Czy warto regularnie ćwiczyć? Przedstawiamy kilka dobrych powodów!

Czy warto regularnie ćwiczyć? Przedstawiamy kilka dobrych powodów!

Redakcja

2017-05-05

brak komentarzy

ćwiczeniaregularnośćdietaodchudzanietreningpraca

Czy Twoją jedyną - i, niestety, zazwyczaj niewystarczającą - motywacją do systematycznych treningów jest ochotę podejrzenia w lustrze idealnego ciała? Nie ma co się oszukiwać - niemal każda z nas marzy o figurze Mirandy Kerr. opłaca się jednak przyswoić, że uprawianie sportu może przynieść Ci o dużo więcej korzyści, niż tylko zachwyt w oczach facetów, otwarcie gapiących się na Twoje szczupłe, zgrabne ciało.

Nie ma nic niedobrego w tym, że chcesz wyglądać świetnie w seksownym stroju na siłownię. Ale najpiękniejszą i najfajniejszą rzeczą w trenowaniu jest to, że istnieje mnóstwo innych powodów (poza chęcią wyglądania jak bogini), dla których trzeba to robić. oto 10 naszych ulubionych motywatorów w trakcie treningów:

1. Poprawia Ci się stan psychiczny

Energiczny trening działa jak środek odstraszający zły humor. dzieje się tak, ponieważ wysiłek fizyczna zwiększa produkcję składników chemicznych w mózgu, odpowiedzialnych za łagodzenie sytuacji stresogennych oraz niepokoju, co sprawia, że czujesz się szczęśliwsza i zrelaksowana. Naukowcy uważają, że możesz czerpać takie psychiczne korzyści z ćwiczeń nawet, jeśli jesteś załamana. Więc nie rozklejaj się, kiedy kosztowny Twoja i Twojego faceta ostatecznie się rozejdą, tylko leć na zumbę.

2. lepiej śpisz

trzeba nazwać trening naturalnym środkiem nasennym: najnowsze badania National Sleep Foundation potwierdziły, że ponad dwie trzecie ludzi regularnie uprawiających sport nie ma żadnych problemów ze snem – i nie ma znaczenia, czy wejdziesz w dresy rano, po południu, czy też porcję ćwiczeń zaaplikujesz sobie nawet późnym wieczorem.

3. Poprawia Ci się pamięć

posiadasz jutro egzamin albo ważną prezentację w biurze? Obojętne, jakiego rodzaju wysiłek umysłowy Cię czeka  – dobrze zrobisz, jeśli wcześniej pomęczysz się trochę ruchowo. Nowe badania opisane przez czasopismo alt2 „Behavioral Brain Research”, a przeprowadzone na młodych dorosłych ludziach wykazały, że pojedyncza sesja ćwiczeń aerobowych podniosła u nich ilość hormonów we krwi odpowiedzialnych za dobrą pamięć.

4. Zwiększa się Twoja pomysłowość

Jeśli już jesteś w pozytywnej formie, treningi mogą dodatkowo podnieść Twoją zdolność do kreowania nowych pomysłów. Nowe badania opublikowane w piśmie „Frontiers in Neuroscience” dowiodły, że ludzie regularnie ćwiczący (w wypadku osób poddanych badaniu – jeżdżący na rowerze stacjonarnym) poradzili sobie lepiej w testach kreatywności niż ich niećwiczący konkurenci.

5. zmniejsza się ryzyko nowotworu

Częstotliwość ani rodzaj ćwiczeń nie były dokładnie określone, ale badania zdecydowanie łączą aktywność fizyczną z niższym ryzykiem zachorowania na raka piersi oraz szyjki macicy – tak wynika z danych przedstawionych prze amerykański National Cancer Institute.

6. Doładowujesz swoje baterie

Jazda na rowerze, nawet w umiarkowanym czasie, 2-3 razy w 7 dniach, może podkręcić ilość energii o 20% i zmniejszyć uczucie zmęczenia alt3 o 65%. jogging albo każdy inny trening kardio działa na owej samej regule. Dlaczego? Solidna porcja ćwiczeń aerobowych podkręca Twój przemianę materii i podwyższa produkcję dopaminy, co sprawia, że czujesz się o dużo mniej zmęczona.

7. stajesz się więcej pewna siebie

Już sama znajomość niesamowitego potencjału własnego ciała oraz świadomość własnej siły i wytrzymałości dają Ci fantastyczną stuprocentową gwarancję siebie, która zaczyna się objawiać we wszystkich dziedzinach życia (poznaj też 6 wskazówek, jak nabrać dobrej samooceny).

analiz dowodzą, że osoby wysportowane okazują się więcej świadome własnej wartości i wyżej oceniają swoje potrzeb, dzięki czemu lepiej radzą sobie w stresujących sytuacjach, np. podczas rozmów kwalifikacyjnych.

8. Mniej chorujesz

Nie jest do zakończenia jasne, w jaki dokładnie sposób regularne ćwiczenia chronią Cię przed przeziębieniem, grypą oraz innymi choróbskami. analiz wykazują jednak niezbicie, że wypady do siłowni przynajmniej 2-3 razy w 7 dniach skutkują zwiększeniem zdolności ludzkiego alt4 ludzkiego ustroju do zwalczania bakterii i wirusów.

9. Łagodzisz bolesne skurcze

Zanim sięgniesz po tabletki uśmierzające ból albo przykleisz na brzuch jeden z tych rozgrzewających plastrów – daj szansę ćwiczeniom. analiz pokazują, że trening przynosi wydzielenie endorfin, które działaja jak zdrowe opioidy, zmniejszając katusze bólu menstruacyjnego. Mogą dodatkowo udzielić pomocy lepiej znieść okres ciąży i połogu.

10. Wykazujesz się w biurze

Nic dziwnego, ze tak dużo firm ma w budynkach siłownie dla swoich pracowników: badania opublikowane zeszłego roku w „Population Health Management” dowodzą, że niedobór regularności w treningach i niedobór dbałości o własne ciało jest związane ze spadkiem efektywności w biurze.

przegrywa na tym jedynie Twój pracodawca, ale również Ty, bo pracując wolniej, musisz zostawać w biurze po h i statystycznie zarabiasz mniej niż Twoje więcej wysportowane koleżanki. Sprawdź nasz poradnik i naucz się zarządzać czasem, żeby pracować krócej, ale rozsądniej.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness