Dieta w czasie Wielkiego Postu - klika wskazówek

Dieta w czasie Wielkiego Postu - klika wskazówek

Redakcja

2017-05-05

brak komentarzy

dietęwielki  postodchudzaniewskazówkipora  wielkiego  postuzdrowie

Poszczenie o "chlebie oraz wodzie" nie okazuje się najlepszym wyjściem ze względu na eliminowanie z kuracji odchudzającej makro oraz mikroskładników, które okazują się niezbędne naszemu organizmowi - podkreśla Małgorzata Knych, dietetyk z Centrum Naturhouse z Rzeszowa (fot. Krzysztof Kapica).

Przed nami Wielki Post, czy nasza dietę może się czymś wyróżniać? Wielki Post to przede wszystkim odmawianie sobie satysfakcji. Powinniśmy zastanowić się jakie składniki z naszego jadłospisu sprawiają nam najwięcej satysfakcji. reklama Zazwyczaj okazują się to słodycze, alkohol słone przekąski dania takich jak fast food. są to składniki które Jak wytrwać w dietetycznych postanowieniach w czasie Wielkiego Postu? nie powinny występować w zdrowej kuracji. Dlatego proponuję zdrową lekką dietę dzięki której tylko odmówimy sobie "zachcianek" ale również wzmocnimy nasz organizm oraz przygotujemy go na wiosnę

Czy to to dobra pora, aby zacząć odchudzanie?

Tak naprawdę każda pora okazuje się odpowiednia na podjęcie kroków w celu redukcji masy ciała. Nie powinniśmy zwlekać z tą decyzją. okres Wielkiego Postu może być dobrym początkiem. czasie wiele osób odmawia sobie pewnych satysfakcji. Przestrzegałabym jednak przed całościowym poszczeniem, zachęcałabym do wyeliminowania niezdrowych przekąsek.

można zredukować wagę przez te 40 dni?

Wszystko jest zależna od tego jak wyglądał nasz dotychczasowy sposób odżywiania oraz jakie wprowadzimy modyfikacje. Jeżeli obfitował on w wiele błędów żywieniowych, a my je alt2 wyeliminujemy to rzeczywiście możemy liczyć na spadek wagi. To czy go utrzymamy jest zależna od naszego dalszego działania. Trudno zdefiniować ile kilogramów możemy zgubić. To szczególnie osobistą kwestia, zależna od wieku, płci, dotychczasowej wagi oraz dotychczasowego sposobu odżywiania

trzeba się zatem głodzić?

Wszystko jest zależna od tego co mamy na myśli mówiąc "głodówka". Jeśli mówimy o chwilowym oczyszczeniu ludzkiego ustroju, a my jesteśmy całkowicie zdrowi to możemy sobie na nią pozwolić. Pod warunkiem,że ciągnie się krótko.

A jesli nie ciągnie się krótko?

Jeżeli mówimy o długotrwałym pozbawianiu się składników odżywczych, witamin oraz minerałów to zdecydowanie odradzam. Może być to za bardzo duży szok dla naszego ludzkiego ustroju, który przyzwyczajony był do codziennych alt3 kalorycznych potraw.

Czyli mówimy “nie" dłuższym głodówkom?

Tak, jedynie pozwlamy przy opiece lekarza oraz przy dobrych rezultatach badań.

A poszczenie o chlebie oraz wodzie?

Poszczenie o "chlebie oraz wodzie" nie okazuje się najlepszym wyjściem ze względu na eliminowanie z kuracji odchudzającej makro oraz mikroskładników, które okazują się niezbędne naszemu organizmowi. Spożywając dużą liczba węglowodanów, ograniczając się do jednej zespołu spożywczej. Pozbawiamy się licznych drogocennych witamin oraz minerałów a ich niedobory mogą pogorszyć nasz stan organizmu.

Jeśli w tym czasie chcemy całkowicie zrezygnować z mięsa...

Rezygnacja z mięsa podczas postu musi być przemyślaną decyzją. Musimy zastanowić się czy będziemy w stanie zastąpić biało zwierzęce białkiem roślinnym lub pochodzącym z nabiału oraz preparatów mlecznych. Rezygnując z alt4 potraw mięsnych powinniśmy spożywać odpowiednio skomponowane posiłki włączając w swój zestaw dań większą liczba warzyw strączkowych (groch, soczewica ciecierzyca). Dostarczą nam one dużą dawkę białka roślinnego.Musimy pamietać że mięso okazuje się również źródłem witamin przede wszystkim wit. z zespołu B. (B1,B12, PP) oraz składników mineralnych, takich jak żelazo, cynk, miedź, fosfor.

A tylko w piątki?

Tak oraz z całą pewnością mięso możemy zastąpić rybami albo roślinami strączkowymi (m.in.ciecierzycą, soczewicą) bez uszczerbku na naszym zdrowiu.

Zdrowe poszczenie to...?

moment Postu nie powinien być postrzegany jako całkowite ograniczanie jedzenia. bardziej jako eliminowanie własnych zachcianek:j słodyczy, przekąsek oraz fast foodów. Nasz organizm ma swoje indywidualne potrzeby, które dzięki odpowiedniej kuracji powinny być zaspokajane. 

 

Zobacz też 

Escape Room


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness