Dieta nie daje efektów? Zobacz w czym tkwi problem!

Dieta nie daje efektów? Zobacz w czym tkwi problem!

Redakcja

2017-05-05

brak komentarzy

dietębrak  efektówzrzucanie  nadwagiproblemoczekiwaniamodyfikacje

zrzucanie nadwagi to życiowa rewolucja. chociaż mnóstwo próbuje, tylko nieliczni wygrywają z kilogramami. Trwały sukces bywa jednak w zasięgu twoich możliwości - jeśli tylko unikniesz najczęsciej popełnianych błędów.

Trudno dziś znaleźć osobę, która nie stosuje lub nie stosowała kuracji odchudzającej odchudzającej – z szacunków wynika, że wyszczupla się nawet 40 proc. niewiast! łatwo natomiast wskazać kogoś, kto ją przerwał lub po jej zakończeniu walczył z efektem jo-jo. analiz pokazują, że ok. 95 proc. odchudzających się wraca do swojej wagi w ciągu pięciu lat od zrzucania wagi. Pomimo rosnącej wiedzy z zakresu zdrowego odżywiania, osoby podejmujące próby samodzielnego pozbycia się nadwagi zwykle popełniają stale te same błędy – i jest tak niezależnie od tego, jaką metodę czy jadłospis wybiorą. Aby ich uniknąć, już na wstępie kuracji opracuj strategię oddziaływania, która pozwoli ci cieszyć się sukcesem.

Nierealne oczekiwania

i i jednym z najczęściej popełnianych błędów w pozbyciu się paru kilogramów bywa pielęgnowanie nazbyt wygórowanych wymagań odnośnie ich efektów. Zakładamy, że mają one być błyskawiczne i spektakularne, wysiłek – niemal żaden, a uzyskana sylwetka – jak u modelki. Tymczasem kształt nowej, szczuplejszej figury jest zależna od wrodzonej budowy ciała, i np. osoba w typie "gruszki" przenigdy nie osiągnie chłopięcej figury z wąskimi biodrami.

nie wolno też niestety zrzucić trwale w krótkim czasie za pomocą katorżniczej kuracji odchudzającej, nawet połączonej z aktywnością fizyczną. rodzaju oddziaływania zapewniają równie krótkoterminowe efekty, skutkując zwykle ponownym przybieraniem na wadze. Nie zapominajmy też, że otyłość i nadwaga są zwykle efektem

nadwyżek energii gromadzonych poprzez wiele miesięcy czy lat, więc wyeliminowanie ich musi trochę potrwać.

  • Rady

Przed Dwoisz się i troisz, a waga stoi w miejscu? Poznaj 7 powodów, przez które nie chudniesz rozpoczęciem kuracji odchudzającej należy przygotować do niej stan psychiczny. warto zacząć od wyznaczenia zamierzenia głównego, czyli masy ciała, jaką chcemy uzyskać i celów cząstkowych, których osiąganie będzie pomagające w utrzymaniu stałej motywacji – np. spadek 4 kg w ciągu pierwszego trzydziestu dni, a 2-3 kg w ciągu drugiego, 1-2 kg w ciągu kolejnych. Wyznaczoną sylwetkę końcową świetnie bywa też skonsultować z oficjalnymi zaleceniami, ujętymi np. w tabelach BMI.

Dążenie do wagi nazbyt niskiej w aktu do prawidłowej (a zwłaszcza do nazbyt niskiego poziomu warstwy tłuszczowej w organizmie, poniżej 14-16 proc.) najczęściej daje bowiem rozczarowujące efekty, a przy tym może szkodzić zdrowiu.

Nie należy też zakładać, że proces chudnięcia będzie błyskawiczny – prawidłowe tempo wynosi ok. 0,5 kg tygodniowo. przyjmuje się też założenie, że najbezpieczniejsza utrata kilogramów wynosi 10 proc. wyjściowej masy ciała co roku. Na początku kuracji spadki masy są największe, co wynika z utraty wody (to ona nawet 80 proc. zrzuconych kilogramów) i ma związek m.in. ze zmniejszeniem racji jedzenia, a szczególnie porcji węglowodanów (ok. 80 proc. spadku). Po pewnym jednak czasie organizm przyzwyczaja się do zmian, obniżając tempo metabolizmu i sprawiając, że mięśnie efektywniej wykonują narzucone treningi – i w kolejnych tyg. kuracji traci się już mniej. okazuje się to naturalna kolej rzeczy, którą należy uwzględnić właśnie przy zakładaniu celów cząstkowych.

Co więcej, wolniejsze tempo odchudzania sprzyja trwalszym efektom. Planując leczenie, dobrze więc uwzględnić nie minimalny, a optymalny moment kuracji, a z wyjątkiem tego pomyśleć nad jadłospisem. dieta musi być nie tylko niskokaloryczna, ale też zbilansowana, urozmaicona, smaczna, a przy tym wykonalna. Należy unikać drastycznych ruchów, jak na przykład eliminowanie całych grup suplementów spożywczych (np. zbożowe, mleczne albo wszelkie tłuszcze) alt2 – to prosta droga do niedoborów pokarmowych.

Nie bywa świetnie pozbawiać się też wszystkich ulubionych suplementów, ani wszystkich, które mają nieco więcej kalorii niż inne (np. orzechy). dieta odchudzająca musi uwzględniać dobitne modyfikacje (np. zredukowanie kalorii, zmniejszenie spożycia cukrów, wyeliminowanie tłuszczów utwardzonych), ale nie w takim stopniu, by zawierała przynajmniej jedzenia i ; było już nic z niej odjąć – taką "rezerwę" czynności należy zostawić sobie na moment nieuniknionego efektu plateau, o którym piszemy w punkcie "Demotywujące przestoje".

warto też pamiętać, że zbytni reżim nie sprzyja długotrwałemu trzymaniu się postanowień! dieta odchudzająca musi być też taka, by po zakończeniu dało się z niej "wyjść", czyli stopniowo wrócić do większej normalnej kaloryczności menu. Na diecie eliminującej wszelkie źródła węglowodanów to trudne, ale jeśli menu uwzględnia tylko zdrowe ich źródła, jak kasze i pełnoziarniste płatki – nie będzie to już być takim wyzwaniem.

jak można dostrzec, sposób odchudzania należy dostosować do własnych oczekiwań i preferencji, więc jeśli ktoś nie czuje się świetnie przy gwałtownych zmianach, zamiast ostrego cięcia powinien wprowadzić stopniowo poprawki menu.

nazbyt wiele zmian

ilość stawianych sobie wyzwań musi być ograniczona. Zbadano bowiem, że ludzka siła woli oddziałuje jak mięsień i tak jak on ma ograniczone zasoby energii. łatwo to zaobserwować właśnie na diecie, gdy zwykle z dnia na dzień ogranicza się konsumowanie mnóstwo rodzajów suplementów (słodycze, alkohol, makaron, dania smażone, słone przekąski, a przeważnie też kawę), wprowadzając całkiem nowe, a na dodatkowo obcina się kalorie i rozpoczyna intensywne treningi. Niestety, dla ludzkiego ustroju to stale za wiele i obciąża go zarówno pod względem i zycznym, oraz psychicznym. Z jednej strony mózg potrzebuje stałego dopływu glukozy, a nagła zmiana kuracji odchudzającej zwłaszcza na niskowęglowodanową potrzebuje czasu na alt3 "przestawienie się" metabolizmu; z drugiej strony odmawianie sobie jedzenia rodzi uczucie deprywacji, a poprzez to stres, obniżony stan psychiczny, nawet poczucie krzywdy.

Pamiętaj, że większość twoich dietetycznych zachowań utrwalałaś poprzez dekady. Chcąc je zmienić, rozłóż siły na zamiary, by starczyło ich na dłużej niż tylko kilka pierwszych dni kuracji.

  • Rady

Wszelkie modyfikacje powinny być wprowadzane stopniowo, nawet jeśli dotyczą tak podstawowych i niezbędnych ruchów, jak wyeliminowanie słodyczy. w miejsce wyrzucać je nagle z kuracji odchudzającej można najpierw jeść je rzadziej i sukcesywnie zwiększać odstępy w ich spożywaniu, dążąc do sięgania po małe co nieco np. raz w tygodniu. w miejsce całkiem rezygnować ze słodkich przekąsek można też zastąpić je zdrowszymi alternatywami – najpierw np. słodkim nabiałem, a z upływem czasu – np. bezpiecznym jogurtem ze świeżymi owocami. Początkowo także kanapkę pszenną można zastąpić grahamką, a nie natychmiast chlebem razowym, który ze względu na wysoką zawartość błonnika może u niektórych wywołać dyskomfort trawienny.

Dokonując zmian diecie, dobrze też unikać nadmiernego koncentrowania się na zakazach. Im więcej chce się nie myśleć o czekoladowym batoniku, tym więcej się go pragnie. Poza tym myśląc tylko o tym, czego ; jeść, nie da się zaplanować sensownych składników. warto więc skupić się na tym, co w menu powinno się znaleźć – to m.in. co najmniej 500 g świeżych warzyw i owoców dziennie, 200-300 g z pełnego ziarna suplementów zbożowych, po 100 g nabiału i mięsa albo ryby, 1/2 szkl. ugotowanych nasion roślin strączkowych, garstkę orzechów albo pestek i łyżkę oleju roślinnego. jak można dostrzec, to całkiem sporo, więc nie pozostaje już wiele miejsca na niewskazane produkty!

Skupianie się na sukcesie

zrzucanie nadwagi jest związane nie tylko z osiąganiem zwycięstw, bo w trakcie alt4 kuracji nieuniknione są zarówno trudności, oraz klęski. Nie zawsze będzie się miało dostęp do sałatek czy innych dietetycznych potraw, stale nie należy czasu albo siły na trening, a infekcja grypowa może oczekiwać zrobienia przerwy w pozbyciu się paru kilogramów chociazby ze względu na brak apetytu i niemożność jedzenia składników o wyznaczonych porach. Nieraz ulegniesz pokusie, talia może nie redukować się w takim tempie, co biust, a obwody bioder mogą ani drgnąć. Co więcej, nadejdzie nieuchronnie dzień, gdy waga przestanie pokazywać spadek masy ciała, a po zakończeniu kuracji powróci ok. 2 kilogramów.

Najwięcej trudności będzie jednak sprawiać zmiana świetnie utrwalonych nawyków. Wyeliminowanie złych zachowań potrzebuje zastąpienia ich innymi, lepszymi, poprzez wielokrotne ich powtarzanie – przyjmuje się, że poprzez co najmniej trzy tyg.. Podczas tych wszystkich zmagań dobrze pamiętać, że niepowodzenie nie oznacza przegranej.

  • Rady

Opracuj plan radzenia sobie z konkretnymi potknięciami, np. zjadając dodatkową porcję ciasta, można zrezygnować z kolacji albo wydłużyć trening – nawet jeśli będą to ćwiczenia 5-minutowe (po tym czasie większość ludzi zwykle i tak decyduje się na wydłużenie ćwiczeń). Kiedy zdarzy ci się odzyskać 1-2 kilogramy, zrezygnuj na konkretny moment z dozwolonych odstępstw od kuracji odchudzającej albo zintensyifkuj aktywność fizyczną.

Jeżeli nie wystarcza ci sił na ruch, zaplanuj go wcześniej albo zadbaj o dodatkową godzinę snu. A gdy uda się osiągnąć sukces w postaci spełnienia zamierzenia cząstkowego, nie rezygnuj z wyznaczonej wcześniej nagrody, dobrze niezwiązanej z spożywaniem – może to być np. wizyta u fryzjera czy nowy ciuch. A w chwilach zwątpienia spójrz na zrzucanie nadwagi z perspektywy tego, ile do danej kilku chwilach udało się osiągnąć, nie tylko na szali wagi, ale także w kwestii przyswojenia lepszych nawyków.

 

Zobacz też

Gry Escape Room


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness