Czy warto biegać? 11 powodów dla których skończysz  z leniem

Czy warto biegać? 11 powodów dla których skończysz z leniem

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

bieganie usprawnia pracę serca

Regularne trening zmniejsza ryzyko schorzeń serca niemal o połowę. Wynika to przede wszystkim z spadku ciśnienia krwi oraz tętna spoczynkowego, też regulacji poziomu cholesterolu (podnosi HDL i obniża LDL).

bieganie zapobiega otyłości i pomaga zgubić niepotrzebne kilogramy

Wysiłek fizyczny okazuje się niezbędny do utrzymania szczupłej sylwetki. To hasło okazuje się podstawą najnowszej „Piramidy żywienia i aktywności fizycznej”, przedstawionej podczas i Kongresu Żywieniowego w Warszawie (styczeń 2016 r.). W taki schemat świetnie wpisuje się trening, które spala kalorie najszybciej wśród wszystkich sportów. Podczas godzinnego joggingu możemy stracić nawet 650-900 kcal. Dla porównania, class="external_link" href="http://myfitness.pl/fitness/1,107701,16444607,24_powody__zeby_jezdzic_na_rowerze.html">jazda na rowerze to tylko 400-500 kcal, a spacer 250-400. Ponadto, jeśli robimy interwały to przemiana materii rozkręca się i spalamy tłuszcz dodatkowo poprzez dużo godzin po ukończeniu ćwiczenia.

jogging A spalenie tkanki tłuszczowej. CO JEŚĆ, BY OSIĄGNĄĆ CEL?

bieganie wzmacnia mięśnie

Podczas biegania pracuje całe ciało, w tym głównie nogi, pośladki, ramiona i brzuch. Dlatego jeśli chcesz mieć jędrne i wymodelowane ciało, nie musisz spędzać całych godzin na siłowni. regulując tempo joggingu i pokonując wzniesienia, zmuszasz mięśnie do intensywniejszej pracy, dzięki czemu wzmacniasz je i pięknie podkreślasz. Oczywiście wszystko przy odpowiedniej diecie...

bieganie wpływa alt2 na dietę

No właśnie - dieta. Regularne trening pomaga w trzymaniu zdrowiej diety. Mechanizm okazuje się prosty - łapiesz biegowego bakcyla i chcesz osiągać coraz korzystniejsze rezultaty, więc musisz mieć energię, a ta pochodzi właśnie z jedzenia. Nie trzeba badań, ani statystyk (choć takie na pewno też istnieją), żeby zauważyć , że biegacze (w tym amatorzy) odżywiają się zdrowo. Sportowy tryb życia wymusza regularność pokarmów, też dbałość o ich skład, jakość elementów i wielkość porcji. Jedząc za dużo i za tłusto przeciążamy żołądek, a wtedy trening, jeśli wcale okazuje się osiągalny, to staje się mało efektywny i powody dla których warto biegać niekomfortowy.

bieganie zapobiega cukrzycy

Cukrzyca takie jak II to jedna z zazwyczaj występujących schorzeń cywilizacyjnych, a jej główną przyczyną okazuje się niezdrowa dieta, nadwagę i i niedobór aktywności fizycznej Biegaczy żaden z tych problemów na szczęście nie dotyczy. Dlatego swobodnie da się uznać, że trening to najkorzystniejsza profilaktyka przeciwdziałające takiej zdradzieckiej i wielokrotnie tragicznej w efektach schorzeniu.

bieganie wzmacnia kości i przeciwdziała osteoporozie

razem z wiekiem układ kostny staje się coraz słabszy, zmniejsza się masa kości, a to pociąga za sobą większe ryzyko złamania. Problem taki dotyczy w szczególności kobiet, u których ryzyko osteoporozy związane okazuje się z gospodarką hormonalną. Chcąc czy bieganie jest dobre zawczasu przeciwdziałać odwapnieniu kości trzeba podejmować regularną aktywność fizyczną, która poprzez stymulację osteoblastów pomaga utrzymać albo, w razie potrzeby, częściowo odbudować masę kostną. Tu także numerem jeden okazuje się trening, które korzystnie wpływa na ich mineralizację.

LEKI A jogging. CZEGO NIE POWINNIŚMY ZAŻYWAĆ trenując?

bieganie poprawia wydolność ludzkiego ustroju

Lepsza wydolność to wyłącznie lepsza kondycja i wytrzymałość, ale przede wszystkim poprawa funkcjonowania całego układu oddechowego. Zwiększa się pojemność płuc, czyli z każdym oddechem dostaje się do nich więcej tlenu. Dzięki temu nawet codzienne działania przychodzą nam z nadmierna łatwością, a pojęcie zadyszki zaczyna brzmieć egzotycznie.

 

Zobacz też 

Event Warszawa


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness