Czego nie jeść na diecie? Wypowiedź dietetyka!

Czego nie jeść na diecie? Wypowiedź dietetyka!

Redakcja

2017-08-31

brak komentarzy

Najczęstsze błędy w żywieniu człowieka mają dwojaką naturę - wiążą się zarówno z niedoborami trawiennymi,czego  unikać  na  diecie

jak i z nadmiernym spożyciem żywności i nieodpowiednim stylem życia (mała aktywność fizyczna, pieczenie tytoniu, picie piwa, narkomania). Niedobory żywieniowe przeważnie dotyczą nazbyt niewielkiej ilości w pożywieniu energii, białka, witamin i soli mineralnych, błonnika pokarmowego, tłuszczów roślinnych i potrzebnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT). Małą wartość kaloryczną kuracji odchudzającej przeważnie zauważa się u dziewcząt ze starszych grup wiekowych, które zazwyczaj celowo ograniczają dawkę spożywanego pożywienia, przesadnie dbając o zachowanie szczupłej sylwetki. za bardzo mało energii mogą spożywać także pociech żyjące w złych warunkach społeczno-ekonomicznych.Natomiast niebezpieczeństwo związane z przejadaniem się dotyczą dodatniego bilansu energetycznego (co jest związane nadmiernym spożyciem suplementów wysokoenergetycznych), nadmiernego spożycia tłuszczów zwierzęcych (co powoduje niepohamowany dowóz do ustroju cholesterolu i nasyconych kwasów tłuszczowych), nadmiernego spożycia węglowodanów może pokazać się niedobór określonych składników pokarmowych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego ustroju (np. spożywanie cukru, słodyczy, białego pieczywa, ciastek - dostarcza przede wszystkim tzw. pustych kalorii, czyli niemal wyłącznie energii; co może prowadzić do niedoboru białek, witamin i składników mineralnych). Karkówka z grilla i śledź w śmietanie W Polsce nadal konsumuje się nazbyt dużo tłuszczu pochodzenia zwierzęcego: masła (używanego do smarowania pieczywa i jako co więcej do potraw), śmietany, majonezu, tłustych dresingów, smalcu i słoniny, tłustych mięs i wędlin, przede wszystkim kiełbasy, potraw z grilla – karkówki, żeberek, boczku, kaszanki (chociaż przygotowywanych bez co więcej tłuszczu, to zawierających jego znaczne ilości), pełnotłustych suplementów mlecznych (kefiry kremowe, desery na bazie śmietanki, pełnotłuste sery żółte i pleśniowe). pociechy i młodzież, zazwyczaj pod oddziaływaniem reklam i ogólnie panującej mody dość uwielbiają spożywać dania posiadające olbrzymie ilości tłuszczu, tj. chipsy i dania fast food. Natomiast niezbyt popularne jest w Polsce spożywanie ryb, które okazują się źródłem kwasów tłuszczowych n-3. często konsumuje się ryby smażone, chociaż podczas smażenia dochodzi do niekorzystnego utleniania kwasów Których produktów dietetycznych należy unikać? n-3, albo przyrządza się na przykład śledzia solonego w śmietanie, który jest dodatkowym źródłem soli, a śmietana stymuluje jego  których  składników  nie  jeść  na  diecie  wartość kaloryczna i posiada tłuszcze zwierzęce nasycone. Dlatego zaleca się spożywanie ryby 2–3 razy w tygodniu, najlepiej pieczonych bez co więcej tłuszczu albo gotowanych na parze. Batonik i cola na drugie śniadanie Do błędów żywieniowych należy zaliczyć częste (a u niektórych codzienne) spożywanie słodyczy.pociechy, lecz także osoby dorosłe, gdy okazują się głodne, zazwyczaj chwytają za słodkie przekąski (czekoladę, batonik, słodką kanapkę albo ciasto) w nadziei na prędkie rozładowanie uczucia głodu i osiągnięcie sytości. Najgorsze jest to, że uczucie sytości jest wtedy krótkotrwałe, a za chwilę akurat jesteśmy jeszcze bardziej głodni. Słodka przekąska dostarczyła w tym czasie nadprogramowe kalorie, ale była też źródłem szkodliwie działających kwasów tłuszczowych nasyconych i izomerów trans (powstających podczas uwodornienia tłuszczów roślinnych). Stąd płynie konkluzja, że gdy jesteśmy głodni, zawsze zaleca się pomyśleć, że kanapka w takim wypadku okaże się zdrowsza niż batonik. Pojęcie „menu” kojarzone bywa zwykle z licznymi wyrzeczeniami oraz nieprzyjemnym uczuciem głodu.

Takie nastawienie powstało z względu stosowania bardziej albo mniej uzasadnionych diet, np. diet jednoskładnikowych.

Polegają one na kilkutygodniowym, męczącym reżimie, po którym zwykle następuje „efekt jo-jo”, czyli ponowne tycie, dające w efekcie niekiedy jeszcze większą masę ciała niż przed rozpoczęciem odchudzania. w miejsce stracić niepotrzebne kilogramy, tracimy motywację. Ale menu wcale ; być nieprzyjemna. Kluczem do sukcesu bywa odpowiedni dobór składników żywieniowych. dietę nie powinna polegać przecież na kilkutygodniowym reżimie, lecz na trwałej zmianie nawyków żywieniowych, które będą najważniejszym elementem nowoczesnego, zdrowego stylu życia. Zasady zdrowego żywienia i odpowiedni dobór elementów kuracji odchudzającej konsumpcyjnych Spożywaj 5 dań dziennie Korzystniej bywa zrezygnować z 2–3 obfitych dań na rzecz 5 dań o mniejszej objętości. Nie doprowadzamy wtenczas do niepotrzebnego rozciągania ścian żołądka. 3 posiłki (i śniadanie, obiad, posiłek wieczorny) powinny alt2 być posiłkami podstawowymi, a 2 pozostałe (II śniadanie, kolacja) to posiłki w formie dobrych przekąsek,co  wykluczyć  na  diecie jak na przykład: jogurt prawidłowy, kefir i owoce czy jarzyny. Gdy drastycznie zmniejszymy objętość dań, możemy czuć się głodni i rozdrażnieni. Dlatego należy stopniowo ograniczać porcje (np. 4 kromki, 3 kromki, a później 2 kromki). stosuj zamienniki ubogokaloryczne trzeba zastąpić produkty wysokokaloryczne ubogokalorycznymi. da się wtenczas zjeść więcej bez wyrzutów sumienia. na przykład dodatki do sosów, zup, sałatek w postaci majonezu i tłustej śmietany trzeba zastąpić jogurtem sprawdzonym 2% albo śmietaną 12%. Uwaga Łyżka majonezu posiada 107 kcal, a jogurtu ekologicznego jedynie 9 kcal. Na owej zamianie osiągamy aż 98 kcal. Należałobyrównież wymienić mleko tłuste 3,5% na mleko 0,5%. Szklanka mleka tłustego posiada o 6 g tłuszczu więcej niż mleka 0,5%. Zalecana dawkę tłuszczu mieści się w zakresie 27–37 g na 24 h. Już samoistnie wypicie 4 szklanek mleka 3,5% pokrywa każdego dnia zapotrzebowanie na ten składnik. Zrezygnuj z tłustych mięs Należy wybierać chude rodzaje mięs (cielęcinę, królika, indyka i kurczaka) oraz ryby (dorsza, mintaja, morszczuka, pstrąga, łososia, tuńczyka, śledzia). Z względu dużej zawartości tłuszczu przeciwwskazane rodzaje mięs to: wieprzowina, baranina, gęsi i kaczki. Słodycze zastąp owocami, zwłaszcza o małym indeksie glikemicznym (IG) (jabłka, gruszki, brzoskwinie, grejpfruty, maliny, truskawki, wiśnie, czarne porzeczki) albo o średnim indeksie glikemicznym (IG) (kiwi, mango, borówki czerwone, ananasy, banany zielone). Owoce te zawierają mniej cukrów prostych, a więcej błonnika w porównaniu z owocami o wysokim indeksie glikemicznym (IG) (melony, arbuzy, brzoskwinie i ananasy z puszki). produkty o małym i średnim indeksie glikemicznym (IG) okazują się mile widziane w jadłospisie osoby, która pragnie się pozbyć niepotrzebnych kilogramów. wywołują one przecież powolny, stosunkowo niewielką wzrost stężenia glukozy (cukru) we krwi, a co za tym idzie niewielką wyrzut insuliny. Z uwagi na to że produkty o małym indeksie glikemicznym okazują się trawione wolniej, uczucie sytości ciągnie się bardzo dłużej. Zrezygnuj z niezdrowych alt3 przekąsek Zrezygnuj z przekąsek, jak na przykład chipsy, paluszki, ciastka, produkty takie jak fast food. okazują się one przecież źródłem „pustych” kalorii. Zawierają dużą dawkę tłuszczu, węglowodanów i soli, ale jednocześnie mało błonnika, witamin i składników mineralnych. Żywność ta dostarcza ogromną ilość kalorii, ale zaspokaja nieposkromiony apetyt jedynie na minutę. niedociągnięcie uczucia sytości wynika z faktu, że żywność ta posiada znikomą dawkę błonnika pokarmowego. Należy zatem spożywać produkty będące bogatym źródłem witamin, składników mineralnych i błonnika, tzn.: jarzyny, owoce, otręby, zarodki pszenne, orzechy. wyklucz z leczeniu odchudzającej soki i napoje gazowane okazują się one głównym źródłem cukrów prostych, które spożywane w nadmiarze przekształcają się w tkankę tłuszczową. Napoje te trzeba zastąpić wodą mineralną, kawą, herbatą owocową i ziołową. Zaleca się picie 1–2 litrów płynu dziennie. Rozpoczynamy odchudzanie – odstawiamy czekoladę, tłuste mleko zastępujemy niskoprocentowym, a mięso gotujemy, w miejsce smażyć. A waga stoi w miejscu oraz ani drgnie. Dlaczego? Otóż skuteczne odchudzanie to nie tyle szereg wyrzeczeń, co ograniczenie czynników, które wyrządzają nam najwięcej szkody – należy do nich spożywanie wysokokaloryczne oraz jedzenie, które źle wpływają na funkcjonowanie narządów wewnętrznych. opłaca się zapamiętać, co znajduje się na takiej „ciemnej liście”.
 Zalecenie, by podczas odchudzania nie spożywać czynników z zawartością tłuszczów oraz węglowodanów, bywa mitem. Takie spożywanie dietetyczne po prostu nie istnieje. Każdy artykuł posiada w zawartości znikome ilości tych składników oraz nie ma w tym nic złego. Organizm potrzebuje wszystkich produktów mineralnych oraz witamin, dodatkowo białka, tłuszczów oraz

węglowodanów, by mógł prawidłowo działać. dużo składników nie bywa wytwarzanych w warstwach, a więc ich spożycie w pokarmie bywa niezbędne,

by utrzymać równowagę w organizmie. Grunt to powściągliwość oraz rozsądek w planowaniu codziennego menu oraz rozporządzaniu spożywaniem. Lista czynników, które należy ograniczyć, by zrzucić wagę, nie pociesza. Znajdują się na niej niemal wszystkie nasze ukochane produkty: soki owocowe słodzone, smażone alt4 mięsa (przede wszystkim te tłuste, np. boczek), białe pieczywo, rozgotowane makarony, smalec, ziemniaki, słodycze (dozwolone okazują się 2-3 kosteczki ciemnej, gorzkiej czekoladowych przysmaków), napoje słodzone (też soki owocowe oraz kompoty), alkohol. pełne kalorii produkty zrzucanie nadwagi nie trzeba być oznaką destrukcyjnych diet oraz ciągłych głodówek. okaże się maksymalna usunąć z codziennego menu kilka kalorycznych czynników oraz zastąpić je pełnowartościowymi... Nienaturalnym byłoby całkowite wyeliminowanie ich z leczeniu odchudzającej – taki ruch sprawiłby, że po osiągnięciu wymarzonej wagi z tęsknoty sięgniemy po te produkty, czego rezultatem może być efekt jojo. Należy je więc ograniczyć, a wszelkie „grzeszki” żywieniowe traktować jako mile widzianego, ale rzadko wstępującego do naszego menu gościa. Nie zapominajmy też o aktywności fizycznej, która pomoże prędzej spalić nagromadzone w tkance tłuszcze. Co jeść na leczeniu? Zaprzyjaźnić za to powinniśmy się z mniej powszechnymi, a równie smakowitymi wyrobami. okazują się nimi: świeże soki owocowe, otręby, kiełki zbożowe, chude wędliny (szynka) oraz mięsa (mięsa gotowane, z grilla), ryby (o niskiej zawartości tłuszczu), frutti di mare, kasza gryczana, kasza jęczmienna, ryż brązowy, margaryna (choć w niezbyt dużej ilości), oliwa z oliwek. Nie powinniśmy też rezygnować z nabiału. Mleko oraz sery okazują się dostępne o różnej zawartości tłuszczu – wybierzmy raczej te niskotłuszczowe oraz mniej pełne kalorii. Podstawą leczeniu odchudzającej, która nie pozwala przytyć, okazują się owoce (poza bananami, winogronem oraz awokado, które należy ograniczyć) oraz jarzyny, szczególnie te nadające się na zdrowe przekąski (jarzyny kiszone, marchewka, ogórek, rzodkiewka, groszek zielony, fasolka szparagowa, soczewica, soja itp.). 

O tym, jak zrzucić wagę, decyduje więc przede wszystkim odpowiedni dobór czynników w normalnym menu. opłaca się postawić na te o niskiej zawartości tłuszczów zwierzęcych i o małym indeksie glikemicznym. Dzięki konsumowaniu prawidłowych czynników nasza kuracja musi skutecznym zrzucaniem nadprogramowych kilogramów.

 

Zobacz też 

Kulturystyka Warszawa


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness