Czy jeść kolacje na diecie odchudzającej? Fakty i mity

Czy jeść kolacje na diecie odchudzającej? Fakty i mity

Redakcja

2017-08-03

brak komentarzy

Co jeść na kolację czyli 10 pomysłów na jasne oraz zdrowe kolacje posiłek wieczorny to posiłek, którym (jak mawiają mądrzy) powinniśmy pogrupować się z wrogiem, choć ja zawsze zachęcam do przygotowywania pysznych, prawidłowych kolacji oraz dzielenia się nimi z przyjaciółmi. Dlatego, że posiłek jedzony w miłym towarzystwie to doskonałe zwieńczenie dnia oraz w sumie (dla licznych) jedyny posiłek, który może być zjedzony w spokoju. Tym więcej wykorzystajmy taki okres na coś odżywczego- wyłącznie dla ciała, ale również dla naszej psychiki. Co jeść na zdrową kolację? posiłek wieczorny może być pełnowartościowym daniem czyli zawierać wszystkie niezbędne składniki. Zadbaj o dobre źródła białka, złożone węglowodany, niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, ale również o zestaw witamin oraz minerałów. Dzięki prawidłowo zbilansowanemu posiłkowi umożliwisz Twojemu organizmowi porządny wypoczynek w nocy. mimo wszystko, aby regeneracja była możliwa należy przestrzegać kilku zasad: Nie jeść nazbyt mnóstwo. nadto wielka wartość kaloryczną jedzenia spowoduje, że nie będziemy prawidłowo spać, obudzimy się niewyspani, a nasz organizm nie okaże się miał szans na uporanie się tego dnia z nadwyżką energii dostarczonej z pożywieniem.posiłek  wieczorny  na  redukcji

Pamiętaj: niskokaloryczna, zdrowa posiłek wieczorny też może być sycąca.

Nie jeść nazbyt późno. nadto późna posiłek wieczorny to gwarantowane problemy z zaśnięciem, obciążone organy wewnętrzne oraz zwyczajnie dyskomfort, którego chcemy uniknąć. z wyjątkiem tego, jeśli odczuwasz niechęć do spożywania śniadań to prawdopodobnie jadasz nazbyt późne oraz nazbyt duże kolacje? dobrze jeść nie później niż 2-3 h przed snem. Choć okazuje się to oczywiście osobistą kwestia. Jeśli cierpisz na choroby układu pokarmowego, cukrzycę albo inne choroby dietozależne to z pewnością otrzymasz konkretne rady od własnego dietetyka. Nie jeść nazbyt prędko. Czasem naprawdę nie trzeba serwować sobie nazbyt długiej przerwy między kolacją a śniadaniem. Na dość wczesne kolacje (albo w regule ich niedociągnięcie) decydują się przede wszystkim ci, którym okazuje się zależna na redukcji masy ciała. W taki sposób trzeba sobie jednak zaserwować raptowny spadek poziomu glukozy we krwi, rozregulowanie metabolizmu, ale również w nocy pielgrzymki do jadalni, kiedy obudzi Cię burczenie w brzuchu albo nawet „ssanie” w żołądku. Dotyczy Cię to szczególnie, jeśli zaliczasz się do „sów” oraz odwiedzasz dość późno spać. Nie jeść suplementów ciężkich. Jeśli zjesz coś ciężkiego, możesz spodziewać się wyłącznie kłopoty ze strony układu pokarmowego, ale choroby z zaśnięciem czy nawet koszmarów. Wierz mi, że służę tu za przykład. W czasach przed potomkiem (tak, u matek i ojców okres dzieli się na taki „przed” oraz „po narodzinach potomka”) potrafiłam nie jeść za mnóstwo w ciągu dnia, a posiłek wieczorny była dla mnie w szczególności obszernym (oraz niespecjalnie pełnym zdrowia) daniem. Moje sny z tamtego okresu biją na łopatki książki Kinga. Aby nie brać z tamtej mnie przykładu zrezygnuj zatem z potraw smażonych, tłustych oraz bogatych w jasne na kolację. Włączyć do menu ciepłe kolacje. Obróbka termiczna (oczywiście chodzi mi tu o gotowanie, duszenie, palenie z dość Jedz wieczorem i... chudnij! ograniczoną zawartością tłuszczu) poprawia strawność potraw, a więc organizm ma, kolokwialnie mówiąc, mniej pracy w ciągu nocy. Ciepłe kolacje szczególnie polecam w czasie jesienno-zimowym, ale również osobom odchudzającym się. Tu prym wiodą lekkie warzywne zupy. dopasować rodzaj kolacji do swoich potrzeb. Rodzaj kolacji okazuje się zależna zazwyczaj od naszych preferencji, zapotrzebowania ludzkiego ustroju, również choroby z którymi się borykamy. Jeśli posiadasz np. problemy z zasypianiem zatroszcz się o dobre źródła magnezu w ostatnim jedzenia. Zrezygnuj z ciemnej, ale równzdrowa  posiłek  wieczorny  przepisy  ież zielonej herbaty, bo okazują się to napoje stymulujące (o kawie nie wspominam, bo to oczywiste). w miejsce tego wybierz napary ziołowe np. z melisy albo lipy. poniżej moje pomysły na jasne oraz zdrowe kolacje wertując przepisy zapewne zauważysz, że wszystkie bazują na podobnych składnikach oraz podobnym sposobie przyrządzenia. zazwyczaj pojawiają się u mnie duszone jarzyny, rośliny strączkowe, ryże, kasze, ale również orzechy czy nasiona oraz pestki. Jeśli zaledwie zaczynasz przygodę z dietą roślinną pamiętaj, aby stopniowo wprowadzać do leczeniu odchudzającej rośliny strączkowe oraz inne produkty zasobne w błonnik. z upływem momentu Twój organizm przyzwyczai się do ; spożywania. 1. Pieczarki faszerowane soczewicą bywa to danie lekkie, zdrowe, a przy tym całkiem nieźle się prezentuje.

Przykład dania, które okazuje się sycące, a przy tym niskokaloryczne

. 2. Risotto z kiełkami oraz warzywami Risotto to także dość ładny pomysł na zdrową kolację. Szczególnie takie. ubóstwiam dodawać do niego algi. Wzbogacają danie smakowo, a do tego odżywczo. 3. Dziki ryż z warzywami Dziki ryż nie okazuje się tak naprawdę ryżem. Nie przypomina w smaku ryżu brązowego, okazuje się specyficzny oraz świetnie wzbogaca naszą zestaw dań. Z warzywami smakuje oraz prezentuje się wspaniale. ogólnie uważa się, że to właśnie podwieczorek odpowiada za szerszą talię, tłuszczyk na brzuchu oraz potężne uda. mnóstwo osób więc pasuje z niej zupełnie albo nie je po 18.00, myśląc, że to zagwarantuje im sylwetkę Ewy Chodakowskiej oraz sześciopak na brzuchu. No cóż, błąd. bo to nie osobiście podwieczorek ani nawet godzina okazuje się kłopotami, ale to, co wieczorem jemy.   Z jakiegoś względu poprzez dużo lat panowało głupie przekonanie: nie jedz wcale kolacji to będziesz szczupła oraz piękna. Albo nie jedz nic po osiemnastej, bo przytyjesz. Tak, jakby ta 18.00 była pewną cudowną granicą, dziwną linią, której trzeba przekroczyć, bo jak zjesz kolację o 18:05, to już na zawsze będziesz dysponowała nadwagę. Nie brzmi to dla was głupio? To dziś was zaskoczę: trzeba jeść sporą kolację oraz trzeba ją jeść nawet o dwudziestej drugiej.  powinno maksymalna jeść dobrą, zdrową kolację – oraz wcale nie przytyjemy, a osoby na leczeniu redukcyjnej dalej schudną. Czary? Nie! Logika! JAK TO okazuje się Z TĄ KOLACJĄ? To o której jeść kolację, żeby jest prawidłowo? Mówi się o tym, że najrozsądniej jeść ostatni posiłek 2,5-3 60 minut przed snem. A to znaczy, alt2 że jeśli idziecie spać o pierwszej w nocy, to spokojnie można zjeść ostatni posiłek o 23 oraz z tego względu wcale nie staniecie się nagle pulchne.  trzeba mimo wszystko zadbać, by podwieczorek była prawidłowo skomponowana – bo to właśnie od tego, jakie składniki jesz wieczorem okazuje się zależne to, czy wagę pojawi się więcej, czy mniej niepotrzebnych kilogramów. Z drugiej strony, z tym też nie należy przesadzać – kiedy czytam stale produkty, że powinno się jeść niskokaloryczną kolację, a później ktoś mi pokazuje, że je na ostatni posiłek 100 kalorii, to mam energię złapać się za skroń. To nie okazuje się podwieczorek, to okazuje się pół przekąski!  CZEGO NIE JEŚĆ NA KOLACJĘ? Oczywiście, podstawowe rzeczy, których musi się jeść, to tłuste, bezwartościowe dania. Nie dość, że są dość pełne kalorii oraz nie dostarczają niemal żadnych składników odżywczych (takich jak minerały oraz wit.), to na do tego są dość ciężkostrawne, powodując problemy z żołądkiem, bezsenność oraz wydęty talia rano. Do takich potraw (w szczególności wiadomych) przynależą: fast-foody, chipsy, słodycze, smażone dania: placki ziemniaczane, jajko w chlebie, naleśniki (wielka dawka cukru oraz węglowodanów, złe zestawienie na kolację!),  poważne sosy na bazie majonezu, owoce oraz suszone owoce (mają sporą dawka cukru, na wieczór nie są wskazane. Oczywiście, mowa tu np. o sałatce owocowej, a nie o jednym niewielkim jabłku.

Dlaczego nie są wskazane – o tym niżej),posiłek  wieczorny  na  kuracji

jajecznica, omlety, placuszki z płatków owsianych – smażone na tłuszczu będą ciężkostrawne – nie muszą powodować tycia, ale problemy z trawieniem w nocy już tak; makarony, biały, pszenny chleb albo bułki, dżemy. Przede wszystkim dbając o linię oraz zdrowie, opłaca się unikać na kolację takich połączeń, jak: cukier + węglowodany węglowodany + tłuszcz bo są one wysokokaloryczne, tłuste, ciężkostrawne oraz przy naszym opóźnionym na wieczór metabolizmie mogą powodować wzrost wagi. Dlaczego na równi z fast-foodami są owoce? ze względu na to że zawierają sporą dawka cukru. Po ich zjedzeniu szybko podnosi się pułap cukru we krwi, a później równie szybko opada, a my znów jesteśmy głodni oraz zazwyczaj wtedy rozpoczyna się podjadanie. Jeżeli potrafimy się przed tym powstrzymać oraz jemy w ciągu dnia zdrowo – raczej nie przytyjemy, możemy nawet chudnąć, jeśli znajdujemy się na leczeniu redukcyjnej. Wszystko z głową! Unikamy więc na kolację węglowodanów prostych (makarony, biały chleb), składników smażonych ,zawierających dużą dawka cukru (owoce, dżemy, smarowidła na chleb).  To właśnie one (a nie osobiście podwieczorek) okazuje się czynnikiem sprawczym tycia. CO JEŚĆ NA KOLACJĘ?   Dużo mówiło się o tym, by na kolację jeść ; białko. Rzeczywiście, to okazuje się wyjście, mimo wszystko mała dawka węglowodanów złożonych nie zaszkodzi. Do twarogu trzeba więc dodać kromkę czy dwie pełnoziarnistego, razowego pieczywa oraz musi posiadać to wyższego wpływu na naszą sylwetkę. trzeba mieć na uwadze, żeby to białko grało alt3 główną funkcję na ostatnim jedzeniu, zwłaszcza jeśli się odchudzamy – przynosi uczucie sytości, przeciwdziała katabolizmowi (prościej mówiąc: zanikaniu) mięśni oraz zazwyczaj pochodzi ze poprawnych składników, które nakarmią nasze ciało w odpowiedni sposób. Węglowodanów nie należy zupełnie unikać, ale w mojej opinii prawidłowo byłoby je ograniczyć na wieczór –

czyli jeśli ryż czy chleb, to w niewielkich proporcjach.

produkty, które opłaca się jeść na kolację: chudy albo półtłusty twaróg  (np. z warzywami), jajka (najrozsądniej w postaci ugotowanej), ryby (będą również te tłustsze. Ryby zawierają zdrowe tłuszcze oraz nawet wędzona makrela raz czy dwa w 7 dniach nie spowoduje, że przytyjemy!), jogurt grecki, drób, jarzyny (jeśli jemy kolację białkową, to zwłaszcza zielone!), sałatki z sosami na bazie jogurtu/małą zawartością sosu z oliwy. Nie polecam za to nasion strączkowych – co prawda również zawierają białko, ale są wzdymające oraz mogą powodować kłopoty żołądkowe albo wzdęty, napuchnięty talia rano. Dania, które trzeba jeść na kolację mini pizze z cukinii jajeczne muffiny ze szpinakiem twarożek z warzywami, sałatka z jajkiem, sałatka z tuńczykiem, pasta z tuńczyka, łosoś z piekarnika PAMIĘTAJ O UMIARZE W przypadku zdrowego trybu życia, nie ma też przeciwwskazań by jeść codziennie na wieczór kanapki z razowego pieczywa – nie przytyje się od tego, jeśli odżywiamy się rozsądnie. ; okazuje się z całą resztą węglowodanów złożonych na noc. Najważniejszy okazuje się umiar. Nic się nie stanie, jak raz na jakiś okres zjesz większą kolację czy zrobisz sobie kanapki z dżemem. ważne okazuje się to, byś dbała o właściwą wielkość porcji (czyli nie 5 kromek, a dwie) oraz to, by zazwyczaj jeść zdrowo – wyłącznie na kolację, ale wcale. W takim wypadku małe odstępstwa – np. urodzinowa pizza czy wielka podwieczorek w restauracji – nie powinny odbić się na twojej wadze.  pewnie wiesz, czego raczej nie może się jeść zaraz przed snem, jeśli chcesz zrzucić wagę, ale czy wiesz, że istnieją produkty, które jedząc nawet zaraz przed snem pomogą ci zrzucić wagę. Idealna podwieczorek na kuracji, może składać się z 2 produktów, które doskonale zaspokajają apetyt oraz mają „moc” spalania tłuszczu. oto najlepsze menu jakie możesz jeść zaraz przed snem 1.Białe mięso Białe mięso to świetne bogactwo białka oraz idealny preparat jaki możesz zjeść na kolację. Białko trawi się wolno oraz zapewnia długotrwałe uwalnianie białek, co pobudza uczucie sytości, przyspiesza przemianę materii oraz uaktywnia organizm do wydzielania glukagonu, hormonu, który rozkłada trójglicerole w wolne kwasy tłuszczowe. Idealnie zjeść na kolację

skrawek drobiu, indyka, także jajka. interesujące, że na kolację

nie może się jeść czerwonego mięsa np. wołowiny. Pomimo tego, że okazuje się dość chuda, to według eksperymentów przeprowadzonych poprzez badaczy z Australii, czerwone mięso prędzej podnosi pułap cukru we krwi oraz nie okazuje się świetnym produktem na kolację. Podobnie jak ryby, nawet te chude, gdyż odpowiedź insulinowa naszego organizmu po zjedzeniu ryb, okazuje się podobna jak alt4 np. po pieczywie. dobrze na kolację zjeść kawał drobiu albo indyka, który dzięki dużej ilości tryptofanu, aminokwasu, który odpowiada za nasze dobre samopoczucie, pomoże nam się odprężyć, odprężyć oraz zasnąć spokojnie. 2.Twaróg Podobnie jak białe mięso, twaróg okazuje się produktem, który długo się trawi. Nasz organizm potrzebuje mniej więcej 7 godzin, aby strawić porcję białym serze. Twaróg pobudza uczucie sytości, przyspiesza przemianę materii oraz uwalnia glukagon, aby prędzej spalić tłuszcz. Twaróg okazuje się też korzystny na spalenie warstwy tłuszczowej gdyż białka mleka zawierają mniej więcej 80% kazeiny oraz 20% serwatki. Serwatka okazuje się dobra, jedynie dla zawodników sportowych, ale również dla odchudzających się oraz dbających o zdrowie, gdyż odgrywa kluczową funkcję w budowaniu mięśni oraz spalaniu tłuszczu. Natomiast kazeina wywołuje powolne trawienie białka oraz upraszcza jego wchłanianie z przewodu pokarmowego. kluczowe, aby wybierać twaróg organiczny, najlepszej jakości. Nie taki serek waniliowy czy inny smakowy, tylko czysty twaróg. 3. Zielone warzywapewnie się zdziwisz, bo do owej pory rekomendacje były takie, aby na kolację jeść wyłącznie proteiny czyli białko. Otóż nie do końca. Pomimo tego, że jarzyny zaliczane są do węglowodanów, to te zielone mają niski indeks glikemiczny, nie wywołują skoków insuliny oraz mają mało kalorii. jarzyny mają dodatkowo odmienną korzyść. mnóstwo z nich obniża apetyt, ma mnóstwo produktów oraz potrzebnych mikroelementów, które mają oddziaływanie odkwaszające organizm. To ważne, bo jeśli mamy

zakwaszony organizm może posiadać nieprzychylne efekty dla organizmu.

Hamuje przemianę materii, spowalnia spalenie warstwy tłuszczowej oraz może prowadzić do mnóstwo przykrych kłopotów, także choroby. jarzyny zawierają też dodatkowo jeden cudowny składnik, który przyspiesza spalenie warstwy tłuszczowej. To błonnik, który tworzy w przewodzie trawiennym delikatny żel, który wypełnia żołądek oraz pokrywa ściany górnego odcinka przewodu pokarmowego, spowalnia wchłanianie węglowodanów oraz daje jednocześnie uczucie sytości. Błonnik w organizmie wiąże olbrzymie ilości płynu, pęcznieje, co spowalnia okres, w którym pokarm opuszcza żołądek. redukuje jednakowym odczucie głodu.Warunkiem jego sprawnego oddziaływania, okazuje się picie odpowiedniej ilości płynu z przewagą płynu. IDEALNA ODCHUDZAJĄCA posiłek wieczorny Odchudzająca podwieczorek może składać się z porcji białka oraz zielonych warzyw. Mój ukochany zestaw to porcja pieczonego drobiu z michą zielonej sałaty. Prosta, szybka oraz tania podwieczorek, która doskonale pokrywa apetyt oraz spala tłuszcz. Taki zestaw możesz też zabierać ze sobą do eksperymentów np. na drugie śniadanie.  Zobacz jak dodatkowo możesz przyspieszyć spalenie warstwy tłuszczowej Zobacz, niezwykle prosty plan produktów, idealnie do Ciebie dopasowany. sprawdzisz dokładnie, co możesz jeść na śniadanie, posiłek oraz kolację, więc na przekąski, nawet te do eksperymentów, aby przyspieszyć redukowanie tłuszczu, nawet tego trudnego, z bioder oraz pupy. Znajdzie to dokładnie rozpisany plan produktów dzień po dniu. taki plan produktów zawiera mnóstwo pysznego oraz zdrowego jedzenia, przypraw, ziół oraz odrębnych produktów odżywczych, które w organiczny sposób poprawią problemy z trawieniem, obniżą cholesterol, ciśnienie tętnicze krwi, są świetne jeśli posiadasz cukrzycę 2 stopnia. Idealnie dopasowany do Ciebie menu znajdziesz na następnej stronie:

 

Zobacz też 

FormExplode Opinioni

Opaski tyvek

Knee Active Plus Forum


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness