Co jeść, żeby uniknąć wiosennego przesilenia?

Co jeść, żeby uniknąć wiosennego przesilenia?

Redakcja

2017-08-01

brak komentarzy

wraz z początkiem wiosny niejednokrotnie odczuwasz się rozdrażniona, więcej senna i posiadasz mniej energii do oddziaływania – dopada Cię tzw. przesilenie letnie. Związane okazuje się ono ze zmianami jakie następują w przyrodzie oraz w Twoim organizmie. przebieg adaptacji do tych nowych warunków ciągnie się zazwyczaj około 30 dni. kluczowe wartość ma tutaj stosowana przez Ciebie dietę. TWÓJ CEL ODCHUDZANIA SPRAWDŹ KIEDY GO OSIĄGNIESZ CHCĘ WAŻYĆ:  KG WAŻĘ:  KG WZROST:  CM PŁEĆ: K M BMI0.00 W ciągu zimy musisz sobie radzić z chłodem i mrozami oraz brakiem światła słonecznego. Ta pora roku nie sprzyja też aktywności fizycznej, zatem robisz się dużo mniej ruchliwa.    Nagle wraz z nadejściem wiosny organizm zmuszony okazuje się do przestawienia się na nowy tryb – wydłuża się dzień, wzrasta dawka światła słonecznego, rośnie temperatura.    Podczas tej wiosennej modyfikacje również organizm zaczyna czyli działać, m.in.:   zwiększa się tętno i częstotliwość oddychania zachodzą modyfikacje w układzie krążenia wzrasta ilość hormonów równych na humor     Wszystkie te modyfikacje  niestety niejednokrotnie wiążą się z nieprzyjemnymi symptomami, takimi jak: osłabienie, ospałość, niedociągnięcie energii, bóle głowy, trudności z koncentracją. Taki etap może pokonywać ok. 30 dni – gdyż właśnie tyle okresu potrzebuje organizm, aby przystosować się do nowych warunków.     w bitwie ze skutkami wiosennego przesilenia może nam udzielić pomocy odpowiednia dietę. poniżej jej najistotniejsze zasady:  produkty  które  warto  jeść  wiosną

 Gumowe bransoletki

Zasada i Dzień zaczynaj od pożywnego śniadania,

które już od samego rana dostarczy Ci energii do oddziaływania. musi ono składać się z substancji pełnoziarnistych (np. pieczywa albo płatków śniadaniowych), chudej wędliny albo nabiału i świeżych warzyw    Zasada II Aby wzmocnić odporność człowieczego ustroju, która w tym Dieta na wiosenne przesilenie czasie okazuje się szczególnie narażona, wybieraj fermentowane napoje mleczne, obejmujące żywe kultury bakterii oraz po produkty obejmujące kwasy omega-3 (morskie ryby, oleje roślinne, orzechy)   Zasada III Twoją odporność poprawią też napary z czarnego bzu, owoców dzikiej róży i kwiatu lipy –  zastąp nimi zwykłą czarną herbatę   Zasada IV niejednokrotnie w trakcie zimy zyskujesz kolejne (przynajmniej dlatego, że mniej się ruszasz),  wraz z początkiem wiosny zrezygnuj z tłustych, smażonych mięs, wszelkich wyczerpujących potraw i słodyczy zastępując je posiłkami lekkostrawnymi - umiesc w tresci Zasada V Gorsze samopoczucie może też wynikać z niedoboru witamin i substancji mineralnych, ze względu na to że zimą zazwyczaj spożywasz mniej owoców i warzyw. Wczesną wiosną pojawiają się nowalijki – jeśli okazują się one z pewnego źródła, to możesz umieszczać je w jadłospisie.    Zasada VI Sięgaj też po mrożonki – przebieg mrożenia okazuje się jedną z lepszych metod magazynowania i utrwalania żywności – mrożone produkty wykazują szczególnie małe straty witamin i substancji mineralnych.   Zasada VII Wiosna to także okres dla kiełków – okazują się one zasobne w wit. A, B, C, E, H oraz produkty mineralne takie jak: wapń, żelazo, magnez, cynk, siarka, mangan     z wyjątkiem kuracji odchudzającej istotny okazuje się też ruch: Regularna aktywność fizyczna ; pomoże pozbyć się nagromadzonych przez zimę nadprogramowych niepotrzebnych kilogramów, ale przede wszystkim dotleni organizm, dzięki czemu mózg okazuje się sprawniej funkcjonował – w ten sposób możemy zaradzić dolegliwościom z koncentracją. Ponadto, podczas wysiłku wydzielane okazują się hormony farta – endorfiny i serotonina, które pozytywnie wpływają na humor.   Porcja słońca:co  jeść  wiosną

Po zimowych pochmurnych dniach

, dawka wiosennego słońca może działać terapeutycznie, pozytywnie rzutując na nasze samopoczucie. Dodatkowym plusem okazuje się też to, że pod wpływem promieni słonecznych, organizm wytwarza witaminę D. alt2 Po długiej oraz mroźnej zimie z niecierpliwością czekamy na pierwsze promienie słońca zwiastujące wiosnę. Nasz organizm wycieńczony chłodem, niedoborem światła słonecznego, zwolnionym, mało aktywnym trybem życia, też dietą ubogą w wit. oraz minerały musi zaadoptować się do nowych warunków. Niestety czasie zazwyczaj powstają nieprzyjemne rezultaty wiosennego przesilenia, które wiążą się ze wycieńczeniem, bólem głowy, zmniejszoną odpornością organizmu, problemami z koncentracją, rozdrażnieniem i poczuciem bezsilności. Aby złagodzić wiosenną Wiosną  niejednokrotnie czujemy się rozbici i osłabieni. Aby zapobiec utracie werwy i energii do tekstów klinicznych powinniśmy odpowiednio mienić swoje menu, tak by w pełni korzystać z uroku coraz ładniejszej pogody. Włączmy do własnego jadłospisu produkty wspomagające odporność, zwiększmy aktywność fizyczną i cieszmy się zbliżającym latem! Miód dostarcza niewielkie ilości preparatów mineralnych – zwłaszcza potasu, później fosforu, magnezu, wapnia i niewielkie ilości żelaza i witamin z zespoły B. mimo wszystko podstawowe okazują się obecne w nim substancje biologicznie czynne,  zwłaszcza enzymy i substancje bakteriostatyczne.   Brokuły zawierają substancje zapobiegające zakażeniom, okazują się zasobne w błonnik (zaleca się w przypadku zatwardzenia) i w beta-karoten (witamina naskórka). Zawierają wapń, kwas foliowy, chrom, i wit. A, C, E i K.   Czosnek oddziałuje niczym antybiotyk, zapobiegając jak również zwalczając infekcje. można dodać rozgnieciony czosnek do oleju stosowanego do przygotowywania sałatek czy innego dania. Podobnie jak w przypadku miodu – drogocenne właściwości giną po podgrzaniu, więc gorące mleko z czosnkiem albo grzaniec z miodem już niestety ich nie posiada.   Cytryna, najdogodniej pić sok z cytryny raz albo dwa razy dziennie zmieszany z wywarem z gotowania warzyw (składa się z dużo soli alt3 mineralnych), aby zrównoważyć jego efekt demineralizujący. x Kiszona kapusta, to zasobne kopalnia wit. C, witamin z zespoły B (zwłaszcza B6), składa się z witaminę K, PP, potas, wapń, żelazo i błonnik. W soku z kiszonej kapusty odszukamy wit. B12 i pirydoksynę (wit. B6). badania naukowe potwierdzają, że kiszona kapusta sprzyja profilaktyce schorzeń nowotworowych. Picie soku z kiszonej kapusty poprawia odporność organizmu, oddziałuje leczniczo na wątrobę, śledzionę, pęcherzyk żółciowy, żylaki odbytu, reumatyzm, gościec i arteriosklerozę. Sok z kiszonej kapusty rozbudza soki trawienne, wzmaga apetyt i łagodzi kaszel.   dobrze przetestować użyć dwutygodniową kurację oczyszczającą sokiem z kiszonej kapusty, równolegle do normalnej kuracji odchudzającej. dobrze, by sok był nowiutko odciśnięty z kapusty. Trzy razy dziennie trzeba pić po pół filiżanki takiej bomby witaminowej – rano na pusty żołądek, a wieczorem pól h po kolacji. ta kuracja znakomicie dowitaminizuje organizm.   Fermentowane produkty mleczne, a zwłaszcza kefiry zasobne w bakterie probiotyczne także powinny stanowić nieodłączny element naszego menu.dieta  na  wiosenne  przesilenie

Dowiedziono niejako,

że spożywając regularnie kefiry podwyższa się we krwi zakres interferonu – substancji pobudzającej organizm do zmagania się z zakażeniami. trzeba do nich dodać swoje ukochane owoce albo nasiona chia.   Czym okazują się probiotyki i dlaczego okazują się takie ważne? Probiotyki, to wyselekcjonowane szczepy mikroorganizmów (najchętniej z rodzaju Lactobacillus i Bifidobacterium), wywierają one korzystny wpływ na organizm. Preparaty z tymi bakteriami trzeba zakupić w aptece, są także w niektórych fermentowanych produktach mlecznych. Probiotyki, to z greckiego pokarm dla życia. mimo wszystko nie dajmy się nabrać, ; półki sklepowe uginają się pod ciężarem jogurtów z dobroczynnymi bakteriami. Należy czytać uważnie opisy. Aby jogurt był probiotyczny na opakowaniu musi być całkowita alt4 nazwa szczepu probiotycznego (samoczynnie L. casei nie należy). Kolejna znaczącą rzeczą okazuje się to, aby produkty takie występowały w naszej kuracji codziennie. jedynie wtedy będą mogły działać profilaktycznie.   Doskonałą pożywką dla pożytecznych bakterii jelitowych okazuje się również inulina. okazuje się to naturalny węglowodan, nie trawiony przez ludzkie enzymy. Występuje w korzeniach albo bulwach niektórych roślin, np. w cykorii i w bananach.  

Stare angielskie stwierdzenie mówi,

że spożywanie jednego jabłka dziennie powinno Cię trzymało z dala od lekarza. okazuje się w tym wiele prawdy. Owoce te okazują się zasobne także w witaminę C i P. dobrze zjadać je razem ze skórką, pod którą okazuje się najwięcej soli wapnia i żelaza i pektyn oczyszczających organizm z toksyn. Owoce jabłoni zawierają także kwercetynę, jeden z najskuteczniejszych przeciwutleniaczy – dzięki zwalczaniu wolnych rodników potęguje ona siły obronne organizmu. Kwercetyna zawarta okazuje się również m.in. w cebuli i zielonej herbacie.   Do cennych suplementów należy też orkisz, jak również bardziej popularne i dostępne w każdym sklepie płatki z płatków owsianych. okazują się źródłem żelaza, magnezu, cynku i selenu niezbędnego dla zachowania kondycji fizycznej układu krążenia i niacyny poprawiającej kondycję naskórka. Dzięki zawartości błonnika, wpływają na przemianę materii i mikroflorę jelitową. Energia ze zbóż uwalniana okazuje się stopniowo, dzięki czemu organizm dłużej zdobywa z niej korzyści. W zawartości tych suplementów, poza minerałami okazuje się też wiele witamin z zespoły B wspomagających utrzymać odporność w korzystnej kondycji fizycznej. Pszenica usuwa z przewodu pokarmowego kwasy żółciowe i cholesterol, reguluje zakres glukozy we krwi. Jako dodatki dobrze włączyć do kuracji odchudzającej: marchew, pietruszkę, seler, buraki, pora i kapustę, przyprawy zalecane: tymianek, rozmaryn, kminek, koper.

 

Zobacz też 

Jak szybko schudnąć 

Drivelan


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness