Dietetyczne mity - tych porad nie warto słuchać!

Dietetyczne mity - tych porad nie warto słuchać!

Redakcja

2017-05-05

brak komentarzy

dietęmityporadyodchudzaniewęglowodanymetabolizmćwiczenia

tylko pozbywanie się z kuracji odchudzającej węglowodanów jest popularnym i niezdrowym nawykiem wszystkich amatorów odchudzania. są jeszcze inne, czasami gorsze, które skutecznie rujnują nasze starania w bitwie z kilogramami.

Ci, którzy tylko zaczynają przygodę z zrzucaniem nadprogramowych kilogramów, bezustannie zasięgają wskazówek z for w internecie. wielokrotnie zawierają one nieprawdziwe wiadomości, które są przekazywane dalej. Te same błędy powielają następne osoby. Skutkuje to niestety uszczerbkiem na zdrowiu i spowolnieniem obowiązkach metabolizmu, który przecież podczas odchudzania powinien sprawnie działać. 

Jednymi z niepożądanych skutków okazują się anemia, nieproporcjonalny do momentu spadek wagi i "zjadanie mięśni" poprzez organizm. U niektórych ludzi da się także zaobserwować awitaminozę, czyli znaczący niedobór witamin. Inni mogą chorować na hiperwitaminozę, czyli nadmiar niektórych witamin w organizmie. Negatywnym skutkiem używania złej kuracji odchudzającej, jest także efekt jojo, który może nas wpędzić w jeszcze większe kompleksy. 

Jak zatem powinniśmy się odchudzać, aby sobie nie zaszkodzić?

Zwracaj uwagę na kalorie

mit: Kalorie z hot doga są takie same, jak kalorie z pełnowartościowego obiadu.

Nie chodzi o liczenie kalorii, ale o zastanowienie się nad jakością tych, które spożywamy. Z Przedstawiamy wam 8 najgorszych porad dietetycznych. Najlepiej zapomnijcie o ich istnieniu! opisy produktu dowiemy się, jaką ma on wartość energetyczną. Każdy z nas inaczej ją jednak spożytkuje.

Poza tym, w myśl zasady, że "kalorie kaloriom nierówne", trzeba porównać sobie wartość kaloryczna miski makaronu z kurczakiem z typowo włoską pizzą. W starciu zdecydowanie wygrywa pierwotna pozycja. Kalorie, które zawiera, są o dużo więcej cenne, a danie samo w sobie jest mniej tłuste.

badania pokazują, że bakterie znajdujące się w jelitach i ich sposób interakcji z naszymi genami nazywa, jak żywność jest trawiona i wykorzystywana w ciągu dnia. To bardzo indywidualny przebieg. W związku z tym...

... zapomnij o restrykcyjnej diecie

mit: Skoro dietę "x" zadziałała u naszego znajomego, to musi udzielić pomocy także nam.

oznacza to mniej więcej tyle, że dwie osoby mogą stosować taką samą dietę, jeść taką samą poziom kalorii i wykonywać identyczną porcję ćwiczeń, a jednak uzyskają zupełnie inne efekty. Wszystko jest zależna od organizmu, wieku, płci, oraz poziomu aktywności fizycznej. 

Częściowo mają na to wpływ także geny, ale także obecne w ciele drobnoustroje, które wytwarzają szereg różnych substancji chemicznych z pożywienia. Substancje te mogą posiadać bardzo różne efekty dla zdrowia i wagi.

To tak jak z kodem genetycznym. Każdy z nas posiada własny, unikalny i nie alt2 do podrobienia. Na tej samej zasadzie pracują właśnie jelita. Nie spotkasz na świecie drugiej osoby, której układ trawienny okaże się funkcjonował tak samo, jak Twój.

Zacznij ćwiczyć

mit: jedzenie niewielkiej ilości kalorii i wykonywanie intensywnych ćwiczeń pomoże nam szybko zrzucić.

Badanie dowodzą, że ćwiczenia o umiarkowanej intensywności fizycznej, wykonywane poprzez 150 min tygodniowo, pomagają zminimalizować niebezpieczeństwo zachorowania aż na 13 rodzajów raka. Poza tym wszelka aktywności jest bardzo korzystna dla serca i krążenia. Poprawia także ogólne samopoczucie.

z wyjątkiem tego pozwala nam spalić więcej kalorii i pobudzić pracę układu pokarmowego. Niestety o dużo trudniej jest zrzucić tłuszcz niż masę mięśni. Trzeba w to włożyć mniej więcej 5 razy więcej wysiłku. łatwiej okaże się Ci się jej jednak pozbyć, jeżeli w tym samym czasie wprowadzić do planu dnia i dietę, i ćwiczenia.

Nie pozbywaj się węglowodanów z kuracji odchudzającej

mit: Wycinanie "węgli" z kuracji odchudzającej pozwoli nam szybciej zrzucić.

wiele ludzi fantazje, że eliminację tego elementu z kuracji odchudzającej, wyjdzie im na zawsze, ponieważ dość szybko uda im się zrzucić. jest to prawda, ale tylko w połowie. Waga rzeczywiście spadnie w dół, ale okaże się się to odbywało kosztem naszego zdrowia.

W księgarniach znajduje alt3 się dużo książek, które opisują, co się stanie, jeżeli z kuracji odchudzającej będziemy wycinać konkretne grupy żywieniowe. Pozbywamy się nabiału, osławionego ostatnio glutenu, nasyconych tłuszczy, fruktozy, oraz roślin strączkowych. Winimy je za nadprogramowe kilogramy i pragniemy się ich pozbyć. 

W ten sposób sami siebie ograniczamy. Nasze jedzenie nie jest tak urozmaicone, jak być musi. badania pokazują, że eliminowanie mnóstwo artykułów konsumpcyjnych, przeprowadza do spożywania mniej więcej 20-30 rodzajów preparatów w ciągu roku. Tymczasem nasi przodkowie jedli mniej więcej 500 rodzajów roślin i zwierząt. Im więcej różnorodna jest dietę, tym my jesteśmy zdrowsi. 

Zawsze jedz śniadanie

mit: Jeśli nie zjem śniadanie, to zaoszczędzę kalorie. 

To jeden z podstawowych błędów. Złota zasada odchudzania mówi, że "śniadanie jest najważniejszym potrawą w ciągu dnia" - i tego należy się trzymać. Nie oznacza to jednak, że posiadasz łapać się na chwyty marketingowe reklamodawców i sięga po oblane cukrem płatki śniadaniowe albo identycznego takie jak ciastka. 

Nawet niewielki posiłek rano - na przykład owsianka z owocami albo jogurt z dodatkami - szybko doda Ci energii. A przecież o to wszystkim chodzi, prawda? Śniadanie zwykle robimy w pośpiechu, ponieważ przed wyjściem do obowiązkach po prostu cierpimy na niedoczas. 

Poza tym, jeżeli alt4 uwielbiasz pić kawę zaraz po przebudzeniu i zastępujesz nią śniadanie, to także popełniasz niebezpieczny błąd. Kofeina dostarczy Ci tylko niewielką poziom kalorii, które Twój organizm zaraz wykorzysta. Szybko zrobisz się senny i marudny. Natomiast kalorie pochodzące ze wspomnianej owsianki, a nawet jaglanki pozostaną znacznie dłużej, a energia z nich pochodząca okaże się stopniowo uwalniana. To pozwoli Ci uniknąć znużenia.

Unikaj ubogich w tłuszcze preparatów

mit: Tłuszcze po prostu są złe i skutkują tym tycie, więc dobrze ich nie jeść.

zrób niewielki doświadczenie: idź do sklepu, weź jeden preparat z 0-procentową zawartością tłuszczu i ten z kilkuprocentową zawartością tłuszczu. Sprawdź opisy obu artykułów konsumpcyjnych. To musi Ci wszystko wyjaśnić. 

niedobór tłuszczu w produkcie rekompensowany jest dużą ilością cukru, emulgatorami, składnikami chemicznymi i konserwantami, które zakłócają pracę mikrobów w organizmie. 

należy spojrzeć na wyniki 5-letnich tekstów klinicznych nad 7000 Hiszpanów. podzielono ich na grupę, która stosowała dietę śródziemnomorską (bogatą w tłuszcze) i na grupę, która była na diecie niskotłuszczowej. Wynika z nich, że ci pierwsi byli mniej narażeni na udar mózgu, przypadłości serca, cukrzycę i raka biustu. mnóstwo osobom udało się także stracić wagę. Ponadto pełnotłuste kefiry, kefiry i obecne w nich bakterie stymulowały pracę układu pokarmowego.

 

Zobacz też 

Escape Room


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness