Chcesz zrobić rzeźbę? 10 najlepszych ćwiczeń

Chcesz zrobić rzeźbę? 10 najlepszych ćwiczeń

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

1. WYSOKA INTENSYWNOŚĆ

jest to pierwsza zasada dorzeżbiania mięśni. możecie spaść wagę ile chcecie i nigdy nie uzyskać dobrej rzeźby, jeśli nie poddacie swoich mięśni intensywnemu treningowi. Podczas gdy wszyscy uznają to za warunek podstawowy, istnieją mimo wszystko dwie szkoły myślenia na temat, jaki rodzaj intensywności ćwiczenia bywa najlepszy.
pierwotna grupa stara się spalać nadmiar tłuszczu przez zwiększenie zarówno objętości a także tempa ćwiczenia, wykonując mnóstwo serii i powtórzeń z dużą prędkością i łącząc to z taką porcją ćwiczeń aerobowych, która mogłaby rzucić na kolana prawdziwego triathlonistę. Oczywiście przy takim ćwiczenia non stop rozpocznie spadają obciążenia stosowane w poszczególnych ćwiczeniach, ale – jak twierdzą zwolennicy 9 najlepszych ćwiczeń rzeźbiących sylwetkę dla kobiet! takiej metody – nie ma to istotnego znaczenia, jeśli intensywność ćwiczenia utrzymywana jest na odpowiednio wysokim poziomie.
Druga grupa zawodników ma nieco inne zdanie. Twierdzą oni tak: trening na wielkich obciążeniach sprzyja rozbudowie mięśni, a więc kontynuujmy go także na etapie obostrzonej kuracji odchudzającej. więcej jest zależna im na wykonywaniu dużej pracy treningowej poprzez korzystanie z największych obciążeń w każdym ćwiczeniu. A jeśli wiąże się to z koniecznością występowania dłuższych przerw odpoczynkowych pomiędzy seriami, to po prostu dłuższe odpoczynki są potrzebne. Odpowiednia jadłospis i ćwiczenia aerobowe mogą tym zawodnikom na pozbycie się zbytecznej tłuszczu.
Problem powstający przy pierwszej metodzie bywa dość oczywisty: adaptacja organizmu ćwiczenia na rzeźbę dla kobiet bywa dość swoistą cechą i wykonywanie tych wszystkich serii, powtórzeń i nie kończącej się pracy aerobowej sprawia, że przeciętny kulturysta przestawia się na ćwiczenia wytrzymałościowe, co przemienia niedoszłego „Mr. Ołympia” w odchudzonego, dorzeźbionego reprezentanta dyscyplin wytrzymałościowych. Sądzę, że kilku „wytrzymałościowych” sportowców pomyliło się, co do potrzeb Doriana Yatesa.
Natomiast przy drugiej metodzie problem tkwi w tym, że aby ćwiczyć z znacznymi ciężarami, większość sportowców musi odpoczywać pomiędzy seriami co najmniej przez 2-4 minuty. Pomimo tego, że wykonana praca treningowa bywa wielka, to łączna objętość i intensywność ćwiczenia nie bywa na tyle wielka, aby powodowała spalanie tłuszczu, przynajmniej w wymaganym tempie. A ponadto, wykonywane dodatkowo trening na rzeźbę ćwiczenia aerobowe mają tendencję do niwelowania przyrostów osiąganych dzięki treningom z wysokimi obciążeniami. Jaka bywa więc prawidłowa odpowiedź? Trenujcie szybko i z znacznymi obciążeniami, kładąc nacisk na właściwą regenerację! Skracajcie sesje ćwiczeniowe do przynajmniej, ale każdy wasz pobyt w siłowni powinien mieć własny ciężar gatunkowy. Stosujcie zwłaszcza ćwiczenia podstawowe i utrzymujcie przerwy pomiędzy seriami na poziomie l minuty. Wykonujcie 8-12 powtórzeń w serii z maksymalnym ciężarem, na jaki was stać i starajcie się zwiększać liczbę powtórzeń.
Spróbujcie trenować takim systemem: dwa dni ćwiczenia, dzień przerwy, dzień ćwiczenia, dzień przerwy (na każde trzy dni ćwiczeniowe powinny przypadać dwa dni przerwy). Podczas dowolnej sesji treningowej ćwiczcie jak zrobić rzeźbę z taką intensywnością, aby 1/2 znajdujących się w sali przerwała swoje treningi i zaczęła wam się przyglądać.
Wykonujcie tyle serii, ile potrzeba do „wyprania” waszych mięśni z energii. Przerwijcie w momencie, gdy nie będziecie już mogli wykonywać dynamicznych, silnych ruchów. Dla większości okaże się to oznaczało 6-10 serii, zależnie od grupy mięśniowej. Pamiętajcie, że konstruowanie masy mięśniowej jest zależna od ilości pracy treningowej, a nie od intensywności ćwiczenia. Dlatego, aby utrzymać masę mięśni, nie rzadziej niż co drugi lub co trzeci trening zmniejszcie tempo ćwiczenia i zwiększcie obciążenia. Wykonujcie wtedy po 6-8 powtórzeń w serii i stosujcie 2-4 minutowe przerwy odpoczynkowe pomiędzy seriami.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness