Basen - jak ćwiczyć by stracić zbędne kilogramy

Basen - jak ćwiczyć by stracić zbędne kilogramy

Redakcja

2017-05-11

brak komentarzy

basenćwiczeniaćwiczenia na basenieodchudzanie

Zastanawiasz się, jak schudnąć, dobrze się bawiąc? Jeśli szukasz miłego sposobu na zrzucanie nadwagi, zapisz się na basen. Piesek, żabka, kraul, styl grzbietowy i uważany za najtrudniejszy do opanowania styl motylkowy - każdy z nich świetnie rozwija i modeluje ciało, spala kalorie. spalenie tkanki tłuszczowej na basenie przyspieszą też odpowiednie ćwiczenia.

Jeśli szukasz miłego sposobu na zrzucenie nadprogramowych kilogramów, zapisz się na basen.

Pływanie i ćwiczenia na basenie świetnie wspomagają zrzucanie nadwagi. W wodzie nie oddziałuje grawitacja, ciało staje się lżejsze i można wykonywać ruchy, które w bezpiecznym środowisku przychodzą z trudem. Woda stwarza wielki opór, którego pokonanie potrzebuje sporej siły, lecz również dokładnego wykonywania ruchów. Dlatego podczas pływania nie osiągasz zawrotnych szybkości, rozwijasz za to siłę mięśni, a ciało nabiera harmonijnych kształtów. Pływanie na basenie to idealny wysiłek dla siedzących godzinami przed komputerem, ulga dla ich udręczonych bezruchem, bolących kręgosłupów.

Korzyści z pływania

Zgodnie ze stanów zjednoczonych Fitness Association (USWFA), basen daje więcej korzyści Jak ćwiczyć na basenie? zdrowotnych niż niejedna dyscyplina sportowa. Półgodzinne pływanie zużywa więcej tłuszczu niż taki sam wysiłek trwający na lądzie. eksperymenty podkreślają, że kobiety brzemienne zazwyczaj korzystają z owej formy aktywności fizycznej. Dzięki regularnym wizytom na basenie mięśnie brzucha przyszłych mam stają się silne i elastyczne, zmniejsza sztywność stawów, wysokie ciśnienie krwi i problemy, które często są związane z ciążą. opłaca się pływać, aby szybko zyskać i... odzyskać kondycję.

Basenowe zrzucanie nadwagi - zasady

Podczas pływania używasz przede wszystkim górną część ciała, co poprawia kondycję serca, ale również ujędrnia biust i poprawia wygląd dekoltu. Jeśli więc chcesz do wakacji schudnąć i masz niedaleko mieszkaniu basen, wykorzystaj go na codzienne treningi. Kluczem do sukcesu okazuje się wystarczająco energicznie i długo pływać, aby spalić kalorie.

1. Zacznij od 10 do 20 minut sesji poprzez trzy dni w 7 dniach. Stopniowo buduj do 30 do 45 minut sesji na pięć alt2 do siedmiu dni w 7 dniach. poprzez stopniowe zwiększanie okresu można zapobiec urazom i zmęczenie.

2. Im więcej urozmaicisz swoje pływanie, tym więcej zrzucisz wagę. Możesz pływać dwoma stylami, możesz używać deski pływackiej i tuby wypornościowej. Według specjalistów wolniejsze pływanie spala tkankę tłuszczową, szybkie pływanie od 20 do 30 minut nie tylko pozwoli spalić dużo kalorii, lecz również podkręcić swój przemiana materii na kilka godzin.

3. Nie objadaj się ;. eksperymenty naukowców pokazują, że niska temperatura płynu w basenie dość zwiększa apetyt. opłaca się więc mieć przygotowany jogurt i owoce, aby nie doprowadzić do zjedzenia zawartości lodówki. Tylko Michael Phelps może pozwolić sobie na zjedzenie 12 000 tys. kalorii codziennie, ale on spędza w wodzie codziennie 5 godzin.

Aquaaerobik dla każdego

Ta aktywność okazuje się dla każdego – nie potrzebuje superkondycji, młodego wieku ani szczupłej sylwetki. Tylko 30 minut ćwiczeń sprawia, alt3 że spalisz 350 kcal, czyli równowartość kaloryczności ciastka wuzetki, ½ średniej pizzy, czy hot-doga z colą. I to UWAGA ! Nawet jeśli nie potrafisz pływać.

Przykłady ćwiczeń w basenie:

1. Na wzmocnienie mięśni ud i ramion – MASZEROWANIE W WODZIE

Zanurz się w wodzie po szyję i spróbuj biec albo maszerować, podnosząc wysoko kolana. Jednocześnie wymachuj ugiętymi w łokciach ramionami, tak jak robią to sprinterzy. To ćwiczenie przygotowuje organizm do wysiłku, pobudza do pracy zawodowej serce i układ oddechowy.

2. Modelowanie pośladków poprzez WYMACHY NÓG

ustaw się bokiem do krawędzi basenu, uchwyć się jej ręką. potem odwiedź do boku nogę. Trochę jest to przypominało ruch na filmie ze zwolnionym tempem. Musisz napiąć przy tym ćwiczeniu mięśnie brzucha. Po 10 powtórzeniach – zmień nogę.

3. Płaski talia i wąska talia od UNOSZENIA NÓG

Stojąc tyłem do ścianki basenu, chwyć się rękoma za jego krawędź. Tak alt4 zawieszona – unoś wyprostowane lub nogi wzwyż. wykonaj 10 powtórzeń. Aby twoja talia wyszczuplała, przenoś zgięte w kolanach nogi na boki nie rozdzielając przy tym pleców od ściany; zrób 10 razy.

4. Zgrabne nogi od PODSKOKÓW

Stojąc w wodzie po szyję – przeskakuj wahadłowo z nogi na nogę albo skacz pajacyki. Pamiętaj, by w czasie przeskoków prostować nogę w kolanie. wykonaj 20 przeskoków, powtórz w 2 seriach lub 20 „pajacyków”.

Ile stracisz kalorii, pływając i ćwicząc na basenie?

dawkę straconego podczas pływania tłuszczyku jest zależne od pokonanego odległości, okresu treningu i ilości przerw, intensywności pływania, stylu (najefektywniejszy okazuje się kraul), masy ciała, czy od temperatury płynu (im zimniejsza, tym więcej traci się kalorii). Np. godzina intensywnego pływania kraulem przy wadze 60 kg to wydatek energetyczny ok. 1000 kcal, pływania rekreacyjnego – 360 kcal. Godzina ćwiczeń aerobowych w wodzie sprawia utratę 400–700 kcal.

 

Zobacz też

Gry Typu Escape Room


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness