Czy można jeść surowe mięso? Wszystko, co powinnaś wiedzieć!

Czy można jeść surowe mięso? Wszystko, co powinnaś wiedzieć!

Redakcja

2017-08-16

brak komentarzy

Moda na wegetarianizm nie mija od dziesięcioleci. surowe  mięso

Jej zwolennicy kolejnymi mówią mięsożerców o szkodliwości diety opierającej się na produktach odzwierzęcych oraz wymogu wystąpienia niebezpiecznych schorzeń jak na przykład wrzody czy rak żołądka. rywale diety wegetariańskiej  swój wybór argumentują tym, że jedzenie samych warzyw poprzez ludzi jest nienaturalne, ze względu na to że menu naszych przodków od tysiącleci opierał się na mięsie. Kto ma rację? Czy rzeczywiście wegetarianizm jest tak korzystny dla naszego ludzkiego ustroju jak działa filozofia wegetarianizmu? Wegetarianie nie jedzą wołowiny, wieprzowiny, drobiu oraz ryb. Jednym z odłamów wegetarianizmu jest weganizm, zgodnie z którym unika się dodatkowo wszystko kwestii ;, a więc jaj, nabiału oraz miodu. Wegetarianizm to mimo wszystko jedynie jarskie jedzenie. Za odpowiednimi normami żywieniowymi musi też iść zmiana trybu życia. Według filozofii wegetarianizmu ; wystrzegać się noszenia skór oraz jedwabiu, więc ograniczyć używki takie jak papierosy, alkohol oraz kawa. Dlaczego ludzie decydują się na przejście na wegetarianizm? Zazwyczaj argumentują to na różne sposoby. Jednym z nich jest to, że mięso po prostu im nie smakuje. Inni przed wykluczeniem go ze własnej diety czuli się ociężali oraz zmęczeni, a ich układ pokarmowy nie radził sobie z trawieniem mięsnych pokarmów. Dla odrębnych wegetarianizm to postać sprzeciwu wobec sposobu traktowania zwierząt hodowlanych, które przed zgonem zazwyczaj przetrzymywane okazują się w dość złych warunkach. Ostatnim argumentem jest ochrona środowiska. Prawdziwi wegetarianie wspierają lokalnych rolników, kupują ekologiczne warzywa, sprzeciwiają się uprawom wspomaganym chemikaliami oraz masowej hodowli zwierząt Druga strona medalu – co zagraża wegetarianom? Niektórzy ludzie przechodzą na wegetarianizm natychmiast. z dnia na dzień rezygnują więc z spożywania mięsa. Inni robią to stopniowo. Po kolei wyłączają ze własnej diety następne rodzaje mięsa. W ten sposób organizm przyzwyczaja się do braków, a wyeliminowanie białka zwierzęcego nie jest dla niego szokiem. dobrze pamietać, że każda kuracja dietetyczna wegetariańska musi być skomponowana indywidualnie. W ten sposób jesteśmy w stanie uniknąć niedoboru witamin oraz produktów odżywczych, które takiej zapewniały nam składniki odzwierzęce. zazwyczaj zdarza się, że po wyeliminowaniu kwestii ; z diety w naszym organizmie zaczyna brakować pewnych skłczy  mięso  jest  zdroweadników, które takiej zapewniało nam mięso. Dlatego zaleca się przyswoić, które jarskie składniki okazują się w stanie uzupełnić niedobory. Białko Białko pozwala w utrzymaniu zdrowych kości, mięśni, ciała oraz odpowiedniej obowiązków narządów. Wegetarianie mogą prosto uzupełnić zapotrzebowanie na ten składnik odżywczy poprzez wprowadzenie zróżnicowanej diety. Najlepszym zamiennikiem białka zwierzęcego jest to pochodzące z jaj oraz kwestii mlecznych. Jeśli mimo wszystko decydujemy się na weganizm, a nabiał nie jest wchodził w skład naszego jadłospisu, najwięcej białka dostarczą nam składniki sojowe, więc rośliny strączkowe, orzechy, soczewica, nasiona oraz składniki pełnoziarniste. składniki te należy odpowiednio komponować głównym celem uzyskania białka pełnowartościowego, czyli dostarczającego wszystkich nieodzownych aminokwasów w odpowiednich Wszystko co powinnaś wiedzieć o mięsie! proporcjach. Dodatkowo, aby zwiększyć wchłanianie białka, zaleca się jeść dużo pokarmów bogatych w witaminę jak  przyrządzić  mięsoC, jak na przykład cytrusy, pomidor, papryka, brokuł oraz kapusta. Różne składniki posiadające tę substancję najlepiej jeść jednocześnie. Żelazo Najwięcej żelaza znajduje się w zielonych warzywach. Chcąc uzupełnić niedobory tego składnika mineralnego, powinniśmy jeść m.in. szpinak, jarmuż oraz brokuły (Zdjęcie warzyw / Shutterstock) To zasadniczy składnik czerwonych krwinek. ; mięsożerców jego największym źródłem jest czerwone mięso, np. mięso wołowe. Wegetarianie jego niedobory mogą uzupełniać grochem, fasolą, wyrobami pełnioziarnistymi, więc zielonymi liściastymi warzywami, np. szpinakiem oraz jarmużem. Nie jest to mimo wszystko takie jasne, ze względu na to że żelazo ze źródeł roślinnych nie wchłania się tak dobrze, jak z mięsa. Dlatego też wegetarianom zaleca się 2 razy większe jego jedzenie. Dodatkowo, aby zwiększyć jego wchłanianie, zaleca się jeść dużo pokarmów bogatych w witaminę C, jak na przykład cytrusy, pomidory, paprykę, brokuły oraz kapustę. Wapń W największych dawkach trafia do naszego człowieczego ustroju dzięki nabiałowi. Wykluczająca go kuracja dietetyczna wegańska może doprowadzić do osłabienia kości oraz zębów. składniki mleczne zaleca się więc zastępować zielonymi warzywami takimi jak jarmuż albo brokuły. kolejne porcje białka zaleca się też zapewniać dzięki wegańskim zamiennikom nabiału. Wśród nich musi znaleźć się mleko sojowe, jogurt sojowy oraz tofu (w szczególności składniki uświetnione w wapń). U wegan defektem jest jedynie sam wapń, ale też witamina D niezbędna do jego metabolizmu. W zamierzenia uzupełnienia jej poziomu zaleca się spożywanie orzechów, więc suplementację, uwzględniającą przyswajalność składniku, a jedynie tablicową jej zawartość w danych produktach. Witamina B12 Każdy wegetarianin powinien przede wszystkim zatroszczyć

się o branie wit. B12. To składnik niezbędny do wytwarzania erytrocytów a co za tym idzie, zapobiegania anemii. B12 jest witaminą, która występuje prawie wyłącznie w produktach ;, dlatego tak trudno uzupełnić ją w jadłospisie wegetariańskiej albo wegańskiej. Kolejnym defektem jest to, że jej niedobór może być niedostrzegalny dla wegetarianina. posiadanie kwasu foliowego w spektakularnych dawkach może maskować symptomy związane z jej niedoborem. Decydując się na wyeliminowanie mięsa, zaleca się zacząć przyjmować witaminę B12 w tabletkach. jarzyny – eliksir młodości Jedną z korzyści wegetarianizmu jest poprawa nastroju. Dzięki temu, że czujemy się lżej oraz mamy więcej energii, bardziej pozytywnie podchodzimy do życia (Grafika / Shutterstock) Według wegetarian oraz amatorów wegetarianizmu, wykluczenie mięsa z diety umożliwia na dłuższe oraz zdrowsze życie. Praca opublikowana w magazynie JAMA Internal Medicine pozwoliła na przeanalizowanie 32 eksperymentów wykonanych od roku 1990 do 2013 dotyczących wegetarianizmu. Okazało się, że wegetarianie mają niższe ciśnienie tętnicze krwi w porównaniu do ludzi jedzących mięso. W związku z tym ich zagrożenie śmierci jest o 12 procent niższe niż u pozostałych. wiąże się to z brakiem tłuszczów nasyconych, które zapychają żyły oraz tętnice poprzez podwyższony pułap cholesterolu doprowadzający do powstawania alt2 mnóstwo przewlekłych schorzeń. W 2012 roku specjaliści dowiedli dodatkowo, że osoby jedzące jedynie składniki roślinne okazują się szczęśliwsze, na co dzień mają się skuteczniej, a ich nastawienie do świata jest bardziej pozytywne niż u mięsożerców. Nie jest tajemnicą, że niskotłuszczowa kuracja dietetyczna wpływa dodatkowo na wagę oraz sylwetkę. Co ważniejsze mimo wszystko, według badaczy z Uniwersytetu Loma Linda w usa, zagrożenie wystąpienia schorzenia jest niższe przy kuracji wegetariańskiej. Największe różnice występowały w ilości nowotworów gruczołów mlekowych u niewiast na kuracji akceptującej mięso oraz u niewiast, które je eliminują. Co na to mięsożercy? Zwolennicy mięsnej diety zaprzeczają wszystkim argumentom wegetarian. Przyznają, że kuracja dietetyczna ta może wiązać się z niższym wskaźnikiem BMI, ale zwracają uwagę na gorszy stan ludzkiego ustroju wegetarian, niższą jakość życia oraz większą skłonność na wszelkie schorzenia związane z odpornością. zbyt wielka dawka błonnika w jadłospisie wegetarian może podrażniać układ pokarmowy, a niedostatek wit. D obniżać stan psychiczny oraz powodować osteoporozę, szczególnie w miesiącach, w których słońca jest mniej. Ponadto zastępowanie białka zwierzęcego roślinnym nie jest w pełni cenne, ze względu na to że to pochodzące z roślin posiada w zawartości mniej aminokwasów nieodzownych do prawidłowego funkcjonowania człowieczego ustroju. Co wybrać: wołowinę czy wieprzowinę? Dlaczego Polacy uwielbiają jagnięciny? Czy zaleca się zdejmować szumowiny z wywaru? oraz jakie mięso najrozsądniej gotować na parze... W Polsce najchętniej jemy wieprzowinę oraz drób, trzecie miejsce niemal równorzędnie zajmuje wołowina oraz cielęcina. Niestety, od 2004 r., od czasu gdy Polska weszła do Unii Europejskiej, ceny wołowiny szczególnie poszły w górę oraz też dlatego jemy jej mniej. Czego nie jemy (niestety) W czasie PRL, gdy innego mięsa w sklepach brakowało, szczególnie popularna była konina. Charakterystyczny słodki smak tego mięsa nie przypadł nam mimo wszystko do gustu oraz konina ze sklepach zniknęła. Niewątpliwie przyczynił się do tego emocjonalny stosunek Polaków do koni. Po prostu je lubimy oraz dlatego mięso tych zwierząt kupujemy niechętnie. Z podobnych powodów sławie nie zdobyło w Polsce mięso królika. A szkoda, ponieważ jest delikatne, niezbyt tłuste, nie posiada cholesterolu. Niestety też dziczyzna, mimo długiej tradycji kulinarnej, nie jest dziś popularna. Tymczasem jest to mięso szczególnie smaczne, zdrowe oraz nietłuste - dzikie zwierzęta żywią się w sposób prawidłowy, dużo się ruszają, nie obrastają więc zbytnio w tłuszcz. Z podobnych względów, co dziczyznę, jagnięcinę ceni np. kuchnia francuska. Zwierzęta hodowane są naturalnie, na wybiegu. Ale w Polsce, niestety, jagnięcina kojarzy się z nieprzyjemnym zapachem baraniego łoju. To błąd, ponieważ mięso młodych jagniąt go nie ma - jest za to delikatne oraz pachnące. Gdzie oraz jak kupować * najdogodniej w niedużych, sprawdzonych sklepach - miejscowych delikatesach albo na stoiskach biznesowych w wielkich marketach (zwykle poza główną halą), gdzie porcje nie są zapakowane próżniowo albo w folię. znamy alt3 dostawcę, mięsa możemy dotknąć, powąchać, sprawdzić jego jakość oraz świeżość. Niestety, takie sklepy mają zwykle wyższe ceny. * dobrze wybierać rodzime mięso. bywa szczególnie świetnej jakości. Poza tym, jeżeli mięso jedzie z Anglii, nowoczesnej Zelandii czy Argentyny, musi zostać zamrożone, a to nie ; co świeży preparat. * Jeżeli chcemy oszczędzić, pozostają znaczne markety. Zresztą mięso sprzedawane w obniżek ; być gorszej jakości. wielokrotnie zdarza się, że obniżona cena ma po prostu przyciągnąć klienta, który zrobi w sklepie też inne zakupy. Przed wsadzeniem mięsa do koszyka, trzeba mu się świetnie przyjrzeć oraz zwrócić uwagę na kolor oraz zapach. Najdelikatniejsze porcje mięsa pochodzą z mniej pracujących na co dzień partii zwierząt. Np. golonka cały czas pracuje, więc ma dużo ścięgien oraz jest twarda. schab oraz karkówka leżą oparte na kręgosłupie. Pełnią mniej funkcji mechanicznych, więc są delikatniejsze. Zawsze najdelikatniejszym mięsem są polędwice. Najzdrowsze jest mięso zwierząt z tzw. wypasu

(rodzajów hodowanych oraz karmionych naturalnie), mających dużo ruchu. Takie mięso nie obrasta w tłuszcz, jest kruche oraz miękkie. Im mięso młodsze, tym zdrowsze, ale niestety też oraz droższe. wołowina, jagnięcina, cielęcina są jedynymi gatunkami mięsa, które trzeba bezpiecznie jeść na surowo. W wieprzowinie oraz dziczyźnie mogą żyć włośnie, które giną zaledwie w wysokiej temperaturze. Na co zwracać uwagę Kolor. Naturalnymi kolorami mięsa są odcienie écru, różu oraz czerwieni. Żółtawy czy nawet brązowy musi oznaczać, że mięso jest nieświeże albo poprawione chemicznie. Niejednolity kolor mięsa oraz krwawe przebarwienia mogą tymczasem świadczyć o nieprawidłowym uboju czy procesie rozbierania mięsa. Jeżeli a w opakowaniu próżniowym czy na zafoliowanej tacce zbiera się woda albo widać ślady nakłucia, to z pewnością mięso jest naszpikowane środkiem chemicznym. Prawidłowe kolory mięsa: konina - czerwony przechodzący w brąz; dziczyzna - ciemnoczerwony albo brąz; wołowina - od jasnoczerwonego do bordo; wieprzowina - od jasnego różu do czerwieni; cielęcina - jasnoróżowy; jagnięcina - jasnoróżowy; królik - écru; drób - w regule jasnoróżowy, écru. Kolor mięsa kaczki oraz gęsi waha się od beżu aż do brązu z zabarwieniem ciemnej czerwieni, a mięso strusia oraz koguta jest ciemnoczerwone. Uwaga! Im młodsze zwierzę, tym mięso jaśniejsze. Zapach. Prawidłowy zapach mięsa to zapach krwi. Wszelkie inne obce oraz mdłe aromaty są wywołane obecnością sposobów chemicznych. prezencję. Mięso nieświeże ma wysuszone narożniki. Dobre oraz świeże mięso nigdzie nie odróżnia się wyglądem. Ma też widoczne włókna. Nie bójmy się kupować mięsa z tłuszczem. Ale nie kupujmy mięsa, które jest szczególnie śliskie albo z którego wypływa woda. musi być suche, ale nie wysuszone. Środki chemiczne w mięsie. Unijne przepisy dopuszczają używanie licznych sposobów chemicznych. okazują się to przede wszystkim wzmacniacze smaku (np. glutaminian sodu) oraz środki zwiększające sylwetkę mięsa poprzez zastopowanie w nim h2o (np. karagen). Mają one charakterystyczny, obcy dla mięsa alt4 zapach chemiczny. Sprawiają też, że jego kolor się zmienia. Jak przechowywać oraz z czym dawać - Przechowywanie. najdogodniej oraz najzdrowiej świeże mięso szybko zamrozić. Zamrożone w temperaturze poniżej 15 stopni może przebywać w zamrażarce nawet rok. Trzeba mimo wszystko mieć na uwadze, że w tym czasie odparowuje oraz wysycha. Mięso należy rozmrażać powoli w schładzarce, zapakowane w folię po to, aby nie utracić cennych czynników odżywczych, które wyciekną z niego razem z wodą. Tę wodę trzeba wykorzystać podczas wykonania dania (np. przy podlewaniu, przygotowaniu sosu). Jakie drogocenne odżywcze składniki znajdują się w wędlinach? Mięso oraz wędliny to jedno z podstawowych źródeł pełnowartościowego białka w pospolitym jadłospisie. Obok aminokwasów, potrzebnych do budowy komórek ciała oraz narządów, zawiera dodatkowo wit. oraz substancje mineralne. artykuły mięsne okazują się źródłem witamin z zespoły B, takich jak niacyna, B12 oraz B6 (potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania m.in. układu nerwowego), prawidłowo przyswajalnego żelaza (niezbędnego w profilaktyce anemii, potrzebnego do wzrostu) oraz cynku (o właściwościach antyoksydacyjnych, które pozytywnie wpływają na nasz prezencję). Zachowaj powściągliwość – Mimo mnóstwo żywieniowych zalet, mięso powinniśmy jeść w umiarkowanych proporcjach. Zgodnie z najnowszymi zaleceniami Instytutu Żywności oraz Żywienia opublikowanymi w styczniu 2016 roku, w ciągu tygodnia konsumpcja wędlin oraz mięsa, zwłaszcza czerwonego, nie powinna przekraczać 0,5 kg. Niestety, mnóstwo Polaków zapomina o tych zasadach oraz pomimo zaleceń konsumuje ich za dużo – mówi Katarzyna Zadka. spożycie mięsa za granicą wynosi 800-820 g tygodniowo, a w Polsce – 1,3 kg1. Z danych IERiGŻ wynika, iż wędliny stanowią  ok. 40 procentach mięsa spożywanego poprzez naszych rodaków! Umiarkowane sięganie po mięso czerwone oraz wędliny bywa szczególnie ważne dla osób z zaburzonym profilem lipidowym, nadciśnieniem, schorzeniami układu pokarmowego oraz nerek. Co wchodzi w skład wędlin? Wszystko zależy od tego, z którym typem wędliny mamy do czynienia. Wyróżniamy aż cztery zespoły produktów – wędzonki, kiełbasy, wędliny krzepnące z podrobów oraz artykuły blokowe. w szczególności popularne to wędzonki, czyli szynki, polędwice, balerony tworzone z jednego albo kilku kawałków mięsa, dodatkowo kiełbasy gdzie, obok mięsa, obecny bywa dodatkowo tłuszczu, który w zależności od poziomu rozdrobnienia kiełbas może być widoczny „pozornie” albo nie. Zarówno w przypadku wędzonek, oraz kiełbas, na oraz miejscu listy czynników musi znajdować się mięso, z którego został wytworzony preparat. Inne podstawowe substancje to tłuszcz (w przypadku kiełbas), przyprawy, dodatkowo sól. Większość wędlin dostępnych na naszym rynku to artykuły podlegające procesowi peklowania, dzięki któremu posiadają różowoczerwoną barwę oraz okazują się mikrobiologicznie bezpieczne. Na ich liście czynników pojawiają się mieszanki peklujące obejmujące m.in. azotyn sodu. Ponadto, część wędlin zawiera dodatkowo inne dodatki. Najpopularniejsze to izolaty białkowe np.: sojowe, białek mleka. Na ich obecność szczególną uwagę powinni zwracać alergicy, którzy okazują się uczuleni na surowiec, z którego powstają.

 

Zobacz też 

EcoSlim

Blog trenera


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness