Co jeść żeby dobrze zdać egzamin? Jedzenie ma znaczenie!

Co jeść żeby dobrze zdać egzamin? Jedzenie ma znaczenie!

Redakcja

2017-08-31

brak komentarzy

najbardziej znaczącym wrogiem studenta, który paraliżuje jego sądzi, sprawia, że zwroty uciekają, a w głowie pozostaje jedynie pustka odżywianie  w  czasie  sesji

– bywa stres. mimo wszystko nawet jeśli zasiądziesz do edukacji zaledwie za pięć dwunasta, jesteś w stanie naprawdę dużo przyswoić i swobodnie zdać niemal każdy egzamin. Musisz się jedynie wyciszyć, odpowiednio skoncentrować i zmobilizować swoje komórki mózgowe do wytężonej pracy zawodowej zawodowej, w czym umożliwią ci poniższe wskazówki. Jaka powinno dobra zestaw dań dla studenta?   kuracja dietetyczna dla studenta - co jeść? To, co jemy i jaki styl życia prowadzimy, ma istotny wpływ na pracę naszego mózgu. Przede wszystkim należy mieć świadomość, że komórki nerwowe, czyli neurony, okazują się jedynym typem komórek w naszym organizmie, który nie podlega wymianie. co więcej z upływem chwili w neuronach gromadzą się niepotrzebne substancje przemiany materii, ksenobiotyki i inne środki chemiczne, np. glutaminian sodu, które wywołują ich uszkodzenie. Dlatego jeśli chcesz sprawnie kojarzyć fakty i zapamiętywać zwroty, powinieneś zatroszczyć się o kondycję twoich szarych komórek. Jednym ze sposobów nieodzownych do sprawnego funkcjonowania układu nerwowego bywa lecytyna – naturalny korelację chemiczny z Odżywianie w czasie sesji - co jeść, by zdać egzaminy? zespołu fosfolipidów. Jej bogatym źródłem okazują się: soja, orzechy, kiełki pszenicy, żółtka jaj, ryby, jarzyny kapustne, wątróbka i wołowina. Lecytyna bywa obecna właściwie we wszystkich komórkach organizmu, gdzie wchodzi w skład błony komórkowej. W neuronach a ochrania szczególnie wrażliwą na mankamenty osłonkę mielinową. Podobną funkcję spełniają niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe trwające w mięsie tłustych ryb morskich albo średniotłustych słodkowodnych (np. karpia), również w olejach tłoczonych na chłód – oliwie z oliwek, oleju lnianym czy rzepakowym. Innym niezwykle istotnym składnikiem bywa tyrozyna – aminokwas z zespołu względnie endogennych, tzn. takich, które nasz organizm może sam syntetyzować, w takiej sytuacji z fenyloalaniny. Tyrozyna konieczna bywa do wytwarzania neuroprzekaźników - norepinefryny i dopaminy. odpowiada za klarowność i szybkość myślenia. taki aminokwas odszukamy m.in. w mięsie, rybach, jajach oraz serach. Białko mięsne bywa także idealnym źródłem żelaza odpowiedzialnego za dotlenienie mózgu i pozostałych tkanek ciała, a co za tym idzie, za ich sprawniejsze oddziaływanie, utrzymanie stałej temperatury ciała oraz podaż energii. Kiedy jesteśmy dobrze dotlenieni, stajemy się chętni do działania, mamy lepsze samopoczucie i prościej koncentrujemy uwagę. Spore ilości żelaza odszukamy też w pełnych ziarnach (pieczywie, alt2 kaszach, ryżu), orzechach i nasionach oraz w zielonych jarzynach jak na przykład szpinak, pietruszka, szczypior, groszek czy pokrzywa. Oczywiście, że tak! 2 tyg. przed egzaminem czy trudną

sesją, w naszej zabiegu powinny zagościć artykuły zasobne w kwasy tłuszczowe omega-3.co  jeść  podczas  sesji

Ich najlepszym źródłem okazują się przede wszystkim tłuste ryby morskie, także orzechy oraz tłuste nasiona oleiste, czyli np. pestki dyni albo słonecznika, które możemy podjadać w umiarkowanych dawkach podczas edukacji. Dzień przed egzaminem oraz w jego dniu kuracja dietetyczna może być liczna przede wszystkim w węglowodany. W przeddzień węglowodany złożone – kasze, ryż, kartofle czy makaron, ze względu na to że skrobia w nich zawarta rozkładana bywa do glukozy oraz szybko dochodzi do naszego mózgu, a co za tym idzie – bywa zastrzykiem energetycznym. W dniu egzaminu zaleca się zjeść małe słodkie co nieco, ze względu na to że szybki strzał energii do naszego mózgu sprawi, że prościej przypomnimy sobie niektóre fakty, a jednocześnie trochę się uspokoimy. artykuły, które na pewno nie ułatwiają nam przyswajania wiedzy, to przede wszystkim artykuły ciężkostrawne – np. bigos, zawiesiste zupy, artykuły tłuste i żywność rodzaju alt3 fast food. artykuły te, to tzw. puste kalorie, które na krótko zaspokajają nasz ssanie w żołądku oraz szybko sprawiają, że jesteśmy ospali oraz mamy problemy z koncentracją – a przecież nie o to chodzi podczas wysiłku intelektualnego. Dodatkowo artykuły ciężkostrawne wywołują, że cała energia naszego człowieczego ustroju skupia się na procesie trawienia, a w związku z tym szczególnie trudno bywa nam przyswajać wtedy wiedzę. Mogą oraz wpływają. Ucząc się, często zapominamy o odpowiednim nawodnieniu naszego człowieczego ustroju. Oczywiście napoje energetyzujące czy alkohol nie pomogą nam w szybszym przyswojeniu wiedzy, a wręcz efekt może być zupełnie odwrotny. Najlepszym napojem nawadniającym podczas edukacji bywa woda. przynosi ona zachodzenie prawidłowych procesów metabolicznych w naszym organizmie, a jednocześnie pamiętajmy, że już 2-3% odwodnienie naszego człowieczego ustroju sprawia, że jesteśmy ospali, mamy problemy z koncentracją oraz logicznym myśleniem. Dlatego podczas edukacji, miejmy przy sobie 1,5l butelkę wody mineralnej mineralnej. świetnym rozwiązaniem bywa także sięganie po nowiutko wyciskane soki z owoców oraz warzywne. To prawdziwy „zastrzyk” witamin, który doda sił witalnych oraz wspomoże procesy uczenia. Oczywiście, że tak! 2 tyg.

przed egzaminem czy trudną sesją, w naszej kuracji powinny zagościć substancje zasobne w kwasy tłuszczowe alt4 omega-3.odżywianie  w  czasie  egzaminów

Ich najlepszym źródłem okazują się przede wszystkim tłuste ryby morskie, ale także orzechy i tłuste nasiona oleiste, czyli np. pestki dyni albo słonecznika, które możemy podjadać w średnich dawkach podczas uczenia się. Dzień przed egzaminem i w jego dniu dietę musi być obfita przede wszystkim w węglowodany. W przeddzień węglowodany złożone kasze, ryż, ziemniaki czy makaron, ze względu na to że skrobia w nich zawarta rozkładana bywa do glukozy i szybko dochodzi do naszego mózgu, a co za tym idzie bywa zastrzykiem energetycznym. W dniu egzaminu trzeba zjeść małe słodkie co nieco, ze względu na to że szybki strzał energii do naszego mózgu spowoduje, że prościej przypomnimy sobie niektóre fakty, a jednocześnie trochę się uspokoimy. Czego nie powinniśmy jeść przed egzaminem? Co może nam zaszkodzićskładniki, które na pewno nie ułatwiają nam przyswajania wiedzy, to przede wszystkim substancje ciężkostrawne np. bigos, zawiesiste zupy, substancje tłuste i żywność jak na przykład fast food. substancje te, to tzw. puste kalorie, które na krótko zaspokajają nasz ssanie w żołądku i szybko sprawiają, że jesteśmy ospali i mamy problemy z koncentracją a przecież nie o to chodzi podczas wysiłku intelektualnego. Dodatkowo substancje ciężkostrawne wywołują, że cała energia naszego człowieczego ustroju skupia się na procesie trawienia, a w związku z tym szczególnie trudno bywa nam przyswajać wtedy wiedzę.

 

Zobacz też 

Taniec Warszawa


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness