Dieta w okresie menopauzy. Zobacz co powinnaś jeść!

Dieta w okresie menopauzy. Zobacz co powinnaś jeść!

Redakcja

2017-06-19

brak komentarzy

Związane z okresem klimakterium zmiany zaburzenia gospodarki hormonalnej sprzyjają przybieraniu na wadze, dlatego świetnie jest zastanowić się nad tym, co i w jakich dawkach wtedy spożywamy. Zachowanie prawidłowej masy ciała ma ogromne wartość wyłącznie dla dobrego samopoczucia i ogólnej sprawności fizycznej fizycznej, więc przyczynia się do ograniczenia ryzyka wystąpienia mnóstwo groźnych dolegliwości.

"Prawidłowo dobrana dieta jest znanym sposobem wspomagającym łagodzenie objawów okresu menopauzy". - tłumaczy prof. Krzysztof Drews, kierownik Kliniki Perinatologii i chorób Kobiecych AM w Poznaniu i członek Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego - "Zasadą musi być dostarczenie w racjach pokarmowych odpowiedniej ilości energii z jednoczesnym zapewnieniem podaży potrzebnych Zobacz, jak jeść w okresie menopauzy! substancji odżywczych".

 

Organizm kobiety po czterdziestce staje się coraz bardziej narażony na szereg niebezpieczeństw, takich jak choroby układu krążenia, osteoporoza, czy cukrzyca. Wynika to przede wszystkim z obniżającego się poziomu estrogenów, odgrywających istotną funkcję w funkcjonowaniu kobiecego ludzkiego ustroju. oprócz estrogenów spada także pułap leptyny - hormonu ;, który uczestniczy w regulacji poczucia apetytu, prowadząc do większe uczucie głodu, a w rezultacie tycie. Dlatego ważne jest, aby raz na zawsze zmienić swoje nawyki żywieniowe i wzbogacić jadłospis o składniki pomagające zachować stałą masę i zminimalizować skutki braku naturalnej osłony estrogenowej.

 

Jak zwalczyć dokuczliwe symptomy menopauzy

okres co jeść podczas menopauzy menopauzy jest związane licznymi dolegliwościami, które wpływają na znaczne pogorszenie jakości życia pań.

W tym czasie, jak podkreśla prof. Drews: Zaleca się spożywanie preparatów roślinnych bogatych w fitoestrogeny, których głównym źródłem są soja i otręby pszenne, siemię lniane, jabłka, jagody. Mogą to być także przetworzone dodatki żywieniowe czy leki zawierające właściwą zawartość tych składników.

Fitoestrogeny, czyli estrogeny rodzaju roślinnego, mają zbliżoną strukturę chemiczną do żeńskich hormonów płciowych i mogą skutecznie uzupełniać ich niedobory w momencie, kiedy jajniki stopniowo tracą swoją aktywność.

"Poza łagodzeniem objawów okresu menopauzy fitoestrogeny wykazują działanie przeciwnowotworowe, antywirusowe, antybakteryjne i przeciwzapalne i przeciwmiażdżycowe, a ich spożycie jest czy dieta wpływa na objawy menopauzy w całości bezpieczne" - zwiększa poziom prof. Drews.

Jak wzmocnić kości

Należy mieć na uwadze, aby w pospolitym jadłospisie znalazły się jedzenie zawierające wapń, takie jak chudy nabiał i artykuły pełnoziarniste. umożliwia to wzmocnić kości i uchronić organizm przed osteoporozą - chorobą, na którą wyjątkowo zazwyczaj zapadają kobiety w wieku pomenopauzalnym. Dla prawidłowego przyswajania wapnia kluczowe jest regularne spożywanie składników bogatych w fosfor, np. ryb, drobiu, pieczywa razowego. Kluczową funkcję odgrywa także witamina D, która wytwarzana jest w skórze pod wpływem słońca. W okresie zimowym jej źródłem są przede wszystkim artykuły mleczne i tłuste ryby. stronić od należy z jak jesć w okresie menopauzy kolei dużych ilości soli i kawy, których zbyt duża ilość spowodować może znaczne odwapnienie kości.

Jak zadbać o serce i układ krążenia

Charakterystyczny dla okresu menopauzy spadek wytwarzania estrogenów wywołuje, że we krwi ; stężenie "dobrego" cholesterolu HDL, a w rezultacie wzrasta ryzyko zachorowania na miażdżycę i inne choroby układu krążenia. Dlatego też szczególnego wpływu nabiera właściwe dobrana dieta, obfita w świeże jarzyny ,owoce, morskie ryby i oleje roślinne, a pozbawiona nasyconych kwasów tłuszczowych i cholesterolu. Ograniczyć należy spożycie tłuszczów zwierzęcych i preparatów takich jak: cukier, słodycze, tłuste sery, masło, śmietana, żółtka jaj i napoje alkoholowe.

 

Zobacz też 

EcoSlim

Akrobatyka Warszawa


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness