Co jeść przy kłopotach ze stawami? Dieta zminimalizować Twoje dolegliwości

Co jeść przy kłopotach ze stawami? Dieta zminimalizować Twoje dolegliwości

Redakcja

2017-07-03

brak komentarzy

Problemy ze stawami mogą pojawić się, jeśli biegasz jak słoń, a kilka ćwiczeń rozgrzewających uważasz za nudy, jesteś na dobrej drodze do nadwyrężenia stawów. Nie pomoże ci nawet młody wiek

Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej

Każdy ortopeda to potwierdzi: nie ma nic gorszego dla stawów niż weekendowi ''sportowcy'' albo nadgorliwcy, ci, którzy każdego dnia postanawiają, że ostro się za siebie wezmą. Wszak dziś cała Polska biega! Trenują do upadłego, ponieważ trzeba zmniejszyć wagę, kondycję poprawić. Owszem, sport jest tą drogą, ale nie dla każdego każdy. i trzeba przyswoić jak.

Spacer dla mazi i torebki

Problemy ze stawami - trening to zbyt duże obciążenie

Staw to kombinacja dwóch lub więcej kości, które umożliwiają ich ruchomość oraz zapewniają stabilność. Składa się z chrząstki stawowej, która pokrywa powierzchnię kości (pełni rolę amortyzującą i ochronną), mazi oraz torebki stabilizującej staw. Abyśmy mogli sprawnie się poruszać, potrzebne są jeszcze silne mięśnie To jedz, a tego unikaj przy kłopotach ze stawami! i zdrowe więzadła. A te zazwyczaj zaniedbujemy, póki są sprawne. zła kuracja dietetyczna, palenie papierosów, niedociągnięcie aktywności, otyłość - to czynniki, które ciężko pracują na naszą przyszłą niesprawność. No prawidłowo, ale postanowiliśmy się rozruszać i odsunąć paskudne fatum. Biegamy.Niestety, stawy kończyn dolnych ; biegania. To dla nich duże obciążenie. Szczególnie u ludzi z nadwagą. uważa się, że bezpieczną granicą czyniąca z nas potencjalnego biegacza, jest waga ciała do 85 kg. Ci, którym waga pokazuje więcej, powinni na początku dać spokój z bieganiem - można w taki sposób poważnie sobie zaszkodzić.

Problemy ze stawami: filozofia "zbyt dużo i natychmiast"

W tej sytuacji polecane jest pływanie na plecach (odciąża stawy) i jazda na rowerze. Nawet przy intensywnej jeździe (chyba że jesteśmy entuzjastami rowerów górskich, które dość nadwyrężają stawy) obciążenia w obrębie np. stawów biodrowych są kilkakrotnie mniejsze niż przy umiarkowanym biegu. Jeśli mimo wszystko jesteś zapalona do biegania, zacznij od półgodzinnych spacerów. Po kilkunastu problemy ze stawami dieta przyspiesz do marszu, a po 5-10 min zwolnij i zakończ spacer. Da to perspektywy organizmowi na stopniowe rozgrzanie się, a następnie stopniowe schłodzenie mięśni. z upływem czasu wydłużaj marsz do 20 min. To złote zasady przygotowywania się do biegania. Może wyglądają nudno, ale to procentuje. Jednym z podstawowych grzechów początkujących (choć zdarza się i zawodowcom) jest to, że chcemy za dużo w zbyt niedługim czasie. Cierpliwości! nadmiernie obciążone stawy kolanowe, skokowe, biodrowe wyłącznie nas rozbolą, ale mogą się zacząć po prostu niszczyć. A uszkodzone łączenia kości, niestety, dość kiepsko się regenerują. Gdy zrzucisz zbyt duża ilość niepotrzebnych kilogramów i nabierzesz kondycji fizycznej, możesz zacząć biegać.

Problemy ze stawami: nie zapominaj o rozgrzewce

następne grzechy początkujących to zaniedbywanie rozgrzewki i nieprzykładanie się do odpowiedniej techniki. Wydaje ci się, że biegać każdy jest w stanie? Błąd. Zapewne uderzasz piętami o asfalt jak słoń, a następnie opadasz na palce. Wyobraź sobie, co w tej momencie co jeść przy problemach ze stawami dzieje się w twoim kolanie, jakie naprężenia musi znieść, żeby cię utrzymać. Wyczynowi biegacze rozpoczynają krok biegowy od śródstopia. Tego można się nauczyć, wertując strony internetowe poświęcone bieganiu lub radząc się trenera. Stawy można też ochronić, wykonując odpowiednie ćwiczenia, które wzmocnią podtrzymujące je mięśnie. W przypadku stawu kolanowego chodzi głównie o mięsień dwugłowy i czworogłowy uda. Jeśli odczuwasz, że coś zaczyna cię pobolewać, unikaj zbiegania z górki. To gorsze dla stawów niż wspinanie się - opłaca się wtedy zwolnić, zamiast się rozpędzać. Niezależnie od tego, jaki sport wybrałaś, pamiętaj, żeby prawidłowo się nałożyć. zimne mięśnie są bardziej narażone na kontuzje.

Problemy ze stawami - kuracja dietetyczna jest ważna

Uprawiając (nawet rekreacyjnie) sport obciążający stawy, trzeba zapomnieć o diecie, w której nie powinno zabraknąć odpowiedniej ilości wielonienasyconych kwasów tłuszczowych (odżywimy w taki sposób maź stawową). Do polecanych tłuszczów należy olej lniany. Składa się on w procentach z kwasu linolenowego należącego do kwasów omega-3 dieta przy bólach stawów (które musimy dostarczać ;). kiedyś na mocne kości polecano galaretki (do dziś pamiętam wciskane mi poprzez babcię ugotowane kurze łapki). Dziś galaretki przegrywają z innymi słodyczami, a nóżki w galarecie stale nie są powszechnym przysmakiem. Co w nich jest dobrego? Żelatyna. To naturalna substancja będąca mieszaniną białek i peptydów. otrzymuje się ją z kolagenu zawartego w cerze, chrząstkach i kościach zwierzęcych. Składa się z aminokwasów, które są potrzebne do zachowania kondycji stawów (organizm sam je produkuje, ale czasami to za mało).Po nagłośnieniu pod koniec lat 90. XX w. sprawy schorzenia szalonych krów (BSE) dużo ludzi przestraszyło się żelatyny, bo do jej produkcji używano elementy zwierząt mogących zawierać chorobotwórcze cząsteczki zwane prionami. Wtedy też wycofano z handlu żelatynę wołową i zastąpiono ją wieprzową (świnie nie chorowały na BSE). Istnieją eksperymenty sugerujące, że dwie łyżeczki dziennie hydrolizowanej żelatyny zwierzęcej pomagają zmniejszyć ból stawów, poprawić ich ruchomość i korzystnie wpływają na funkcjonowanie chrząstki stawowej.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness