Dieta 5:2 - schudnij 6kg trzymając diete tylko 2 dni w tygodniu!

Dieta 5:2 - schudnij 6kg trzymając diete tylko 2 dni w tygodniu!

Redakcja

2017-05-05

brak komentarzy

Nieustanne odmawianie sobie pokarmów w końcu przestaje być najpopularniejszym sposobem na utratę zbędnych kilogramów. oraz słusznie, bo specjaliści od diety od dawna alarmują, że drakońskie kuracji odchudzającej działają wyniszczająco na organizm. Poza tym, obarczone okazują się wysokim ryzykiem wystąpienia efektu jojo. Ostatnimi czasy w Polsce coraz popularniejsza staje się jadłospis 5:2, bazująca na jedzeniu dowolnych czynników poprzez 5 dni w tyg. oraz ograniczeniu spożywanych kalorii poprzez pozostałe 2.

Post korzystny dla ludzkiego ustroju
kuracja dietetyczna 5:2 nazywana okazuje się także dietą postną. Pierwszy raz usłyszeliśmy o niej dzięki dr. Michaelowi Mosleyowi oraz dr Mimi Spencer, autorom książki „The Fast Diet”. Dzieło okazuje się już bestsellerem w Wielkiej Brytanii oraz Stanach Zjednoczonych, a jej tłumaczenie od marca tego roku dostępne okazuje się w Polsce. Dr Mosley podkreśla, że jadłospis powstała Hit! Schudnij 6 kg trzymając dietę tylko 2 dni w tygodniu! w oparciu o badania przeprowadzone poprzez naukowców amerykańskich oraz brytyjskich, którzy uznali, iż krótkotrwałe głodówki nie tylko mogą zmniejszyć wagę, ale również obniżają poziom cholesterolu we krwi oraz unoszą wrażliwość człowieka na oddziaływanie insuliny. w konsekwencji skutecznie zapobiegają cukrzycy oraz zawałom serca. Dr Mosley tłumaczy, że gdy zdiagnozowano u niego nadto wysokie wskaźniki cholesterolu oraz cukru we kwi, sam rozpoczął stosowanie kuracji odchudzającej. Po 3 miesiącach zauważył spadek wagi (o 8 kg) oraz poprawę rezultatów eksperymentów.

Oczywiście poprzez 2 wyznaczone dni nie trzeba całkowicie rezygnować z posiłków. istotne, aby dobowe jedzenie nie przekraczało 600 kalorii u facetów oraz 500 kalorii u kobiet – okazuje się to ok. ¼ składników zalecanej osobie dorosłej. Zdaniem współautora kuracji odchudzającej, w czasie postnym należy wybierać produkty białkowe, które okazują dieta 5:2 się sycące oraz nie wywołują skutków ubocznych, dodatkowo jedzenie o niewielkim wskaźniku glikemicznym, regulujące poziom cukru we krwi. Idealnymi propozycjami na 2 dni o ograniczonym spożyciu kalorii okazują się ryby – w szczególności morskie o białym mięsie, drób pozbawiony skórki oraz jarzyny. Dr Mosley zaleca spożywanie 2 składników dziennie – śniadania oraz kolacji. W taki sposób między poranną oraz wieczorną dawką kalorii tworzy się 12-godzinna przerwa, która odgrywa rolę postu. Tymczasem dr Spencer zmodyfikowała podobne menu, wprowadzając dodatkowy posiłek w trakcie dnia – np. surowe warzywo lub owoc. W międzyczasie popijać należy wodę, kofeinę oraz herbatę.

Według dietetyczki Anny Pietrych, najrozsądniej rozplanować jadłospis tak, aby dni postne następowały po sobie. W taki sposób organizm szybciej przyzwyczaja się do skromniejszych racji żywieniowych. W wyniku ograniczenia ilości spożywanych pokarmów 6kg żołądek się obkurcza, w związku z czym osoba stosująca jadłospis nie potrzebuje już tak wiele kalorii, aby się najeść. Krótkotrwałego głodu nie trzeba się bać – zapewnia dr Mosley. organizm człowieka ewolucyjnie przystosowany okazuje się do funkcjonowania bez posiłków poprzez stosunkowo długi moment, a skurcze głodowe okazują się płynne oraz proste do opanowania.

Jedz, co chcesz oraz chudnij
oprócz doskonałych efektów odchudzających (waga spada o ok. 0,5 kg tygodniowo), jadłospis 5:2 niesie także korzyści emocjonalne. Umożliwia używającej ją osobie spożywanie dowolnych czynników nawet w dni postne. W przypadku wielu innych diet konieczne okazuje się odmawianie sobie ulubionych potraw, co sprawia, że człowiek wciąż uważa o jedzeniu. Przeważnie kończy się to obżarstwem w chwilach słabości, a w rezultacie pojawia się efekt jojo (o tym, jak go uniknąć, sprawdzisz dieta na abcZdrowie.pl). Zdaniem dr Kristy Varandy z Uniwersytetu w Illinois, kuracji 5:2 ludzie nie wykazują tendencji do przejadania się po zaprzestaniu etapu postnego. Z przeprowadzonego poprzez nią badania wynika, że badani jedli minimalnie więcej niż standardowo, mimo wszystko zalety uzyskane w trakcie ubogich kalorycznie dni oraz tak przewyższały tę nieznaczną nadwyżkę kaloryczną.

Jak zapewniają autorzy kuracji odchudzającej, poprzez 5 dni w tyg. trzeba jeść wszystko, czerpiąc z składników jak najwięcej satysfakcji. Nie trzeba stronić od lodów, pizzy czy wina. Wiadomo, że zdrowiej okazuje się spożywać produkty różnorodne, uwzględniając w jadłospisie jarzyny oraz owoce. mimo wszystko zdaniem dr. Mosleya, po pewnym czasie u osoby używającej jadłospis rozwija się żywieniowa inteligencja, pozwalająca na dokonywanie rozsądnych wyborów dietetycznych, co nie wyklucza oczywiście okazjonalnych odstępstw od zasad zdrowego żywienia.

 

Zobacz też

Gry typu escape

 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness