Czy musli jest zdrowe? Może być, ale nie musi...

Czy musli jest zdrowe? Może być, ale nie musi...

Redakcja

2017-05-11

brak komentarzy

muslizdrowiejedzenieodchudzanie

gotowe mieszanki musli zazwyczaj zawierają cukry i tłuszcze nasycone. można uniknąć spożycia tych niezdrowych składników robiąc musli samodzielnie.

Musli to mieszanka płatków zbóż, suszonych owoców i orzechów. Może, ale nie trzeba być zdrowa. Wszystko jest zależne od tego, co jeszcze poza głównymi składnikami znajduje się w składzie artykułu.

Musli – kiedy jest zdrowe

naturalne mieszanki bez sztucznych dodatków, cukrów i tłuszczów pod przeróżnymi postaciami, okazują się świetnym źródłem licznych witamin i substancji Myślisz, że musli jest zdrowe? No to się zdziwisz... mineralnych, które niezbędne okazują się poprawnym funkcjonowaniu organizmu. Wpływają na usprawnienie badań układu pokarmowego dzięki dużej zawartości błonnika. Pomagają także sercu, na przykład obniżając zakres cholesterolu albo stabilizując ciśnienie krwi. Wpływają korzystnie na koncentrację i zapamiętywanie, wpływają na pracę mózgu.

Na co zwracać uwagę czytając etykietę

Poniżej przykłady substancji, które nie powinny znaleźć się w musli, jeśli zakup będzie zdrowy:

  • Substancje słodzące (cukier, syrop glukozowo-fruktozowy) – składniki te zwiększają zawartość kalorii w produkcie alt2 i wpływają źle na zdrowie. Między innymi w syropie glukozowo-fruktozowym, tak ochoczo dodawanym poprzez producentów do pożywienia, upatrywane okazują się źródła epidemii otyłości w Stanach Zjednoczonych. Spożywanie tego co więcej w nadmiarze (o co nietrudno) może prowadzić także do cukrzycy.
  • Aspartam – słodzik, który można znaleźć w musli „diet” albo „fit”, szkodliwy dla organizmu!
  • Olej palmowy – źródło niekorzystnych dla organizmu nasyconych kwasów tłuszczowych, których spożywanie także prowadzić może do otyłości i alt3 cukrzycy, oraz zwiększenia poziomu cholesterolu, a co za tym idzie zmian miażdżycowych.
  • Polewy smakowe (czekoladowe, miodowe, itp.) – im mniej przetworzony artykuł, tym zdrowszy. Producenci kuszą już najmłodszych konsumentów smacznymi płatkami śniadaniowymi, które mają kojarzyć się ze leczniczym śniadaniem, a zazwyczaj niestety niewiele mają z takim wspólnego.

Jak wykonać domowe musli?

Najpiękniejsze w robieniu domowego musli jest właśnie to, że obowiązuje pełna dowolność. ważne, aby składniki używane do domowej mieszanki były cenne i alt4 nieprzetworzone, a skład całej mieszanki odpowiadał potrzebom i gustom autora. można wykorzystać m.in.: płatki z płatków owsianych, orkiszowe, żytnie albo jęczmienne, suszone owoce (morele, śliwki, żurawinę), świeże owoce (jabłka, maliny, jagody), orzechy (migdały, orzechy nerkowca), miód, cynamon albo kakao do smaku. Wszystkie oczekiwane składniki wymieszać można z mlekiem, jogurtem sprawdzonym, albo kefirem.

Wykonanie mieszanki musli samodzielnie daje gwarancję, że zawartość to zdrowe, nieprzetworzone składniki bez sztucznych dodatków.

 

 

Zobacz też

Gry Typu Escape Room


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness