Czy tłuszcz jest zły dla organizmu? Poznaj prawdę!

Czy tłuszcz jest zły dla organizmu? Poznaj prawdę!

Redakcja

2017-06-19

brak komentarzy

Tłuszcze, obok białek oraz węglowodanów, stanowią podstawowy składnik odżywczy dla ludzkiego ustroju człowieka. Pełnią one bardzo istotne funkcje w ustroju, mimo wszystko spożycie ich w zbyt sporych proporcjach może odbić się negatywnie na masie ciała, a przede wszystkim zdrowiu. Oczywiście wyłącznie dawkę spożytego tłuszczu ma znaczenie – niektórzy naukowcy twierdzą, że ważniejszą rolę w prewencji dolegliwości dieto-zależnych – takich jak nadwaga, zaburzenia układu krążenia czy nowotwory jelita grubego – ma jakość tłuszczów, a dokładniej skład kwasów tłuszczowych dostarczanych z dietą.

Ogólnie przyjmuje, że tłuszcze zwierzęce, Cukier czy tłuszcz? Dowiedz się, co jest gorsze dla sylwetki! posiadające znaczne ilości nasyconych kwasów tłuszczowych wpływają niekorzystnie na etap zdrowia człowieka. Natomiast nienasycone kwasy tłuszczowe, występujące w produktach roślinnych oraz mięsie ryb, wykazują pozytywny wpływ na organizm. jednak powyższy opis prezentuje tak  naprawdę bardzo wielki skrót myślowy, który z pewnością wymaga wyjaśnienia.

Wśród nienasyconych kwasów tłuszczowych wyróżniamy kwasy jednonienasycone oraz wielonienasycone, przy czym każda grupa pełni określone funkcje. Ponadto należy zwrócić szczególną uwagę na stosunek płciowy kwasów tłuszczowych z rodziny n-6 (omega 6) do n-3 (omega 3), więc na ich możliwe szkodliwe działanie związane z wpływ tłuszczu na organizm nadmiernym spożyciem. Nie bez nieistotne okazuje się również obecność izomerów trans nienasyconych kwasów tłuszczowych, które czynią dodatkowo więcej szkody w naszym organizmie niż tłuszcze nasycone.

W dalszej części artykułu postaram się wytłumaczyć jakie funkcje pełnią poszczególne zespoły kwasów tłuszczowych oraz gdzie możemy je znaleźć. Spróbuję również wytłumaczyć bardzo istotną zależność pomiędzy kwasami omega 3 oraz omega 6. Wszystkie te informacje pomogą zrozumieć nam jak należy zbilansować prawidłowo jadłospis, aby w pełni móc wykorzystać potencjał oraz właściwości jakie dają nam nienasycone kwasy tłuszczowe.

oraz bezpieczna – naprawdę istnieje!">[zaleca się przeczytać: jadłospis skuteczna oraz bezpieczna]

jednak na początek skupmy się na tłuszczach ogółem – chciałabym, abyście uświadomili sobie, że okazują się one bardzo istotnym składnikiem pokarmowym, pełniącym niesamowicie istotne funkcje w organizmie. Dlatego też aplikowania poprzez długi pora kuracji odchudzającej wykluczającej wszystkie jedzenie, będące źródłem tłuszczu, mogą istotnie pogorszyć funkcjonowanie ustroju. Jak zawsze, kluczem do sukcesu okazuje się przede wszystkim umiar – a w przypadku tłuszczów dochodzi do tego dodatkowo jakość

Rola tłuszczów w organizmie

  • Tłuszcze okazują się najbardziej skoncentrowanym źródłem właściwości tłuszcu energii dla komórek ciała oraz narządów

1 gram tłuszczu dostarcza 9 kcal – to ponad dwa razy więcej aniżeli białka czy węglowodany. Najwięcej energii z kwasów tłuszczowych czerpią serce oraz mięśnie szkieletowe. Natomiast erytrocyty, komórki ośrodkowego układu nerwowego oraz nerki przynależą do narządów, które jako jedyne nie wykorzystują energii z kwasów tłuszczowych.

  • Tłuszcze umożliwiają gromadzenie energii

Podstawowym materiałem energetycznym, gromadzonym w komórkach oraz tkance zapasowej okazują się triglicerydy. Natomiast rodzaj zawartych w nich kwasów tłuszczowych okazuje się przede wszystkim odzwierciedleniem składu tłuszczów z kuracji odchudzającej.

 

Zobacz też 

Dr Farin Prix


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness