Białko - najlepszy wybór przy odchudzaniu

Białko - najlepszy wybór przy odchudzaniu

Redakcja

2017-06-26

brak komentarzy

Białko przy redukcji wagi.

Białko na masę, białko na rzeźbę, białko na to i na tamto. Jak ostatecznie z nim jest ? Czy może też odchudzać ? Osoby, która planują zminimalizować tkankę tłuszczową, zastanawiają się w jaki sposób białko może przyczynić się do usprawnienia tego procesu ?

Szczególnie negatywnie reagują kobiety, gdy zaleca się do ich diet wprowadzenie szejka białkowego. Kojarzone zazwyczaj z budowaniem masy mięśniowej, wprawia w zdziwienie płeć piękną. i tutaj uzasadnimy, dlaczego białko wspomaga przebieg Chcesz schudnąć? Jedz białko! redukcji BF i rozwiejemy klika mitów na jego temat.
Najważniejsza proporcja makroskładników (BTW)

Gdy chcemy przyspieszyć spalanie tłuszczu, przede wszystkim dążymy do tzw. ujemnego bilansu energetycznego. To stanowi fundament diety, mobilizuje tłuszcz zapasowy do celów energetycznych. w diecie redukcyjnej powinno znaleźć się 15-30% białka (dla przykładu normy IZŻ w Warszawie zalecają 10-12% dla osób nie trenujących, dla trenujących udział 15%). Obniżamy oczywiście węglowodany do poziomu 40-50% i tłuszcz do 15-20%. Ta manipulacja rozpocznie usprawnia spalanie niechcianego balastu.


style="font-size:14pt">Ale dlaczego białko wyszczupla?

Należy mieć na uwadze, że udział białka kuracji redukcyjnej to przede wszystkim "podkręcony" przemiana materii. zawartość energii, jaką organizm musi "ułożyć" w przemiana materii białka jest o dużo wyższy (nawet 20-30% więcej ciepła), stąd efekt odchudzający. Tak zazwyczaj w dietach redukcyjnych pojawiają się porcje chudej wołowiny, drobiu, ryb czy jaj i uzupełnienie w postaci białka np. serwatkowego lub form mieszanych (serwatka, jajo kurze, kazeina).
Nakręć przemiana materii za dnia
Dla wielu z nas zalecanie spożycia właściwości białka dań jest oczywiste i jasne. Gorzej z wprowadzeniem tego w praktykę, bo codzienne obowiązki wraz z coraz to szybszym tempem życia pozbawiają nas szans na przyrządzenie wszystkich dań. W tym wypadku uzasadnionym przygotowanie szejka, który w szybki sposób wzbogaci naszą dietę w pełnowartościowe proteiny. dobrą praktyką jest spożycia białka po wysiłku fizycznym i dodanie np. do porannego omleta. Jeśli posiadasz problem ze spożyciem II śniadania doskonałą dodatkowa opcja jest zabranie ze sobą smacznego szejka (20-35g + 150-250ml h2o lub chudego mleka) co jeść żeby schudnąć do badań i konsumowanie go np. z płatkami owsianymi, waflami ryżowymi czy owocem. Zaoszczędzi to Twój czas i nakręci przemiana materii.



Zalety spożycia białka

- zwiększenie tempa przemiany metabolicznej
- efekt sytości, zapobiega uczuciu głodu
- sprawniejsza regeneracja
 

Podsumowując, białko jest głównym składnikiem w zamiarze uzyskania wymarzonej sylwetki, też nie obawiajcie się go i swobodnie włączajcie do własnej diety. Nie zapominając oczywiście o odpowiedniej aktywności fizycznej, która też jest kluczem do osiągniecia wyznaczonych sobie celów.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness