Dieta na zdrowe serce - zobacz co jeść!

Dieta na zdrowe serce - zobacz co jeść!

Redakcja

2017-09-06

brak komentarzy

Chcesz posiadać serce jak dzwon? samo liczenie kalorii nie można, co  jeść  żeby  mieć  zdrowe  serce

by przebyć epidemię schorzeń serca i cukrzycy. Najważniejsza okazuje się jakość posiłków, z którego składa się Twój codzienny menu! liczenie kalorii i próby zrzucenia wagi za wszelką cenę to droga, która wcale nie trzeba prowadzić do lepszego organizmu. Osoba z nadwagą - albo nawet pulchna - może zmniejszyć niebezpieczeństwo zachorowania na cukrzycę i schorzenia serca bez utraty choćby jednego kilograma. może mimo wszystko rozsądnie jeść. REKLAMA   inRead invented by Teads liczenie kalorii to podstawowa armatę przeciwdziałające odkładającym się w nadmiarze komórkom tłuszczowym. namawia się do niej osoby z nadwagą, które pragną zmniejszyć niebezpieczeństwo zachorowania na cukrzycę i schorzenia układu krążenia. - To „dietetyczna ślepa uliczka” - mówi jeden z czołowych kardiologów, Aseem Malhotra konsultant kliniczny Academy of Medical Royal Colleges w Wielkiej Brytanii, taki sam, który wytyka przemysłowi spożywczemu nasycanie żywności przetworzonymi cukrami i wysoką wartość energetyczną elementów. Ile cukru zawiera puszka coli? Koncern wytwarzający coca-colę ogłosił ostatnio, że zrzucanie wagi zależy jedynie od dieta  na  sercezwiększonej ilości ćwiczeń fizycznych. Za tym stwierdzeniem poszli inni producenci wysokoenergetycznych, podnoszących pułap cukru napojów i większość przemysłu spożywczego. Obliczono mimo wszystko, że cukier okazuje się dodawany do niemal 80% fast foodów, a jedna puszka coca-coli zawiera go aż 9 łyżeczek! należy wypijać jedną dziennie, by niebezpieczeństwo zachorowania na cukrzycę takie jak 2, która - jak dowodzą badania - niejednokrotnie poprzedza schorzenia serca, zwiększyło się dramatycznie. analizy naukowe dowodzą, że można wypijać jedną butelkę coli dziennie, by zaszło do zdecydowanego wzrostu niebezpieczeństwa zachorowania na cukrzycę. Trzymając się uproszczonej teorii, że utrata wagi zależy od spalania większej ilości energii, niż jej sobie dostarczamy, sięgamyprodukty  na  zdrowe  serce  po niskokaloryczne substancje, które dostarczają mało składników odżywczych, pewni, że nasze zdrowie zależy jedynie od liczby kalorii. To podejście wyznaje również tzw. przemysł dietetyczny, który w Stanach Zjednoczonych osiąga 58 mld dolarów przychodów co roku. Mimo wielkich wydatków na spalenie warstwy tłuszczu, znakomita większość odchudzających się wraca do poprzedniej wagi, nawet jeśli utrzymują zalecany poprzez ekspertów od odchudzania plan dietetyczny i ćwiczą. No Give No Take from Matt Kirkpatrick on Vimeo. Dla serca liczy się jakość, a nie dawkę posiłków A poniżej inna „dziura” w teorii zwiększonego spalania energii i liczenia kalorii. Ludzki organizm ma szczególnie wrażliwy przemianę materii, dlatego każde ograniczenie ilości pożywienia powinno powodować kumulowanie energii w tkance tłuszczu i ograniczanie spalania kalorii przeznaczonej na podstawowe procesy życiowe (tzw. spoczynkowa przemiana metaboliczna). Okazuje się, że akcent stawiany okazuje się nie tam, gdzie trzeba. stan Twojego organizmu więcej Dieta na zdrowe serce determinuje nie to ILE, ale CO jesz. analizy przeprowadzane wśród najuboższych warstw społeczeństwa w metropoliach Afryki Subsaharyjskiej ukazały, nagły wybuch wśród nich epidemii nadwagi i nadwagi. Między 1992 a 2005 rokiem liczba osób ze znaczną nadwagą urosła tam aż o 35%. Dlaczego? Wcale nie dlatego, że jedli zbyt dużo - na taki luksus ich nie stać - ale dlatego, że zaczęli jeść tanie, wysoko przetworzone spożywanie zasobne w cukry, które stało się prosto dostępne w miejscowych sklepach. tracenie wagi to jedna rzecz, a bycie leczniczym i wolnym od schorzeń serca zupełnie inna. kuracja dietetyczna śródziemnomorska, obfita w jarzyny, tłuste morskie ryby, orzechy i oliwę z oliwek - może szczególnie skuteczniej udzielić pomocy dbać o zdrowie serca niż aspiryna, statyny czy zabiegi kardiologiczne, takie jak zakładanie stentów - mówi Malhotra. W tłuszczu siła! To stwierdzenie okazuje się prawdziwe nawet dla osób, które znajdują się w grupie najwyższego niebezpieczeństwa zachorowania na schorzenia serca. Mniej tłuszczu - więcej niepotrzebnych kilogramów... W latach między 1980 a 1990 liczba osób otyłych w amerykańskim społeczeństwie urosła o 31%, mimo spadku spożycia tłuszczów i wzrostu spożycia elementów odtłuszczonych, mniej kalorycznych. Potwierdziło je określone badanie przeprowadzone wśród 7,5 tys. prawidłowych Hiszpanów, zawartych w tej właśnie grupie. Stosowali oni jadłospis śródziemnomorską bez żadnych ograniczeń - mogli jeść tak dużo, jak chcieli, nie zważając na kalorie. Okazuje się, że taki sposób żywienia, po zaledwie 3 miesiącach, obniżył niebezpieczeństwo schorzeń serca aż o 30%, w porównaniu z badanymi z zespołu testowej, którzy byli na leczeniu redukcyjnej (o zmniejszonej liczbie kalorii). Co szczególnie interesujące, ci, którzy obniżyli niebezpieczeństwo zachorowania na schorzenia serca, wcale nie utracili sylwetkę i nie obniżyli poziomu cholesterolu we krwi (nawet jego złej frakcji, czyli LDL). Stosowana poprzez nich menu wyraźnie „wygasiła” natomiast zapalenia w organizmie, zmniejszyła arteriosklerozę (odwróciła efekt twardnienia tętnic) i rozrzedziła krew (zmniejszyła dawkę płytek krwi, co przeciwdziała zakrzepom i zapychaniu poprzez nie żył). pewne okazuje się natomiast, że spożywanie pokarmów bogatych w utwardzane tłuszcze roślinne trans (fast foodów i innej wysoko przetworzonej żywności) szczególnie szybko (w zaledwie kilka tygodni) podnosi pułap CRP, czyli białek ostrej fazy, które świadczą o stanie zapalnym toczącym się w organizmie. Licz kalorie dla serca kuracja dietetyczna, bazująca na kontrolowaniu kalorii, niekoniecznie okazuje się niewłaściwa. Jeśli nie okazuje się zbyt uboga tzn. dostarcza organizmowi wszystkich nieodzownych składników, potrzebnych do prawidłowego metabolizmu - to może się sprawdzić. Liczy się jakość, nie dawkę posiłków. Wady żywienia, opierającego się na liczeniu kalorii, są poświadczone w

badaniach. W jednym z nich badacze zaobserwowali, że Amerykanie zjedli o 4%

mniej kalorii i o 11% mniej tłuszczu w latach 1980-1990, w porównaniu do poprzedniej dekady. W jednakowym alt2 czasie picie elementów odtłuszczonych wzrosło z 19 do 76%, a jednocześnie dawkę osób otyłych w amerykańskim społeczeństwie urosła o 31%. Zaskoczeni tymi efektami naukowcy nazwali tę niezwykłą zależność „amerykańskim paradoksem”. Odpowiedź na tę zagadkę da się znaleźć w wynikach tekstów klinicznych Uniwersytetu Kalifornijskiego, które dowodzą, że spalenie warstwy tłuszczu się albo ograniczanie kaloryczności codziennej diety „sprawia zwiększenie chronicznego nerwów i produkcję kortyzolu - dwóch czynników znanych jako przyczyna przybierania sylwetkę. Ich badania bazowały na analizach osób, które przestrzegały diety 1200 kcal. Utrata wagi nie okazuje się wcale konieczna dla zachowania organizmu człowieczego ustroju, chyba że mamy do czynienia z chorobliwą nadwagą, która dramatycznie obciąża mięsień sercowy. Przyglądając się osobom chorym na cukrzycę takie jak 2, okazało się, że zrzucenie niepotrzebnych kilogramów i przestrzeganie niskokalorycznej diety, nie ma wpływu na zawartość zgonów ; schorzeń układu krążenia, czyli obszernych zawałów serca, udarów mózgu czy zawartość hospitalizacji ; różnych zapaleń. Nawet w przypadkach, gdy chorzy stosowali niskokaloryczną jadłospis dłużej niż 13 lat i szczególnie utracili sylwetkę. Malhotra zebrał przykłady przypadków, które udowodniły tego, jak nieduży wpływ na zdrowie serca ma utrata wagi, a jak wielki - zdrowa menu: * pacjenci po przebytym zawale serca, którzy zaczęli jeść tłuste ryby, zmniejszyli niebezpieczeństwo ponownego ataku serca aż o 29%, a pozytywne efekty modyfikacje diety były widoczne już po kilku miesiącach - jak wynika z tekstów klinicznych DART (Diet and ReinfarctionTrial; badania dotyczące diety i powtórnego zawału serca), które zawierały ok. 2 tys. facetów po przebytym zawale. * spożywanie zaledwie 1 g kwasów omega-3 dziennie znacząco maleje niebezpieczeństwo śmiertelnego ataku serca wśród osób, które już doświadczyły jednego ataku serca. analizy, potwierdzające to założenie, przeprowadzono wśród ok. 11 tys. pacjentów, którzy przeżyli pierwszy atak serca. Pozytywne rezultaty korzystania z suplementów oleju rybnego (bogatego źródła kwasów tłuszczowych omega-3) pojawiły się już po 3 miesiącach. * Uzupełnianie diety w olej lniany, również szczególnie zasobny w kwasy omega-3, doprowadziło do szczególnie znacznego spadku ciśnienia tętniczego krwi wśród pacjentów, cierpiących ; wysokiego ciśnienia. Odsetek udarów i zawałów serca zredukował się o połowę, w porównaniu z pacjentami, którym dawano placebo w postaci tabletki cukrowej. kuracja cukrzycy takie jak 2 kosztuje amerykańską służbę organizmu 248 mld dolarów co roku - i wygląda na to, że ta suma podwoi się w ciągu następnych 20 lat. Nadszedł pora, by przemysł spożywczy zapłacił tę cenę - mówi Malhotra. Powinien być narzucony wyższy podatek na wysokocukrowe napoje, w zamian za większą dostępność orzechów, warzyw i owoców. Za zdrowie serca głównie odpowiadają spożywane substancje. Nieodpowiednio zbilansowana jadłospis, całkowita wysokiej zawartości tłuszczu, soli i wielkich ilości słodyczy może przyczynić się do zwiększenia masy ciała. Natomiast nadwaga prowadzi do alt3 zwiększenia ciśnienia krwi i wzrostu poziomu cholesterolu, czyli głównych czynników wystąpienia różnych schorzeń i choroby serca.     Jak obniżyć cholesterol? Zdrowa jadłospis to zestaw prawidłowo zbilansowanych suplementów spożywczych, zawierających białko (chude mięso, ryby, substancje mleczne i wegetariańskie), tłuszcze nienasycone, węglowodany (substancje zasobne w skrobię, np. chleb i makaron), jarzyny i owoce. W zdrowej kuracji musi być niska zawartość tłuszczów nasyconych, soli i cukru. Pamiętajmy, że dzięki zdrowemu odżywianiu możemy bardzo zmniejszyć niebezpieczeństwo schorzeń i choroby serca, a w szczególności pozyskać korzyści, takie jak: obniżenie ciśnienia krwi, którego wysoki zawartość bywa głównym czynnikiem ryzyka przypadłości niedokrwienia serca; zwiększenie poziomu dobrego cholesterolu HDL, który transportuje tłuszcz od tętnic i z powrotem do wątroby w zamiarze przetworzenia; zmniejszenie poziomu niedobrego cholesterolu LDL,

który może tworzyć złogi tłuszczu w tętnicach i przyczyniać się do schorzeń serca;

zapobieganie powstawania zakrzepów krwi, które mogą prowadzić do zawału serca i udaru; utrzymanie masy ciała na właściwym pułapie. Zdrowa jadłospis, a w szczególności jadłospis seniora może więc powiększyć szanse na przeżycie po wystąpieniu zawału serca, poprzez zwolnienie nacisku na serce i krążenie. Zasady zdrowego żywienia dla serca substancje zasobne w skrobię (węglowodany), takie jak kartofle, makaron, chleb, ryż i zboża uwalniają energię powoli, więc muszą być strawione w pierwszej kolejności. oznacza to, że nie wywołują najmocniejszego skoku glukozy we krwi. Utrzymanie właściwego poziomu cukru w organizmie służy kontrolować apetyt. Chociaż organizm potrzebuje określonej ilości tłuszczu każdego dnia, w rzeczywistości wszyscy jedzą nadto dużo tłuszczu. Obniżenie cholesterolu da się osiągnąć poprzez zmniejszenie spożycia tłuszczów - szczególnie twardych tłuszczów z mięsa. za szczególnie wielka dawka nasyconych tłuszczów, zawartych w tłustych mięsach, słodyczach i pełnotłustym nabiale może zwiększać depozyty w tętnicach i prowadzi do schorzeń serca. Aby zmniejszyć zawartość tłuszczu, mięsa należy grillować, gotować na parze albo w kuchence mikrofalowej i kupować jedynie chude mięsa - na przykład gruczoły mlekowe drobiu, ale obowiązkowo bez skóry. Do smażenia albo pieczenia żywności, nie należy używać tłuszczów nasyconych, jak na przykład masło i smalec. Użyj oleju, który bywa treściwy w To, co układamy na talerzu, ma ogromny wpływ na nasze zdrowie. Niestety, niejednokrotnie o tym zapominamy. Jemy byle jak, tłusto, a przede wszystkim nieregularnie. Na efekty nie powinniśmy długo poczekać. szybko rośnie liczba ludzi cierpiących na schorzenia krwioobiegu. Możemy odwrócić taki niekorzystny trend. należy, że zmienimy nawyki żywieniowe. Wprowadź 10 nawyków żywieniowych: 1. Pamiętaj o śniadaniu. Udowodniono, że ci, którzy je jedzą, wolniej przybierają sylwetkę. Dzięki obfitemu śniadaniu twój organizm pracuje wydajniej, a ssanie w żołądku odczuwasz szczególnie później. 2. Jedz częściej, ale mniej. najrozsądniej trzy główne posiłki i 2 mniejsze. 3. Zrezygnuj ze słodyczy. W roli przekąsek prawidłowo sprawdzą się alt4 orzechy, suszone i świeże owoce, więc jarzyny. 4. Zastąp tłuszcze zwierzęce roślinnymi. Do sałatek najlepszy bywa: olej rzepakowy (z pierwszego tłoczenia na chłód), olej lniany i oliwa z oliwek. Mięso natomiast możesz zastąpić rybami, zwłaszcza morskimi. 5. Spożywaj więcej warzyw i owoców. najrozsądniej 5 porcji dziennie, np. 3 porcje warzyw i 2 owoców. 6. Omijaj fast foody. Jedząc na mieście, częściej zaglądaj do barów sałatkowych niż do budek serwujących kiełbaski z rożna czy kebaby. 7. Pij co najmniej 1,5 l substancji dziennie. Jeśli masz skłonność do choroby serca, wybierz wodę mineralną zasobną w magnez, potas i wapń. 8. Pozwól sobie czasem na lampkę czerwonego wina. To jedyny alkohol rekomendowany dla sercowców. Czerwone wino posiada antyoksydanty, które zapobiegają powstawaniu się wolnych rodników przyspieszających starzenie się serca. 9. Gotuj na parze. To najzdrowszy sposób przygotowywania potraw, ze względu na to że umożliwia zachować składników odżywcze składników. 10. Unikaj soli. Do diety możesz za to

wprowadzić więcej ziół i przypraw. 10 dietetycznych grzechów, które popełniasz:

1. Nie liczysz kalorii i pochłaniasz duże ilości kalorii. Dla przykładu - 1 hamburger ma ok. 400 kcal, pączek - 300 kcal, a wafelek w czekoladzie - 150 kcal. To prawie 1000 kcal, czyli połowa tego, co musi nam wystarczyć w ciągu całego dnia. 2. Nie stronisz od tłuszczu. zbyt dużo w twojej leczeniu tłuszczów zwierzęcych zawierających nasycone kwasy tłuszczowe. unoszą one zawartość tzw. niedobrego cholesterolu LDL zatykającego tętnice. 3. za szczególnie solisz potrawy. Sól podwyższa ciśnienie tętnicze, które bywa jednym z najważniejszych czynników obciążających serce. 4. Jesz rzadko, ale dużo. To częsty błąd sercowców. Po zjedzeniu większej ilości następuje wielki wyrzut insuliny, a to sprawia zaburzenia metabolizmu i przeprowadza do nadwagi. najrozsądniej jeśli będziesz jeść 4-5 mniej obfitych pokarmów dziennie. 5. Za mało w twojej leczeniu warzyw i owoców. A okazują się one zasobne w antyoksydanty, które chronią serce. Do najsilniej działających antyoksydantów przynależą wit. C. trzeba więc jeść cytrusy i kiszoną kapustę. 6. za szczególnie rzadko spożywasz ryby. Zwłaszcza tłuste ryby morskie, zasobne w kwasy omega-3. Mają one pozytywny wpływ na pracę serca. 7. Zajadasz się słodyczami. Słodkości to z zasady tylko puste kalorie bez żadnych składników odżywczych. najrozsądniej więc zrezygnuj z cukru i słodyczy. 8. Źle przygotowujesz żywność. Niezdrowe bywa przede wszystkim smażenie, duszenie w gęstych mącznych sosach i poddawanie potraw długotrwałej obróbce termicznej zabijającej składników czynników. 9. Nie stronisz od piwa. Picie więcej niż 3-4 napojów tygodniowo przyspiesza procesy miażdżycowe. 10. Za mało spożywasz wody mineralnej. A to przyczynia się do niedoborów minerałów, które poprawiają pracę serca (np. potasu i magnezu). Pij więc przynajmniej 1,5 litra wody dziennie.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness