Czy warto jeść kiełki? Oto 6 powodów!

Czy warto jeść kiełki? Oto 6 powodów!

Redakcja

2017-09-06

brak komentarzy

W kiełkach znaleźć da się pełen zestaw prawidłowo przyswajalnych witamin i minerałów.kiełki  na  diecie

Najwięcej w nich wit. A i C i witamin z zespoły B. Kiełki to ponadto bogactwo wapnia, żelaza, magnezu, potasu, selenu i cynku. To jednak nie koniec listy cennych składników kiełkujących nasion. okazują się one źródłem białek, zwłaszcza egzogennych, a więc tych, które przyswajać powinniśmy razem z pożywieniem. Kiełki a zrzucanie nadwagi Po kiełki trzeba sięgać, będąc na diecie. w pierwszej kolejności, stanowią one doskonały preparat, a secundo – mnóstwo w nich błonnika, upraszczającego trawienie. Kiełkujące ziarno te też kopalnia prosto przyswajalnych węglowodanów i tłuszczy. Kiełki różnią się smakiem i właściwościami prozdrowotnymi. Do najpopularniejszych przynależą: Zobacz również: Oleje roślinne - sekret sprawności i urody kiełki lucerny – stanowią doskonałe kopalnia polifenoli, kiełki nasion rzeżuchy i rzodkiewki – są zdecydowane w smaku i wyraziste w smaku, z  czym  jeść  kiełki  doskonale uzupełnią odczucie smakowe letniej sałatki albo kanapki; dostarczają dużą porcję jodu, kiełki kozieradki – polecane są osobom z problemami trawiennymi, zwiększają ze względu na to że zawartość soków żołądkowych, jelitowych i trzustkowych, kiełki soi i lucerny – chronią przed rozwojem schorzeń nowotworowych (zwłaszcza nowotworu biustu) i osteoporozy, kiełki buraka – stanowią doskonałe kopalnia żelaza i kwasu foliowego; mają również właściwości oczyszczające organizm, są zatem idealne w czasie detoksu. Jak neutralizować organizm z toksyn? Zielona menu detoksykującakuracja dietetyczna raw — metoda na zdrowe oczyszczenie człowieczego ustrojuSouping — nowa metoda na Dlaczego warto jeść kiełki? skuteczny detoks Kiełki mają znikomą zawartość kalorii, a do tego pozytywnie wpływają wyłącznie na zdrowie, ale i prezencję – poprawiają ciała, włosów i paznokci. Jak hodować kiełki? Kiełki da się hodować na mnóstwo różnych sposobów. Dostępne są specjalne kiełkownice, ale wypadnie również sito, słoik albo woreczek lniany(ewentualnie konopny). Pierwszy etap hodowli to namoczenie nasion. W tym zamierzenia zalewa się je wodą na kilka albo kilkanaście godzin (w zależności od rodzaju kiełek). Najdłużej, ze względu na to że aż 6 dni, moczy się kiełki buraka. Na talerzu wyścielonym ligniną albo watą najdogodniej uprawiać kiełki zasobne w związki śluzowe, a więc rzeżuchę, gorczycę, rzodkiewkę, siemię lniane. W woreczkach lnianych tymczasem trzebaprzepisy  z  kiełkami

hodować nasiona zbóż, fasoli, soi, soczewicy i ciecierzycy

Opaski Winylowe

Jak dbać o domową hodowlę kiełek? Kiełki należy regularnie podlewać, dbając przede wszystkim o to, by za bardzo duża dawkę wody mógł swobodnie ociekać. chronić je należy przed bezpośrednim działaniem promieni słonecznych, najdogodniej kryjąc je w zacienionym i chłodnym miejscu. Po ścięciu kiełki należy przechowywać w schładzarce nie dłużej niż 48 godzin. Po tym czasie tracą one wyłącznie swoje plusy smakowe, ale i odżywcze. Od czego zacząć? Nie wszystkie kiełki prosto okazuje się wyhodować. Najmniej problemy sprawia hodowla nasion soczewicy, rzeżuchy, lucerny czy rzodkiewki. Nieco wyższego nakładu obowiązków potrzebuje uprawa kiełek siemienia lnianego, ciecierzycy, gorczycy i soi. Trudno okazuje się również uprawiać nasiona słonecznika (ziarna tej rośliny są podatne na gnicie). Kiełki hoduje się alt2 stosunkowo szybko, niektóre z nich są dobre do spożycia już po 5–7 dniach. okazują się przy tym szczególnie smaczne i odżywcze. Idealnie nadają się jako dodatkowo do sałatki albo kanapek. Stanowią również świetną kondycję przekąski, zwłaszcza dla ludzi na diecie albo wymagających wzmocnienia człowieczego ustroju, np. po schorzeniu albo w stanie chronicznego zmęczenia. okazują się idealne dla uczestników. kwas foliowy potrzebny bywa w procesach kształtowania systemu nerwowego potomka. Kiełki pod różnymi bohaterami to drogocenne wyrównanie prawidłowej leczeniu odchudzającej. Kiełkami trzeba wzbogacić i upiększyć zupy, dania główne, jarzyny duszone, pasty, sosy, kanapki, surówki, sałatki i inne. Do skiełkowania nadają się nasiona i ziarna. jednak nie wszystkie ziarna mają wystarczającą zdolność kiełkowania, co wynika z magazynowania ich w nieodpowiedniej temperaturze albo zastosowania, powszechnych w obecnych czasach, metod „udoskonalania” żywności. Nasiona napromieniowane albo po obróbce chemicznej, czyli tzw. preparowane, nie nadają się do kiełkowania za granicą do kiełkowania wykorzystuje się mniej więcej 20 różnych roślin, zwłaszcza zbóż i roślin motylkowych. w szczególności popularne okazują się kiełki fasoli mung, jeden ze składników kuchni azjatyckiej. W Polsce w szczególności popularna bywa wielkanocna rzeżucha. jednak z wyjątkiem niej trzeba kiełkować nasiona rzodkiewki, gorczycy, prosa, kozieradki, lucerny, siemienia lnianego, gryki, pszenicy, jęczmienia, owsa, żyta, ryżu, soczewicy, grochu, brokułu, dyni, słonecznika, czy czerwonej kapusty czy buraków ćwikłowych. Te ostatnie ni Nasiona albo zboża przeznaczone do kiełkowania należy niejednokrotnie przepłukać, a następnie zalać wodą w ilości dwa razy większej niż waga nasion i moczyć przez kilkanaście alt3 godzin. W tym czasie ziarno napęcznieje i wchłonie wodę. Wtedy należy je przepłukać wodą o temperaturze pokojowej i umieścić w szklanym słoiku albo w specjalnej, dostępnej w sklepach ze zdrową żywnością, kiełkownicy. Hodowlę kiełków należy umieścić w widnym miejscu. Ziarno płucze się czystą wodą dwa razy dziennie, przy tym należy dokładnie odlewać wodę, aby nie zgniły (nasiona muszą być wilgotne, ale nie zamoczone). Po kilku dniach kiełki będą kupione spożycia. Nie należy mylić delikatnego puszku pojawiającego się na korzeniach z pleśnią, gdyż okazują się to rozwijające się włośniki. Tak skiełkowane ziarna trzeba przechowywać w schładzarce do 4 dni, ale należy je codziennie przepłukiwać zimną wodą. Oczywiście najsmaczniejsze i najwartościowsze okazują się kiełki świeże, zebrane i spożyte tego samego dnia. Wtedy okazują się w szczególności życiodajnym i naturalnym źródłem potrzebnych do życia składników. Kiełki okazują się nośnikiem energii młodego rozwijającego się człowieczego ustroju, energii wiosny i zgodnie z porządkiem natury właśnie o owej porze roku okazują się dla nas najważniejsze. W pozostałych czasach powinny stanowić jedynie nieduży dodatkowo do spożywanych potraw, zwłaszcza w chłodnych porach roku. Z mądrości pradawnych Chińczyków korzystał w XVIII w. James Cook, słynny angielski podróżnik i odkrywca nowych

lądów. Nie wiedziano dodatkowo nic o wit. C, lecz na jego żaglowcach nowiutko skiełkowane ziarno jęczmienia chroniło

marynarzy przed groźnym szkorbutem. Dziś menu kiełków traktujemy jako odżywcze wyrównanie diety i ochronę przed dolegliwościami cywilizacyjnymi. Bogactwo ziarna Rośliny gromadzą w nasionach dla następnego pokolenia wszystko, co najlepsze: białka, wit., mikroelementy. jednak menu nasion nie alt4 bywa jednocześnie, co menu świeżych kiełków, ze względu na to że nie możemy wszystkich tych zapasów w pełni wykorzystać – część z nich nie zostaje w ogóle strawiona, a jednocześnie przyswojona i wydalamy je. Ale jeśli zapewnimy nasionom odpowiednie zasady (światło, temperaturę i wilgoć), uruchamia się wielka przemiana Korzyści ze spożywania kiełków Przemiany zachodzące w kiełkującym ziarnie są dość lecznicze dla naszego człowieczego ustroju: Kiełki są bogatym źródłem suplementów pokarmowych – witamin, białek (nieodzownych do budowy człowieczego białka), błonnika, kwasów nukleinowych, chlorofilu i suplementów mineralnych Szczególnie na wiosnę, gdy nasze organizmy są osłabione, kiełki zadziałają jak zastrzyk energii życiowej, a dzięki zawartej w nich dużej ilości wit. C, która wzmacnia odporność, możemy uniknąć wiosennych zakażeń Kiełki są lekkostrawne i świetnie przyswajane przez ludzki organizm, posiadają dużą wartość odżywczą, a przy tym są niskokaloryczne. występujące w kiełkach flawonoidy pobudzają w wątrobie wydzielanie żółci koniecznej do sprawnego trawienia, zwłaszcza tłuszczów. W związku z tym powinny też stanowić jeden ze suplementów diety ludzi odchudzających się Kiełki są również bogatym źródłem magnezu i potasu, które mają ogromny wpływ na nasz etap psychiczny i świetną formę Trzydniowe kiełki brokułów zawierają likwidujące wolne rodniki sulforafany stosowane w profilaktyce nowotworów Fantastycznym źródłem żelaza i prosto przyswajalnego białka są kiełki np. lucerny (przez Arabów nazwaną Alf-al-fa – ojciec wszelkiego pożywienia), szczególnie polecane wegetarianom Kiełki soczewicy posiadające kwas foliowy o działaniu krwiotwórczym polecane są szczególnie jako organiczny do tego diety dla niewiast w ciąży, ze względu na to że

 

Zobacz też 

Trenerzy w Stolicy


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness