Czy jeść tłuszcze na diecie? Cała prawda!

Czy jeść tłuszcze na diecie? Cała prawda!

Redakcja

2017-08-01

brak komentarzy

Tłuszcz od zawsze kojarzy nam się jako podstawowy winowajca… tłuszczu, czyli nadwagi. Dlatego też tak dużą popularnością cieszą się produkty light, produkty niskotłuszczowe, czy beztłuszczowe. Zastanawialiście się mimo wszystko czym taki „złowrogi” tłuszcz bywa w nich zastępowany (np. w jogurtach, mlekach, i pozostałych produktach opatrzonych logiem „0% tłuszczu”)? Oczywiście cukrami, czyli (niestety w większej praktycznie wszystkich) złymi cukrowymi. To właśnie ich nadmierne spożycie wywołuje, że tyjemy. Nadmierne spożycie cukrów prostych (których nasz organizm nie rozbija na mniejsze cząsteczki lecz natychmiast wchłania jako „nadprogramowe”) wywołuje szybkie uczucie głodu, a w rezultacie coraz większą sylwetkę. Tymczasem zdrowe tłuszcze pomagają odwrotnie, dlatego nazywane okazują się „antycukrami”. Dlaczego więc tak się ich boimy?    

  Nie sugeruj się kaloriami Ok, każdy kto choć trochę interesuje się makroskładnikami kuracji odchudzającej wie, tłuszcze  na  kuracji

Skuteczne preparaty odchudzające

że tłuszcze mają najwięcej kalorii (9 kcal na 1 g) w porównaniu do węglowodanów i białek (4 kcal na 1 g). Nie znaczy to mimo wszystko, że chcąc zrzucić sylwetkę powinniśmy je bez wyjątku wykreślić z naszego jadłospisu. Wręcz przeciwnie! Tłuszcze ; odchudzającej pomagają zwalczyć uczucie głodu, zapobiegają nagłym uczuciom głodu i (co istotne dla każdego kto się wyszczupla) pomagają zmniejszyć obwody w talii, biodrach i udach. Które tłuszcze okazują się zdrowe, a których należy wystrzegać się? Oczywiście okazują się tłuszcze lepsze i gorsze. Tłuszcze takie jak trans, czyli utwardzone oleje roślinne (trwające np. w margarynie, słodyczach i wszelkiego takie jak fast foodach) i mleko i mięso „przeżuwaczy” (wołowina, wieprzowina, baranina) podnoszą zakres cholesterolu we krwi, co w rezultacie może powodować rozwijanie się schorzeń serca, cukrzycy, więc powodować obniżenie poziomu odporności. Dlatego tak niejednokrotnie słyszymy, aby smażenie zamienić na gotowanie na parze, zrezygnować ze słodyczy, słonych przekąsek i  fast Jedz zdrowe tłuszcze! foodów. To właśnie taki rodzaj tłuszczu kojarzy nam się z przybieraniem na wadzę poprzez co „robi niewłaściwa sławę” innym, dużo zdrowszym źródłom tego makroskładnika kuracji odchudzającej. Dlaczego świetnie jeść zdrowe tłuszcze? Tłuszcz, tłuszczowi nierówny. przeciwnie do powyżej wymienionych składników, istnieją źródła tłuszczu, które tylko nie wpływają na, że tyjemy, ale wręcz pomagają zrzucić sylwetkę i poprawić nasz prezencję! Te zdrowe tłuszcze znajdują się w orzechach, nasionach, olejach i oliwie, mięsie, rybach, owocach morza i w moim ukochanym awokado. Dobre tłuszcze wysyłają sygnał do naszego mózgu pt. „najadłem się”, dzięki czemu będąc na kuracji nie podjadamy między posiłkami. dokładnie z tego względu świetnie, aby w każdym kolejnym kolejnym jedzenia spożywanym w ciągu dnia pojawiło się trochę zdrowego tłuszczu, który tylko da nam większe uczucie sytości (które wydaje się nierealne dla każdego kto bywa na kuracji ) i pozwoli na lepsze wchłanianie witamin i składników mineralnych, i łatwiejsze rozkładanie cukrów będących np. w owocach. Jak to funkcjonuje? Tłuszcz spowalnia przedostawanie się cukru do krwioobiegu, co z kolei przeciwdziała głodowi i nagłym napadom głodu. trzeba, że do każdego z naszych pokarmów dodamy kilka migdałów,

kawałek awokado albo kilka kropel oleju/oliwy extra virgine.czy  tłuszcze  okazują  się  zdrowe

Po zjedzeniu samej sałaty, warzyw, owoców, już po  1-2 godzinach poczujesz nieposkromiony apetyt. trzeba mimo wszystko, że dodasz do nich odrobinę dobrych tłuszczów, a spokojnie dotrwasz do kolejnego jedzenia bez podjadania. NNKT, czyli niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe – klucz do szczupłej sylwetki! Która  z nas nie narzekała przenigdy na wystający talia, boczki, nadto okrągłe biodra albo uda? No to high five!  Podobno nie wolno odchudzić wyselekcjonowanej partii ciała, ale spożywanie NNTK może nam udzielić pomocy w walce o wyszczuplenie newralgicznych partii naszego ciała. eksperymenty wykazują, alt2 że pomagają one w spalaniu tłuszczu odłożonego w dolnych partiach tułowia.

Dlatego nawet osoby szczupłe, które od zawsze borykają się z tzw.tłsucze  na  redukcji

„boczkami” powinny zapomnieć o produktach light i jeść produkty o pełnej zawartości tłuszczu (jeśli mleko to 2%, masło zamiast margaryny, aspartam/miód zamiast stycznych słodzików).  Zapomnijcie na chwilę o produktach light – tzw. warianty dietetyczne niejednokrotnie napchane okazują się wszelkimi możliwymi rodzajami cukru, które mają rozpocznie gorszy wpływ na nasz prezencję. Dodatkowo produkty light wpływają na u nas podrabiane poczucie bezpieczeństwa. Mówiąc prosto: mniej kalorii – wyższa porcja. W rezultacie zjedzenie 2 razy większej porcji specyfiku „niskokalorycznego” może być dużo więcej kaloryczne niż zjedzenie normalnej porcji specyfiku o zwykłej zawartości tłuszczu. Tak naprawdę odtłuszczone jedzenie niejednokrotnie posiada mnóstwo soli i cukru, co wywołuje kumulowanie się nadmiaru wody mineralnej mineralnej w organizmie i ;. Inne zalety jedzenia dobrych tłuszczów Nie każdy z nas się wyszczupla, chociaż obecnie większość z nas, kobiet jest, bywa albo okaże się na kuracji. Takie czasy. Dobre tłuszcze powinny mimo wszystko zagościć na naszym stole tylko ze względu na spalenie tłuszczu. Mogą one gdyż udzielić pomocy nam w zwalczeniu niejednokrotnie spotykanych kłopotów jak na przykład trudności z koncentracją, ociężałość, uczucie głodu, chęć do podjadania słodyczy, utrata energii, kłopoty z porannym wstawaniem, ospałość i zmęczenie. Najlepsze źródła zdrowego tłuszczu:     kolejną pomyłką dietetyki okazują się tłuszcze nasycone. Kwasy tłuszczowe nasycone poprzez mnóstwo lat były nieprawidłowo uważane za niezdrowe (czytaj więcej: Skąd wziął się nieprawda o szkodliwości tłuszczu?). Wiemy obecnie, że nie szkodzą nam one i tak naprawdę ich potrzebujemy, jedynie jako paliwa energetycznego dla ludzkiego ustroju, więc dla ochrony tłuszczów omega-3 i spełnienia mnóstwa działania w naszych ciałach, przede wszystkim mózgach. ryby i alt3 owoce morza – zawierają najzdrowsze tłuszcze, jedynie nasycone, więc dość nam potrzebne omega-3. Ryby hodowlane i ciepłowodne bywają z reguły gorszej jakości, najlepsze okazują się ryby z odłowu w chłodnych wodach. Najtłustsze okazują się śledzie, makrele, sardynki, szproty, ale zaleca się też jeść dorsza, halibuty, skorupiaki… (czytaj więcej: Ryby a rtęć). rozpatrz też suplementowanie tłuszczów omega-3 tranem.          

Zdrowe tłuszcze - po co nam tłuszcz?

Bez tłuszczu nasz organizm nie mógłby prawidłowo działać. Tłuszcze to istotne paliwo dla ludzkiego ustroju i budulec licznych rodzajów błon komórkowych i hormonów. Mózg składa się w 60% z tłuszczu, podobnie jak neurony obejmujące kwasy tłuszczowe DHA i hormony rozrodcze. Tłuszcz zapewnia dodatkowo świetną kondycje cerze i włosom, dlatego jest ważny dla ludzi, które dbają o swój prezencję. Dzięki tłuszczowi możemy przyswajać witaminy A, D, E i K, dzięki którym nasz wzrok, skóra i zęby pozostają zdrowe. Tłuszcz ma dodatkowo jedną istotną rolę do odegrania - wzmacnia zredukować wagę i utrzymać szczupłą sylwetkę. Ponad to tłuszcz nadaje odczucie smakowe potrawom, a menu musi sprawiać przyjemność, a nie być traktowane wyłącznie jako niezbędny, bezsmakowy składnik w życiu. Tłuszcz jest niezbędny do zdrowego i szczęśliwego życia, powinien stanowić 30-35% substancje energetycznej zabiegu odchudzającej. Niestety nie każdy tłuszcz jest dla na nas pozytywny. i nie każdy natychmiast "zlokalizujemy", gdyż myśląc o parówkach, pasztetach, wędlinie, słodyczach i serkach raczej nie przychodzi nam na myśl tłuszcz. Jaki tłuszcz jest zdrowy?     Zdrowe tłuszcze a tłuszcze trans Zasadniczy podział zakłada, że niezdrowe okazują się kwasy tłuszczowe nasycone, zwierzęce, a zdrowe - nienasycone kwasy tłuszczowe, rodowodu roślinnego. i to jest cenna wskazówka, mimo wszystko trzeba przyswoić też o równowadze kwasów omega-3 do omega-6. A to dlatego, że te ostatnie alt4 blokują działanie omega-3, co zwiększa stany zapalne w organizmie, wpływa na kumulowanie tłuszczu w naczyniach krwionośnych i obniża zakres dobrego cholesterolu. Dlatego wybieraj zdrowe tłuszcze: oliwa z oliwek olej lniany, i rzepakowy. najmocniejszy i najprostszy sposób na zachowanie takiej równowagi to menu ryb morskich albo używanie suplementów z tranem.  

Gumowe bransoletki

  Zdrowe nienasycone kwasy tłuszczowe

- Jednonienasycone kwasy (MUFA), czyli te, które mają wyłącznie jedno podwójne wiązanie znajdziesz w: oliwie z oliwek, oleju z rzepaku, oleju sezamowym, awokado, orzechach i sezamie. Te oleje nadają się do spożycia na surowo i krótkiego smażenia. - Kwasy jednonienasycone występujące zwłaszcza w produktach rodowodu roślinnego i zawierają drogocenne antyutleniacze, które chronią błony komórkowe przed naruszeniem i spowalniają starzenie. Wielonienasycone kwasy tłuszczowe (PUFA) mają w własnej konstrukcji 2 i więcej wiazań podwójnych. Znajdują się w olejach roślinnych: słonecznikowy, sojowy, kukurydziany i w tłustych rybach. W takiej grupie kwasów tłuszczowych zwłaszcza znane okazują się kwasy Omega 3. Spożywanie tłuszczu bogatego w omega-3 daje mnóstwo korzyści: lepszą pamięć i koncentrację, ochronę przed depresją, zmniejszenie niebezpieczeństwa raka i schorzeń układu krążenia, prawidłowy rozwijanie się ciąży, wyraźnie poprawiają prezencję skory. warto zapoznać się z ich krótką charakterystyką, gdyż taki rodzaj kwasów jest niestety konsumujemy w nazbyt malej ilości. Oleje obejmujące te kwasy tłuszczowe powinny być spożywane na surowo, np. do sałatek. Do rodziny kwasow omega 3 przynależą 2 typy dość ważnych kwasów tłuszczowych: - EPA i DHA - eikozapentaenowy (EPA) silny środek przeciwzapalny i hamujący rozwijanie się nowotworów i dokozaheksaenowy (DHA) niezbędny do rozwoju i prawidłowego funkcjonowania mózgu i układu nerwowego. Te kwasy najobficiej pojawiają się w tłustych rybach morskich. - ola - alfa-linolenowy - pochodzi ze świata roślin, możemy go znaleźć w nasionach lnu i orzechach włoskich.

Kimera Działanie


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness