Bieganie - na czczo czy po śniadaniu?

Bieganie - na czczo czy po śniadaniu?

Redakcja

2017-05-11

brak komentarzy

bieganiena czczopo śniadaniutrening

Bieganie na czczo czy po śniadaniu? Kiedy lepiej biegać? Niektórzy zawodowi sportowcy dzień zaczynają nie od śniadania, lecz od joggingu. Podobno tzw. ruch na czczo umożliwia na skuteczniejsze spalanie warstwy tłuszczu. jednak czy dla amatorów joggingu bezpieczne bywa ranne trening przed daniem? Sprawdź, co bywa korzystniejsze: trening na czczo czy po śniadaniu?

Jeśli lubisz biegać rano, pamiętaj o zjedzeniu wcześniej nawet niewielkiego śniadania - w innym przypadku nie będziesz miał energii do ćwiczenia.

Czy biegając na czczo, szybciej spala się tłuszcz?

przyjmuje się, że w początkowej fazie wysiłku organizm czerpie energię głównie z glikogenu zmagazynowanego w sporych dawkach w mięśniach Sprawdź! Czy bieganie na czczo jest bezpieczne? oraz w wątrobie. Po okresie ok. 20 minut, gdy rezerwy glikogenu zaczynają się wyczerpywać, organizm stopniowo zaczyna pozyskiwać energię z warstwy tłuszczu. Na pozostałych zasadach organizm czerpie energię podczas ćwiczenia wykonywanego na czczo. Po przespanej nocy poziom wolnych kwasów tłuszczowych w organizmie bywa dość wysoki, a stężenie glikogenu w mięśniach i wątrobie bywa niskie. W związku z tym z rana organizm bardzo szybko zużywa "paliwo" w postaci cukrów i bywa zmuszony do czerpania energii z warstwy tłuszczu. Naukowcy z Uniwersytetu Northumbrii w Wielkiej Brytanii dowiedli, że osoby, które biegają przed śniadaniem, spalają 20% więcej tłuszczu niż osoby, które wykonują trening biegowy po śniadaniu.

Wady biegania alt2 na czczo

W trakcie intensywnego, czyli beztlenowego, ćwiczenia fizycznego na czczo organizm zaczyna spalać ciężko wypracowane mięśnie. tymczasem trójglicerydy zmagazynowane w tkance tłuszczowej mają nieduży udział w całkowitym wydatku energetycznym lub nie uczestniczą w nim wcale, bo do ludzkiego ustroju nie zostaje dostarczona odpowiednia dawkę tlenu, która ułatwiłaby ich spalenie. Łączy się to ze spadkiem wydolności, szybkim wycieńczeniem i zaburzeniami koncentracji. W związku z tym głęboki wysiłek fizyczna przed śniadaniem może się zakończyć kontuzją, czy omdleniem!

ważne bywa także działanie kortyzolu - hormonu, który uaktywnia się rano i o owej porze w znacznym dawkach występuje w krwiobiegu. Kortyzol ma właściwości antyanaboliczne, tzn. alt3 przyczynia się do zwiększonego rozpadu białka mięśniowego na aminokwasy, które wykorzystuje jako źródło energii.

Dlatego jeśli chcesz biegać na czczo, wykonuj trening o niskiej intensywności, np. trucht. Pamiętaj, aby wstać przynajmniej pół godziny przed bieganiem i wykonać 5-minutową ćwiczenia rozgrzewające. Wypij przynajmniej pół kubka płynu, dobrze wysokozmineralizowanej zaraz po przebudzeniu. Możesz też sobie pozwolić na szklankę płynu z plasterkiem cytryny, która orzeźwi ciało.

bieganie po śniadaniu

bieganie po śniadaniu wydaje się lepszym rozwiązaniem. dobrze zacząć biegać po godzinie od zjedzenia śniadania. W tym czasie żołądek będzie trawić pokarm i przekazywać energię organizmowi. Idealnym rozwiązaniem bywa zjedzenie lekkiej przekąski, np. owocu (banan lub jabłko), kromki pełnoziarnistego alt4 chleba z szynką, liściem sałaty i plastrem pomidora. Możesz sobie pozwolić także na batonik muesli. Taki lekki posiłek zjedzony przed treningiem odgrywa ogromną rolę ; funkcjonowaniu ludzkiego ustroju podczas wysiłku. Jedząc śniadanie, wysyłasz do mózgu sygnał, że posiadasz siłę do joggingu. Zjedzenie małokalorycznego (ok. 250-300 kcal) daniu przed bieganiem daje lepszy efekt odchudzający niż trening na czczo, bo jesteś w stanie przebiec dłuższy dystans, a im dłużej biegasz, tym więcej kalorii spalasz.

UWAGA! Pod żadnym pozorem nie można biegać bezpośrednio po śniadaniu, szczególnie obszernym, bo będzie ono ciążyć w żołądku. W skrajnych przypadkach może nawet dojść do nudności i wymiotów.

 

Zobacz też

Gry Typu Escape Room


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness