Czy kawa jest zdrowa? Oto 4 najpopularniejsze mity na jej temat!

Czy kawa jest zdrowa? Oto 4 najpopularniejsze mity na jej temat!

Redakcja

2017-08-22

brak komentarzy

stymuluje skutecznie czy jedynie na minutę? Uzależnia czy nie? mity  o  kawie

służy zrzucić niepotrzebne kilogramy? Dyskusja wokół kawy i jej wpływu na organizm nie ustaje od lat. Rozprawiamy się z kawowymi mitami i przedstawiamy fakty. fałsz 1: mała czarna uzależnia Kofeina stymuluje centralny układ nerwowy, z upływem czasu taki wpływ może się nieco minimalizować – w tym sensie da się powiedzieć, że mała czarna uzależnia. Nie bywa to mimo wszystko ta zależność, która jak alkohol czy narkotyki wpływa na funkcjonowanie społeczne, emocjonalne czy finansowe. W wypadku uzależnienia od kawy skutki odstawienne, takie jak ból głowy, rozdrażnienie czy problemy z koncentracją, przebiegają nie dłużej niż 48 godzin. Większość ekspertów nie sądzi przyzwyczajenia do kofeiny za uzależnienie. fałsz 2: mała czarna odwadnia, wypłukując wapń i magnez Kofeina ma lekkie oddziaływanie diuretyczne, mimo wszystko, co oczywiste, posiada w składzie wodę, a zazwyczaj również mleko nawadniające organizm. analizy wykazują, że picie napojów zawierających kofeinę nie przeprowadza do odwodnienia. To fakt, że mała czarna „wypłukuje” wapń. Ubytek bywa mimo wszystko symboliczny: wypicie naparu ze 170 gramów kawy to strata  ile  filiżanek  kawy  dziennie  5 miligramów wapnia. W praktyce oznacza to, że trzeba dodać do szklanki kawy dwie łyżeczki mleka, aby ustabilizować bilans. Wypłukiwanie wapnia poprzez kofeinę może posiadać wartość dla rosnących najmłodszych albo starszych osób z osteoporozą. Zamieniając espresso na latte, możemy mimo wszystko sprawić, by codzienna mała czarna stała się orężem w bitwie o zdrowe kości. przez dekady mała czarna była obwiniana o to, że sprawia odwodnienie, przypadłości serca, Obalamy mity na temat kawy wrzody żołądka, arytmię, czy o to, że uzależnia. Dlatego była zarezerwowana tylko dla dorosłych. Dziś już wiemy, że picie kawy bywa bardzo mniej ryzykowne niż uważano. 1. mała czarna odwadnia organizm Fałsz. Rzeczywiście, mała czarna ma lekkie oddziaływanie diuretyczne, ale wpajane nam od lat przekonanie, że kofeina funkcjonuje jak silny diuretyk, bywa mocno przesadzone. Opublikowana w „The International Journal of Sports Nutrition and Exercise Metabolism” metaanaliza 10 wcześniejszych tekstów klinicznych dotyczących wpływu kofeiny na gospodarkę wodną organizmu wykazała, że oddziaływanie diuretyczne kawy bywa z grubsza

takie samoczynnie, jak... wody mineralnej. Inne badanie udowodniło zaś, że

wypicie niewielkich ilości kawy przed treningiem fizycznym ; nie odwadnia, ale również wzmaga sprawność. 2. Picie kawy zagraża zawałem Fałsz. Od 2009 roku wiemy już na pewno, że oskarżanie kawy o powodowanie schorzeń wieńcowych nie ma oparcia w danych badawczych. W tym ponieważ roku chińscy badacze z uniwersytetu w Guangzou opublikowali metaanalizę 21 wcześniejszych tekstów klinicznych. Wynika z niej, że picie kawy nie wzmagawpływ  kawy  na  zdrowie ryzyko schorzeń serca – co więcej, umiarkowane (2 fi liżanki dziennie) jedzenie kawy wręcz obniża zagrożenie tych schorzeń. Niestety, tylko u pań. U facetów nie zauważono tej zależności. 3. mała czarna poprawia koncentrację fakt. Właśnie zbliżają się egzaminy i wypijasz hektolitry kawy, żeby prędzej się uczyć? To się może nie udać. mała czarna nie bywa cudownym lekiem na poprawienie IQ. Ale jeśli uczyłeś się w nocy, spałeś dwie godzinki i została Ci godzina do wejścia na salę, mała czarna bywa dobrym rozwiązaniem. Jak wykazały analiz uczonych z Bristol University, alt2 kofeina służy przywrócić zwyczajne funkcjonowanie mózgu, gdy jesteś wycieńczony i Twój naczelny organ funkcjonuje wolniej niż zwykle. Uwaga! Ożywcze oddziaływanie kawy ciągnie się od 15 minut do h. 4. mała czarna ochrania przed wypadkiem fakt. Możesz wykorzystać kofeinę, żeby bezpiecznie dojechać do zamierzenia. Brytyjski eksperyment udokumentował, że niewyspani kierowcy po filiżance kawy popełniali na symulatorze mniej błędów niż ci, którzy kawy nie wypili 5. mała czarna przedłuża życie fakt. Z tekstów klinicznych zamieszczonych w „New England Journal of Medicine” wynika, że picie kawy... przedłuża życie. A dokładniej może nie tyle przedłuża, co redukuje zagrożenie przedwczesnej śmierci. analizy Amerykanów i Japończyków wykazały, że osoby, który wypijają sześć filiżanek kawy dziennie, umierają przedwcześnie rzadziej aż o 16-20% (wg różnych tekstów klinicznych) niż te, które wypijały dwie lub mniej filiżanek. 6. mała czarna ochrania przed nowotworem fakt. Przynajmniej przed tym w szczególności męskim z raków, czyli nowotworem prostaty. Badacze z Harvard School of Public Health prześledzili nawyki 50 tysięcy pracowników służby organizmu i odkryli, że wypijanie 6 i więcej filiżanek kawy dziennie redukuje zagrożenie zachorowania na złośliwe nowotwory prostaty aż o 60%. Co ważne, taki korzystny wpływ zauważono ; w przypadku zwykłej kawy, ale nawet owej bezkofeinowej. Prawdopodobnie zatem to jakieś inne, poza kofeiną, substancje kawy chronią naszą

prostatę. 7. Kofeina bywa tylko w niewielkiej ciemnej Fałsz.  Jeżeli potrzebujesz pobudzenia

, a nie lubisz smaku kawy, możesz sięgnąć po inne źródła. Gdzie znajdziesz kofeinę? W herbacie (prawie tyle samoczynnie, co w niewielkiej ciemnej rozpuszczalnej), w coca-coli (tyle co w herbacie), w czekoladzie (najwięcej w gorzkiej), napojach energetycznych alt3 (porcji okazują się różne, ale zawsze opisane na opakowaniu), dodatkowo w... niektórych pigułkach na ból głowy. Kofeina ponieważ wzmacnia ich oddziaływanie. 8. mała czarna redukuje zagrożenie cukrzycy fakt. Co najmniej kilka tekstów klinicznych, wśród których w szczególności znane okazują się te przeprowadzone na Vanderbilt University i na Harvardzie, udowodniło, że regularne picie kawy wzmaga wrażliwość na insulinę i przyspiesza przemiana materii cukrów, jednocześnie zmniejszając bardzo (nawet o 25%) zagrożenie zachorowania na cukrzycę. Nieważne, czy spożywasz kofeinę rozpuszczalną czy parzoną, czy z ekspresu – każda ochrania Cię przed tą podstępną, ponieważ długo niedającą żadnych objawów chorobą. Oczywiście trudno przypuszczać, że ktokolwiek powinno pił kofeinę, by zmniejszyć zagrożenie cukrzycy, ale z pewnością bywa to argument, dzięki któremu możemy pić ją bez poczucia winy. Każdego dnia za granicą wypijanych bywa 1,5 miliarda filiżanek kawy. Czy wiemy jakie korzyści niesie za sobą picie kawy? Co wywołuje, że tak za nią przepadamy? mała czarna jedynie wzmaga ilość energii, odgania ospałość i służy się skoncentrować, ale redukuje ból i wywołuje, że odczuwamy większą zadowolenie z życia! Przyrzyjmy się mitom, które krążą na temat kawy. fałsz 1: Kofeina źle oddziałuje na organizm. Kofeina rozbudza na minutę ciśnienie tętnicze krwi, rozbudza i przyspiesza akcję serca. Jeżeli spożywasz ją z umiarem – nie posiadasz się czym martwić. lecznicze oddziaływanie kofeiny odczuwają ludzie z niewielkim ciśnieniem. Substancja ta poszerza ; oskrzeli, dzięki czemu jesteśmy więcej dotlenieni. rozbudza dodatkowo zdolność do intensywnego i długotrwałego wysiłku. rozbudza wydzielanie endorfin, zmniejszając jednocześnie uczucie smutku i wprawia w pozytywny etap psychiczny. Miło bywa zacząć dzień z alt4 świetną kawą. fałsz 2: mała czarna źle wpływa na trawienie. mała czarna przyspiesza przemiana materii, a w szczególności przemianę tłuszczów. Picie kawy bez cukru, śmietanki, czy tłustego mleka wspomaga spalenie tłuszczowej. Pamiętajmy, że po południu pijemy espresso albo americano, czyli kofeinę bez mleka. fałsz 3: mała czarna odwadnia. mała czarna ma oddziaływanie lekko diuretyczne, ale pamiętajmy, że bywa to napój, który składa się w 98,5% z wody.

Jeżeli dodatkowo będziemy prawidłowo nawadniać organizm czystą, źródlaną wodą,

nie zagraża nam nadmierna utrata wody. fałsz 4: mała czarna uzależnia. Nasze organizmy nie domagają się stopniowego zwiększania porcji kofeiny, żeby poczuć się prawidłowo – jednocześnie picia kawy nie wolno określić jako uzależnienie. Kofeina – przeciwnie do narkotyków czy wysokoprocentowych napojów – nie rozbudza tych partii mózgu, które okazują się odpowiadające za nałogi. Ewentualne złe samopoczucie albo ból głowy w przypadku niewypicia kubka kawy okazują się związane z fizjologią człowieczego ustroju, nie okazują się zaś efektem odstawienia. fałsz 5: mała czarna wywołuje nadkwasotę. Spożywanie nazbyt dużych ilości kawy, szczególnie owej przemysłowej, rozpuszczalnej, „taniej” kawy – może nie służyć żołądkowi. Jeżeli wybierzemy świetną jakościowo, prawdziwą kofeinę i będziemy pić ją z umiarem – te przykre kłopoty nas nie spotkają. fałsz 6: mała czarna szkodzi osobom ze schorzeniami serca. analiz Universidad Autonoma de Madrid wykazały, że picie trzech filiżanek kawy dziennie zmniejszyło o ok. 25 proc. zagrożenie śmierci ze względu schorzenia serca. Liczne analizy potwierdzają, że mała czarna pita w rozsądnych proporcjach nie ma ujemnego wpływu na etap sprawności fizycznej osób, u których stwierdzono atak serca, arytmię czy chorobę niedokrwienną.

 

Zobacz też 

EcoSlim


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness