Błonnik na diecie? Jedz na zdrowie

Błonnik na diecie? Jedz na zdrowie

Redakcja

2017-07-18

brak komentarzy

Słyszeliście o smogu?

Na pewno. O genetycznie modyfikowanej kukurydzy? O antybiotykach w drobiu i pozostałych bajerach? Na bank. Ale słuchajcie, to wszystko to niewielki pikuś w porównaniu z cukrowymi. Węglowodany a to największe zło, jakie zna świat. jadłospis kapuściana, kopenhaska, białkowo-tłuszczowa – toż to istna rewelacja, dzięki której każdy człowiek pragnący posiadać boską sylwetkę – okaże się ją miał. Nie trzeba być geniuszem dietetyki żeby uznać, że to oczywiście turbobrednie. W sumie jak wszystko, co mija się ze zdrowym rozsądkiem. Niby to takie jasne: węglowodany to bogactwo energii, więc żeby posiadać energię trzeba je jeść. Jeśli chcemy zrzucić, odstawiamy węglowodanowe bogactwo energii, organizm pozyskuje ją z pozostałych źródeł (i zwykle mamy nadzieję, że tym źródłem będą komórki tłuszczowe) i gra. mimo wszystko czy naprawdę jest zależna nam na tym, żeby zrzucić za wszelką cenę? Małe sprostowanie: dzięki diecie kapuścianej, kopenhaskiej itd. każdy straci. czy  zaleca  się  jeść  błonnik  na  diecieTo oczywiste, że dostarczając sobie małą dawkę kalorii dziennie BĘDZIEMY CHUDNĄĆ. Ale proszę, nie myślmy tak krótkofalowo, ze względu na to że zupełnie eliminując z kuracji odchudzającej węglowodany przysporzymy sobie kłopotów. faktem okazuje się, że węglowodanów nie potrzebujemy tak dużo, jak zwykle jemy, a przynajmniej jak mówią eksperymenty z 2011, według których Polacy dziennie dostarczają sobie ok. 47% energii z węglowodanów (czyli przy podaży 2000 kcal niemal 1000 kcal dają wyngle właśnie), przy czym rekomendacje okazują się takie, żeby nie przekraczać 50%. Organizm okazuje się zaadaptować się do warunków, w jaki go wprowadzamy i czerpać energię z pozostałych źródeł niż glukoza. Jako naczelny obrońca węgli muszę przyznać z bólem: jedząc mało węglowodanów (poniżej 2-3 gramów na kilogram masy ciała, co okazuje się wartością minimalną) w trakcie kuracji odchudzającej odchudzającej NIE UMRZEMY. ALE! Chemicznie do węglowodanów zaliczany okazuje się też błonnik – a bez niego ani rusz. Chyba, że jedna wizyta w toalecie w 7 dniach w miejsce codziennej nie zaburza naszego komfortu psychicznego. Mimo wszystko można wpisać w Googla „obstrukcje”, żeby przekonać się, że nie okazuje się to nic fajnego :D (okazuje się też szansa, że wiecie z praktyki). samoczynnie nic fajnego nie widzę w deficycie witamin czy mikroelementów, a np. kasza jęczmienna czy gryczana okazuje się świetnym źródłem magnezu, a potas odnajdziemy w bananach czy morelach. Oczywiście, dużo makro i mikroelementów siedzi też w produktach o niskiej zawartości węglowodanów (rybach, nabiale, orzechach, podrobach), ale ja od zawsze będę za zdrowym rozsądkiem, zróżnicowaną dietą i świetnym samopoczuciem, a te trzy gwarantuje tylko zasobny menu. Błonnik – bez niego ani rusz! Poza tym – umówmy się – większość węglowodanów to po prostu smakowe cuda. Kurczaku, wątróbko, orzechu włoski, twarogu – kocham was, ale czymże okazuje się kurczak bez kaszy jaglanej, wątróbka bez kaszy gryczanej, orzech włoski bez towarzystwa owsianki (najdogodniej z pewnym owocem) i twarożek bez pajdy żytniego pieczywa na zakwasie i pomidora? SMAKOWĄ LIPĄ. A ze względu na to że człowiek lubi, jak mu coś smakuje, a okazuje się sfrustrowany kiedy „musi” zjeść coś niedobrego, dla własnego komfortu psychicznego zalecam jeść węglowodany :D Chociaż te 2 g na kilogram masy ciała dla wyjątkowych węglohejterów. Na temat błonnika dużo ludzi wypowiada się w samych superlatywach. Przede wszystkim dlatego, że upraszcza prawidłową pracę jelit, pobudzając ich ruchy i sprzyja zrzucaniu nadwagi. trzeba tylko jeść właściwą porcję warzyw i owoców, by zauważyć pozytywne efekty. Ale czy faktycznie to pozwala?   Błonnik – sprzymierzeniec odchudzania Błonnik zaliczany okazuje się do składniku balastowych – nie dostarcza energii, nie ma więc wpływu na ;. Ale pełni w ludzkim organizmie dość ważną funkcję. Jaką? Wszystko jest zależna od tego, z którym rodzajem błonnika mamy do czynienia. Błonnik rozpuszczalny jest odpowiedzialna za tworzenie w jelitach tzw. galarety. A to dlatego, że wiąże on sporą dawkę płynu, w efekcie czego dochodzi do jego pęcznienia. Ma to zbawienne znaczenie dla ludzi, które odchudzają się – błonnik rozpuszczalny maleje uczucie głodu, dając poczucie sytości. redukuje więc apetyt, nie dostarczając przy tym żadnych kalorii. Ale to nie wszystko, ze względu na to że błonnik rozpuszczalny maleje wchłanianie węglowodanów, co umożliwia na kontrolowanie stężenie cukru we krwi. Błonnik nierozpuszczalny wchłania wodę, ale się w niej nie rozpuszcza. Dlatego doskonale rozprawia się z obstrukcjami.

Przyspiesza ruchy jelit, pomagając w uregulowaniu wypróżnień.

Co za dużo, to niezdrowo Błonnik faktycznie okazuje się świetnym sprzymierzeńcem odchudzania, dlatego nie może zabraknąć go w jadłospisie. każdego dnia zapotrzebowanie na tę substancję balastową to ok. 30 g, by w ogóle cokolwiek zdziałała. Ale uwaga – osoby, które wcześniej spożywały znikomą dawkę błonnika, muszą wprowadzać go do kuracji odchudzającej stopniowo. Nagłe zwiększenie podaży owej składniku balastowej może skończyć się problemami: wzdęciami, obstrukcjami lub luźnymi stolcami. nadto wielka dawkę błonnika nie okazuje się rekomendowany również ze względu na to, że maleje on wchłanianie niektórych minerałów: żelaza, wapnia, cynku. Bierzesz leki? dopilnuj na błonnik dotyczy to przede wszystkim pigułek antykoncepcyjnych i leków zmniejszających poziom cholesterolu. Błonnik zaburza wchłanianie aktywnych składniku, przez co lek może nie zadziałać w 100%. Dlatego też zaleca się, by między jedzeniem a zażyciem specyfiku zachować przerwę – alt2 co najmniej 2-godzinną. Błonnik w preparatach na zrzucanie nadwagi Niektóre suplementy pomocnicze zrzucanie nadwagi zawierają porcję błonnika. dotyczy to przede wszystkim tych specyfików, które bazują na wyciągach z owoców i warzyw. Mega porcję błonnika zawierają też otręby zbożowe, mimo wszystko z ich spożyciem należy trochę być rozważni, ze względu na to że akurat w owej postaci błonnik prosto przedawkować i … w miejsce udzielić pomocy sobie w trawieniu spowodować następne trawienne problemy. Moim skromnym zdaniem najmocniejszy, poza tym sprawdzonym (z warzyw) okazuje się błonnik witalny, a już w ciemno polecam błonnik witalny >>> Fibre Select (tu sprawdzisz więcej), który ; nasyca, ; poprawia ruchy jelit, ale i wspomaga gruntowne neutralizację ludzkiego ustroju z toksyn i dość, ale to dość dba o kluczowe bakterie jelitowe, które zapewniają odporność ludzkiego ustroju. Bez płynu ani rusz Jeżeli spożywasz błonnik, nieważne czy w postaci owoców i warzyw czy w formie suplementów, pamiętaj o wodzie. Musisz wypijać jej wiele, by faktycznie zauważyć jego pozytywne działanie. Pamiętaj, że błonnik wiąże wodę, przez co może wspomóc zrzucanie nadwagi.     Z czym to się je, czyli kilka informacji praktycz Według globalnej Organizacji ds. zdrowia odpowiednio zbilansowana dietę musi zawierać 25-40g błonnika. ta dawka bywa gwarancją prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego. Przeciętny Kowalski zjada ponoć ledwo 15-20g. Tak jak większość rzeczy na tym pięknym świecie, tak oraz każdego dnia jadłospis błonnika to kwestia osobista, uwarunkowana masą ciała, stanem ludzkiego ustroju itd. Bez żadnej magii oraz skomplikowanych czynności, możemy oszacować nasze osobiste zapotrzebowanie na taki składnik dzieląc wagę na 2. na przykład: osoba o wadze 54kg/2 = 27g błonnika. proste? proste :) Od przybytku skroń nie boli, ale co za dużo to niezdrowo. zaleca się o tym posiadać na uwadze oraz nie hulać zanadto z dziennym spożyciem błonnika. nadto olbrzymie jego używanie upośledza przyswajanie tłuszczu, witamin w nim rozpuszczalnych (A,D,E,K) oraz związków mineralnych (wapnia, cynku, żelaza oraz miedzi) przez organizm. drażni jelita oraz doprowadza do ich niedrożności, może wywołać biegunkę oraz doprowadzić do odwodnienia ludzkiego ustroju. Przy różnych chorobach oraz stanach zapalnych żołądka, jelit, trzustki, wrzodów dwunastnicy, nazbyt olbrzymie jadłospis   błonnik  artykułybłonnika nie bywa wskazane. Druga strona medalu również niesie ze sobą nieprzyjemne konsekwencje. nadto małe jadłospis błonnika przyczynia się do powstawania zaparć, dolegliwości cywilizacyjnych tj.miażdżyca, nowotwór jelita grubego, kamica żółciowa, nowotwór sutka u kobiet i stan zapalny wyrostka robaczkowego, cukrzycy oraz nadwagi; przynosi hemoroidy oraz polipy jelita grubego, przypadłości układu krążenia oraz żylaki odbytu. Podchodźmy więc do sprawy z głową. Nie alt3 zwiększajmy gwałtownie ilości błonnika ; suplementami, wierząc, że to magiczny metoda na utratę nadprogramowych niepotrzebnych kilogramów. Dbajmy o wartościową jadłospis oraz zdrowe jego źródła, a wszystko musi działać jak należy.   Źródła błonnika praktycznie za jego bogactwo sądzi się artykuły, które zawierają co najmniej 3g błonnika na 100g. Każda roślina (warzywo, owoc, zboże, nasiono) posiada oba rodzaje błonnika, mimo wszystko w różnych proporcjach.     Najlepszym źródłem błonnika nierozpuszczalnego są zwłaszcza pełnoziarniste zboża, otręby, orzechy, nasiona, niektóre rośliny strączkowe (fasola, groszek zielony), warzywa włókniste. Natomiast błonnik rozpuszczalny przeważa zwłaszcza w świeżych oraz suszonych owocach i jarzynach, niektórych roślinach strączkowych (soja, groch), owsie, jęczmieniu, nasionach chia oraz lnu. Fasola czerwona - 25g Ciecierzyca - 17g Fasola biała - 15,7g Soja - 15,7g Groch - 15g Pomidory suszone - 12,3g Soczewica czerwona - 8,9g Soczewica zielona - 8g Chrzan - 7,3g Koper - 6,1g Bób - 5,8g Brukselka - 5,4g Karczoch - 5,4g Groszek zielony - 5,5g Seler korzeń - 4,9g Botwina - 4,4g Pietruszka korzeń - 4,9g Pietruszka liść - 4,2g Czosnek - 4,1g owoce suszone Śliwki - 16g Brzoskwinie - 14g Figi - 12,9g Jabłka - 10,3g Jagody goji - 10g Morele - 10g Daktyle - 8,7g Gruszka - 7,5g Rodzynki - 7g Żurawina - 5g   orzechy oraz ziarna/nasiona Ostropest plamisty - 41g Nasiona chia - 39g Siemię lniane - 22,3g Wiórki kokosowe - 21g Mak - 20,5g   Jako, że idą św. postanowiłam napisać post, w którym przedstawię wam 8 sprzymierzeńców w walce z pomarańczową skórką. św. to najdogodniejsza okazja do tego, żeby zaprzestać dietę, zapomnieć się i obżerać bez opamiętania przy stole. 

Opaski na rękę

No niestety, ta okazuje się fakt. św. zwykle sprzyjają tyciu,

powiem więcej w św. trzeba zaprzepaścić kilka miesięcy ciężkiej obowiązkach nad figurą. No cóż, ćwiczmy silną preferuję!   dużo razy wam o tym już pisałam, ale powiem to raz dodatkowo. Jeśli chcecie wygrać z pomarańczową skórką i pozbyć się go, nie zaczynajcie od kupowania kosmetyków antycellulitowych, na nic się zdadzą jeśli nie zaczniecie zmagania się od środka, czyli od leczeniu odchudzającej. Czasami piszecie w komentarzach czy mailach do mnie „te kosmetyki co polecasz wcale nie pomagają!” albo „jak ty to robisz, że pozbyłaś się cellulitu, ja stosuję taki koncentrat i mój cellulit nie znika”. Kochane! Kosmetyki to tylko uzupełnienie zabiegu antycellulitowej. Pomogą wam sprawniej doprowadzić skórę do jędrności, gładkości, ale nie zrobią za was tego od czego cellulit się zaczyna, czyli kuracji odchudzającej! Pamiętajcie o tym zanim zaczniecie na mnie pluć jadem, alt4 że polecam coś co nie funkcjonuje. Wszystkie polecane przeze mnie kosmetyki są z najlepszej półki, profesjonalne i wyprodukowane do zabiegu antycellulitowych. Nie ma takiej szansy żeby nie działały. Zacznijcie od leczeniu odchudzającej, a zobaczycie efekty! No dobra, konkrety! dietę antycellulitowa   poniżej moja lista, podaje wam jak na tacy 8 sprzymierzeńców w walce z pomarańczową skórką: 1. Antyoksydanty niszczą wolne rodniki, które odpowiedzialne są za wygląd naszej naskórka. To wolne rodniki sprawiają, że skóra się sprawniej starzeje, wiotczeje.

Antyoksydanty znajdują się w zbożach, owocach,

jarzynach, ziołach, herbacie. 2. Błonnik pobudza ruchy jelit, zabija uczucie głodu, pomaga pozbyć się toksyn, które przyciągają tłuszczyk i cellulit. Poza tym błonnik hamuje wchłanianie tłuszczu. Błonnika szukajcie w: artykuły zbożowe, jarzyny, soi. 3. Fitosterole Regulują cholesterol – krótko mówiąc. redukują jego wchłanianie i niszczą gromadzenie się złego cholesterolu. Fitosterole znajdziesz w: soi, sezamie, słoneczniku. 4. Kwasy omega-3, 6, 9 stopują wchłanianie tłuszczu, poprawiają przemianę materii, bez niego niestety z dietą ani rusz. przemiana materii okazuje się szczególnie ważny jak również ważne okazuje gdzie  jest  błonniksię jego przyspieszenie. Więcej na taki temat znajdziecie TUTAJ. A kwasów omega szukajcie w: tłustych rybach, orzechach włoskich, pestkach dyni i słonecznika. 5. Lecytyna służy powierzchni powrócić do pozytywnej kondycji. Lecytyna znajduje się w: kapuście, rzodkiewce, brukselce, brokułach. 6. Witamina C stymuluje organizm do wytwarzania kolagenu, pobudza trawienie, oczyszcza organizm. Witamina C okazuje się w: owocach cytrusowych, truskawkach, porzeczkach, malinach, kapuście, brukselce, kalafiorze, czerwonych czerwonych pomidorach, brokułach. 7. Krzem Wzmacnia warstwę kolagenową, a to szczególnie ważne dla Twojej naskórka, bez tego przenigdy nie będzie piękna, jędrna i gładka. artykuły zasobne w krzem: zboża, buraki, pietruszki, kartofle, banany. 8. Kolagen w mojej opinii okazuje się najważniejszy. Bez kolagenu nasza skóra wiotczeje, przegrywa elastyczność i młodość, a jeśli skóra nie będzie napięta to wiadomo co będzie – firany! Kolagenu trudno okazuje się szukać w produktach konsumpcyjnych, a taki który znajdziecie do najsmaczniejszych nie należy, ale… zaleca się się poświęcić! Wiem co mówię! poniżej lista: *galaretki z nóżek wieprzowych czy też cielęcych, auszpik *galaretki i zupy z kurzych łapek czy też z owoców *ryby w galarecie *sproszkowana chrząstka i płetwa rekina *gotowane chrząstki i głowizny *golonki, podroby Wiem, że dla niektórych to obrzydlistwo, dlatego okazuje się alternatywa! można kolagen łykać w pigułkach, albo… wypróbować go prosto na skórę w postaci kremu, żelu, koncentratu, serum… Sprawdźcie tu serum, w następnym artykule napisze o nim więcej   http://naturica.pl/serum-anti-cellulit200ml I na koniec życzenia! Wszystkiego najmocniejszego na św.! Dużo uczuciach! Radości! Ciepła! A jak najmniej trosk i cellulitu!

Zobacz też 

Produit minceur efficace


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness