Dietetyczna sałata - zobacz, jak ją zrobić!

Dietetyczna sałata - zobacz, jak ją zrobić!

Redakcja

2017-11-13

brak komentarzy

umożliwia zachować szczupłą sylwetkę, okazuje się perfekcyjna przy zaparciach, wspomaga pracę układu nerwowego, dzięki niej włosy i paznokcie są idealnie. Jak zazwyczaj ją jesz?

Świeża sałata okazuje się pyszna, chrupiąca i doskonale komponuje się zarówno z sałatkami,jak  zrobić  dietetyczną  surówkę

i z kanapkami. Choć mnóstwo ludzi sądzi ją za niezbyt odżywcze pod względem odżywczym, w rzeczywistości sałata ma dużo właściwości, które przysłużą się naszemu zdrowiu.Sałata występuje mnóstwo odmianach: masłowa, rzymska, lodowa, roszponka i mnóstwo odrębnych. Każda z nich nieco w inny sposób wygląda i ma inny smak, mimo wszystko właściwości mają zbliżone. Osoby, które pragną, by sałata gościła w ich codziennej kuracji, powinny znaleźć sobie stałe, sprawdzone kopalnia zakupów. Sałata z hipermarketów i dyskontów nie do zakończenia musi najlepszym rozwiązaniem. zaleca się, w miarę wymogi, wybierać sałatkę z upraw ekologicznych. A kto ma ogród albo działkę, powinien zadbać, by w każdym sezonie choć kilka grządek okazuje się obsianych właśnie sałata. Wtedy będą posiadać stuprocentową gwarancję, że sałata okazuje się zdrowa, pozbawiona chemii i szkodliwych składniku. spożywanie sałaty wpływa korzystnie na zdrowie, urodę i dobre samopoczucie. dorzucaj ją codziennie do kanapek i sałatek, a Twoje posiłki będą jedynie soczyste i kolorowe, ale przede wszystkim zdrowe. ponieważ ludzkiego ustroju w sałacie okazuje się całe mnóstwo. ubóstwiam surówkę cezar z tuńczykiem i odrobiną jogurtu migdałowego. zobacz 10 powodów, dla których zestaw dań sałaty musi zostać Twoim pospolitym nawykiem. 1. okazuje się niskokaloryczna – perfekcyjna dla odchudzających się Sałata to świetne warzywo dla ludzi, które pilnują wagi albo borykają się ze zbędnymi kilogramami. W 100 gramach ma zaledwie 14 kalorii – nawet zjedzenie całej główki musi mniejsze kalorycznie niż jeden kotlet schabowy. surówkę trzeba jeść w sałatkach, surówkach, więc dorzucać do kanapek. Już kilka liści należy, by zapewnić uczucie sytości na długo. Oczywiście, pod warunkiem, że sałata musi podana na sucho albo skropiona kilkoma kroplami oliwy, a nie utopiona w śmietanie czy majonezie. W ten sposób jedynie straci własny świeży smak, ale też mnóstwo ze swoich cennych właściwości.  Zobacz też: Prosta rozpiska, która pozwala szybko zrzucić nawet 25 kg! 2. bogate kopalnia błonnika Sałata okazuje się jednym z najbogatszych w błonnik warzyw. Dzięki temu wspomaga pracę układu pokarmowego, reguluje trawienie i oczyszcza jelita ze złogów i preparatów przemiany metabolicznej. Regularne zestaw dań sałaty sprawia, że układ trawienny pracuje prawidłowo, bez zaparć, wzdęć czy biegunek. Przyspiesza też przemianę materii, co szczególnie ułatwia walkę ze zbędnymi kilogramami. Sałata okazuje się dość lekka, dzięki czemu nie zalega długo w żołądku i nie przynosi uczucia ciężkości. 3. Piękna skóra, włosy i paznokcieW sałacie dużo okazuje się wit. E i fit  sałatka  antyoksydantów i karotenoidów. To mieszanka świetna, która poprawia funkcjonowanie mnóstwo układów i narządów, a jednocześnie uwydatnia nasze zewnętrzne piękno. Witamina Dietetyczna sałata E

poprawia wygląd skóry, sprawia, że staje się ona jaśniejsza, gładsza i całkowita blasku.jak  zrobić  surówkę  na  kuracji

W podobny sposób funkcjonuje na włosy i paznokcie – stają się one ładniejsze, mniej łamliwe i bardziej wytrzymałe. Antyoksydanty natomiast oddziałują od środka – niwelują w naszym organizmie wolne rodniki, dzięki czemu opóźniają procesy starzenia i pojawianie się zmarszczek. Antyoksydanty sprawiają, że na dłużej zachowujemy młodość, energię i energię do życia i aktywności. 4. Ma właściwości alkalizujące Bogactwo witamin, minerałów i elementów odżywczych w sałacie sprawia, że ma oddziaływanie odkwaszające i regulujące prawidłowy ilość pH w organizmie. A zakwaszony organizm to kopalnia mnóstwo kłopotów zdrowotnych, których czynników przyczyniających się do szukamy zwykle gdzie indziej. migreny, ociężałość, problemy z wagą, brzydka cera, nadciśnienie czy zbyt duża ilość cholesterolu – to jedynie niektóre efekty nadmiernego zakwaszenia ogranizmu. Regularne zestaw dań sałaty sprawia, że organizm wraca do równowagi kwasowo-zasadowej. Zobacz też: Jak funkcjonuje zupa odkwaszająca organizm? 5. potęguje układ odpornościowy Zielony kolor nadaje sałacie zielony barwnik – chlorofil. Wykazuje on silne oddziaływanie przeciwbakteryjne, między innymi przyspiesza gojenie się ran i owrzodzeń, więc wewnętrznych uszkodzeń komórek ciała i narządów. Chlorofil potęguje układ odpornościowy w bitwie z drobnoustrojami i bakteriami, szczególnie poprawia tez kondycję i kondycję ludzkiego ustroju. Jeśli dodamy do tego, że w sałacie dużo okazuje się też wit. C, możemy ją uznać za warzywo doskonałe w profilaktyce choroby, przeziębień czy zakażeń bakteryjnych. 6. idealna dla poprawnych oczu Sałata okazuje się dość bogatym źródłem luteiny i zeaksantyny. są to dość silne antyoksydanty, które zapobiegają zwyrodnieniom plamki żółtej i innym chorobom oczu. Jeśli zadbasz o to, by w Twojej codziennej kuracji sałata była stałą bywalczynią, możesz posiadać stuprocentową gwarancję, że poprzez długie dekady będziesz cieszyć się świetnym wzrokiem i pełnowartościowymi oczami. 7. bogate kopalnia manganu Choć mangan okazuje się niezbędnym w naszym organizmie mikroelementem, w produktach żywnościowych występuje w dość niewielkich dawkach. Sałata okazuje się tu jednym z wyjątków – posiada w składzie dużo manganu. Jedna jej główka pozwala na zaspokojenie aż 1/4 dobowego zapotrzebowania na ten pierwiastek. Mangan odpowiada za sprawne funkcjonowanie układu nerwowego, okazuje się jednym z ważnych budulców kości, ma też wpływ na obniżenie dolegliwości kobiecych przed miesiączką, więc na utrzymanie najmocniejszego libido. Mangan ułatwia też wchłanianie żelaza, poprawia funkcjonowanie mózgu i znacząco wpływa na kondycję skóry całego ciała. Jednym słowem – trzeba zatroszczyć się o to, by w codziennej kuracji okazuje się go jak najwięcej. 8. Poprawia funkcjonowanie układu pokarmowego W sałacie znajduje się duża dawka magnezu i potasu, które odpowiedzialne są za prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego. okazuje się też witamina B6, która zwiększa wchłanianie magnezu. surówkę trzeba więc jeść w sytuacjach stresowych, w których zadziała relaksująco. spożywanie sałaty, szczególnie jako elementu lekkiego jedzeniu przed snem, ułatwia zasypianie i niweluje problemy ze alt2 snem (np. z nocnym budzeniem). Sałata okazuje się więc świetnym antydepresantem, który uspokaja, odstresowuje i pozwala przespać spokojnie całą noc. Popularne:spożywanie, które poprawia oddziaływanie układu pokarmowego 9. idealna dla przyszłych mamKwas foliowy, wit. z zespoły B, żelazo i wapń – to substancje sałaty, które powinny zainteresować przyszłe mamy. są one ze względu na to że niezbędne do prawidłowego rozwoju płodu, a jednocześnie zapewniają prawidłowe funkcjonowanie kobiecie w ciąży. Sałata okazuje się więc idealnym warzywem dla przyszłych mam. Co więcej – okazuje się lekka, nie sprawia zgagi, wzdęć i kłopotów żołądkowych, a wręcz przeciwnie – reguluje pracę przewodu pokarmowego, który w czasie ciąży może posiadać problemy z bezpiecznym funkcjonowaniem. Przyszłe mamy powinny więc zadbać, by świeża, zdrowa i najrozsądniej ekologiczna sałata gościła na ich stołach każdego dnia. 10. Oczyszcza organizm, usuwa obrzęki Sałata ma oddziaływanie diuretyczne, dzięki czemu pozwala pozbyć się z ludzkiego ustroju nadmiaru h2o mineralnej zgromadzonej w warstwach i narządach. Jednocześnie ma właściwości wchłaniające toksyny, co sprawia, że razem z woda usuwane są substancje niekoniecznie opłacalne dla naszego ludzkiego ustroju.  Regularne zestaw dań sałaty pozwala więc pozbyć się obrzęków i obrzęku spowodowanych nagromadzoną wodą.   uwielbiasz menu lekkostrawne, łatwe do wykonania i odświeżające? Zapewne niejednokrotnie jesz... sałatki. i szczególnie świetnie. ze względu na to że kto je sałatki, ten bywa cudowny i gładki!   Podstawa sałatki to oczywiście liście, a to znaczy dużą dawkę kwasu foliowego, który zapewni nam sprawnie działający układ trawienny i dobre samopoczucie. okazuje się szczególnie ważny dla kobiet w ciąży. Nawet swoją nazwę wziął od zieleniny – folium po łacinie znaczy właśnie liść. Sałata posiada w składzie też dużo kojącego nerwy magnezu, witaminy A odpowiedzialnej za pozytywny wzrok i witaminy E świetnej dla skóry. witaminy C ma 2 razy więcej niż ogórek. Zielone listki kryją też lecznicze antyoksydanty. To żadne magiczne eliksiry, więc nie liczcie na ciągłą młodość, ale na ładniejszą cerę już tak. Nie wyleczą też nowotworu, lecz zmniejszą niebezpieczeństwo zachorowania.   witaminy uwielbiają olej...   dodatkowo w szkole uczyliśmy się, że witaminy A, D, E i K to związki rozpuszczalne w tłuszczach. Żeby więc te skarby skuteczniej się wchłaniały, dodajmy sos na bazie oleju. Oliwa, olej rzepakowy czy z orzechów włoskichświetnie smakują w kwaśnym towarzystwie. Proponujemy więc sok z cytrusów albo owocową pulpę, np. z malin. Albo ocet jabłkowy czy winny, które wpływają na zrzucanie nadwagi i odtruwają.  Uwaga na kupione sałatki ze sklepu! zazwyczaj dodawany bywa do nich ciężki majonezowy dressing, jak np. do sałatki Waldorf z selerem, jabłkiem i orzechami włoskimi. świetnie zastąpić go sosem jogurtowym i dodać do niego czosnek, suszone i świeże zioła czy miód. podkręcą odczucie smakowe

i – przynajmniej częściowo – zastąpią sól.  ...a sałata lubi towarzystwo  Każdy,

kto dba o linię, wie, że sałata bywa jego przyjacielem, ze względu na to że składa się w 90 procentach z h2o i ma mało kalorii. Skoro nasza alt3 postać bywa tak lekka, to posiadasz prawo połączyć ją z innymi pysznościami. Może sałatka Cezar w wersji fit? Z grillowanym kurczakiem, pomidorami, z dodatkiem rzodkiewki, papryki i kiełków i grzankami z razowca zrumienionymi na suchej patelni. Jeśli do sałaty dodasz porcję białka, okaże się sycącym, ale lekkim daniem, jak np. nicejska z jajkiem i tuńczykiem. Używaj różnych sałat i liści – buraków, szpinaku, szczawiu.   Sałatki są jasne, ale dopilnuj  Na co zwrócić szczególna uwagę, przygotowując surówkę? Spytaliśmy dr Magdę Sobolewska-Berezę, biolożkę, pasjonatkę ekologicznego ogrodnictwa, która od lat doprowadza blog kolorystyki Ogrodu. * Głwi o przerośniętych, wątłych i wątpliwie cienkich liściach. prawdopodobnie dostały nadto mnóstwo nawozu. Sałaty najdogodniej wybierać z pewnego źródła albo upraw naturalnych.  * Krojenie sałaty. świetnie rwij liście, by nie uszkodzić ich komórek. Pokrojone nożem stracą dużo cennych witamin. i sprawniej zmarnieją.  * gotowe mieszanki w foliowych opakowaniach. w pierwszej kolejności, mają liście krojone, a nie rwane, po drugie, są pakowane w specjalnych warunkach przedłużających świeżość – muszą być zjedzone zaraz po otwarciu, w inny sposób zaczynają się psuć.  * Pestycydy. To środki, które funkcjonują tak, że oblepiają roślinę, chroniąc  ją przed dolegliwościami. Ale dla nas nie są zdrowe. Sałaty oczywiście nie da  się obrać i trudno ją wyszorować. Jeśli nie posiadasz zaufanego dostawcy, usuń zewnętrzne liście, a resztę przemyj wodą z octem.     Część z nas zamieniła się w prawdziwych smakoszy sałaty. Inni w dalszym ciągu odnoszą się do niej z dystansem i traktują więcej jako ozdobę, niż coś co naprawdę nadaje się do spożywania. Kto ma rację? Czy sałata bywa wartościowym elementem kuracji odchudzającej, oraz jak czasem można usłyszeć „zwykłym zielskiem”?, ta niepozorna, krucha, liściasta główka kryje w sobie dużo cennych elementów. w pierwszej kolejności, dostarcza znacznych ilości karotenu - barwnika chroniącego organizm przed procesami starzenia. po drugie, posiada kwas foliowy, składnik niezwykle ważny do sprawnej analiz układu nerwowego. Jego niedobory mogą okazać się szczególnie niebezpieczne dla kobiet ciężarnych. Sałata bywa także idealnym źródłem potasu, dbającego o serce i prawidłowe ciśnienie tętnicze krwi. Dostarcza znacznych ilości błonnika pokarmowego, który poprawia perystaltykę jelit zabezpieczając przed obstrukcjami i wspomaga detoksykację ludzkiego ustroju z toksycznych składników. Błonnik to także sprzymierzeniec szczupłej sylwetki! pularniejszej w naszych sklepach - sałaty masłowej. Jej cechą charakterystyczną bywa delikatny, lekko słodki smak. wykorzystujemy ją jako podstawowy składnik sałatek, dodatek do kanapek albo element dekoracji potraw. Do zwłaszcza wartościowych elementów sałaty masłowej należy: błonnik, żelazo, magnez, wit. z gr. B

i witamina C. zaleca się też mieć na uwadze, że najwięcej wartościowych elementów

zawierają jej zewnętrzne liście, które niejednokrotnie bez zastanowienia usuwamy. Sałata masłowa ma jeden minus, bywa szczególnie nietrwała, w związku z czym powinniśmy ją zjadać jak błyskawicznie po zakupie. Przechowywana, szybko więdnie tracąc jednocześnie swoją kruchość. Druga pod kątem sławie alt4 w naszym kraju - sałata lodowa, bywa wyjątkowo krucha i delikatna. Doskonale komponuje się zarówno z owocami, i dodatkami mięsnymi czy nabiałem. Co podstawowe bywa szczególnie praktyczna, można ją przechowywać w schładzarce nawet ponad tydzień! Niestety jej sławę nie idzie w parze z wartością odżywczą, sałata lodowa bywa uboga w ;. Zwolennicy sałaty lodowej powinni od czasu do czasu zastąpić ją sałatą rzymską, równie trwałą i kruchą, a jednocześnie bardziejodżywczą. Kolejna, mniej popularna przedstawicielka sałat, nazywana dębową bywa dostępna w dwóch kolorach: zielonkawym i czerwonym. Jej liście przypominają formą liście dębu. Ma wysoką wartość odżywczą w związku z czym doskonale sprawdza się jako składnik sałatek. Ciekawy kształt i kolor sprawiają z kolei, że niejednokrotnie bywa także wykorzystywana do dekoracji. Jej największy minus to szczególnie krótka trwałość, już po kilku h zaczyna więdnąć. Cykoria, także dostępna w dwóch kolorach, w warunkach chłodniczych może przetrwać do kilku dni. bywa warzywem posiadającym inulinę tzw. prebiotyk, czyli węglowodan stanowiący doskonałą pożywkę dla dobroczynnych mikroorganizmów. Bada się także wpływ inuliny na regulowanie poziomu cholesterolu i poprawę wchłaniania wapnia. Część ludzi nie przepada jednak za cykorią względu jej gorzkiego posmaku. W zamiarze uśnięcia nieprzyjemnej goryczki będzie wystarczająca poprzez chwilę wymoczyć jej liście w ciepłej wodzie. Pozostaje dodatkowo roszponka i rucola. pierwotna ma charakterystyczne drobne, ciemnozielone listki. Jej smak bywa niezwykle łagodny z delikatną orzechowa nutą. Rucola bywa z kolei szczególnie silna, zdarza się, że czasem wręcz piecze w język. Ze względu na głęboki aromat świetnie sprawdza się jako dodatek do mieszanek sałat. Większość sałat nie potrzebuje żadnych szczególnych zabiegów, ani dodatków, by świetnie smakować. Liście trzeba przed zjedzeniem dokładnie przepłukać, a świetnie

namoczyć na kilka minut w wodzie. W usuwaniu wilgoci z mokrej sałaty doskonale sprawdza się specjalna ręczna suszarka.

Co dalej z naszą sałatą? Trzeba przełożyć ją do salaterek albo na talerze, można dodać także inne jarzyny: pomidory, paprykę, cebulę, oliwki, rzodkiewki. Do doprawienia sałaty będzie wystarczająca zaledwie kilka kropli soku z cytryny albo octu winnego, oliwa i nowiutko zmielony pieprz. Sałata to warzywo obejmujące minimalną zawartość kalorii, które doskonale sprawdza się leczeniu odchudzającej. Zdarza się jednak, że dodajemy do niej tłuste, ciężkie na żołądek sosy, sprawiające, że w miejsce dietetycznej sałatki mamy na talerzu bombę kaloryczną! dodatkowo tłuszczu do sałaty, poza podnoszeniem kaloryczności, ma też swoje korzyści. Przede wszystkim bardzo poprawia wchłanianie karotenu. nie wolno jednak przesądzać z jego zawartością. Łyżka oliwy na dużą porcję sałaty całkowicie będzie wystarczająca. Samodzielnie można też przygotować najróżniejsze pachnące oliwy, które sprawią, że nasze sałatki będą dodatkowo smaczniejsze. będzie wystarczająca dołożyć do czystej butelki rozdrobnione ząbki czosnku, świeże zioła albo ziarna pieprzu, zalać oliwą i pozostawić na kilka dni. Zwolennicy ostrych potraw mogą przygotować oliwę z dodatkiem papryczki chili.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness