Dieta wzmacniająca - najlepszy sposób na przeziębienie!

Dieta wzmacniająca - najlepszy sposób na przeziębienie!

Redakcja

2017-08-09

brak komentarzy

Tydzień temu pisałam o tym jak skutecznie oraz naturalnieco  jeść  na  kuracji  wzmacniającej

chronić się przed zakażeniami (klik). Jeśli mimo wszystko Twój organizm poddał się schorzeniu oraz leżysz bezradnie z katarem, kaszlem oraz gorączką, to ten tekst okazuje się dla Ciebie. Poznasz artykuły, które ułatwią ci stanąć szybko na nogi oraz powrócić do kondycji. kuracja dietetyczna podczas przeziębienia – co jeść, a czego nie! Podczas schorzenia organizm skupia się na opanowaniu zakażeń, czyli walce z patogenami oraz wytwarzanie potrzebnych w tym czasie białych krwinek. Katar, kaszel oraz gorączka to symptomy, które świadczą o tym, że organizm próbuje pozbyć się tego co niepotrzebne. Kichasz oraz kaszlesz? Mechanicznie pozbywasz się patogenów z organizmu. posiadasz podwyższoną temperaturę? Twój organizm intensywnie walczy z infekcją – to pozytywny znak! istotne, aby kuracja dietetyczna wspierała walkę z chorobą, czyli dostarczała wszystkich substancji potrzebnych do regeneracji organizmu oraz była lekka. Chociaż podczas schorzenia nie mamy nadto ogromnego apatytu zaleca się zmusić się do regularnego jedzenia. Niewielkie posiłki jedzone w regularnych ostępach okresu, powinny być przygotowane w trosce o jakość. Przejdźmy do konkretów! Dekalog odżywiania podczas przeziębienia oraz grypy W następującymi po sobie dania jedz owoce oraz/albo warzywa w prosto przyswajalnej postaci: w takiej sytuacji prawidłowo sprawdzą się warzywa gotowane na parze oraz duszone niż surowe. Owoce spożywamy w formie prosto przyswajalnej np. w postaci soku, koktajlu albo musu. Szukaj roślin o jak najwyższym potencjale antyoksydacyjnym oraz wysokiej zawartości witamin. Przykładowe koktajle dobroczynne w budowaniu odporności oraz podczas powracania do kondycji znajdziesz TUTAJ. Stawiaj na owoce zasobne w witaminę C, która okazuje się szczególnie potrzebna podczas zwalczania. Dzika róża, aronia, malina, porzeczka, czarny bez, jagody goji, cytrusy to ekologiczne sposoby na wyrównanie domniemanych niedoborów – zimą możesz wykorzystać artykuły mrożone albo ekologiczne soki. Koniecznie włącz do kuracji odchudzającej natkę pietruszki oraz oraz surową paprykę. Spożywaj lekkostrawne, pełnowartościowe białko Dieta wzmacniająca w walce z przeziębieniem np. gotowane albo pieczone w pergaminie ryby, drób, jajka gotowane na miękko albo naturalny nabiał bez co więcej cukru.dieta  wzmacniająca  na  przeziębienie

Weganie mogą oczywiście wykorzystać nasiona świetnie namoczonych strączków.

Zwracaj szczególną uwagę na tłuszcze ; – równowaga pomiędzy kwasami omega-3 a omega-6 okazuje się szczególnie istotna podczas schorzenia. Szukaj dobrych źródeł kwasów omega-3, aby złagodzić etap zapalny w organizmie. Świetnie sprawdzą się tłuste ryby morskie, owoce morza, oleje z lnu złotego, nasion konopii czy niskoerukowego rzepaku, nasiona chia oraz orzechy włoskie. duże kasze oraz ciemne pieczywo obecnie możesz zamienić na lekkostrawne węglowodany np. ryż, kasze manną, owsiankę albo gotowany amarantus. Oczywiście jeśli posiadasz energię na kasze gryczaną albo kromkę razowca – nic nie stoi na przeszkodzie. Węglowodany to energia do walki z chorobą. Nie ograniczaj ich podczas zwalczania nawet, jeśli jesteś na kuracji redukcyjnej. Unikaj ostrych przypraw, które podrażniają nadwyrężone kosztowny oddechowe oraz unoszą ciepłotę ciała – postaw na delikatne, świeże zioła również zasobne w antyoksydanty. Pij duuuużo płynu! Podczas temperatury tracimy dużo płynu, którą trzeba na bieżąco uzupełniać. Dodatkowo wątroba oraz nerki muszą walczyć się z produktami ubocznymi walki organizmu patogenami. 2 duże butelki płynu z wysoką zawartością minerałów będą optymalną, dzienną dawką. Odpuść sobie kofeinę oraz czarną herbatę – obecnie w niczym Ci nie pomogą. Podczas zwalczania najdogodniej sprawdzą się napary z owoców oraz z ziół np. z kwiatów liści rumianku, lipy, owoców czarnego bzu, malin oraz sok z brzozy – wszystkie te substancje działają napotnie. Podczas pocenia się organizm naturalnie obniża temperaturę ciała. Dodatkowo picie naparu z lipy służy w odkrztuszaniu oraz łagodzi etap zapalny. Możesz też pić napar z werbeny, tymianku oraz liści liści mięty. Pamiętaj o bieżącym zasileniu elektrolitów, które tracisz razem z następnie – sok z brzozy albo woda kokosowa sprawdzą się w tym wypadku doskonale. Wzbogać swoją dietę alt2 o substancje aktywne pomocnicze walkę z chorobą. Szczególnie polecam naturalny miód (np. miód Manuka). Miód to naturalny, znany od wieków antybiotyk – nie żałuj go sobie, ale pamiętaj, że przegrywa on swoje właściwości zdrowotne podczas podgrzewania. Miód hamuje rozwijanie się schorzenia, dlatego prędzej dochodzimy do kondycji. Dodatkowo miód prosto łagodzi etap zapalny gardła. w miejsce aspiryny najpierw wypróbuj imbir. Ciepły napar z imbiru łagodzi ból głowy, niweluje mdłości, funkcjonuje przeciwzapalnie, bakteriostatycznie oraz bakteriobójczo, a dodatkowo rozgrzewa. Imbiru prawidłowo mimo wszystko nie używać podczas wysokiej temperatury. Cebula oraz czosnek obowiązkowo! Surowe plastry czosnku oraz cebuli działają antybakterysjnie. Dzięki wysokiej zawartości siarki oba te warzywa działają wyjątkowo drapieżnie na patogeny. Może kanapka z mocno czosnkowym pesto z pietruszki oraz oleju lnianego? samoczynnie zdrowie! Jeśli konieczna była antybiotykoterapia, to koniecznie wykorzystaj lecznicze oddziaływanie bakterii fermentacji mlekowej, czyli probiotyki. Kefir, jogurt naturalny oraz mleko acidofilne to naprawdę pozytywny sposób na odbudowanie naturalnej flory bakteryjnej jelit po antybiotykoterapii. Jeśli nie tolerujesz białka mleka krowiego albo laktozy przemyśl nad suplementacją probiotykami w połączeniu z prebiotykiem.

Do wyboru okazuje się mnóstwo marek specyfików łączącychjak  oddziałuje  dieta  wzmacniająca

żywe kultury bakterii szczepu Lactobacillus Rhamnosus z inuliną np. Coloflor. Pamiętaj, że odpowiednia kuracja dietetyczna stosowana podczas przeziębienia okazuje się niezwykle ważna, ale dodatkowo więcej potrzebujesz obecnie odpoczynku. Dużo śpij, nie wychodź niepotrzebnie z łóżka oraz koniecznie wietrz pomieszczenie, w którym wypoczywasz. A obecnie życzę szybkiego powrotu do kondycji oraz tego, aby ten tekst nie przydawał się nadto niejednokrotnie. Przeziębienie już nie okaże się takie przerażające! Jak już wiecie mam hipochondrię. Od połowy września do końca grudnia (deszczyk, pleśnie oraz inne atrakcje) co tydzień wydaje mi się, że jestem nadwyrężona. W dużej grupie nie mam racji, ale niestety 2-3 razy w roku zostaje uziemiona. Wszyscy alergicy wiedzą, że alergia powiększa zagrożenie przeziębień. Niestety też o wiele przedłuża moment wychodzenia alt3 z nich. Kaszel zazwyczaj towarzysz nam nawet kilka tygodni po schorzeniu :( O katarze nie będę nawet wspominać. Na los istnieją nieprzetworzone, naturalne sposoby, które niejednokrotnie działają prawidłowo niż leki z apteki (cóż za rym). Mam kilka sprawdzonych oraz uznałam, że moment się nimi rozpisać. Nie okaże się ani wyrażenia o czosnku oraz cebuli ;) primo jedynym słusznym wyjściem okazuje się zamknięcie się mieszkania pod kocem (a nie przy stole przed komputerem – to okazuje się naprawdę drastyczna różnica), łykanie jak najmniejszej leków oraz pozwolenie organizmowi na walkę z chorobą. Wiadomo, że nie zawsze okazuje się to możliwe, jedynie informuję, że to oddziałuje prawidłowo niż naćpanie się prochami oraz udawanie zdrowego osobnika. Jak już się zawiniemy w łóżku w naleśnik to da się zacząć spożywać wedle uznania:   1 .Kasza jaglana – najdogodniejsza na katar – dosłownie go z nas wysysa. Przyjaciel wegetarian oraz alergików. okazuje się gotowanie okazuje się banalne (filiżanka kaszy jaglanej na dwie filiżanki płynu mineralnej, 10 minut gotowania na niewielki ogniu oraz gotowe). Rano da się połączyć ją z owocami oraz nasionami – mamy dzięki temu rewelacyjne, rozgrzewające śniadanie. Do pracy zawodowej idealnie nadaje się jako baza smarowidła na kanapki, a na kolację da się zjeść ją w postaci kotleta. 2. Imbir – mój ukochany naturalny antybiotyk. da się go wrzucać go herbaty, miksować z owocami, ale w skrajnych przypadkach polecam jeść go na surowo, płakać oraz jeść, jeść oraz płakać. Po dwóch dniach choroba mija ;) 3. Jagody goji – wszystko o nich pisałam już tutaj.

nadal to podtrzymuję.

Niezastąpione w trakcie przypadłości oraz po niej. Stawiają na nogi oraz wzmacniają cały organizm. Do dostania w sklepach ze zdrową żywnością. 4. Miód – mój największy przyjaciel. Nie wyobrażam sobie zimy bez alt4 miodu. najchętniej piję ciepłą herbatę z miodem zaraz przed pójściem spać. oddziałuje prawidłowo niż aspiryna. 5. Cytryna – przyjaciel miodu, gdyż zabija jego słodki odczucie smakowe ;) Poza tym niezastąpione bogactwo witaminy C. 6. Pietruszka – natka pietruszki ma mnóstwo witaminy C. 7. Aloes – u mnie świetnie sprawdza się jako środek wzmacniający po schorzeniu. brany regularnie poprawia odporność. Do dostania w aptekach. Pogoda za oknem nie zachęca do spacerów, a nas oraz nasze pociech często męczą grypy oraz grypy. dieta w trakcie dolegliwości okazuje się szczególnie istotnym elementem - to wsparcie w trakcie kuracji, też osobiście w sobie może być lekarstwem. menu oraz picie w schorzeniu Przeziębione oraz zakatarzone pociech, szczególnie gdy męczy je gorączka nie mają apetytu. Organizm w tym czasie aktywizuje wszystkie siły do walki z intruzem. W takim wypadku nie należy przymuszać maluchów do składników (zwłaszcza ciężkich potraw). Kilka łyżek kleiku z ryżu na główny posiłek to wybór lepszy, niż kotlet schabowy. Porcje powinny być mniejsze a dania lekkostrawne. Nie musimy się też silić na różnorodność. jasne dania mogą nieść więcej korzyści nie zakłócając dodatkowo powrotu do organizmu. Nie wolno natomiast zapomnieć w trakcie dolegliwości o wypijaniu dużej ilości substancji. Świetnie sprawdzają w takiej sytuacji wszelakie kompoty bez cukru, delikatne w smaku oraz ugotowane na świeżych owocach sezonowych w miejsce mrożonych. Kiedy potomek ma wysoką gorączkę należy być czujni z rozgrzewającymi przyprawami, takimi jak suszony imbir, cynamon czy czosnek. Taki menu okazuje się szczególnie uniwersalny, nie ma granic wiekowych. prawidłowo sprawdza się także gdy dopadną nas wszelakie grypy żołądkowe. Nie od dziś wiadomo, że zdrowy brzuszek to lepsza odporność. W trakcie dolegliwości dobrze także wspomóc pracę jelit, nie obciążając ich produktami fermentującymi, tłustymi oraz wysoko glutenowymi.

 

Zobacz też 

Dr Farin Opinion


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness