Śniadanie pomaga schudnąć! Jedz je codziennie!

Śniadanie pomaga schudnąć! Jedz je codziennie!

Redakcja

2017-11-13

brak komentarzy

Śniadanie uznawane bywa ogólnie za najważniejszy posiłek w ciągu dnia.czy  warto  jeść  śniadanie

Dość wielokrotnie da się wręcz napotkać się z teorią, zgodnie z którą spożywanie obfitego jedzenia rano, najlepiej bezpośrednio po przebudzeniu bywa praktyką, która wspomaga odchudzanie. tylko kolorowa prasa, dodatkowo specjaliści, specjaliści ds. żywienia, specjaliści od promocji zdrowia uparcie mówią, że zjedzenie ogromnego, pełnowartościowego i energetycznego śniadania korzystnie wpływa na sylwetkę i ogólnie pojęte zdrowie. Czy mimo wszystko teoria ta ma poparcie w faktach? Nie ulega wątpliwości, że zjedzenie odpowiednio zbilansowanego śniadania może być istotnym elementem obowiązkach nad sylwetką. Niestety Polacy wielokrotnie zapominają o śniadaniu lub też zastępują je czekoladkami, ciastkami, pączkami i innymi śmieciowymi produktami co oczywiście niesie za sobą niekorzystne konsekwencje. Zwracanie uwagi na kwestię odpowiedniego doboru składników kuracji odchudzającej konsumpcyjnych w ramach pierwszego jedzenia w ciągu dnia z pewnością bywa godne pochwały, mimo wszystko namawianie do spożywania obfitych i wysokoenergetycznych śniadań wydaje się w świetle dostępnych rezultatów analiz co najmniej kontrowersyjne. Skąd wzięło się to zalecenie? Tak naprawdę trudno równoznacznie zdefiniować skąd wziął się pogląd, zgodnie z którym śniadanie musi być jedzeniem obszernym i wysokoenergetycznym. dodatkowo trudniej bywa zrozumieć dlaczego zaleca się zwiększenie kaloryczności śniadania w ramach programów redukcji nadmiernej masy ciała. Wyniki analiz dotyczące wpływu kaloryczności śniadania na masę i skład ciała uznać Śniadanie pomaga schudnąć! należy za co najmniej niejednoznaczne, żeby nie powiedzieć – sprzeczne, a kto twierdzi że sprawa została definitywnie rozstrzygnięta, taki bywa po prostu w bczy  jeść  śniadaniałędzie. Za prawdopodobne uznać należy, iż entuzjaści „energetycznych śniadań” opierają się na wynikach analiz przeprowadzonego poprzez izraelskich naukowców z udziałem 93 niewiast ze stwierdzonym zespołem metabolicznym. W trwającej 12 tygodni próbie okazało się, że grupa niewiast przypisanych do ogromnego śniadania (700kcal), średniego obiadu (500kcal) i niewielkiej kolacji (200kcal) zanotowała zdecydowanie większy ubytek masy ciała niż grupa symbolicznego śniadania (200kcal), średniego obiadu (500kcal) i obfitej kolacji (700kcal). Różnice w wynikach były widoczne pomimo owej samej kaloryczności obu diet. Badanie miało mimo wszystko określone ograniczenia – dot  śniadanie  na  diecieczyło jedynie niewiast  w przeciętnym wieku i to takich u których udowodniono zespól metaboliczny. Dla kontrastu, w badaniu

przeprowadzonym poprzez niemieckich naukowców z udziałem 380 osób

(180 z otyłością i 100 z prawidłową masą ciała), zauważono odmienną prawidłowość. Okazało się, że nie ma istotnej zależności pomiędzy kalorycznością śniadania, a spożyciem energii w późniejszych czasach dnia, w kolejnych posiłkach. Innymi słowy bardziej pełne kalorii śniadanie, oznaczało zazwyczaj sumarycznie większe picie energii w ciągu całego dnia. Analogicznie też mniejsze kalorycznie śniadanie skutkowała mniejszą kalorycznością całego menu. Autorzy analiz we wnioskach uznali, iż zmniejszenie kaloryczności śniadania może stanowić alt2 rozstrzygnięcie zasadne w przypadku osób z nadwagą i otyłością, które zamierzają pozbyć się nadmiernej masy ciała… Wnioski Trudno precyzyjnie odpowiedzieć na pytanie, czy większe i bardziej zasobne w energię śniadanie jest rozsądny pomysł w kontekście obowiązkach nad masą i składem ciała. Wyniki analiz dotyczących tego tematu są kontrowersyjne. Uznać należy, iż za prędko bywa by wyciągać wymowne wnioski i formułować kategoryczne rekomendacje. prawdopodobnie kwestia ta ma charakter wysoce indywidualny i w znacznym nasileniu dotyczy jakościowego składu śniadania niże jego kaloryczności. Istnieją analiz, które wykazują, że zwiększone picie białka w ramach pierwszego jedzenia w ciągu dnia może redukować pobór energii w kolejnych posiłkach.   Niezależnie od tego, czy zjemy znaczne czy małe śniadanie, ilość kalorii przyswajanych podczas pozostałych dań w ciągu dnia nie ulega zmianiom – informują naukowcy z Niemiec na łamach pisma „Nutrition Journal”. Od dawna eksperci oraz osoby odchudzające się zastanawiają się, czy skuteczniej jeść znaczne śniadanie, małe śniadanie czy wcale nie jeść śniadania. Dr Volker Schusdziarra z Else-Kroner-Fresenius Center of Nutritional Medicine (Niemcy) przebadał ponad 300 ludzi, które codziennie zapisywały, co jadły. Część z uczestników spożywała na śniadanie dużo, część mało, a niektórzy nie jedli śniadań wcale – także zależnie od dnia.  Okazało się, że niezależnie od wyborów śniadaniowych, wszyscy badani jedli tyle samoczynnie na obiad oraz kolację. To alt3 zaś znaczy, że ci którzy jedli znaczne śniadanie (średnio o 400 kalorii większe od śniadania małego) w ciągu dnia zjadali właśnie około tych naddanych 400 kalorii. Jedyną korzyścią ze zjedzenia obfitego śniadania jest pominięcie porannej przekąski (drugiego śniadania), co mimo wszystko nie niwelowało ekstra kalorii zjedzonych na śniadanie.  Wyniki niektórych wcześniejszych badań wskazywały, że spożywanie ogromnego śniadania umożliwia spalić dawkę kalorii przyswojonych w ciągu dnia. Naukowcy z Niemiec udowodnili, że wynikało to z błędnej interpretacji rezultatów – osoby jedzące w ciągu dnia mało niejednokrotnie jadły znaczne śniadanie – ale znaczne w porównaniu z resztą dań, a nie w porównaniu ze śniadaniami odrębnych ludzi.  Zdaniem autorów obowiązków, nie ma łatwego sposobu na spalenie ; – jeżeli jemy znaczne śniadanie, powinniśmy o tym posiadać na uwadze oraz jeść mniej poprzez resztę dnia. Jedyną efektywną metodą bywa

zmniejszenie ilości zjadanych kalorii, zmniejszenie ilości tłuszczy nasyconych oraz węglowodanów kuracji oraz spożywanie owoców

oraz warzyw 5 razy dziennie. bogactwo: PAP – Nauka w Polsce Niezależnie od tego, czy zjemy znaczne czy małe śniadanie, dawkę kalorii przyswajanych podczas pozostałych substancji w ciągu dnia nie ulega zmianiom - informują naukowcy z Niemiec na łamach pisma "Nutrition Journal". Od dawna eksperci i osoby odchudzające się zastanawiają się, czy dobrze jeść znaczne śniadanie, małe śniadanie czy w ogóle nie jeść śniadania. alt4 Dr Volker Schusdziarra z Else-Kroener-Fresenius Center of Nutritional Medicine (Niemcy) przebadał ponad 300 osób, które codziennie zapisywały, co jadły. Część z uczestników spożywała na śniadanie dużo, część mało, a niektórzy nie jedli śniadań wcale - także zależnie od dnia. Okazało się, że niezależnie od wyborów śniadaniowych, wszyscy badani jedli tyle samoczynnie na obiad i kolację. To a znaczy, że ci którzy jedli znaczne śniadanie (średnio o 400 kalorii większe od śniadania małego) w ciągu dnia zjadali właśnie mniej więcej tych nadprogramowych 400 kalorii. Jedyną korzyścią ze zjedzenia obfitego śniadania jest pominięcie porannej przekąski (drugiego śniadania), co mimo wszystko nie niwelowało ekstra kalorii zjedzonych na śniadanie. Wyniki niektórych wcześniejszych eksperymentów wskazywały, że spożywanie ogromnego śniadania umożliwia zrzucić ilość kalorii przyswojonych w ciągu dnia. Naukowcy z Niemiec udowodnili, że wynikało to z błędnej interpretacji osiągnięć - osoby jedzące w ciągu dnia mało zazwyczaj jadły znaczne śniadanie - ale znaczne w porównaniu z resztą substancji, a nie w porównaniu ze śniadaniami pozostałych osób. Zdaniem autorów obowiązków, nie ma łatwego sposobu na zrzucanie nadwagi - jeżeli jemy znaczne śniadanie, powinniśmy o tym pamietać i jeść mniej poprzez resztę dnia. Jedyną efektywną metodą bywa zmniejszenie ilości zjadanych kalorii, zredukowanie ilości tłuszczy nasyconych i węglowodanów zabiegu oraz spożywanie owoców i warzyw 5 razy dziennie.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness