Dieta dla biegaczy. Dzięki niej schudniesz 5 kg w ciągu miesiąca

Dieta dla biegaczy. Dzięki niej schudniesz 5 kg w ciągu miesiąca

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

Po co nam glikogen, co dobrego siedzi w bananach, w jaki sposób szybko dostarczyć sobie energii oraz co jeść dla lepszej odnawiania? Przygotowaliśmy abecadło dietetyczne dla początkujących biegaczy.

A jak amator

Jeśli od niedawna jesteś fanem biegania albo akurat stoisz na progu własnej biegowej perypetie, to zapewne posiadasz dużo dobrych ochoty oraz sprzęt. Ale czy wiesz, że aby móc się rozwijać, podnosić swój poziom oraz zachować przy tym zdrowie, musisz wyposażyć się też w wiedzę o tym, co jeść przed, w trakcie oraz Dieta dla biegaczy: schudnij 5 kg w miesiąc! treningu? Nie martw się, jeśli twoja odpowiedź brzmi „nie”. Podrzucamy gotowca, czyli mini kompendium żywienia dla początkującego biegacza!

B jak banan

Banan, to jedna z najczęściej oferowanych przekąsek po zakończeniu albo w trakcie długodystansowego biegu. Dlaczego? Banan szybko dostarcza energii (zwłaszcza dojrzały, o wysokim indeksie glikemicznym) oraz uzupełnia poziom potasu oraz magnezu, które utraciliśmy wraz z następnie. Poza tym – łatwo go zjeść.

C jak czekoladowe mleko

eksperymenty naukowe dowodzą, że mleko czekoladowe ma bardzo dobry wpływ na regenerację mięśni po wysiłku. Taki odżywczy napój dieta odchudzająca możesz przyrządzić samodzielnie! wystarczą: 1 szklanka mleka (1,5-2% tłuszczu); 1 łyżka ekologicznego kakao; 2 łyżeczki brązowego nierafinowanego cukru albo miodu – smacznego!

D jak dystans

Praca nad zdrową dietą to zadanie długodystansowe. Potrzeba przecież okresu, byś prawidłowo poznał swoje ciało oraz wiedział, po jakich potrawach oraz produktach odczuwasz się na treningu najbardziej komfortowo oraz pełen sił.

E jak energia

Im większy wysiłek fizyczny, tym więcej energii potrzebujemy. Podstawowym źródłem energii u sportowca, też amatora, powinny być węglowodany. Przyjmując niedostateczną dawkę cukrów złożonych narażasz tkankę mięśni dieta dla sportowców na straty!

F jak fantazja

Jedz z fantazją! Pamiętaj, że im bardziej urozmaicony jest twój zestaw dań, tym wyższa szansa na to, że dostarczysz organizmowi wszystkiego, czego mu trzeba. teraz, gdy zamierzasz ruszać się więcej niż do tej pory, zwróć szczególną uwagę na to, by na talerzu było kolorowo oraz zdrowo!

G jak glikogen

Glikogen to cukier złożony magazynowany w wątrobie oraz tkance mięśniowej. W trakcie wysiłku stanowi główne bogactwo energii dla mięśni. ważne, aby zapasy glikogenu, mocno uszczuplone treningu, uzupełnić, spożywając posiłek treściwy w jak schudnąć biegając węglowodany (np. jogurt owocowy, świeże owoce). Jeśli nie uzupełnisz zasobów glikogenu, skutkuje to szybszym uczucie zmęczenia na następnym treningu!

H jak humor

Codzienna dawka aktywności oraz zdrowe żywienie, to główne składowe dobrego samopoczucia! Nie bez względu wspominamy: „w leczniczym ciele, zdrowy duch!”.

oraz jak izotoniki

Napoje izotoniczne umożliwiają bardzo efektywne nawadnianie organizmu w trakcie wysiłku oraz tuż po nim. Mają wiele zalet: szybko wchłaniają się z przewodu pokarmowego do krwi, stanowią bogactwo łatwo przyswajalnej energii oraz uzupełniają minerały, tracone w czasie wysiłku wraz z następnie.

 

 

Zobacz też 

EcoSlim Prix


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness