Czy trening zwiększa apetyt? Poznaj prawdę!

Czy trening zwiększa apetyt? Poznaj prawdę!

Redakcja

2017-08-25

brak komentarzy

Czasami spotykam się z opinią, że ćwiczenia ruchowe nie okazują się dobrą strategią wysiłek  a  apetyt

na zgubienie nadprogramowych kilogramów... Kiedy pytam dlaczego, słyszę w odpowiedzi, że po dużym wysiłku na siłowni chce się tak dość jeść, że zjadłoby się konia z kopytami. Organizm potrzebuje paliwa Zdania okazują się podzielone - jedni po mocnym ćwiczenia nie pragną nawet myśleć o jedzeniu, inni okazują się tymczasem dość głodni. Ale to nie znaczy, że ćwiczenia skutkują tym, że chcemy jeść więcej. Kiedy zmuszamy ciało do wysiłku oraz spalamy kalorie, bezpieczne okazuje się, że będziemy potrzebować spożywania oraz produktów odżywczych. Ćwiczenie nie miałoby sensu, gdyby tylko dość wzmagało apetyt - mnóstwo tekstów laboratoryjnych naukowych wykazało, że regularne treningi wcale nie skutkują tym zwiększenia głodu ani zwiększenia ilości spożywanego spożywania po wysiłku ani u ludzi o normalnej wadze, ani u ludzi otyłych. Dlaczego więc niektóre osoby po siłowni jedzą tak dużo? bywa to, jak zwykle bywa, kwestia osobistych przyzwyczajeń oraz podejścia do odżywiania. Jeżeli wybieramyczy  wysiłek  fizyczny  powiększa  apetyt niezdrowe menu każdego dnia oraz nie zmieniamy swojej kuracji odchudzającej, to samymi ćwiczeniami możemy nie dać rady zgubić wagi. Druga kwestia to stosunek ilości spalanych kalorii do chwili ćwiczenia. Tak więc, żeby spalić mniej więcej 250 kalorii (np. skrawek ciasta) trzeba biegać Czy wysiłek fizyczny zwiększa apetyt? poprzez 25 minut. Jeżeli więc po siłowni nagradzamy się słodyczami lub fast foodem, nie zobaczymy szybko rezultatów, gdyż prawdopodobnie zjadamy dużo więcej niż spalamy - zwłaszcza w pierwszych miesiącach ćwiczeń. Więc jak to okazuje się? Wysiłek fizyczny potęguje spalać kalorie, ale powinniśmy trenować regularnie oraz jednocześnie pilnować tego co jemy. Żeby objadać się bez opamiętania oraz gubić lub przynajmniej utrzymać stałą masę, musielibyśmy trenować codziennie po kilka godzin na siłowni.  i nie ma niczego niedobrego w uczuciu głodu po wysiłku fizycznym - należy dostarczać organizmowi paliwa, pod warunkiem, że okazuje się to paliwo zdrowe oraz nie przesadzamy z jego zawartością :) Ostatnie

badania nad zależnością uczucia głodu oraz ćwiczeniami donoszą, iż bardziej intensywne sesje ćwiczeniowe mogą zmniejszyć nasz apetyt.czy  ćwiczenia  zwiększają  apetyt

Naukowcy przeprowadzili doświadczenie wśród zespoły poprawnych facetów w wieku pomiedzy 20 a 30 lat, borykających się z cienką nadwagą. Część badanych ćwiczyło na rowerkach stacjonarnych, a inni poprostu odpoczywali. później mierzono, jak dużo wszyscy jedli wtrakcie jedzeniu po zakończonym ćwiczenia. Okazuje się, że panowie, którzy odpoczywali albo ćwiczyli na rowerze w umiarkowanym czasie jedli znacznie więcej niż panowie, którzy skończyli najbardziej rygorystyczne treningi. Ci, którzy przeszli poprzez trudny trening mieli też niższy zakres greliny oraz wyższy zakres mleczanów oraz cukru we krwi. Wszystkie te substancje związane okazują się alt2 ze zmniejszeniem apetytu.    Natomiast u niewiast po ćwiczeniach ochota na podjadanie po wysiłku może być nawet silniejsza u niż u facetów. Może to być związane z nieco innym mechanizmem gospodarki tłuszczu, a w szczególności magazynowaniem tłuszczu. Dlatego też dobrze nie przeceniać ilości spalonych kalorii podczas popołudniowego joggingu, gdyż jeden batonik czy skrawek ciasta może wyrównać dawka spalonych kalorii podczas nielada wysiłku.   Naukowcy też odkryli, że otyłe kobiety bywają bardziej głodne po ćwiczeniach ze względu na większą odporność ludzkiego ustroju na leptynę, hormonu, który pielęgnuje równowagę energetyczną w ryzach  oraz może udzielić pomocy hamować apetyt. Natomiast u ludzi o prawidłowej wadze, ćwiczenia mogą hamować apetyt poprzez zmianę stężenia hormonów greliny oraz peptydu YY .   Jak pohamować niepohamowany apetyt po ćwiczeniach?   Ci, którzy nie czują się głodni po ćwiczeniach, powinni zjeść małą, proteinową przegryzkę w ciągu dwóch godzin po ćwiczeniach, bez względu na to co żołądek ma im do powiedzenia. Utrzyma ona odpowiedni zakres energii oraz pomoże w procesie odnowy ludzkiego ustroju po wysiłku fizycznym. Poza tym niedociągnięcie apetytu po ćwiczeniach może być krótkotrwały, a nieposkromiony apetyt może ponownie pojawić się ze wzmożoną mocą.   Natomiast ci, którzy czują się supergłodni natychmiast po ćwiczeniach, powinni pić dużo wody mineralnej oraz zatroszczyć się o małą przegryzkę przed ćwiczeniami, aby stronić od alt3 przejadania się po wysiłku fizycznym. Zadajcie sobie też ważne pytanie: czy żołądek naprawdę burczy, czy poprostu mamy ochota dołożyć coś na ząb? Niektórzy naukowcy sugerują, że sięganie po batonik, ciastka czy opakowanie chipsów po ćwiczeniach może być po prostu sposobem nagradzania siebie samego za mobilizację oraz wysiłek podczas ćwiczenia. Jeżeli jest zależna Ci na utracie wagi, dobrze znaleźć kilka niejadalnych nagród w zamian za kaloryczną przegryzkę, jak naprzykład masaż, który może być równie zadowalającym rozwiązaniem. Kluczem do powodzenia okazuje się nie określony typ aktywności fizycznej, a pora ćwiczeń oraz stopień ich intensywności. Najlepsze okazały się poranne ćwiczenia. 45 minut łagodnego albo intensywnego aktywności o poranku dość maleje nasz apetyt w ciągu całego dnia - zaobserwowali naukowcy z Brigham Young

University w Provo w Utah. Profesor James LeCheminant oraz Michael Larson zaobserwowali,

że u niewiast podejmujących w miarę energiczny wysiłek o poranku spada poziom zainteresowania pożywieniem. "Nasze badanie dowodzi, że takie ćwiczenia wpływają na to, jak ludzie reagują na pokarm" - mówi LeCheminant. Poranny energiczny trening a odpowiedź mózgu na obraz pożywienia Naukowcy polecili dziewczynom energicznie chodzić na bieżni poprzez 45 minut. Natomiast po godzinie dzięki badaniu EEG poddano je pomiarowi fal mózgowych. Elektrody umieszczone na głowie niewiast mierzyły ich aktywność nerwową podczas oglądania 240 fotografii: 120 z nich przedstawiały posiłki, 120 - kwiaty. alt4 W taki sposób naukowcy chcieli ocenić stopień zainteresowania pokazywanym obiektem kobiet. Pomiar powtórzono po tyg. o takiej samej porze tego samego dnia tygodnia, mimo wszystko tym razem uczestniczki wcześniej nie ćwiczyły. Okazało się, że gdy panie podejmowały poranny wysiłek wyłącznie zanotowano u nich mniejszą odpowiedź układu nerwowego na bodźce związane z pożywieniem, też urosła ich ogólna aktywność w ciągu całego dnia. Kobiety, które brały udział w badaniu wcale nie zjadały więcej pożywienia w dzień, gdy rano ćwiczyły, żeby nadrobić kalorie, które spaliły podczas aktywności. Zjadały one mniej więcej takie same ilości pożywienia, co wtedy, gdy nie ćwiczyły. Rezultat niezależny od startowej masy ciała kobiet Wynik był niezależny od BMI uczestniczek (indeks masy ciała do wzrostu, który bywa stosowany jako wyznacznik prawidłowości lub nieprawidłowości wagi). W badaniu wzięło udział niemal tyle samoistnie niewiast klinicznie otyłych, co o prawidłowej masie ciała. "Chcieliśmy sprawdzić, czy nadwagę wpływa na odczuwane zapotrzebowanie na menu, mimo wszystko okazało się, że tak nie bywa" - precyzuje LeCheminant. mnóstwo stale bywa niezbadane Michael Larson powiększa poziom, że okazują się to jedne z pierwszych badań analizujące uwarunkowaną neurologicznie motywację do spożywania w odpowiedzi na ruch ruchowy. Podkreśla, że naukowcy stale muszą ustalić, jak długo ćwiczeniach pielęgnuje się zmniejszony apetyt. "okazuje się mnóstwo rzeczy, które wpływają na sposób odżywiania. Aktywność


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness