Czy ćwiczyć w czasie upałów? Podpowiadamy jak

Czy ćwiczyć w czasie upałów? Podpowiadamy jak

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

Ćwiczenia w wysokiej temperaturze i wilgotności powietrza wymagają od organizmu wytężonej pracy zawodowej. Nawet w chłodne dni podczas aktywności fizycznej wzrasta ciepłota ciała. W upale ten sam proces ciągnie się o dużo krócej. Organizm uruchamia gruczoły potowe, skóra staje się więcej ukrwiona, a serce zaczyna pracować jeszcze prędzej. jednak pocenie się znaczy utratę płynu, co może doprowadzić nawet do odwodnienia.

Niewielkie odwodnienie (do 2% masy ciała) powoduje obniżenie wydajności psychofizycznej. sprawniej się zmęczymy, a dalszy trening bez uzupełnienia substancji może skutkować jeszcze gorszymi konsekwencjami. Na powodzenie istnieją sposoby by uniknąć przykrości. poniżej Jak ćwiczyć w czasie upałów? sześć rad dzięki którym ćwiczenia w upale będą mniej ryzykowne i sprawią nam więcej radości.

 

Pamiętaj o nawodnieniu organizmu



Trening w upalny dzień zacznij od dobrego nawodnienia organizmu. Wypicie dużej ilości płynu przed treningiem pozwoli na dłuższe ćwiczenia bez ryzyka odwodnienia. Dwie 60 minut przed ćwiczeniami wypij więc 1,5 litra niegazowanej płynu. W trakcie aktywności co 15 minut wykonuj kilka łyków. dobrze jeśli wcześniej do substancji dodamy odrobinę soli lub sięgniemy po napój izotoniczny, który dodatkowo uzupełni elektrolity. Nie popadajmy jednak w skrajność. duża dawkę substancji w trakcie jak ćwiczyć w czasie upałów ćwiczeń może być także niebezpieczna, a z pełnym brzuchem zawsze ćwiczy się mniej komfortowo.

 

Coś zimnego przed treningiem

W gorące dni świetnie bywa sięgnąć po coś zimnego - na przykład schłodzoną wodę. Kilka jej łyków bezpośrednio przed ćwiczeniami delikatnie ochłodzi organizm. W jednym z eksperymentów naukowcy podali kolarzom tą samą dawkę płynu na pół 60 minut przed treningiem. Ci, którzy wypili zimny płyn mogli jechać dłużej, a temperatura ich ciała i ciśnienie krwi były mniejsze niż u tych, którzy wypili ciepły napój. Dlaczego więc nie przetestować tego na sobie?

Elektrolity okazują się istotne
Podczas ćwiczeń, zwłaszcza w upale, niezwykle istotne bywa wyrównanie elektrolitów wydalonych z organizmu razem z potem. Sód i potas pomagają absorbować wodę w komórkach. odnajdziemy je w napojach izotonicznych. Te jednak wielokrotnie zawierają dodatkowy cukier. Jeśli więc jest zależne nam na nisko kaloryczności skuteczniej do zwykłej płynu wsypać 2-3 łyżeczki soli lub zmieszać ją z sokiem owocowym.

Węglowodany równie istotne
Podczas intensywnego wysiłku organizm potrzebuje jedynie elektrolitów. Węglowodany dostarczą mu paliwa niezbędnego do ćwiczeń. Na tydzień przed treningami spróbuj włączyć je trening podczas upałów do swojej kuracji odchudzającej tak by dostarczały łącznie 50% twojej dziennej dawki kalorii. W dni treningowe ich dawkę może sięgnąć nawet do 70%.

 Przyzwyczaj się do ciepła
Aklimatyzacja, czyli przyzwyczajenie się do warunków atmosferycznych i żaru lejącego się z nieba, powinna być stopniowa. Powoli zwiększaj więc intensywność i pora trwania ćwiczeń na świeżym powietrzu. Dzięki temu organizm dostosuje się do zmieniających warunków. odpowiednia aklimatyzacja spowoduje, że mniej będziemy się pocić, zmniejszy się też tętno i temperatura cery. Cały proces może potrwać nawet 10 – 14 dni.
 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness