat danego ćwiczenia. Zresztą i tak zaleci ci zestaw ćwiczeń na kręgosłup do wykonywania w domu.

dwa ćwiczenia według metody McKenziego.

 

Ćwiczenie McKenziego 1
 

Kładziesz się na brzuchu na stabilnej powierzchni (rys. powyżej)- może być podłoga lub karimata. Ręce kładziesz na podłodze na wysokości głowy, około 20 cm od niej. później po upływie około 10 s wykonaj wdech poprzez nos i wysuń się na rękach. Kiedy już twoja głowa okaże się  ćwiczenia z piłką na kręgosłup u góry wykonaj wydech poprzez usta i wytrzymaj w takiej położenia poprzez 4-5 s. później powróć do parteru i wykonuj to ćwiczenie dalej tak aby wykonać 10 powtórzeń.

Ćwiczenie wykonuj tyle razy w ciągu dnia ile jesteś w stanie. Im więcej tym prędzej poczujesz efekty i tym prędzej ból zacznie odchodzić. Jeśli okaże się to 3 razy dziennie to dobrze, jeśli 5, 6 razy to dość dobrze- pamiętaj że to w głównej mierze od twojej pracy własnej zależy przyszły stan twojego kręgosłupa.

wymienione wyżej ćwiczenie wykonuj tak wielokrotnie jak się da, ale nie rzadziej niż 3 razy  ćwiczenia na kręgosłup dziennie. Po tygodniu twój kręgosłup okaże się gotowy na wprowadzenie drugiego ćwiczenia.

Ćwiczenie McKenziego 2

Po zrobieniu pierwszego ćwiczenia na kręgosłup połóż się na prawym boku. Podnieś lewą nogę i lewą rękę parę centymetrów nad podłogę. Wyobraź sobie dziś tarcze zegara nad sobą. Twoja głowa jest na godz. 12 a nogi 6. wysuń lewą nogę tak aby tak aby znalazła się na godz 5 a lewą rękę tak aby znajdowała się na godz 11. Razem niech tworzą prostą linie. próbuj dziś jak najmocniej wyprostować i rozciągnąć lewą nogę, lewą rękę prostując jedynie symbolicznie tak aby nie nadwyrężyć zdrowy kręgosłup sobie barku.

pomagające jest wyobrażenie sobie dwóch rąk na twoim tułowiu które powinny się od siebie oddalić parę centymetrów w miarę jak rozciągasz nogę. Wytrzymaj tak parę sekund i opuść nogę i rękę na podłogę. wykonuj to ćwiczenie dalej tak aby wykonać 5 powtórzeń. Odpocznij dziś chwilkę.

później pozostawając na prawym boku unieś lewą nogę i rękę, nogę ułóż na godz. 7
a rękę na godz. 1, tak aby tworzyły prostą linie. Ponownie postaraj się jak najmocniej wyprostować lewą nogę, lewą rękę prostując tylko nieznacznie i wytrzymaj tak kilka sekund. wykonaj pięć powtórzeń i odpocznij.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness