Czy wszystkie słodycze są niezdrowe? To Cię zaskoczy!

Czy wszystkie słodycze są niezdrowe? To Cię zaskoczy!

Redakcja

2017-08-16

brak komentarzy

8 rzeczy, które powinniśmy przyswoić o słodyczach: 1. co  warto  wiedzieć  o  słodyczach

Wybierając słodycze, czytaj opisy oraz wybieraj te, na których pudełkach cukier występuję na jak najdalszej położenia (im dalej na etykiecie, tym go mniej w produkcie) . 2. Jednymi z najzdrowszych substytutów przemysłowych słodyczy okazują się suszone owoce (daktyle, morele, śliwki, inne). Ich wyższość nad „sztucznymi” łakociami polega m.in. na tym że z wyjątkiem glukozy  dostarczającej natychmiast „paliwo” do mózgu zawierają dodatkowo składników odżywcze. Powolne suszenie to znany od bardzo dawna oraz w szczególności prawidłowy sposób przechowywania owoców, dzięki któremu występujące w owocach wit. oraz sole mineralne okazują się dostępne poprzez cały rok. 3. Jeśli uwielbiasz ciasta, najdogodniej piecz je samodzielnie lub kupuj w zaufanych cukierniach. W słodyczach mimo pozorom najgroźniejszy dla ludzkiego ustroju bywa nie sam cukier, ale złej jakości substancje. Przy wytwarzaniu ciastek niejednokrotnie używa się najtańszy tłuszcz, który w kombinacji z cukrem oraz mąką przynosi trudno strawne zestawienie, które bywa dużym obciążeniem dla ludzkiego ustroju. 4. Jeśli uwielbiasz czekoladę, wybieraj tzw. gorzką lub surową. trzeba posiadać na uwadze, że nieprzetw  niezdrowe  słodyczeorzone ziarna kakao po rozgryzieniu okazują się szczególnie gorzkie, ale to one zawierają najwięcej magnezu oraz cennych przeciwutleniaczy. Czekolada mleczna powstaje podczas mieszania zmielonych ziaren kakao, cukru, mleka oraz masła kakaowego. trzeba dokładnie przeczytać etykietę, która podaje zawartość kakao w produkcie, dodatkowo sposób jej wytwarzania oraz rodowodu surowców. 5. Słodycze uwielbiają nas oszukiwać – po zjedzeniu słodkiej przekąski szybko nie będzie 7 rzeczy, które powinniśmy wiedzieć o słodyczach nam się chcieć jeść, ale po krótkim upływie okresu znów dopada nas głód oraz ponownie mamy pragnienie słodyczy, a nie odrębnych produktów. narasta wtedy zagrożenie niedoborów pokarmowych – słodycze nie dostarczają nam za szczególnie mnóstwo składników odżywczych. 6. Słodycze należy jeść przed godziną 15 (najdogodniej między godz. 11 a 13 kiedy wypada największa wydolność organizmu trzustki zajmującej się metabolizowaniem cukru). Wieczorem wpływają na bezsenność - cukier bywa sygnałem dla mózgu, że ma pracować nie odpoczywać. 7. zazwyczaj potrzeba na słodycze wzrasta ok godz. 17. trzeba wtenczas nie ulec pokusie oraz poszukać zdrowego cukru np. w warzywach (szczególnie polecamy tu puree z dyni!) 8. Według zasad zdrowego żywienia najdogodniej spożywać jedną słodką przekąskę dziennie. Wyjątkiem bywa dietę z owoców, którą da się stosować w sezonie, gdy mamy dostęp do świeżych składników – wybieramy jeden dzień w tyg., kiedy jemy jedynie owoce oraz pijemy z nich soki, za to w dowolnych proporcjach.    szedrowe  słodyczeą źródłem białka, witamin oraz składników mineralnych   Jeżeli jesteś na początku swojej kosztowny w stronę diety wegańskiej, pamiętaj o nasionach strączkowych. Dlaczego? okazują się one źródłem białka, witamin oraz składników mineralnych. Oczywiście, możesz wszystkie te elementy dostarczyć sobie w inny sposób, ale bywa jeden problem – strączki zawierają lizynę, czyli aminokwas, który występuje przede wszystkim w… mięsie, jajach oraz produktach nie wegetariańskich. Lizyna należy do białek potrzebnych, co znaczy że musi być zapewniana z dietą. i tak, w zależności od tego, w jakim jesteś wieku, stanie alt2 fizjologicznym itp., musisz dostarczać sobie określoną zawartość lizyny na dzień. Lizyne znajdują się także w orzechach, jednak trzeba jeść ich więcej, co więcej zawierają dużo tłuszczu. Jeżeli chcesz przytyć, nie ma problemów. Jeżeli nie (lub zmniejszyć wagę), wybierz strączkowe lub łącz strączkowe z orzechami w rozsądnych dawkach ;) Ja z własnego praktyki wiem, że weganki w ciąży jedzą z niestety nadto mało tego aminokwasu. Zapewne napiszę wkrótce także post na bloga na temat odżywiania się w wegańskiej ciąży.   2)      Ile ich w ogóle jeść?   Porcja nasion strączkowych to ½ szkl ugotowanych nasion. Osoba dorosła każdego dnia może spożywać zero 1 szkl czyli 2 porcje. niejednokrotnie więcej ale bywa to szczególnie osobiste. Nie znaczy to, ze posiadasz jeść same nasiona, możesz robić z nich burgery, pasty, sosy, zupy a także ciasta J   3)      Nasiona strączkowe moczy się  przed ugotowaniem   Nie radzę ich nie moczyć. okazują się pełne składników antyodżywczych, które mogą spowodować problemy jelitowe a także zatrucia. Oczywiście, nie każde nasiona powinniśmy moczyć. Nie moczymy soczewicy czy np. grochu w połówkach. Nie znaczy to,  że nie możemy ich moczyć – oczywiście możemy J Jak moczyć nasiona? najdogodniej w ciepłej wodzie, w proporcji woda : nasiona 3:1. zero 12 godzin, a lepiej nawet dłużej. Przed ugotowaniem koniecznie wymień wodę, zwanych w innym przypadku ugotujesz je z tymi składnikami, które chciałeś wypłukać J 4)      Wzdęcia – jak zaradzić Nie sól fasoli podczas gotowania.

Prawdopodobnie przenigdy nie zmięknie J Możesz natomiast dodać alt3 przypraw anty-wzdymających, czyli cżąber, majeranek, kmin, asafetyda, koper. Jeżeli stale posiadasz problemy ze wzdęciami, postaraj się jeść najdrobniejsze nasiona (soczewica, groszek, fasola mung) zanim przejdziesz do tych grubszych oraz najgrubszych. wykonuj z nich pasty, będą lepiej absorbowane. Zajrzyj też tutaj (klik), gdzie opisałam alternatywną metodę moczenia. Pamiętaj, że wzdęcia zazwyczaj mijają po mniej więcej 2-3 tygodniach regularnego składników nasion strączkowych. Zmniejszaj porcje, rozkładaj ja na różne posiłki w ciągu dnia.   5)      Nie musisz jeść wszystkich rodzajów fasoli   prawidłowo, jeżeli każdego dnia twoja jadłospis powinno szczególnie urozmaicona ale nie steraj się jednocześnie jeść na siłę wszystkich gatunków fasoli. Jeżeli po niektórych czujesz się źle, prawdopodobnie z jakiegoś powodu ich nie tolerujesz oraz nie możesz ich jeść. W klasycznej leczeniu też nie jadłeś wszystkich gatunków sera czy mięsa, fakt? Jeżeli nie tolerujesz praktycznie wszystkich nasion, też się nie przejmuj – to się zdarza. aminokwasy trzeba komplementować łącząc fasole z innymi wyrobami zawierającymi białko. jednak lepiej porozmawiaj z dietetykiem w celu zbilansowania diety pod kątem składników, których najwięcej bywa w strączkach (np. lizyna, niacyna) oraz po kątem dopasowania strączków, które jeść możesz.   6)      Nasiona strączkowe zawierają substancje anty-odżywcze Tak, nasiona strączkowe mają dużo rodzajów składników anty-odżywczych, min. Polifenole, fityniany, lektyny, inhibitory trypsyny, saponiny itp. Większość z nich zostaje zredukowana podczas moczenia oraz gotowania. Odpowiedni przebieg obróbki wstępnej ma szczególnie olbrzymie wartość. ważne bywa także z czym łączymy nasiona strączkowe na talerzu. Pamiętaj przede wszystkim o witaminie C, gdyż znosi np. negatywny wpływ alt4 fitynianów zabierających nam żelazo. 7)

      Czy aby na pewno strączki okazują się wszystkiemu winne?   Na koniec dodatkowo upewnij się, że wzdęcia okazują się po nasionach strączkowych, czy nie posiadasz ich po odrębnych produktach, rozważ korzystanie z probiotyków.  Możliwe także, że cierpisz na zespół jelita drażliwego lub inne choroby związane z przewodem związanym z trawieniem czy układem immunologicznym. Jeżeli tak, posiadasz pecha oraz możesz posiadać większy problem z dietą wegańską oraz lepiej skonsultuj się z dietetykiem.   1. WP abcZdrowie: Rak żywi się cukrem – ile bywa prawdy w tym sformułowaniu? Dietetyk barbara Szyszkowska: Nadmierne spożywanie cukru pochodzącego z kwestii diety odznaczających się wysokim indeksem glikemicznym (IG), jak na przykład słodycze, ciasta, wypieki z mąki pszennej, sprzyja wystąpieniu nowotworu. Niemiecki biochemik Otto Heinrich Warburg odkrył, że przemianę materii nowotworów złośliwych bywa uzależniony w znacznym nasileniu od spożycia glukozy. Za swoje odkrycie otrzymał w 1931 r. nagrodę Nobla. Co więcej, redukowanie przez organizm węglowodanów prostych przynosi powstawanie wolnych rodników, które uszkadzają nasze DNA oraz mogą z czasem doprowadzić do nowotworu. opłacalne jest mimo wszystko podkreślić, że samoczynnie powstanie nowotworu bywa wyłącznie częściowo zależne od leczeniu odchudzającej, a wynika także z czynników środowiskowych oraz oczywiście bagażu genetycznego. Aby ograniczyć niekorzystny wpływ cukru na nasze zdrowie, nie może się spożywać go więcej niż 5 procent dziennego zapotrzebowania na energię. na przykład, dla zdrowego dorosłego człowieka, który potrzebuje ok. 2 500 kcal dziennie, zapotrzebowanie na ; nie może przekraczać 125 kcal, co bywa odpowiedzialny 2 przeciętnym jabłkom.

 

Zobacz też 

EcoSlim

Blog trenera


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness