Dieta odchudzająca dla nastolatków - jadłospis

Dieta odchudzająca dla nastolatków - jadłospis

Redakcja

2017-08-01

brak komentarzy

   otyłość czy otyłość to problem jedynie dorosłych. także nastolatki (co więcej, progresywnie rosnąca ich liczba!) zmagają się z nadmiarem nadprogramowych niepotrzebnych kilogramów, gdyż błędy żywieniowe, które zaszczepiane okazują się dzieciom już od najmłodszych lat, razem z upływem czasu zaczynają dawać o sobie znać.    Nastolatki, które postanawiają zrzucić wagę, zwykle podejmują taką decyzję ze względów czysto estetycznych - pragną się podobać, czuć atrakcyjnie, a media wmawiają nam, iż umożliwia na to jedynie szczupła sylwetka. Dlatego właśnie nowo-upieczeni ludzie niejednokrotnie decydują się na kroki niezwykle restrykcyjne, tj. diety, które, niezależnie od tego, czy mają na zdrowie pozytywny czy negatywny wpływ, przyniosą prędkie efekty. Czy przynoszą? - to już inna kwestia. kluczowe okazuje się mimo wszystko to, by nastolatek, który faktycznie powinien zrzucić kilka niepotrzebnych kilogramów, ale niekoniecznie dlatego, by skuteczniej postrzegało go środowisko, ale dlatego, iż zbyt duża ilość tłuszczu i niezdrowa menu obciążają organizm, był świadomy tego, co robi. On i jego opiekunowie także...    ;, iż chłopcy w wieku 12-14 lat potrzebują mniej więcej 2200 kcal, a dziewczyny - przepisy  dla  nastolatkówmniej więcej 1800 kcal.  kolejne 500 kcal dorzucamy do dziennego menu nastolatków w wieku 15-18 lat. składniki te, co oczywiste, okazują się jedynie pewną średnią, czyli też założeniem, które nie trzeba odnosić się do każdego nastolatka. każdego dnia zapotrzebowanie pełne kalorii odróżnia się przecież w zależności od chociażby poziomu aktywności fizycznej. Możliwe okazuje się, by dziewczynka dysponowała większe zapotrzebowanie pełne kalorii niż chłopak, jeśli np. uprawia sporty, a taki drugi woli spędzać moment przed telewizorem.    Przytoczone przedziały wiekowe okazują się także kwestią umowną - to nie okazuje się tak, że nagle, w dniu 15 urodzin, zapotrzebowanie pełne kalorii ulega zmianie. wzrasta ono przecież z biegiem czasu, zależy od zmian hormonalnych i pozostałych indywidualnych czynników. Dodatkowo, na jego zakres wpływa waga nastolatka (im nadmierna, tym zapotrzebowanie okazuje się większe) i proporcje mięśni i tłuszczu w jego ciele etc.    opłaca się znać te uśrednione wartości, które odnaleźć można bez najmniejszego trudu w tabelach zapotrzebowania energetycznego, ale nie zastąpi to uważnego wsłuchiwania się w wymogu własnego ludzkiego ustroju i świadomości, iż menu każdego z nas może być w pełni spersonalizowana. jadłospis odchudzająca dla nastolatków - podstawy    zwłaszcza założenia diety dla nastolatków nie różnią się mocno od tych, o których wspominamy w kontekście odchudzania się ludzi dorosłych. By nastolatek zrzucił kilka niepotrzebnych kilogramów, powinien min.: - wykreślić z diety składniki wysoko przetworzone (fast foody, słodycze, składniki zbożowe z oczyszczonej mąki etc.) lub ograniczyć je do absolutnego przynajmniej - wykreślić z diety słodkie napoje gazowane - pić dużo h2o (czystej lub z dodatkiem soku z cytryny) lub np. z ziół herbatek - wprowadzić do diety świeże jarzyny i owoce - jeść 5 niewielkich produktów dziennie - jadać śniadania - unikać wieczornego objadania się - zastąpić tłuszcze zwierzęce tłuszczami pochodzenia roślinnego bogatymi w nienasycone kwasy tłuszczowe z grupy omega-3 (np. olej lniany, olej rzepakowy, siemię lniane itd.) - wybierać składniki węglowodanowe z całościowego ziarna (brązowy ryż, razowe pieczywo na zakwasie, makaron razowy) - zaspakajać zapotrzebowanie ludzkiego ustroju na białko    Dzienny zestaw dań nastolatka powinien dostarczać mu przynajmniej 1500 kcal. jadłospis odchudzająca dla młodych ludzi może być odpowiednio zbilansowana i urozmaicona. Wszelkie niedobory produktów odżywczych czy witamin okazują się dla nastolatków, tak jak w przypadku najmłodszych, dodatkowo więcej niebezpieczne niż dla dorosłych, gdyż młode organizmy non stop się rozwijają. By taki rozwój przebiegał pomyślnie, menu, nawet odchudzająca, nie może Zdrowa dieta nastolatka być nadto restrykcyjna - każdy posiłek nastolatka powinien składać się z białka, prawidłowych tłuszczów i węglowodanów.    Odchudzającym się nastolatkom poleca się także wprowadzenie do codziennej rutyny większej ilości aktywności fizycznej. Niekoniecznie muszą to być mimo wszystko sporty wyczynowe. świetnym początkiem będą spacery, piesze wycieczki, poruszanie się po schodach w miejsce jeżdżenia windą, jazda na rowerze, ćwiczenia rozciągające, taniec etc. Dodatkowa aktywność fizyczna, nawet minimalna, w kompilacji z dietą niskoglikemiczną, tj. w centralnej mierze eliminacją elementów diety przetworzonych, okaże się odpowiednia dla nastolatków, którzy ważą naprawdę za dużo i takie kroki będą dla nich, ze względu na dawny tryb życia, odwrotem o 180 stopni.

Nie zawsze konieczne okazuje się więc skrupulatne kalkulowanie kalorii.

Polecane składniki    Jako że nastolatek nie powinien wykluczać ze własnego codziennego menujak  zrzucić  wagę  ma  nastolatka  żadnej grupy elementów diety, musi nauczyć się po prostu odpowiednio je wybierać. i tak, polecane okazują się dla niego poniższe produktyspożywcze: Białka: - chude mięso (kurczak, indyk, chuda wołowina etc.) - ryby morskie (łosoś, makrela, tuńczyk etc.) - jajka - rośliny strączkowe (fasola, groch, ciecierzyca, tofu etc.) - chudy nabiał (w ograniczonych dawkach - licznych nastolatków dotyczą problemy  z trawieniem laktozy. Nabiał może także powodować zaostrzanie się zmian trądzikowych, z którymi licznych z nich ma w czasie dojrzewania wielki problem) Tłuszcze: - orzechy i pestki - oleje: lniany, rzepakowy , oliwa z oliwek etc. - siemię lniane - awokado Węglowodany: Wszyscy zapewne pamiętamy jak burzliwy okazuje się to moment w życiu każdego młodego człowieka i jak ogromne modyfikacje zarówno ruchowe oraz psychiczne zachodzą w tym czasie. zaleca się zatem uprościć nastolatkom przejście przez tę fazę życia. analiz przecież wykazują istotny wpływ zdrowej diety na złagodzenie huśtawki hormonalnej i poprawę ludzkiego ustroju zarówno fizycznego oraz psychicznego. A stabilne stężenie glukozy we krwi znaczy szczęśliwszego, a jednocześnie mniej kapryśnego nastolatka w domu – a to z pewnością ucieszy każdego rodzica. W okresie burzy hormonów można zaobserwować u nastolatków modyfikacje nawyków żywieniowych, życie towarzyskie staje się więcej ożywione, toteż rzadziej jadają oni w domu, przez co automatycznie opuszczają pory dań, jedząc w joggingu, często żywność rodzaju fast food. Dziewczęta, choć ; one, często także chłopcy zaczynają więcej przejmować się własnym wyglądem a jednocześnie osiągnięciem przez nich wymarzonej wagi, która często okazuje się nie adekwatna do ich wieku i zapotrzebowania. jest to moment próbowania wszelkich diet cud, niestety z różnym czasem groźnym dla ludzkiego ustroju skutkiem. W tym czasie u nastolatków kształtuje się osobowość oraz swoje osobiste podejście do życia, toteż ; pociechy okazują się szczególnie narażone na przyswojenie złych nawyków żywieniowych. jest to pora kiedy nastolatek tym więcej potrzebuje dobrego przykładu i wsparcia ze strony matek i ojców. Dlatego tak istotnym elementem okazuje się poświęcanie odpowiedniej uwagi mu i zawsze znalezienie dla niego okresu. Dojrzewanie to moment intensywnego wzrostu w którym chłopcy gromadzą więcej tłuszczu w obrębie tułowia, a tracą go na rękach i nogach. tymczasem dziewczynki przybierają na wadze na całym ciele. Nie opłaca się dlatego popadać w panikę i zbytnio się tym przejmować, posiadać jednak cały pora na uwadze co nowoczesnego potomek wprowadza do jadłospisu i na ile okazują się to modyfikacje na lepsze, albo gorsze. Niestety nastolatki słyną ze złych nawyków żywieniowych, dlatego rodzice powinni zrobić wszystko co w ich mocy by potomek jak najrzadziej jadało poza alt2 domem, choć nie jest jasne, ; jak kontrolowanie tego co zjada kiedy nie ma go w domu. Drugim niebezpiecznie rosnącym zjawiskiem z wyjątkiem złej diety okazuje się także coraz mniejsza aktywność fizyczna wśród nastolatków. Niestety pociechy zrażają się do ćwiczeń poprzez źle przeprowadzane zajęcia wychowania fizycznego w szkołach, jeśli zatem nie mamy żadnego wpływu na to jak przeprowadzane okazują się szkolne zajęcia postarajmy się posiadać jak największy wpływ na urozmaicenie zajęć w życiu rodzinnym, codziennie. Wspólnie spędzone weekendy nie muszą być oznaką jedynie rundki po galeriach kupieckich i wypadzie do McDonalda i kina, też okazują się nieprawdopodobną rowerową przygodą, wyjściem na basen, czy dłuższym spacerem po pobliskim lesie. Jeśli potomek w tym wieku nabierze nawyku aktywności fizycznej to jest to procentowało w jego życiu dorosłym i okazuje się duża nadzieja, że zachowa je w dalszych latach.   

Bevanda dimagrante 

Co zatem robić by uprościć sobie taki trudny moment zarówno dla nastolatka oraz rodzica:

    Należy dawać swojemu nastolatkowi zdrowe, prawidłowo zbilansowane posiłki, nawet jeśli on się wyraża o nich w pogardliwy sposób, grunt to się nie zrażać. Zawsze starać się oferować owoce jako przegryzkę i przygotować drugie śniadanie na przerwy do szkoły. prawidłowo ustalić zasady które będą zabraniać jeść przed telewizorem i komputerem. istotne okazuje się by wyrobić w rodzinie nawyk spożywania dań wspólnie całą rodziną przy stole. Mimo, że nastolatkowie z zasady okazują się leniwi i nie chętni do pójścia na kompromis prawidłowo zawrzeć układ z potomkiem w którym zmobilizujemy go do zero godzinnej codziennej aktywności fizycznej –dieta  dla  młodych  ludzi najrozsądniej oczywiście wspólnej. A co jest nagrodą za taki wysiłek to już każdy rodzic jest wiedział najrozsądniej. prawidłowo od małego angażować pociechy w na początku małe, a w wieku dojrzewania groźniejsze obowiązki domowe, tak żeby czuł się potrzebny i w pewnym nasileniu dorosły, a jednocześnie zminimalizujemy pora spędzany przed komputerem i telewizorem.   Pamiętajmy jednak by spożywanie nie stało się przedmiotem zmagania się pomiędzy dziećmi a rodzicami.   istotne by potrafić wytłumaczyć potomkowi jakie modyfikacje zachodzą w jego organizmie w okresie rozwoju oraz że zdrowe żywienie wpływa ; na jego prezencję też wpłynie znacząco na jego stan psychiczny, zdolność skupienia oraz sprawnego myślenia, prezencję naskórka i ogólne zdrowie.   Musimy postarać się by nastolatek przenigdy nie wyszedł z domu bez śniadania. Zjedzenie porannego jedzeniu wpływa na koncentrację i potęguje utrzymać odpowiednią sprawność fizyczną, a jednocześnie odpowiednią wagę.  Na stałe trzeba usunąć ze spiżarni, szafek kuchennych i zasięgu wzroku rafinowane węglowodany, napoje gazowane, solone przekąski a zastąpić je złożonymi węglowodanami, świeżymi owocami i warzywami, brązowym ryżem, produktami pełnoziarnistymi, orzechami, nasionami i kiełkami. Musimy mieć na uwadze, że te modyfikacje muszą dotyczyć także matek i ojców, całej rodziny. Ciężko jest nam mienić nawyki nastolatka i przekonać go do zdrowego odżywiania kiedy sami będziemy zjadać co popadnie. Odpowiednia dieta wpłynie na ustabilizowanie się cukru we krwi, jest sprzyjała wytwarzaniu endorfin, co spowoduje że nastolatkowie będą szczęśliwsi, spokojniejsi i przede wszystkim zdrowsi.   W rodzinnych posiłkach należy uwzględnić artykuły poprawiające stan psychiczny, a zatem posiadające w własnym zawartości tryptofan, do zespoły takich surowców zaliczymy takie ryby jak łosoś czy sardynki, awokado, nasiona, suszone owoce np. morele, orzechy włoskie, indyka, kurczaka czy banany. alt3   istotne by nawet jeśli nastolatek nie wykazuje zainteresowania i sprawia wrażenia obrażonego na cały świat, nie poddawać się i nie zniechęcać, jestem pewna że ostatecznie posłucha i zrozumie że rodzic zawsze chce dla niego jak najrozsądniej, jeśli jedynie będziemy równie uprzejmi, pełni miłości i serdeczności, tacy jacy byśmy chcieli by pociechy były wobec nas.  

  Jak zatem wyzbyć się znajdujących się nawyków?  

  trzeba wprowadzać nastolatkowi jakiejkolwiek diety cud, a tym więcej strofować go że okazuje się gruby czy utuczony. Pamiętajmy, że moment taki charakteryzuje się gwałtownym wzrostem i rozwojem toteż nastolatek potrzebuje dużo pożywnego posiłków, żeby osiągnąć swoją naturalną odpowiednią dla siebie wagę.  Rodzic nie powinien drążyć tematu nadwagi, nawet jeśli ona naprawdę istnieje. Jeśli wasz nastolatek cierpi na nadwagę czy otyłość to już się tego wystarczająco wstydzi, nie potrzebuje dodatkowo naszego wytykania, a należy mieć na uwadze że większość winy ponosi za to rodzic. Należy być wyrozumiałym, łagodnym i przetestować niewielkimi krokami doprowadzić do tego by nastolatek zechciał sam pogadać z rodzicem na taki temat.  istotne by mówić o problemach z którymi borykają się nastolatkowie otwarcia, ukazując im zagrożenie jakie niesie ze sobą niewłaściwe odżywianie i niedobór aktywności fizycznej, dlatego już dzisiaj spróbujmy mienić nawyki żywieniowe całej rodziny oraz sposób spędzania wolnego okresu, tak żeby zdrowsze wybory stały się sposobem na życie, a nie męczarnią.   Na co zwrócić uwagę kuracji dorastającej nastolatki?             Dziewczęta sytuacji dojrzewania bardzo się zmieniają pod względem sylwetki, nabierają nowych kształtów, a pomiędzy jedenastym a czternastym miesiącem muszą zmierzyć się z pojawiającą się miesiączką, jak łatwo się domyśleć, prościej te modyfikacje zajdą przy stosowanej prawidłowej kuracji i aktywności fizycznej. Ze względu na panującą burzę hormonów nastolatki zawsze będą obarczone burzą hormonów, ale żywność niewątpliwie odegra kluczową rolę w poprawieniu nastroju, zatem prawidłowo okazuje się wiedzieć jakie artykuły podać dorastającej dziewczynie, a jakie ograniczyć. dieta dojrzewającej dziewczyny musi zawierać mnóstwo witamin i minerałów, które najrozsądniej dostarczać wraz z pożywieniem, oraz dostarczać średnio mniej więcej 2000kcal dziennie. Niestety dziewczynki nie zjadają z zasady potrzebnej porcji elementów diety pokarmowych, dlatego rodzice powinni posiadać na uwadze by dawać własnym nastolatkom preparaty witaminowe ekologicznego pochodzenia, istotne okazują się ; wit. też minerały, na które często cierpią młode dziewczęta, na szczególną uwagę zasługują magnez i wapń. A gdyż połowa masy kostnej powstaje w okresie dojrzewania, za bardzo niskie ich stężenie  może wpłynąć na zwiększenie niebezpieczeństwa osteoporozy w późniejszym wieku. Do dobrych źródeł wapnia przynależą kefiry bezpieczne, zielone jarzyny liściaste, soja i kiełkowane nasiona.  Magnezu nastolatce dostarczą nasiona sezamu, winogrona, awokado, brokuły, kapusta włoska, cykoria, rukola, sałata rzymska, proso, migdały, czy orzechy laskowe. Dziewczęta często mają za bardzo mało żelaza. Tracą je z jednej strony podczas menstruacji, a  z drugiej strony dostarczają go za bardzo mało z pożywieniem, poprzez monotonną jadłospis. grozi to niedokrwistością, a pewne badania wykazują że nawet niewielką niedobór żelaza powoduje gorsze osiągnięcia w rezultatach podczas badań szkolnych. menu o dużej zawartości żelaza to  min. mięso, jajka, ryby, drób, migdały, figi, natka pietruszki, brokuły, komosa ryżowa, amarantus,suszone śliwki czy owies.

Bez wątpienia najważniejszą kwestią dla dużej grupie nastolatków jest ich wygląd i to jak się prezentują

w towarzystwie swoich rówieśników. Niestety kilka godzin dziennie spędzonych przed ekranem laptopa alt4 i niedociągnięcie aktywności fizycznej, ; niezdrowe spożywanie, którym zapychają się nowo-upieczeni, na pewno nie wpłynie korzystnie na ich sylwetkę i ogólne samopoczucie. okresie życia to często rodzice muszą zatroszczyć się o to, żeby ich nastoletnie pociechy nie odżywiały się nieprawidłowo, w nadmiarze spożywając tzw. junk-food (fast-food, słodycze, słone przekąski itp.). Zdrowa menu dla nastolatka jest oparty na takich samych zasadach, co menu dorosłego człowieka. Najważniejszą zasadą jest pięć dań dziennie o regularnych porach i koniecznie urozmaiconych we wszystkie produkty. nie może w nich zabraknąć witamin będących w warzywach i owocach, białka zawartego w mięsie, który jest podstawowym budulcem ludzkiego ustroju. mieć na uwadze należy także o wodzie – należy pić ok. 1,5 l płynu dziennie. i tak najlepszym sposobem na zdrowe i pożywne śniadanie okazują się owsiane płatki z mlekiem (odtłuszczonym albo 1,5- procentowym) w czterech ścianach, a do szkoły kanapka z wędliną w pakiecie z jabłkiem albo innym owocem. Na obiad najlepiej przygotować danie złożone z mięsa i zestawu surówek z ziemniakami albo ryżem. Mięso wzmacnia organizm i dostarcza potrzebnych do rozwoju witamin. trzeba nauczyć nastolatka, aby jadł ryby. Naukowcy potwierdzają, że ich regularne spożywanie poprawia pracę mózgu oraz usprawnia procesy myślowo-poznawcze. Tłuszcz zawarty w rybach jest najzdrowszym tłuszczem zwierzęcym. Czego nastolatek powinien wystrzegać się? Przede wszystkim napojów gazowanych, fast-foodów oraz chipsów i innych słonych przekąsek. okazują się to artykuły, które na pewno smakują, ale niosą więcej szkody niż pożytku. Oczywiście nie jesteśmy w stanie pilnować co nastolatki kupują w szkolnych sklepikach – nie mamy na to wpływu. Starajmy się zatem, aby w czterech ścianach nie było miejsca na takie rzeczy. Jeśli już mowa o kolorowych napojach, to skuteczniej wybrać soki i nektary niż napoje gazowane.

A co ze słodyczami, które każdy tak lubi?

Spróbujmy przekonać syna czy córkę do gorzkiej słodyczy. składa się z ona mniej cukru niż ta standardowa i kilka kostek nie zaszkodzi. Zapotrzebowanie na słodycze zaspokoją także zwykłe i suszone owoce, np. winogrona albo arbuz. poniżej przykładowa menu: Śniadanie: jogurt owocowy (150 g), dwie kromki pieczywa razowego posmarowane serkiem topionym, kilka listków sałaty, kilka plasterków pomidora. Do picia mała czarna zbożowa z mlekiem 1,5%. Drugie śniadanie: kiść winogron, szklanka maślanki owocowej, kromka pieczywa razowego posmarowana cienko masłem z wędliną drobiową (dwa plastry), sałata. główny posiłek Pieczeń z biustu indyka: 120g plastra pieczeni z biustu indyka, ½ opakowania mrożonej zielonej fasolki, niewielka łyżka masła, sok z cytryny, posiekany koperek, ½ woreczka kaszy gryczanej. gruczoły mlekowe posypać ziołami, natrzeć czosnkiem, oliwą. Zawinąć w folię i upiec w piekarniku albo na grillu. Na ugotowanej fasolce rozpuścić jedną łyżeczkę masła, indyka posypać koperkiem i skropić cytryną. Podać z kaszą na sypko. Do picia woda mineralna. kolacja: jogurt organiczny (150g) z łyżeczką słonecznika i łyżeczką rodzynek. podwieczorek: brokuły gotowane, posypane dwoma łyżkami startego parmezanu. Szklanka soku pomarańczowego świeżo wyciskanego.   Pamiętajmy, że równie ważna jak odpowiednia menu jest aktywność fizyczna. Zachęcajmy młodzież do ruchu w postaci np. 40- minutowego spaceru, wizyty na basenie zorganizowanych zajęć pozalekcyjnych (np. lekcje tenisa). Przy tym należy także ograniczyć dostęp do laptopa. Dwie h dziennie będą wystarczające, aby potomek odpisało znajomym na wiadomości, odwiedziło portale społecznościowe i pograło w gry. Jeśli przyzwyczai się do „internetowego świata”, trudno go powinno stamtąd wyciągnąć.

 

Zobacz też 

Gumowe bransoletki z napisami


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness