Clean eating - zdrowy styl życia oraz skuteczny sposób na gubienie kilogramów!

Clean eating - zdrowy styl życia oraz skuteczny sposób na gubienie kilogramów!

Redakcja

2017-05-05

brak komentarzy

clean  eatingzdrowiestyl  życiaodchudzaniedietaostrożność

Eat clean, czyli jak?

coraz częściej słyszymy, by jeść „czysto”. Co kryje się pod tym pojęciem? Jak się okazuje – nie okazują się to jakieś modne i rewolucyjne wytyczne, ale trzeba wprowadzić je w życie, gdyż pokrywają się z ogólnymi wskazówkami dotyczącymi zdrowego żywienia. Stosowanie się do zasad clean eating uprości nam zachowanie dobrego kondycji i szczupłej sylwetki na długo.

1. Ogranicz przetworzone rzeczy

artykuły przetworzone, to żywność, która została wytworzona przemysłowo, by podkręcić jej trwałość i przyspieszyć proces przyrządzenia. Najlepszym przykładem tej żywności okazują się np. gotowe dania, które trzeba podgrzewać przez kilka minut w mikrofalówce. W typu produktach znajdziemy mnóstwo niepotrzebnych nam składników, jak barwniki, konserwanty, wzmacniacze smaku i aromatu i substancje słodzące. zazwyczaj artykuły przetworzone cechują się również dużą ilością tłuszczu.

Jeśli chcemy jeść „czysto”, to powinniśmy sięgać po artykuły jak najbliższe naturze. nowiutko wyciśnięty sok pomarańczowo składa się jedynie z soku i ewentualnie minimalnej ilości wody mineralnej, a co więcej zachowuje wszystkie dobrodziejstwa. tymczasem napój pomarańczowy to mocno rozcieńczony sok, do którego trzeba dodać sporą liczba cukru, barwniki i aromaty, by wyglądał i smakował jak sok. oraz tak jest w przypadku sporej ilości suplementów dostępnych na rynku. Oczywiście nie popadajmy w skrajności, ponieważ w tym wypadku musielibyśmy ograniczyć naszą dietę jedynie do świeżych warzyw i owoców, a nie taki jest cel. Jeśli jednak mamy wybór pomiędzy produktem więcej a mniej przetworzonym, to wybierajmy taki drugi.

2. Dodaj więcej warzyw do kuracji odchudzającej

Ostatnie wytyczne lekarzy mówią o tym, by codziennie spożywać 7 porcji warzyw i owoców. Jeśli jest zależna nam na zachowaniu albo uzyskaniu szczupłej sylwetki, to porcje to możemy rozpisać alt2 na 5-6 porcji warzyw i 1-2 porcji owoców. A ile to jedna porcja? najłatwiej przyjąć, że jedna garść, a dokładnie 80 gramów. Czyli codziennie powinniśmy spożywać trochę ponad 500 gramów warzyw i owoców, co nie jest wcale niełatwym wyczynem. Stosowanie się do tych wytycznych ; pozytywnie wpłynie na nasze zdrowie fizjologiczne, ale również psychiczne i co ciekawe – spowoduje, że będziemy szczęśliwsi. Tak wynika z szeroko zakrojonych analiz przeprowadzonych na brytyjskim University of Warwick.

3. Ogranicz cukier

Zazwyczaj nie zdajemy sobie sprawy z faktu, że w bardzo wielu produktach ukryty jest cukier. zazwyczaj okazują się to nawet artykuły, które reklamowane okazują się jako zdrowe. Prosty przykład – jogurt  truskawkowy, który w malutkim kubku (150 gramów) zawiera ponad 20 gramów cukru, a w butelce (jogurt pitny 300 gramów) – ok. 35 gramów cukru. Najnowsze rekomendacje WHO mówią, by nie spożywać dziennie więcej niż 25 alt3 gramów cukru. Jak widzimy – jedna butelka jogurtu truskawkowego przewyższa te rekomendacje! tak samo jest w przypadku puszki coli. Jeśli dodamy do tego cukier pochodzący ze słodzonych napojów, słodyczy, ukryty w rozmaitych przetworzonych produktach, to okaże się tajemnica nadwagi i otyłości staje się coraz mniej tajemnicza. Według danych GUS statystyczny Polak codziennie konsumuje ok. 100 gramów cukru, a zatem czterokrotnie przewyższamy rekomendacje!

ograniczenie cukru jest więc fundamentalną czynnością, jeśli chcemy na długo cieszyć się dobrym zdrowiem i ładną sylwetką. Jeśli mamy ochotę na słodycze – zjedzmy te zdrowe, czyli owoce.

4. Kupuj artykuły pełnoziarniste

artykuły pełnoziarniste okazują się więcej bezpiecznym produktem niż te, które powstają z białej, rafinowanej mąki. Zawierają dużo więcej błonnika (z którym nie należy jednak przeholować), mikroelementów i witamin. Sycą nas na dłużej, a przy tym posiadają niższy indeks glikemiczny niż artykuły z mąki oczyszczonej, więc zakres insuliny nie wzrasta alt4 po nich tak znacznie. Kupując ciemne pieczywo zwróćmy uwagę na jego skład. Czasem zdarza się, że ciemne pieczywo powstaje nie z mąki pełnoziarnistej, razowej, ale z oczyszczonej mąki i „farbowane” jest karmelem.

5. Uważaj na sól

Kolejna ważna rzecz to zmniejszenie spożycia soli. WHO zaleca spożywać dziennie maksymalnie 5 gramów soli, a statystyczny Polak granicę tę przekracza dwa razy, gdyż spożywamy 11 gramów soli dziennie. Jeśli ograniczymy spożywanie przetworzonej żywności, to jednakowym ograniczymy konsumowanie soli.

6. Czytaj opisy

By mieć świadomość który artykuł trzeba kupić, a który jest bombą kaloryczną czy chemiczną, musimy czytać opisy. najprostsze zasady, które powinny nas obowiązywać, to: nie kupuj suplementów, które posiadają więcej niż 6 produktów wymienionych w spisie produktów i nie kupuj suplementów, które na pierwszych trzech miejscach w spisie produktów mają cukier pod jakąkolwiek postacią. Po więcej informacji, odsyłamy Cię do naszego szczegółowego treści o ty


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness