Chcesz zrzucić zbędne kilogramy? Trening HIIT to coś dla Ciebie!

Chcesz zrzucić zbędne kilogramy? Trening HIIT to coś dla Ciebie!

Redakcja

2017-05-11

brak komentarzy

HIITtreningćwiczeniazbędne  kilogramyodchudzanie

Trening HIIT, czyli żywotny trening interwałowy, to program ćwiczeń przeznaczony dla ludzi chcących szybko spalić tkankę tłuszczową i poprawić swoją kondycję. Trening HIIT daje trzy razy lepsze efekty w odchudzanie niż ćwiczenia kardio, a jego wykonanie zajmuje dużo mniej czasu. Zobacz, jak działa trening interwałowy i zobacz jego zalety.

Trening HIIT (z ang. High Intensity Interval Training, czyli trening interwałowy o wysokiej intensywności) został stworzony z myślą o profesjonalnych zawodnikach sportowych, dla których miał stanowić najlepszą kondycję przygotowań przed zawodami. z czasem rozpoczął być stosowany także poprzez amatorów, przede wszystkim ze względu na dodatkowy efekt uboczny treningu – dość błyskawiczną redukcję ;. Jego dodatkową zaletą był krótki moment ćwiczeń i prostota Walczysz z nadprogramowymi kilogramami? Ten trening jest dla ciebie! wykonania. To wszystko zadecydowało o wzrastającej sławie treningu HIIT i jego rozmaitych wariantów, m.in. protokołu Tabaty.

Trening HIIT – jak działa?

Trening HIIT polega na przeplataniu krótkich okresów intensywnych ćwiczeń anaerobowych (wykonywanych na maksymalnym pułapie intensywności) z przerwami na bardziej umiarkowane ćwiczenia kardio. Trening może bazować na każdym rodzaju ćwiczeń wytrzymałościowych lub siłowych: bieganiu, jeździe na rowerze, skakaniu na skakance, przysiadach, pompkach itd. okres trwania okresów intensywnego i umiarkowanego wysiłku trzeba ustalać dowolnie w zależności od swojej kondycji, mimo wszystko cały trening powinien trwać nie dłużej niż 30 minut.

Trening HIIT - przykładowy plan treningowy

Poniższy plan przeznaczony bywa dla osoby początkującej. stosunek płciowy intensywnego wysiłku do okresów odpoczynku wynosi w nim 1:4. Trening trwa alt2 ok. 22 minut i należy wykonywać go 2-3 razy w tygodniu.

1. Rozgrzewka – 4 minuty na przeciętnym pułapie intensywności (50-60% HRmax)

2. intensywna praca – np. 15 sekund szybkiego sprintu na najwyższym pułapie intensywności (90-100% HRmax)

3. Odpoczynek – 60 sekund truchtu o umiarkowanej intensywności (50-60% HRmax)

Punkty 2. i 3. powtórzyć 11 razy.

4. Rozciąganie – 4 minuty

W miarę robienia postępów, należy stopniowo wydłużać okresy intensywnej badań i skracać moment odpoczynku. da się także powiększyć liczbę interwałów (czyli punktów 2. i 3.) pamiętając mimo wszystko, aby całkowity moment treningu nie był dłuższy niż 30 minut.

Trening interwałowy bywa niezwykle wyczerpującą formą wysiłku fizycznego, dlatego jeśli nigdy wcześniej nie uprawiałeś sportu i masz słabą kondycję, zacznij od ćwiczeń kardio. także osoby cierpiące na przewlekłe przypadłości układu krążenia, osoby po alt3 przebytym zawale i ze znaczną nadwagą powinny rozpocząć treningi od bardziej umiarkowanych ćwiczeń.

Jeżeli w czasie wykonywania treningu HIIT poczujesz ból w klatce piersiowej lub zabraknie ci tchu, wydłuż fazę odpoczynku lub skróć fazę intensywnej badań. Postępuj podobnie w sytuacji gdy podczas odpoczynku twoje tętno nie może wrócić do poziomu 50-60% HRmax.

Trening HIIT - zalety

Trening HIIT cieszy się dużą popularnością zarówno wśród zawodników sportowych, jak i amatorów ze względu na szybko zauważalne efekty ćwiczeń. Do zalet HIIT należą m.in:

  • skuteczne redukcję ; – trening interwałowy to najwłaściwszy sposób na trwałe pobudzenie metabolizmu co oznacza, że nawet w okresie ćwiczenia, kiedy śpisz, oglądasz telewizję lub pracujesz przy komputerze, w organizmie nadal zachodzi proces redukcji ;;
  • krótki moment treningu – pomogą 3 alt4 treningi HIIT w tygodniu po paręnaście minut, aby w szybkim czasie zauważyć efekty wysiłku. Dzięki temu trening interwałowy jest idealną kondycję ćwiczeń dla ludzi zapracowanych;
  • prosta postać treningu – aby czerpać korzyści z treningu HIIT, można znać zasady jego oddziaływania i postępować według planu treningowego. Korzystanie z dodatkowych przyrządów i kupowanie drogich akcesoriów nie bywa potrzebne;
  • poprawa kondycji – regularne wykonywanie interwałów wzmacnia serce i prowadzi do obniżenia tętna spoczynkowego, co pozytywnie wpływa na kondycję i maleje niebezpieczeństwo dolegliwości układu krążenia;
  • redukcja ; bez powodowania ubytków w tkance mięśniowej – trening HIIT, w odróżnieniu od ćwiczeń kardio, nie powoduje jednoczesnego spalania ; i mięśniowej. bywa to szczególnie istotne z punktu widzenia ludzi, które chcą wyrzeźbić mięśnie i podnieść swoją wytrzymałość.

 

Zobacz też

Nowe Gry Escape Room


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness