Czy warto uprawiać nordic walking? Przekonaj się!

Czy warto uprawiać nordic walking? Przekonaj się!

Redakcja

2017-09-06

brak komentarzy

Nordic Walking to aktywność dla wszystkich, bez względu na wiek-zalety  nordic  walking

może uprawiać praktycznie każdy, od najmłodszych do ludzi w podeszłym wieku.  Nordic Walking angażuje 90% mięśni ludzkiego ustroju oraz podnosi całościową kondycję.  Dzięki kijkom odciążone okazują się stawy, prostujemy oraz odciążamy kręgosłup, korygujemy wady postawy wzmacniając mięśnie. Kijki chronią przed upadkiem, szczególnie gdy bywa ślisko – da się uniknąć potłuczeń oraz złamań.  Nordic Walking to korzystny metoda na utrzymanie sprawności fizycznej oraz zwalczanie otyłości też na efektywną rehabilitację. Odbywa się dużo imprez popularyzujących nordic walking, gminy oraz dzielnice organizuja stałe marsze pod opieka trenera. Dzięki temu jesteśmy wiele aktywni ruchowo oraz wysportowani. Spacer z kijkami to moda na interesujące spędzenie okresu oraz zdrowy tryb funkcjonowania. warto zarezerwować sobie minutę na umiarkowany wysiłek ruchowy oraz odprężenie właśnie w taki sposób. licznych ludzi bierze w ręce kije do nordic walking oraz maszeruje  poprawiając swoją kondycję oraz humor psychiczny. Nie sposób wymienić wszystkich korzystnych skutków regularnego uprawiania spaceru nordyckiego Tego po prostu trzeba przetestować!  Od nordic walking już wyłącznie parę kroków by zacząć uprawiać tak przyjemny sport jak   czy  uprawiać  nordic  walkingnarciarstwo biegowe. Sposób odbijania się kijem przy spaceru nordic waking bywa dość podobny do odbicia w narciarstwie biegowym. trzeba przyjąć narty oraz da się zachwycać się tym wspaniałym sportem. Wędrówka z kijkami, zwłaszcza przy korzystnej pogodzie bywa dość przyjemna - zapominamy, że robimy to dla ćwiczenia, a przecież  – im przyjemniejsze ćwiczenie, tym chętniej je wykonujemy. Najprzyjemniejsze w Nordic Walking bywa to, że da się ćwiczyć w grupach. jest to Jakie korzyści zdrowotne daje uprawianie nordic walking? okazja do poznania nowych ludzi albo spędzenia okresu w gronie znajomych – okaże się odpowiednia, że przekonasz ich żeby ćwiczyli z Tobą. Jeżeli gdzieś wyjdziesz na spacer – prosto możesz nawiązać kontakt z innymi ludźmi uprawiającymi taki spacer -bywa to szczególnie ważne w nowych bezosobowych osiedlach oraz podczas wyjazdów. Space  nordic  walking  czy  warto  r na rześkim powietrzu bywa przyjemniejszy oraz zdrowszy niż przeprowadzanie ćwiczeń na siłowni czy podskakiwanie do piosenek w dusznej sali. Nordic walking umożliwia spalić 40 % więcej kalorii niż zwykły spacer. Wydatek energetyczny bywa podobny jak przy joggingu z tą zaletą, ze da się maszerować znacznie dłużej niż biec. redukowanie kalorii podczas spaceru nordic walking bywa efektywne oraz miłe. Nordic walking a zrzucanie nadwagi spalenie warstwy tłuszczowej bez diety -aktywny ruch umożliwia zmniejszyć masę ciala - znane okazują się przypadki ludzi które po 3 miesiącach marszy 2 razy

w w tyg. straciły 9 kg.  zazwyczaj zdarza się czytać składniki pt. wspaniały metoda na zrzucanie nadwagi,

jak stracić masę, zrzucanie nadwagi bez diety, cudowne tabletki na zrzucanie nadwagi oraz dużo podobnych rewelacji. W tych sprawach należy być dość ostrożnym. dość wątpliwe pod względem leczniczym oraz efektywnym okazują się ta kuracja dietetyczna cud. Utrzymanie korzystnej sylwetki oraz sprawności fizycznej wymaga umiaru w jedzeniu oraz aktywności fizycznej. Nordic walking bywa jedną z rodzajów aktywności która może zapewnić kondycję fizyczną oraz odpowiednią masę. ilość zdrowotny, rehabilitacyjny W czasie rehabilitacji po urazach, zmagania się z nadwagą bywa idealnym sportem, który umożliwia w szybki oraz bezpieczny powrót do alt2 sprawności. W czasie spaceru dotleniamy organizm, ruch staje się przyjemnością. istotne bywa rozluźnienie szyjno-barkowych napięć, jakie powstają podczas dłuższego siedzenia za biurkiem. Spacer z kijami po długim dniu obowiązków bywa idealnym środkiem na zwalczenie bólu glowy, kręgosłupa czy stawów kolanowych. często bywa zalecany kuracjuszom po zawałach, przy chorobach układu krążenia jako doskonala terapia, chorym na cukrzycę.  ilość fitness Przeznaczony bywa dla ludzi które chcą poprawić swoją kondycję fizyczną, szukających urozmaicenia w treningach. Aby utrzymać oraz stale poprawiać swoją kondycje należy chodzić 3-4 razy w tyg. po 1,5 h. Przed treningiem należy wykonywać ćwiczenia rozgrzewające, a na zakończenie rozciągające. Część ćwiczeń przeprowadza się przy użyciu kijków do nordic walking.  ilość sportowy Nordic walking bywa także ambitną wyczynową dyscypliną uprawianą na poziomie wyczynowym.  jest także formą ćwiczeń dla zawodników uprawiających inne kategorie. O sportowym nordic walking możesz przeczytać  np. na: http://www.grzmiacekije.pl/aktualnoci.html ,  http://nordicwalkingmk.blox.pl/html Jeżeli wolisz pływanie – pływaj ! Jeśli preferujesz gry grupowe – graj ! Skaczesz z bungee ? – uważaj ! :-) Ale wiedz, że Nordic Walking jest łatwiejszy oraz więcej efektywny niż dużo pozostałych dyscyplin – pięknych, ale z różnych powodów trudniejszych. spacer z kijkami – po świetnym opanowaniu techniki – uaktywnia 90% mięśni całego ciała. Dla porównania: pływanie – 65%, jogging – 60%. Poza tym, przy nieporównywalnie mniejszym niż w pozostałych dyscyplinach wysiłku w ciągu godziny spalisz więcej kalorii – 400kcal, podczas gdy zwykły spacer wchłania 280kcal w jednakowym czasie. Nordic Walking potęguje pobór tlenu przeciętnie o 20-58% w zależności od intensywności wbijania kijków. Tętno wzrasta o 5-17 uderzeń na alt3 minutę, mięsień sercowy pompuje więcej krwi, dzięki czemu nasz organizm jest skuteczniej dotleniony. Nordic Walking poprawia kondycję układu krążenia, maleje niebezpieczeństwo zawału. Nordic Walking łączy w sobie najlepsze cechy idealnej aktywności fizycznej dla wszystkich, gdyż: jest prosty oraz szybki do nauczenia na pułapie podstawowym, mogą go uprawiać niemal wszyscy, bez względu na wiek, masę oraz wyjściowy pułap sprawności fizycznej fizycznej, jest możliwy do uprawiania wszędzie oraz w każdym kolejnym czasie, w dowolnym klimacie, w dowolnym terenie, na każdej nawierzchni oraz poprzez cały rok, jest 40-50% skuteczniejszy niż spacer bez kijków, systematyczne trenuje wszystkie mięśnie nóg, prostowniki kończyn górnych, wzmacniając mięśnie tułowia, ramion, barków, również brzucha. Czy to oznacza, że spacer z kijkami jest więcej wycieńczający niż zwykły

spacer ? Nie! Po marszu z kijkami na trasie 20 km zmęczenie nóg okaże się analogiczne z tym po zwykłym spacerze na dystansie

3-4 km. odciąża cały aparat ruchowy do 30%, nie zaburza stanu bolesnych stawów, potęguje mobilność górnego odcinka kręgosłupa, zmniejszając napięcie mięśniowe w okolicy barków, podnosi kreatywność oraz kondycję działania mózgu, obniża hormony nerwów, obniża wartości tłuszczowe krwi oraz LDL, przeciwdziała cukrzycy, wzmacnia kości oraz zmniejsza niebezpieczeństwo osteoporozy, jest niegroźną formą ćwiczeń, kijki zapewniają równowagę oraz stabilność podczas chodu w niełatwym terenie. - poruszanie się to nieskomplikowana technika, którą da się opanować w trakcie jednych albo kilku zajęć z instruktorem - zapewnia Helena Brzozowska z zespoły spacer Po Zdrowie. - Korzyści z tego rodzaju spaceru jest zaś szczególnie dużo. - trzeba parę prostych ćwiczeń pod okiem osoby znającej się na rzeczy alt4 - wzmaga poziom łukasz Szulc. - To kluczowe, ze względu na to że nieprawidłowa technika spaceru może przyczynić się do kontuzji oraz przeciążenia w stawach barkowych, kręgosłupie czy kolanach. najważniejsze korzyści prawidłowej techniki chodzenia z kijkami czyli nordic walking to: - Zaangażowanie do obowiązków 90 procentach mięśni ciała. Podczas biegów, truchtów czy marszów bez kijków do obowiązków angażowane są głównie mięśnie niższej elementy ciała. Mięśnie górnej elementy ciała nie pracują. zastosując nordic walking pracujemy nad sylwetką całego ciała oraz przy niewielkim poziomie wysiłku, jesteśmy w stanie spalić więcej kalorii. - Odciążenie stawów kończyn dolnych oraz kręgosłupa. Dzięki odpowiedniej technice odepchnięcia z kija, do obowiązków angażujemy

mięśnie oraz stawy górnej elementy ciała, poprzez co nasz ciężar rozłożony jest na więcej stawów oraz mięśni.

- Wyprostowanie sylwetki. Tam, gdzie mieszkamy pytajmy o takiego rodzaju zajęcia. Seniorzy zrzeszeni w klubach powinni starać się organizować regularne zajęcia nordic walking pod okiem trenera. ważne wskazówki Pierwsze kroki stawiajmy zawsze pod okiem wykwalifikowanego trenera, dzięki czemu dużo szybciej zdobędziemy odpowiednie umiejętności techniczne. Uchroni nas to również przed najczęstszymi błędami, przeciążeniami oraz nabywaniem błędnych nawyków ruchowych. Do wyrobienia nawyku ruchowego (wykonywania danej działania bez myślenia o niej) potrzeba około 10 tys. prawidłowych powtórzeń. Po nabyciu błędnego nawyku ruchowego oduczenie się go oraz ponowne nauczenie prawidłowego, zajmuje dość ;. Nie uprawiajmy jakiejkolwiek regularnej, aktywności fizycznej na powierzchniach utwardzanych, typu asfalt, czy beton. Żadna z nich nie daje nam tej amortyzacji dla stawów jak powierzchnia miękka, ziemista. Każdą aktywność dobrze rozpocząć porządną rozgrzewką oraz zakończyć rozciąganiem ponapinanych mięśni. Czytaj więcej: http://www.gloswielkopolski.pl/artykul/888623,poruszanie się-z-kijkami-plusy-nordic-walking-sprawdz-wazne-wskazowki,id,t.html


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness