Czy warto stosować dietę hormonalną? To Cię zaskoczy!

Czy warto stosować dietę hormonalną? To Cię zaskoczy!

Redakcja

2017-09-06

brak komentarzy

Hormony to związki biologicznie czynne, które regulują procesy chemiczne zachodzące w tkankach i warstwach.na  czym  polega  dieta  hormonalna

m.in. przemianę materii, wzrost i rozmnażanie, przewodzenie bodźców nerwowych. Odpowiadają więc za każdy niemal aspekt naszej kondycji fizycznej i psychicznej. Gdy mamy ich za dużo albo za mało, zaczynamy narzekać na kłopoty ze zdrowiem. REKLAMA Naturoterapeutka dr Natasha Turner, autorka bestsellerowej książki Jak twierdzi Julie Daniluk, niektóre produkty mogą leczyć zaburzenia równowagi hormonalnej i w taki sposób zapewnić nam szczupłą sylwetkę. W zależności od tego, ile dekad żyjemy i ile z nich spędziliśmy na próbie kontroli masy ciała, prawdopodobnie byliśmy świadkami licznych dietetycznych trendów. Aby wymienić tylko kilka z nich, wspomnę, że w latach 90. ubiegłego wieku mieliśmy niskotłuszczową rewolucję, zestaw dań opartą na zupie kapuścianej i lemoniadowe detoksykację. Początek XXI w. upływa pod znakiem wysokobiałkowej, niskowęglowodanowej obsesji. Możemy nawet wiedzieć, że tego rodzaju podejście rozpowszechniano także w latach 70. ubiegłego wieku. Jedna z podstawowych zasad, którą specjaliści w świetnej wierze propagują od lat, głosi, że utrata masy ciała zawsze sprowadza się do bilansu kalorycznego. Według niej o ile nasza zestaw dań bywa dysponowała właściwą kaloryczność, stracimy na wadze niezależnie od tego, czy bywa ona zrównoważona, sprzyjająca zdrowiu,  jak  działa  dieta  hormonalna  skomplikowana z warzyw, owoców, części z pełnego ziarna i chudego białka, czy bywa to masa przetworzonego niezdrowego spożywania. Powinniśmy mimo wszystko spożywać zdrową organiczną żywność nie jedynie dlatego, że zwiększy nasz poziom energii i zmniejszy niebezpieczeństwo wystąpienia schorzenia, Dieta hormonalna lecz też dlatego, że kaloria faktycznie kalorii nierówna. Przyczyna tego, że nie wszystkie kalorie okazują się sobie równe, sprowadza się do prostych (a czasami złożonych) różnic w sposobie zachowywania się kalorii z różnych źródeł w organizmie. Obróbka kalorii będących w awokado, buraku czy selerze bardzo odróżnia się od obróbki tych pochodzących z syropu kukurydzianego o wysokiej zawartości fruktozy czy margaryny. Brakujący składnik zagadki ograniczeń dietetycznych i odchudzania sprowadza się do stanu zapalnego. Niedawno, pod koniec lat 90. ubiegłego wieku, naukowcy zajmujący się żywieniem zaczęli odkrywać powiązania pomiędzy jego wskaźnikami a czynnikami sprzężonymi z masą ciała, takimi jak zespół metaboliczny, cukrzyca, schorzenia serca i otyłość. Późniejsze analiz – z wyjątkiem zwiększonego ryzyka wystąpienia wszelkich dolegliwości towarzyszących nadwagi – zaczęły ujawniać korelację przyczynowy pomiędzy utrzymującym się syndromem zapalnym a nadwagą czy nadwagą. Oczywiście niektóre zapalenia stanowią składnik normalnej, prawidłowej odpowiedzi immunologicznej na szkodliwe czynniki. Kiedy wchodzimy w kontakt z

wirusem, bakterią, toksyną czy alergenem, organizm uruchamia działania obrony odpornościowej.dieta  hormonalna  zestaw  dań

Opaski Winylowe

Jednym z nich okazuje się etap zapalny, którego zamierzeniem – jako partii normalnej odpowiedzi układu immunologicznego – okazuje się kurację uszkodzonych albo zainfekowanych komórek ciała. taki jego rodzaj znany okazuje się jako ostry albo krótkotrwały. mimo wszystko kiedy układ odpornościowy nieodpowiednio wyłącza działania, ratujące tkanki naturalny proces zapalny staje się szkodliwy, co skutkuje chronicznym syndromem zapalnym. Przewlekłe, długotrwałe stan zapalny może objawiać się w postaci różnorodnych dolegliwości, m.in. nowotworów. Hormony pomagają jak przekazujące informacje chemiczne sygnały, które wpływają praktycznie na wszystkie procesy fizjologiczne. alt2 Nasz organizm wytwarza mniej więcej 70 ważnych hormonów, które mają zdolność sygnalizowania stanu zapalnego, rozmnażania, głodu, sytości, poziomu energii i niemal dowolnej innej funkcji potrzebnej do przetrwania. stan zapalny stanowiący podstawę dolegliwości przewlekłych, przybierania na wadze i nadwagi niejednokrotnie okazuje się wynikiem zaburzeń równowagi hormonalnej. Wzajemne oddziaływania pomiędzy syndromem zapalnym a zaburzeniami równowagi hormonalnej doprowadzają do bardzo kłopotliwego rodzaju przybierania na wadze. Pracuję z ludźmi, którzy próbują wszystkiego, a mimo to wydaje się, że nie potrafią pozbyć się upartego tłuszczu albo dalej tyją. Normą staje się przekonanie, że zaburzenia równowagi hormonalnejstanowią po prostu składnik bycia człowiekiem – do 70 procent pań dotyka zespół zdenerwowania przedmiesiączkowego (ZNP), a produkcja głównego męskiego hormonu u mężczyzn po 30. roku życia może redukować się nawet o 1,5 procent co roku. świetną informację to fakt, że tym hormonalnym nieprawidłowościom trzeba zapobiegać, a jeśli już wystąpią – leczyć poprzez skupienie się na prowadzeniu przeciwzapalnego trybu życia. poniżej oparte na najnowszych badaniach główne przyczyny zaburzeń hormonalnych: Zakłócenie ekologicznego biorytmu wywołane nieodpowiednim odpoczynkiem, i nadmierna styczność z komputerami, telefonami komórkowymi, telewizorami i jakimikolwiek innymi formami pól elektromagnetycznych sprawia spadek poziomu ważnego hormonu o nazwie progesteron. Spożywanie części poddawanych działaniu hormonów, jak na przykład nabiał pochodzący od krów, którym wstrzykiwano substancje stymulujące produkcję mleka (praktyka legalna w USA, ale zakazana w Wielkiej Brytanii, Europie i Kanadzie), wpływa na równowagę hormonów płciowych w organizmie. Nadmierne menu wysokoprocentowych napojów obciąża wątrobę i zaburza jej zdolność do niwelowania i bezpiecznego obróbki pewnych hormonów, w szczególności estrogenu i głównego męskiego hormonu. Leki na receptę – np. doustne alt3 środki antykoncepcyjne i hormonalna terapia zastępcza (HTZ) – mogą wprost wpływać na produkcję hormonów. Inne specyfiki pośrednio oddziałują na krążące we krwi hormony poprzez hamowanie zdolności wątroby do ich niwelowania. Skażenie wód gruntowych pigułkami antykoncepcyjnymi, preparatami wykorzystywanymi w ramach hormonalnej terapii zastępczej i innymi lekami na receptę. Niedobory substancji odżywczych, zwłaszcza wit. B6 i magnezu, nieodzownych do metabolizowania estrogenu i odrębnych hormonów w wątrobie. Nadmierna podaż kalorii przeprowadza do nadwyżki tłuszczu w organizmie, co skutkuje m.in. przekształcaniem różnych steroidów w estrogeny. Substancje chemiczne zwane ksenobiotykami albo ksenoestrogenami znajdujące się w tworzywach sztucznych, pestycydach, dodatkach do żywności i licznych powszechnych artykułach gospodarstwa domowego mogą wpływać na poziomy hormonów. Niektóre z nich sprzyjają uwalnianiu cytokin prozapalnych, jak na przykład czynnik martwicy guza (ang. tumor necrosis factor, TNF-a). Co może sprawić, że

Twoje hormony szaleją? Wszystko! Sposób odżywiania, aktywność fizyczna, tryb funkcjonowania...

to elementy, które oddziałują na ciało, a szczególnie na hormony. Co dokładnie zaburza ich funkcjonowanie? WH 2014-09-04 fot. shutterstock.com Przyznaj to: niejednokrotnie, kiedy nie czujesz się najlepiej, zrzucasz złe samopoczucie na hormony, prawda? i najprawdopodobniej posiadasz rację! Te związki chemiczne szalejące w Twoim organizmie rządzą całym ciałem, przesądzając o apetycie, wadze, popędzie seksualnym, procesu menstruacyjnym i licznych odrębnych sprawach. wahania gospodarki hormonalnej nie okazują się zazwyczaj dziełem przypadku, którego nie jesteś w stanie skontrolować. określone zachowania mogą doprowadzić do wzrostu hormonów albo ich spadku, dlatego zobacz, jakie nawyki przyczyniają się do zaburzenia równowagi hormonalnej i jak to wpływa na Twój organizm. 1. Słodycze "Spożywanie preparatów z dużą zawartością cukru ; bywa związane alt4 przybraniem na wadze. To więc łatwa droga do tego, by organizm uodpornił się na insulinę, czyli hormon odpowiadający za transport cukru do układu krwionośnego, dzięki któremu komórki otrzymują potrzebną energię" – wyjaśnia lekarz Holly Phillips, ekspert Women’s Health w Nowym Yorku i medyczny korespondent CBS News. Jakie więc okazują się konsekwencje pochłaniania sporych ilości słodkości? W pierwszej kolejności bywa to niebezpieczeństwo zespoły metabolitycznego, który może przekształcić się nawet w cukrzycę takie jak 2. 2. Wieczorny stres "Zazwyczaj poziom kortyzolu – hormonu sytuacji stresogennych – spada pod wieczór, co pozwala Ci na wyciszenie się i spokojne zaśnięcie. Natomiast bycie zaniepokojoną, spiętą i zestresowaną pod wieczór znaczy, że poziom kortyzolu w Twoim ciele gwałtownie rośnie, a to z kolei znaczy, że jesteś za bardzo pobudzona, by zasnąć" – wyjaśnia Phillips. Dlatego pod koniec dnia spróbuj się odciąć od wszystkiego – wycisz telefon, wyłącz komputer, przygotuj cienką kolację, spędź moment z bliskimi i poczytaj książkę przed snem. Jeśli wciąż czujesz spore napięcie, postaw na ćwiczenia relaksacyjne, medytację albo jogę. Nieważne co Ci daje ukojenie, ważne, byś kładła się do łóżka z wolną głową. 3. Bezsenność Ależ to błędne koło! "niedobór snu podnosi poziom kortyzolu, który powoduje skok poziomu cukru we krwi, a później… spadek odpowiadający za zestresowanie i niekorzystne wybory żywieniowe" – wyjaśnia Phillips. Jak temu zaradzić? Postaw na drzemki w ciągu dnia – dzięki temu poziom kortyzolu wróci do normy. Jeśli posiadasz problemy ze snem, zobacz nasze porady: Zdrowy sen: najlepsze pozycje do spania.

 

Zobacz też

Trenerzy w Stolicy

Jak schudnąć bez efektu jojo? - EcoSlim


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness