Dieta śródziemnomorska. Zobacz ile możesz schudnać!

Dieta śródziemnomorska. Zobacz ile możesz schudnać!

Redakcja

2017-08-31

brak komentarzy

Istnieje dużo rodzajów diet, może nawet nadto dużo. mimo wszystko eksperci twierdzą,ile  schudnę  na  diecie  śródziemnomorskiejile  schudnę  na  diecie  śródziemnomorskiej

że należy zwrócić uwagę na te najzdrowsze, które oprócz tego, że pomagają ci zrzucić, dostarczają też twojemu organizmowi substancji odżywczych. opłaca się zaprzyjaźnić się z dietą śródziemnomorską, która bywa świetnym tego przykładem, nie przegap tego rozwiązania!zestaw dań śródziemnomorska liczna bywa w białka, błonnik, kwasy tłuszczowe omega-3, pełne ziarna, minerały, wit., a co podstawowe, nie posiada w składzie ona prawie wcale tłuszczu, węglowodanów i mąki przemysłowej. Przyjrzyjmy się jej z bliska W pierwszej kolejności należy wspomnieć, że jadłospis śródziemnomorska stricto nie bywa tożsama z chudnięciem. zestaw dań ta ; nabywaniem bardzo dobrych nawyków żywieniowych i dzięki składnikom w nich zawartych, uczymy się normować wagę i wykluczać z leczeniu odchudzającej wszystko inne, co może prowadzić do wzrostu masy ciała, czy problemów. eksperci twierdzą, że aplikując taki rodzaj leczeniu odchudzającej, da się zrzucić nawet kilogram tygodniowo. Innymi słowy, jadłospis śródziemnomorska bywa korzystna jedynie dla nas, ale także dla całej naszej rodziny. Należy przestrzegać podstawowych zasad tzw. piramidy zdrowego żywienia odpowiednich  jadłospis  śródziemnomorska  efekty przez Światową Organizację ludzkiego ustroju (WHO). Korzyści płynące z leczeniu odchudzającej śródziemnomorskiej wynikają ze znakomitej ilości zawartych w niej dobrych tłuszczy. są to jedynie tłuszcze jednonienasycone trwające w oliwie z oliwek i kwasach tłuszczowych, jak na przykład Omega 3 i 6. zestaw dań ta wyklucza białko zwierzęce, oraz czerwone mięso. zestaw dań śródziemnomorska bywa najbogatsza w antyoksydanty: owoce, suszone owoce, jarzyny i rośliny strączkowe. posiada w składzie ona doskonałą zawartość błonnika. zestaw dań śródziemnomorska potęguje w zmniejszeniu poziomu cholesterolu we krwi, ochrania przed dolegliwościami układu krążenia i dba o twoją sylwetkę dzięki zrównoważonej ilości substancji odżywczych, które ejadłospis  śródziemnomorska  przepisyliminują szkodliwe dla ludzkiego ustroju tłuszcze. Jakie dania obejmuje jadłospis śródziemnomorska jarzyny, bakalie takie jak orzechy włoskie, rośliny strączkowe, owoce takie jak pomarańcze, cytryny, melony, jabłka, winogrona… Oliwę z oliwek jako główne kopalnia tłuszczy. Wino, jeżeli spożywane bywa w umiarkowanych proporcjach. Nie więcej niż jeden kieliszek dziennie. Ryby takie jak tuńczyk, łosoś, dorsz… Makaron jako główne kopalnia węglowodanów. Jeśli jadasz mięso, musi to być zawsze mięso z kurczaka albo dobrze z indyka. To chude mięsa. Równie istotne Dieta śródziemnomorska – w czym tkwi jej sekret? i opłacalne dla owej zrównoważonej, zróżnicowanej i

prawidłowej leczeniu odchudzającej są także nawyki życiowe. Codzienne przebywanie na słońcu

w celu wytworzenia odpowiedniej porcji wit. D w organizmie, wspólne śniadanie z rodziną w miłej i spokojnej atmosferze… nawyki, o których czasem zapominamy w natłoku obowiązków, a przecież są one niezwykle kluczowe dla zachowania kondycji. Zasady leczeniu odchudzającej śródziemnomorskiej Spożywasz 5 składników dziennie: śniadanie, centralny posiłek, dwie przekąski i kolację. głównym głównym celem bywa spożywanie zrównoważonych składników, pięć razy dziennie w niedużych proporcjach. Nie wychodzisz z mieszkaniu bez śniadania. bywa to podstawowa zasada dla uzyskania energii koniecznej na rozpoczęcie dnia i zachowanie sił do oddziaływania przez cały dzień. Nie używasz masła. Zawsze zastępujesz je oliwą z oliwek. główny posiłek powinien zasadniczo opierać się na warzywach. Nie wykluczasz pieczywa, ponieważ zapewnia ci niezbędny błonnik. Wybierasz pieczywo pełnoziarniste. Żyto i owies – wysoce wskazane. bardzo wskazane są także przyprawy. Polecamy: oregano, bazylię, pietruszkę, a w szczególności – czosnek. Słodycze nie są dozwolone. Mleko rodowodu krowiego zastąp mlekiem roślinnym. Polecamy także pić kieliszek wina dziennie, oraz dwa litry wody mineralnej na dzień. kuracja dietetyczna śródziemnomorska może udzielić pomocy w pozbyciu się 3-4 nadprogramowych kilogramów w ciągu trzydziestu dni albo nawet być programem żywieniowym na całe życie. Ta jadłospis odchudzająca zakłada, że aby pozbyć się nadwagi, należy spożywać 5 dań dziennie, dostarczając organizmowi najbardziej 40 g tłuszczu i 1200 kcal. Dlatego jadłospis śródziemnomorska bywa nazywana dietą 1200 kalorii. Podstawą kuracji odchudzającej są jarzyny i owoce, kasze, makarony, ryby, owoce morza i pełnoziarniste pieczywo. produkty zawierają znaczne ilości błonnika, wit. C, mikro- i makroelementów, także nienasyconych kwasów tłuszczowych. Zalecane są te dania, których indeks glikemiczny okazuje się mniejszy niż 55. produkty o niewielkim indeksie glikemicznym to: chleb pełnoziarnisty, orzechy, czerwone wino, kasze. potrawy podawane są z dużą zawartością czosnku i cebulki, tłuszcz odzwierzęce zastępowany okazuje się oliwą z oliwek. w jadłospisie śródziemnomorskiej nie ma mięsa wieprzowego. Poza tym artykuły mięsne są tutaj w niewielkich dawkach, co sprawia, że jadłospis nie okazuje się ciężkostrawna. w jadłospisie śródziemnomorskiej istotne są zdrowe techniki przyrządzania składników, takie jak: swędzenie w folii, swędzenie w rękawie, gotowanie na parze, swędzenie na ruszcie albo swędzenie na grillu. w jadłospisie śródziemnomorskiej łączony okazuje się makaron z warzywami albo rybą – jest tucząca on jedynie alt2 wtedy, gdy aplikowany okazuje się z tłustym sosem. prawidłowo zbilansowana jadłospis śródziemnomorska dostarcza organizmowi odpowiednie ilości białka, tłuszczu, witamin, czynników mineralnych i błonnika pokarmowego. Mogą jednak pojawić się niedobory cynku albo kwasu foliowego ;. w jadłospisie śródziemnomorskiej używa się tłuszcze roślinne posiadające nienasycone kwasy tłuszczowe (oleje, oliwy, orzechy, ryby) i unika tłuszczów nasyconych (masła, smalcu, tłustego mięsa, jaj). Zaleca się unikanie słodyczy, białego pieczywa, napojów słodzonych, tłustego mięsa, półproduktów. produkty dozwolone: Pieczywo – ciemne, z dużą zawartością błonnika. Mięso – chude, zwłaszcza drobiowe. Mięso czerwone zastępuje się owocami morza i tłustymi rybami morskimi bogatymi w kwasy tłuszczowe omega-3. Nabiał i jaja w umiarkowanych dawkach. Niewielkie ilości piwa, zwłaszcza czerwonego wina. Zdrowe kuracji odchudzającej Północ czy Południe? Sprawdź, która jadłospis okazuje się zdrowsza - śródziemnomorska czy nordycka? zestaw dań kuracji odchudzającej śródziemnomorskiej oto przykładowy jadłopis, który trzeba wykorzystać w ciągu tygodnia korzystania kuracji odchudzającej odchudzającej. Dzień 1. Śniadanie: kanapka z kurczakiem: kromka pieczywa razowego, łyżeczka margaryny, 2 plastry szynki z kurczaka, liście sałaty, ½ średniego pomidora, szklanka soku owocowego, najrozsądniej rześkiego – jeśli nie, to herbata albo herbata owocowa. Drugie śniadanie: jogurt z orzechami: jogurt prawidłowy 150 g, garść orzechów laskowych 30 g, filiżanka herbaty zielonej. główny posiłek: ryba z rusztu z surówką: filet z mintaja 150 g, koperek, liście sałaty, pomidor, łyżeczka oliwy i octu winnego, sól, cytryna. posiłek wieczorny: jarzyny z makaronem. ten slogan powtarzają nawet laicy. Co zatem ukrywa się za „dietą śródziemnomorską”? okazuje się ona bezpiecznym sposobem żywienia ludzi w krajach Basenu Morza Śródziemnego (przede wszystkim we Włoszech, Grecji, Hiszpanii). zasady klimatyczne panujące w tych krajach sprzyjają wzrostowi różnorodnych substancji roślinnych, a szeroki dostęp do morza zapewnia obfitość ryb oraz frutti di mare. Szczególne wartość odgrywają drzewa oliwne, które dostarczają od bardzo dawna dziesiątki odmian oliwek, z których produkuje się idealny tłuszcz na świecie – oliwę. Właściwości zdrowotne kuracji odchudzającej śródziemnomorskiej Wszystkie obserwacje oraz analiz potwierdzają, że ludzie żyjący na wybrzeżu Morza Śródziemnego mają najniższą w Europie zachorowalność na schorzenia układu krążenia oraz nowotwory przewodu pokarmowego. Dowiedziono, że jadłospis śródziemnomorska przeciwdziała powstawaniu miażdżycy, która bywa czynnikiem sprawczym schorzenia niedokrwiennej serca, zawałów oraz udarów. okazuje się to przede wszystkim zasługa spożywania oliwy extra virgine. Tłuszcz ten dzięki

wysokiej zawartości jednonienasyconych kwasów tłuszczowych (zwłaszcza oleinowego)

oraz wielonienasyconych alt3 kwasów tłuszczowych obniża pułap niedobrego cholesterolu (LDL) we krwi, który bywa czynnikiem sprawczym powstawania blaszek miażdżycowych. Oliwa posiada również witaminę E oraz polifenole przeciwdziałające powstawaniu wolnych rodników, które z kolei sprzyjają miażdżycy oraz nowotworom. Spożywanie dużych ilości substancji zbożowych, roślin strączkowych oraz warzyw również wpływa na obniżenie zawartości cholesterolu, ponieważ produkty te zawierają tzw. sterole roślinne, które hamują wchłanianie cholesterolu. jadłospis śródziemnomorska poprzez dużą zawartość warzyw oraz owoców oraz pozostałych substancji roślinnych obniża występowanie nowotworów złośliwych. Występujące w produktach roślinnych wit. E, C, beta-karoten oraz flawonoidy oraz błonnik pokarmowy chronią komórki różnych narządów przed szkodliwym działaniem wolnych rodników tlenowych, posiadających udział w rozwoju nowotworu. Szczególne wartość ma mimo wszystko błonnik pokarmowy, który nie podlega trawieniu, a w jelicie grubym jest pożywkę dla bakterii tam bytujących. W wyniku tego procesu wbrew mitom, produkty te nie tuczą jeśli zjadane są we właściwych dawkach oraz bez towarzystwa tłustych dodatków. W krajach śródziemnomorskich makaron, ryż, kasze jadane są codziennie z dużą zawartością warzyw przyrządzanych na różne sposoby. zestawienie substancji zbożowych z warzywami umożliwia zachować równowagę kwasowo-zasadową w organizmie. Sosy bazują na oliwie, świeżych ziołach, warzywach, orzechach. Mięso spożywa się wyłącznie chude oraz jest ono niewielką do tego do dania. Pieczywo spożywa się z surówkami warzywnymi albo maczane w oliwie. To nasz odpowiednik pieczywa z masłem. Kasze oraz makarony gotuje się al dente tzn. półmiękkie, półtwarde. Tak na prawdę mają posiadać konsystencję sprężystą. Podnosi to zalety organoleptyczne potraw oraz umożliwia zachować większą wartość multiwitaminową potraw na bazie substancji zbożowych. jarzyny jarzyny stanowią najsilniejszą grupę zaraz po produktach zbożowych. W polskiej piramidzie żywienia obowiązują podobne rekomendacje. Zaleca się spożywanie codziennie 4 porcji warzyw czyli ok. 400 – 600 g. Kuchnia śródziemnomorska to bogactwo warzyw sporządzanych na różne sposoby z dodatkiem dużych ilości czosnku, cebuli, świeżych ziół oraz przypraw. jarzyny jadane są w kolejnymi daniu oraz między nimi jako przekąski. Szczególne miejsce zajmują pomidory, papryka, bakłażany, cukinie, karczochy, sałaty oraz oczywiście oliwki. jarzyny spożywa się na surowo w postaci fantazyjnych, kolorowych surówek skropionych oliwą, które mogą przyprawić o zawrót głowy. Imponująca bywa również pomysłowość zużytkowania warzyw duszonych, zapiekanych, pieczonych oraz gotowanych. w domu śródziemnomorskiej królują pomidory oraz papryka. Prawdopodobnie również dzięki nim jadłospis śródziemnomorska zawdzięcza ochronę przed chorobą niedokrwienną serca oraz nowotworami. Pomidory uważane alt4 są obecnie poprzez dietetyków oraz profesjonalistów za jedne z najwartościowszych warzyw. Zawierają one najwięcej spośród wszystkich substancji spożywczych likopenu, który należy do rodziny karotenoidów oraz bywa jednym z najsilniejszych przeciwutleniaczy. zaleca się podkreślić, że likopen bywa dobrze przyswajany poprzez organizm z potraw gotowanych albo duszonych W krajach śródziemnomorskich zjada się ok. 500 g dziennie. Do zwyczaju należy kończenie każdego daniu owocem. Na szeroki asortyment oraz dostępność w postaci świeżej oczywiście mają wpływ świetne zasady klimatyczne. Poza tym olbrzymie nasłonecznienie wpływa również na wysoką wartość odżywczą

wszystkich rodzajów owoców. Owoce soczyste dostarczają przede wszystkim witaminę C oraz betakaroten,

ale również drogocenne produkty mineralne oraz błonnik pokarmowy. Zawartość węglowodanów bywa różna oraz waha się w granicach 5 – 20%. mnóstwo owoców (jabłka, cytusy, owoce jagodowe) posiada pektyny, które zmniejszają dawka cholesterolu oraz pomagają wyrównać pułap glukozy u chorych na cukrzycę. Owoce mają również własny wkład w optymizm ludzi z południa Europy. To one skutkują tym przypływ energii oraz dobrego humoru, korzystnie wpływają na urodę, poprawiają cerę oraz włosy. Pamiętajmy, w miejsce ciast oraz słodyczy – owoce. W Polsce niedoceniane oraz rzadko wykorzystywane w normalnym odżywianiu. W krajach śródziemnomorskich rośliny strączkowe ; zastępują mięso oraz na stole goszczą kilka razy w tyg.. są przecież bogatym źródłem białka roślinnego, a ich niewątpliwą zaletą bywa niedociągnięcie nasyconych kwasów tłuszczowych. Dostarczają również wit. z zespołu B oraz flawonoidów, które chronią przed dolegliwościami serca oraz przed nowotworami. Nie zapominajmy też o dużej ilości składników mineralnych oraz błonnika pokarmowego. Umiejętne działanie technologiczne umożliwia pozbyć się rafinozy oraz stachiozy – cukrów o cechach wzdymających. diecie śródziemnomorskiej istotne miejsce zajmują również orzechy. Stanowią one bardzo skoncentrowane bogactwo składników odżywczych, które pomagają zwalczyć ryzyko schorzenia wieńcowej. 30 g dziennie to porcja, która znacząco poprawi profilaktykę miażdżycową. Orzechy niejako dostarczają olbrzymie ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych, białka roślinnego, wit. E, magnezu, potasu, kwasu foliowego. Różnorodność rodzajów owoców suchych bywa tak duża, że umożliwia na wykorzystanie ich diecie w sposób bardzo niejednorodny To najpopularniejszy tłuszcz w krajach śródziemnomorskich. Stosowana bywa tam od bardzo dawna. To właśnie ona nadaje charakterystyczny odczucie smakowe oraz aromat kuchni śródziemnomorskiej. dorzuca się ją do surówek oraz sałatek, dusi na niej mięso, z jej dodatkiem sporządza się duszone oraz pieczone jarzyny. W oliwie macza się pieczywo oraz

 

Zobacz też 

Taniec Warszawa


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness