Dlaczego warto jeść kaszę jaglaną? Oto 10 powodów!

Dlaczego warto jeść kaszę jaglaną? Oto 10 powodów!

Redakcja

2017-08-22

brak komentarzy

Kasza jaglana nazywana bywa królowa kasz i bywa dziś uważana za jeden z najzdrowszych kasza  jaglana  wartości  odżywcze

kładników w naszej leczeniu. Kasza jaglana zawiera mnóstwo składników odżywczych, które okazują się dla naszego kondycji fizycznej niezbędne, a jednocześnie bywa smaczna, sycąca i można z niej tworzyć przepyszne dania na ciepło i na chłód. Kasza jaglana była kiedyś dość popularna na polskich stołach, niestety później musiała zniknąć sławie zbożom, które uprawiane były na wielką skalę, na przykład pszenicy. Obecnie, gdy moda na zdrowe spożywanie powoli modyfikuje się w tryb funkcjonowania, kasza jaglana powraca do łask. mnóstwo ludzi jada ją regularnie, jednak okazują się też osoby, które dodatkowo nie poznały jej smaku. moment to mienić. Zobacz też: Roślina, którą jesz codziennie, a która wywołuje starzenie się i tycie. [Unikaj jej jak ognia] 5 powodów dlaczego trzeba jeść kaszę jaglaną? 1. Oczyszcza organizm Kasza jaglana ma wyjątkowe właściwości oczyszczające. Usuwa z ludzkiego ustroju nazbyt duża dawkę toksyn i szkodliwych składników przemiany metabolicznej. funkcjonuje alkalizująco, poprzez co pomaga pozbyć się zakwaszenia ludzkiego ustroju, które wywołuje mnóstwo negatywnych skutków natury zdrowotnej. notoryczne spożywanie kaszy jaglanej pomaga przywrócić równowagę kwasowo-zasadową w organizmie. Świetne efekty przynosi kuracja oczyszczająca, podczas kasza  jaglana  a  zdrowiektórej zjada się wyłącznie kasze jaglaną. można dorzucać do niej odrobinę masła. Kuracja ta może trwać 2-3 dni.2. Poprawia ;, włosów i paznokci W kaszy jaglanej bywa dość dużo krzemionki, czyli minerału, który bywa niezbędny dla naszej skóry, włosów i paznokci. Krzemionka sprawia, że skóra bywa gładka i elastyczna, a włosy odżywione i pełne blasku. Krzemionka ma też dość wielki wpływ na stan kości i zębów, gdyż przyspiesza ich mineralizację. menu kaszy jaglanej kilka razy w tyg. może więc wspomóc ; nasz ;, ale wzmocnić nasze zdrowie od środka. 3. Nie zawiera glutenu Kasza jaglana bywa produktem bezglutenowym. Mogą ją bez strachu jeść osoby cierpiące na celiakię albo borykające się z nietolerancją tego składnika pokarmowego. Dzięki kaszy jaglanej bezglutenowcy mogąkasza  jaglana  na  diecie urozmaicić swoje codzienne posiłki bez szkodzenia swojemu zdrowiu. W teraźniejszych czasach gluten likwidują ; osoby, które chorują na celiakię, ale też osoby, którym jest zależna na pełnym kondycji odżywianiu i zachowaniu młodości na długie wakacji. Według licznych tekstów klinicznych, gluten dla naszego ludzkiego ustroju nie bywa niezbędny, a może być szkodliwy – jego wyeliminowanie może Czy warto jeść kaszę jaglaną? być więc opłacalne dla kondycji fizycznej. Zobacz też: Dlaczego gluten bywa taki szkodliwy, naukowe wyjaśnienie. 4. chroni przed wieloma chorobamiKasza jaglana bywa bogatym źródłem antyoksydantów, które mają właściwości przeciwutleniające. W naszym organizmie niwelują one wolne rodniki, które czynią spustoszenie w tkankach i narządach, przyspieszają procesy starzenia i mogą przyczyniać się do powstawania licznych problemu rakowych. kuracja dietetyczna bogata w kasze jaglaną bywa więc idealną profilaktyką w chorobach serca czy układu pokarmowego, także może zmniejszyć ryzyko pojawienia się nowotworu.  Kasza jaglana zawiera tryptofan. To aminokwas, który musimy dostarczyć wraz z dietą. To dzięki niemu mamy korzystny humor, to on relaksuje nasze ciało, uspokaja nerwy i poprawia sen. Tryptofan ma też oddziaływanie przeciwdepresyjne, które bywa zazwyczaj wykorzystywane w terapii polepszającej kurację łagodniejszych stanów depresyjnych. posiada w zawartości też magnez, witaminę B3, która pomaga obniżyć zakres niedobrego cholesterolu także zmniejszyć zakres trójglicerydów i białka C-reaktywnego, co może być przydatne w zapobieganiu chorobom układu krążeniu. 5. Poprawia humor W kaszy jaglanej znajduje się znaczną dawka witamin z zespołu B, które regulują pracę układu nerwowego, poprawiają humor, mogą bardzo złagodzić efekty stanów depresyjnych czy nerwów. Jeżeli posiadasz stresującą pracę albo żyjesz w ciągłym napięciu, kaszę jaglaną powinieneś jeść jak przeważnie. Jak świetnie ugotować kaszę jaglaną? Kasza jaglana bywa całkowita kondycji fizycznej i doskonale smakuje, jednak wymaga odpowiedniego wykonania. Przede wszystkim dlatego, że zawiera w sobie mnóstwo goryczki, której trzeba się pozbyć, żeby polepszyć wartość smakową. Przed ugotowaniem kaszy należy ją dość dokładnie przepłukać na sitku – najlepiej kilka razy, naprzemiennie polewając ciepłą i zimną wodą. potem całą kasze przesypujemy do garnka, zalewamy wodą i wstawiamy do przygotowywania składników. Kasza może gotować się pod przykryciem, ale nie należy jej mieszać.  Co można wybudować z kaszy jaglanej? Kasza jaglana ze względu na swój łagodny smak doskonale komponuje się zarówno z daniami słodkimi, ; słonymi. potrzeb zużytkowania w domu bywa naprawdę mnóstwo. 1. w miejsce owsianki Jeśli nie uwielbiasz smaku tradycyjnej owsianki, a jest zależna

Tobie na pożywnym i sycącym śniadaniu, zamień płatki owsiane na kaszę jaglaną.

będzie wystarczająca ugotowaną kasze rozmieszać w miseczce, dodać do smaku ukochane owoce (banany, truskawki, maliny, jagody, suszoną żurawinę czy rodzynki), całość dokładnie wymieszać i zalać niewielką zawartością mleka roślinnego. Takie pożywne śniadanie doskonale smakuje zarówno w wersji ciepłej, ; na chłód. Dostarczy mnóstwa energii na mnóstwo godzin i nie dopuści do szybkiego powrotu uczucia głodu. 2. alt2 Tarta z kaszy jaglanej Tarta na bazie kaszy jaglanej to doskonałe rozstrzygnięcie dla ludzi, które nie tolerują glutenu. będzie wystarczająca wymieszać kaszę jaglaną z kilkoma łyżkami mąki kukurydzianej, wbić jajko i całość ugnieść na ciasto. potem to ciasto wykładamy na formę do tarty i kładziemy to, na co akurat mamy ochota – suszone pomidory, ugotowany szpinak, oliwki, ser zwykły albo pleśniowy, kawałki drobiu, cukinię, bakłażana – jednym słowem wszystko, co da się przyrządzić. W taki sposób uzyskamy zdrowy, smaczny i dość pożywny substytut pizzy. Tartę z kaszy jaglanej można też przyrządzić z dowolnymi owocami. 3. Pasta z kaszy jaglanej Ugotowaną kasze jaglaną można też wymienić na pyszną pastę, idealną do smarowania pieczywa. Ugotowaną kaszę należy zmiksować na gładką masę, dodać do smaku soli, pieprzu i dowolnie wybranych ziół i dodatki – mogą to być suszone pomidory, szpinak, jajka, czosnek, szczypiorek, pieczarki czy tuńczyka. potrzeb wykonania pasty bywa tak mnóstwo, że można poprzez niekrótki pora eksperymentować w domu, a pomysły i tak nie wyczerpią się. 4. Kotlety z kaszy jaglanej To doskonałe rozstrzygnięcie dla wegetarian, którym marzy się ; zjeść smażonego kotleta. Kasza jaglana ma idealną, kleistą konsystencję, z której można uformować pulpety czy burgery. Do kotletów także można dodać mnóstwo dodatków w zależności od upodobań – mogą to być pieczarki, jajka, soczewica, kartofle, ziarna dyni i słonecznika. prawidłowo posiadać na uwadze o dodaniu do masy kotletowej surowego jajka – wtedy kotlety podczas smażenia nie rozpadną się. Jaglane kotleciki można dawać w towarzystwie sosów, można tez wybudować z nich domowej pracy wegetariańskie hamburgery. Zobacz też przepis na moje kotlety z kaszy jaglanej, szpinaku i jajka. 5. Sałatki z kaszy jaglanej Kasza jaglana bywa idealnym składnikiem licznych sałatek, podawanych na chłód. Praktycznie wszędzie tam, gdzie w przepisie bywa makaron czy ryż, można w zamian podstawić kasze jaglana. Dzięki temu potrawa powinno równie smaczna, a jednocześnie dużo więcej wartościowa pod względem odżywczym. Zaspokoi też nieposkromiony apetyt na

dużo dłużej niż sałatka na bazie białego makaronu czy ryżu. Do krótkiego okresu

zapomniana kasza jaglana, ostatnio wraca do łask – i słusznie! Przede wszystkim kasza jaglana jest zasadotwórcza w procesie trawienia. Co to dla nas znaczy? Większość składników jakie zjadamy na codzień (pieczywo, cukier, kawa, mięso, nabiał) to substancje kwasotwórcze. Największe zakwaszenie1 wpływają na (w partii): mleko, piwo, kawa, herbata, Coca-Cola. Dr Robert Young, jeden z najlepszych specjalistów od mikrobiologii, alt3 biochemii i suplementacji jest twórcą nowoczesnej fizjologii. Według nowoczesnej fizjologii przyczyną wszystkich dolegliwości, m.in. cukrzycy, miażdżycy i dolegliwości rakowych2, jest nadmierne zakwaszenie ludzkiego ustroju. jest ono spowodowane zwłaszcza niewłaściwą dietą, a dokładniej nazbyt dużą zawartością cukru i białka zwierzęcego. Kasza jaglana neutralizuje zakwaszenie ludzkiego ustroju, służy utrzymać równowagę kwasowo-zasadową, dlatego jest tak bardzo ważna w profilaktyce antynowotworowej, antycukrzycowej, antymieżdżycowej, itd. Poza tym kasza jaglana ma bardzo dużo odrębnych zalet: - posiada wit. z grupy B, które wzmacniają pracę jelita grubego - posiada lacytynę – czyli wspomaga pamięć - posiada w substancje mineralne, takie jak: wapń, fosfor, potas i żelazo - posiada  rzadko występującą w produktach konsumpcyjnych krzemionkę, która bardzo prawidłowo wpływa na stawy, więc na wygląd ciała, paznokci i włosów - dostarcza pełnowartościowego białka -  usuwa z ludzkiego ustroju wilgoć, która jest przyczyną częstych zapaleń i dolegliwości nosogardła. - należy do zwłaszcza lekkostrawnych składników zbożowych, ale jednocześnie dostarcza sporej porcji energii w postaci węglowodanów złożonych - polecana jest w chorobach trzustki, wątroby, jelit i nerek i przy wyziębieniu ludzkiego ustroju - wzmacnia nerki, harmonizuje śledzionę i żołądek Jednym słowem: kasza jaglana ma nieoceniony wpływ na nasze zdrowie. należy po prostu ją jeść! 1 na podstawie eksperymentów przeprowadzonych na 150 ochotnikach, którym wpuszczono do żołądka sondy i podawano różne płyny na Kalifornijskim Uniwersytecie w San Diego 2 teorię o powstawaniu nowotworu w wyniku zakwaszenia ludzkiego ustroju udowodnił dwukrotny laureat Nagrody Nobla w dziedzinie medycyny, niemiecki biochemik, dr Otto Warburg w 1931 roku. (Sławomir Nowakowski. Uroda i Zdrowie. 2004. str.42-43). Jeśli posiadasz już dość posiłków w kółko tylko płatków owsianych i ryżu, to wiedz, że istnieją więc inne cenne źródła węglowodanów, które prawidłowo włączyć do diety. Jednym z takich kwestii jest bez wątpienia kasza jaglana, która pomimo walorów odżywczych i smakowych z nieznanych powodów jest jednym z rzadziej jadanych kwestii zbożowych. Jeśli do tej pory nie miałeś okazji jej przetestować – to pora to mienić. poniżej pięć dobrych powodów, dla których prawidłowo jeść kaszę jaglaną. doskonałe kopalnia węglowodanów Kasza jaglana bez wątpienia jest doskonałe kopalnia węglowodanów. W 100g dostarcza ponad 70g tego składnika pokarmowego (pod postacią skrobi), w towarzystwie obniżającego poposiłkową glikemię i regulującego pracę jelit błonnika. Kasza jaglana swobodnie stanowić może opcję dla ryżu, płatków owsianych, makaronów z całościowego ziarna i pozostałych kwestii zbożowych. Kasza jaglana charakteryzuje się też niewielkim ładunkiem glikemicznym co ma szczególne

wartość dla cierpiących na cukrzycę i alt4 ludzi z zaburzoną kontrolą glikemii.

Dobre kopalnia białka W 100g kaszy jaglanej obecne jest ponad 10g białka. Co szczególnie istotne jest to białko całkiem przyzwoitej jakości, w którym aminokwasem ograniczającym jest lizyna. dobrze nadmienić, że bardzo dużo lizyny zawierają artykuły mleczne, tak wiec łącząc w ramach daniu kaszę jaglaną z mlekiem, jogurtem albo serkiem wiejskim doprowadzamy do bardzo korzystnego zbilansowania aminokwasów, czego skutkiem jest białko komplementarne o wysokiej wartości odżywczej. Kasza jaglana na tle pozostałych kwestii zbożowych wyróżnia się też wysoką zawartością leucyny – aminokwasu mającego kluczowe wartość dla rozwoju tkanki mięśniowej. Posiada właściwości zasadotwórcze Kasza jaglana inaczej niż pozostałych kwestii zbożowych nie jedynie nie posiada oddziaływania kwasotwórczego, a wręcz – lekko alkalizujące. jest to niezwykle istotna kwestia z punktu widzenia utrzymania równowagi kwasowo-zasadowej. Niestety w naszym normalnym menu dominują artykuły o cechach zakwaszających, do których z wyjątkiem wspomnianych zbóż zaliczyć więc należy mięso, jaja, ryby, orzechy, nasiona, jarzyny strączkowe i znaczną część kwestii mlecznych. Dla utrzymania równowagi ważna jest więc odpowiednio wysoka konsumpcja kwestii zasadotwórczych -  zaliczyć do nich trzeba zwłaszcza jarzyny i owoce, mleko i kefiry zdrowe i… kaszę jaglaną! Dostarcza witamin z grupy B Kasza jaglana jest dobre kopalnia witamin z grupy B, zwłaszcza kwasu foliowego, pirydoksyny, niacyny i tiaminy, zaspokajając średnio od 20 do 30% zapotrzebowania na te substancje pokarmowe (dawka zawarta w 100g kaszy jaglanej). Odpowiednia podaż witamin z grupy B jest ważna zarówno dla prawidłowego przebiegu procesów metabolicznych związanych z przemianami węglowodanów i białek, także także dla utrzymania w szczytowej kondycji fizycznej fizycznej układu nerwowego i układu krążenia. Dostarcza ważnych pierwiastków Kasza jaglana posiada w zawartości więc szereg

ważnych dla naszego organizmu substancji mineralnych. Przede wszystkim

jest świetnym źródłem magnezu (ponad 100mg w 100g kaszy, czyli około 25 - 30% dziennego zapotrzebowania), cynku (3- 3,5mg w 100g kaszy, czyli także około 25 - 30% dziennego zapotrzebowania). Kasza jaglana dodatkowo dostarcza więc żelaza, miedzi, manganu i pewnej ilości potasu. Podsumowanie jak widać, istnieje przynajmniej pięć dobrych powodów, dla których prawidłowo włączyć kaszę jaglaną do własnego menu. Nie bez wpływu jest więc fakt, że kasza jaglana jest po prostu smaczna i doskonale komponuje się zarówno z mięsem i warzywami w przypadku dań wytrawnych, także także z owocami i nabiałem w przypadku potraw serwowanych „na słodko”. Kasza jaglana stanowić też może cenny składnik kuchni wegetariańskiej i wegańskiej.

 

Zobacz też 

EcoSlim Opinioni


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness