Czy cukier tuczy? Wszystko co musisz wiedzieć o cukrze!

Czy cukier tuczy? Wszystko co musisz wiedzieć o cukrze!

Redakcja

2017-08-23

brak komentarzy

Za oknem coraz zimniej, zakładamy ciepłą kurtkę, szalik oraz rękawiczki. zamiast spaceru w deszczu wybieramy słodkie małe co nieco.cukier  a  zdrowie

Dlaczego częściej sięgamy po słodkie jesienną porą oraz zimą? ; słodycz? Jak wygląda pod mikroskopem oraz kto wymyślił paczuszkę cukru? To wyłącznie niektóre pytania, na które postaramy się odpowiedzieć. Kostka cukru Czy zastanawialiście się kiedykolwiek komu zawdzięczamy paczuszkę cukru? Początki białego sześcianu sięgają lat 20-tych XIX wieku. Jego wynalazcą był Jakub Krystof Rad, dyrektor rafinerii cukru w Czechach. To za jego sprawą świat „odetchnął z ulgą” słodząc herbatę! A jak do tego zaszło? Dawniej wytwarzano cukier w formie twardych oraz nieporęcznych brył, których skruszenie wymagało zarówno czasu, jak także siły. Zajęcie to spoczywało zwłaszcza na gospodyniach domowych – oraz tak też jest mieszkaniu Jakuba. Latem 1841 roku wydarzył się niemiły wypadek. Ukochana Jakuba – Juliana zraniła się w rękę krusząc cukier. Cała pozycja dała Jakubowi do myślenia. Pora coś z tym zmodyfikować!. Trzy miesiące później przeprosił żonę kubeczkiem pełnym kostek cukru. W 1843 roku pomysł opatentowano oraz wdrożono do wytwarzaniu. Pierwsze kostki miały kształt podobny do prostopadłościanu o wymiarach 1,2 cm. x 1,5 cm. chwili kostka zmieniała wymiary oraz kształt, ale odczucie smakowe pozostał ten sam. To jednak nie koniec historii kostki. Czesi to naród niewielką, ale dość dumny ze swoich osiągnięć, dlatego też kostka doczekała się pomnika. Znajdziecie go w niewielkich Dačicach w kraju południowoczeskim. Zgadnijcie, co przedstawia? A jaki korelację ma kostka cukru z nauką? Okazuje się, że uderzając z całej siły dwie kostki cukru o siebie, jesteśmy w stanie zaobserwować zjawisko tryboluminescencji. Wykonując to doświadczenie w ciemnych wpływ  cukru  na  zdrowiepomieszczeniach ujrzymy na ułamek sekundy błysk niebieskiego światła. ; tryboluminescencja? Jest to zjawisko fizjologiczne, w trakcie którego światło jest emitowane w wyniku ścierania, pękania lub łamania kryształów. Jeżeli przenigdy nie widzieliście takiego zjawiska, to zachęcamy do samodzielnego wykonania praktyki mieszkaniu. samoistnie zjawisko da się zaobserwować odklejając Cukier - nie sama słodycz kopertę w ciemnych pomieszczeniach. Cukrowy duet Właściwie to powinniśmy zacząć od tego, jest cukier spożywczy. Co kryje się pod jego nazwą? Z czego jest wytwarzany? Cukier spożywczy to przede wszystkim sacharoza, którą pozyskuje się z trzciny cukrowej lub buraków cukrowych. Który wybieramy będąc na leczeniu? Zarówno jeden, jak także drugi mają zbliżoną zawartość „cukru w cukrze”. Płaska łyżeczka cukru trzcinowego to 19,4 kcal, tymczasem buraczanego 20 kcal – różnica niemal niezauważalna. A skoro dysproporcji praktycznie niedociągnięcie, to może opłacalne jest kierować się smakiem? Dzisiaj wybieramy pomiędzy cukrem buraczanym a trzcinowym. Tak jak pierwszy prawidłowo mamy przyswojone, tak drugi stale pozostaje dla mnóstwo zagadkowy. zaleca się zauważyć, że ponad 1/2

globalnej wytwarzaniu cukru to cukier trzcinowy. Co go wyróżnia?działanie  cukru

Przede wszystkim odczucie smakowe oraz kolor, który waha się od złotawego do ciemnobrązowego oraz jest zależna od zawartości słodzika. To właśnie ona nadaje specyficzny odczucie smakowe oraz aromat. Co interesujące, im cukier ciemniejszy tym skuteczniej komponuje się z zapachem cynamonu oraz wanilii. Wyjątkowość walorów smakowych docenia kuchnia azjatycka, meksykańska oraz odrębnych krajów Ameryki Łacińskiej. A jak wygląda cukier trzcinowy pod mikroskopem? zdecydowaliśmy to sprawdzić w naszej pracowni biologiczne  Słodkie nawyki Zaczynamy od niewinnej „płaskiej łyżeczki” do herbaty. Statystyczny Kowalski zjada mniej więcej 40 nadprogramowych niepotrzebnych kilogramów cukru rocznie. Czyżby statystyka była królowa manipulacji? Niestety nie. powinniśmy uświadomić sobie z tego, że cukier jest ukryty licznych produktach oraz to zazwyczaj takich, których byśmy o to nie podejrzewali. odszukamy go w muesli, napojach, hamburgerach, a nawet w pesto! Dlaczego producenci żywności dosładzają swoje wyroby? Skąd to uwielbienie do słodyczy? Wykorzystują oni wiedzę na temat kształtowania naszych upodobań smakowych. Kiedy poznajemy pierwsze smaki? Okazuje się, że już w czasie płodowym, czyli pod koniec trzeciego miesiąca. Wtedy też pojawiają się oraz rozwijają pierwsze kubki smakowe. To dzięki nim dziecko rozróżnia odczucie smakowe łykanych wód płodowych, które zależą od leczeniu odchudzającej matki. Mając na uwadze fakt, że odczucie smakowe słodki alt2 jest smakiem głównym, a cukier jest nam potrzebny do życia – nie jesteśmy w stanie wykluczyć go bez wyjątku. Jaka jest zatem dopuszczalna dzienna zawartość spożywanego cukru? Światowa instytucja organizmu zaleca: nie więcej niż 50 gramów, czyli mniej więcej 10 łyżeczek cukru dziennie. Nadmierne picie może prowadzić do mnóstwo dość groźnych kłopoty, tj. cukrzycy, nowotworów, oraz kłopoty serca oraz układu krążenia. Co więcej, cukier jest jednym z głównych sprawców nadwagi oraz próchnicy wśród dzieci oraz młodzieży. Przykładem niekorzystnego wpływu cukru jest pewna historia. W 1793 roku dysponowała miejsce straszna porażka. Statek przewożący cukier rozbił się o skały. Ocalali marynarze przez 9 kolejnych dni walczyli o przeżycie. Na ich nieszczęście, na pokładzie znajdował się jedynie załadunek cukru oraz rum. Zdani sami na siebie, jedli oraz pili to, co im pozostało. Po uratowaniu przeprowadzono serię analiz, których wyniki wszystkich zaskoczyły – marynarze byli w stanie wyniszczenia wywołanego głodem. Cukier, cukierki, lizaki, czekolada, ciastka, torty, stop! Jak mnóstwo słodyczy dziecko bywa zjeść? Czy cukier jest nam niezbędny do życia oraz jak można go zastąpić?   dzieci lubią słodycze, dorośli więc nie potrafią sobie odmówić. jest tak z kilku prozaicznych powodów. dzieci lubią słodycze, ze względu na to że słodki odczucie smakowe jest szczególnie przyjemny. Słodycze wywołują, że poprawia im się humor, ze względu na to że wzrasta zakres serotoniny we krwi oraz jednocześnie kojarzą się dzieciom prawidłowo. Dlaczego?  Zdarza się tak, że rodzice nagradzają pociechy w ten sposób. Nagradzają oraz rozpieszczają. jedynie czy miłość wyrażana za pomocą słodyczy jest dobra w rezultatach? Skutkiem jest nadwaga oraz nadwaga, której później trudno się pozbyć, a przecież nikt nie chce być otyły. okazują się dodatkowo inne przyczyny - biologiczne. organizm człowieka już podczas życia płodowego oraz wczesnego życia niemowlęcego jest przyzwyczajany do słodkiego smaku, ze względu na to że słodkie okazują się h2o płodowe, jak także mleko matki. Wzrastająca nadwaga Problem narastającej nadwagi jest w Polsce obserwowany od kilku lat, więc alt3 wśród pociechy. W czym upatrywać czynników przyczyniających się do? W sposobie odżywiania oraz braku aktywności fizycznej. Według Interaktywnego Instytutu tekstów klinicznych Rynkowych „35 proc. badanych mam oraz ojców sądzi, że ich dziecko ogląda telewizję od 1 do 2 godzin dziennie, natomiast 46 proc. mam oraz ojców

pociechy w wieku poniżej 1 roku twierdzi, że ich dziecko spędza przed telewizorem ponad 2 h dziennie.

jedynie 4 proc. badanych nie było w stanie określić jak długo ich pociechy oglądają telewizję. Tyle samoczynnie mam oraz ojców odpowiedziało, że ich dziecko ogląda telewizję ponad 4 h dziennie”. Jeśli do tego dodamy co najmniej godzinę spędzaną na grach komputerowych, to okazuje się, że dziecko po punkcie przedszkolnym nie ma już czasu na wyjście na świeże powietrze.  Takie bierne spędzanie wolnego czasu sprzyja podjadaniu, a nawet niekontrolowanemu spożyciu. Dziecko, które podczas oglądania telewizji dostanie np. miskę chrupek oraz butelkę słodkiego napoju bez trudu opróżni zawartość, a co najgorsze jego skroń nawet nie zarejestruje faktu, że właśnie zjadło 1000kcal. Co niedobrego jest w białym cukrze?  Cukier diecie zarówno pociechy jak także dorosłych przeprowadza do licznych niebezpiecznych kłopoty. Nie bez względu nazywany jest „białym zabójcą”. Nadmierne konsumowanie cukru w postaci słodyczy, ciast czy słodkich napojów przyczynia się do zachwiania równowagi kwasowo-zasadowej naszego człowieczego ustroju. W wyniku tego dochodzi do jego zakwaszenia, a organizm broniąc się przed tym zespołem wypłukuje drogocenne minerały m.in. z kości czy zębów, chcąc ustabilizować etap równowagi. Tak powstaje próchnica oraz ogólny etap osłabienia. Na tym nie koniec. duża dawka cukru diecie może powodować także nadwagę, anemię, podnosi ciśnienie tętnicze krwi, zaburzenia tolerancji glukozy, a później nawet cukrzycę. Ponadto przyczynia się do osłabienia odporności człowieczego ustroju, może być faktorem rozdrażnienia oraz choroby drożdżycowych.  Co w miejsce cukru?         Cukier rafinowany nie jest nam do niczego potrzebny. To jedynie puste kalorie. Jeśli jednak nie potrafimy zrezygnować ze słodkiego smaku można próbować go zastąpić zdrowszymi zamiennikami. sprawdzonym zamiennikiem cukru jest miód. posiada w składzie on alt4 proste (glukozę oraz fruktozę) ale także drogocenne żywieniowo wit. oraz produkty mineralne, poprawia odporność oraz działa bakteriobójczo. Wadą używania miodu jest to, że jest on kaloryczny. W 100 gramach jest ponad 300 kcal. Stosujmy więc go z umiarem.   odmienną propozycją może być lubiany przez pociechy syrop klonowy. posiada w składzie on dużo cukru oraz sole mineralne, m.in.: wapń, magnez, potas, więc wit. z grupy B. Jest mniej kaloryczny od zwykłego cukru oraz miodu. Stewia jest kolejnym bezpiecznym zamiennikiem cukru. To roślina o szczególnie słodkich liściach, z której produkuje się różne kondycji produktów słodzących (płyny, proszek, tabletki). Co podstawowe stewia nie zawiera kalorii, a jest o 300 razy słodsza niż cukier. Można ją zatem wykonywać w dużo mniejszych proporcjach. dość prosto dostępnym

sprawdzonym zamiennikiem cukru rafinowanego jest ten zawarty w owocach.

Chcąc np. podać dziecku jogurt owocowy zmiksujmy świeże słodkie owoce z jogurtem sprawdzonym. To o mnóstwo lepsza alternatywa od gotowego jogurtu owocowego z półki sklepowej. Bądźmy jednak czujni. Owoce dostarczają dużą dawka cukrów prostych, więc ; ich jeść bez barier. Codziennie, każda zdrowa osoba może zjadać 2 owoce wielkości średniego jabłka. obszerniejsza dawka owoców w codziennej diecie może prowadzić do nadwagi.  miłości rodzicielskiej ; przeliczyć na ilość tabliczek czekoladowych przysmaków. Dbając o zdrowie naszych pociechy, pamiętajmy, aby słodki odczucie smakowe dzieciństwa nie zamienił się w gorzki odczucie smakowe nadwagi. Już w latach 90. naukowcy obalili „mapę języka”, teorię stworzoną w 1901 r. przez niemieckiego badacza Dietera Haniga, która zakładała, że wszystkie miejsca na języku uważają jedynie określone smaki: słodki wyczuwamy jego czubkiem, kwaśny – bokami, gorzki – z tyłu, a słony wzdłuż jego krawędzi. Dziś wiadomo, że mapa ta powstała wskutek nieprawidłowej interpretacji rezultatów eksperymentów przeprowadzonych dodatkowo pod koniec XIX wieku. A uszkodzenie jednego fragmentu języka wcale nie uniemożliwia odbierania danego smaku. Możemy go jedynie odczuwać z mniejszą albo większą intensywnością. Rozmaite regiony języka oraz podniebienia różnią się niejako nieco wrażliwością


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness