Dlaczego warto jeść siemie lniane? Oto 10 powodów!

Dlaczego warto jeść siemie lniane? Oto 10 powodów!

Redakcja

2017-08-08

brak komentarzy

Moda na super żarcie, czy jak kto woli superfoods,siemie  lniane  właściwości

rośnie samoczynnie szybko jak moda na bycie fit. teraz wszyscy (no… może prawie wszyscy) zamierzają się zdrowo odżywiać oraz dzięki temu wyglądać młodo i cieszyć się dobrą formą fizyczną. Dlatego obkupują się w jagody goji, jagody açai, nasiona chia, spirulinę, chlorellę oraz inne algi, komosę ryżową (quinoa), proszek maca, rokitnik, żeń-szeń, aloes, oleje tłoczone na zimno… Lista okazuje się bardzo długa. Niektóre produkty okazują się słusznie wychwalane, inne to raczej mało znane rośliny, na których konkretny człowiek postanowił zbić fortunę, wykorzystując ignorancję oraz naiwność ludzi. prawda okazuje się ta, że praktycznie wszystko, co jadalne, trzeba nazwać mianem superfood. można znaleźć jakiś mikroskładnik, który występuje w danym produkcie w ilości mniej więcej 50% dziennej rekomendowanej porcji, a później przypisać temu mikroskładnikowi jakieś zadziwiające właściwości zdrowotne (zazwyczaj prawdziwe, ale kilkukrotnie przesadzone). Cena, jaką żądają od nas producenci za rodzaju towary, okazuje się zazwyczaj co najmniej zatrważająca. Czy mimo wszystko naprawdę musimy wydawać bajońskie sumy, by dbać o nasze zdrowie? w tym artykule chcę Wam pokazać, że wcale nie. okazuje się mnóstwo poczciwych, niedocenianych, niepamiętanych preparatów bogatych w różne substancje, które trzeba kupić w bardzo rozsądnej cenie, a czasem nawet za pół darmo. Żeby nie wyjść na zrzędę, przyznaję się, że mam w swojej spiżarni nasiona chia, czasem też kupuję jagody goji, używam proszku maca, piję wodę kokosową ćwiczeń. Staram się po prostu zachować powściągliwość oraz zdrowy rozsądek. Tak to już okazuje się, że cudze chwalimy oraz tak dalej, a przecież nie trzeba wydawać milionów, żeby zaspokoić zapotrzebowanie na wszystkie potrzebne substancje.  Siemię lniane Na Siemię lniane – niedoceniany produkt spożywczy początek, siemię lniane, o którym pisałem już co nieco w drugim tekście serii „Arsenał wytrzymałościowca”. Rodzina kwasów tłuszczowych omega-3, których siemię okazuje się bogatym źródłem bardzo świetnie wpływa na sprawność, dodatkowo służy utrzymać prawidłowy pułap cholesterolu. Siemię dostarcza też dużo manganu, magnezu, fosforu, miedzi, żelaza, cynku, witamin z zespołu B, czy wapnia. Choć w porównaniu z nasionami chia wychodzi trochę gorzej pod względem gęstości odżywczej to cenowo siemię bije szałwię hiszpańską na skroń. Kilogramową paczkę trzeba kupić za mniej więcej 6 zł, podczas gdy 250 g nasion chia może kosztować ponad 20 zł. bardzo świetnie wypada również siemię w porównaniu z olejem lnianym, który w aktu do własnego „poprzednika” okazuje się wręcz jałowy odżywczo. wcale idea aplikowania olejów dla celów natury zdrowotnej była dla mnie od zawsze niezrozumiała. Po co płacić 50 zł (co najmniej!) za litr takiego oleju, skoro trzeba kupić „oryginalny” preparat bardzo zdrowszy oraz tańszy? Już na samym początku odpowiemy na to pytanie – oba ziarna trzeba wprowadzić na stałe do swojej kuracji odchudzającej! Siemię lniane bywa znane, ale często niedoceniane. zazwyczaj stosuje się je doraźnie – osłonowo przy problemach żołądkowych. Weganie i alergicy wykorzystują je dodatkowo jako zamiennik jajka. Chia (szałwia hiszpańska) pojawiła w świadomości konsumentów stosunkowo niedawno, ale szybko zaczęła zyskiwać sława. części ludzi nie trzeba było do niej przekonywać, mimo wszystko pojawiły się też głosy, że nie trzeba przepłacać, skoro siemię lniane bywa lepsze i tańsze. Czym się różnią? Siemię lniane to nasiona lnu zwyczajnego. Nasiona chia pochodzą od rośliny o takiej samej nazwie, uprawianej w Ameryce Południowej. Obydwa charakteryzują się przede wszystkim bogactwem nienasyconych kwasów tłuszczowych

Omega 3, wysoką alt2 zawartością błonnika i lignanów.siemie  lniane  przy  odchudzaniu

Oba ziarna są bezglutenowe. są to związki, które cechują się mocnymi właściwościami antyoksydacyjnymi i antyestrogenowymi. analiz wykazały, że mogą posiadać udział w profilaktyce raka biustu i raka prostaty. Niestety, nie bywa łatwo czerpać je z normalnej kuracji odchudzającej, gdyż większość popularnych czynników konsumpcyjnych nie posiada w składzie ich za bardzo mnóstwo. Wyjątkiem bywa właśnie siemię Dla alergików pokarmowych chia bywa szczególnie cenna ze względu na wysoką zawartość wapnia. okazuje się to kluczowe, zwłaszcza na diecie, w której eliminowany bywa nabiał. Jak wykonywać nasiona chia? Nasiona chia najdogodniej spożywać w postaci puddingu – jego przygotowanie bywa nieskomplikowane i nie potrzebuje przyrządzania pokarmów. Nasiona trzeba dodawać też do smoothies. świetnie bywa, jeśli spożywane są na surowo. Wprowadzając je do kuracji odchudzającej należy mieć na uwadze, aby podkręcić dawkę wypijanych substancji. Chia – jakie proporcje na puddnig? Przepisy są różne. W ciągu dnia ; zjadać ok. 3 łyżeczek ziaren chia. Taką dawkę należy zalać szklanką mleka roślinnego albo płynu, dokładnie wymieszać i odstawić (najdogodniej na noc) do chłodziarki. trzeba dowolnie wybierać dodatki (np. owoce, dżem), także osłodzić naturalnym słodzikiem (np. syropem z agawy, stewią). Jak wykonywać siemię? Siemię najdogodniej spożywać zmielone. Jeśli go nie zmielimy, większość cennych właściwości nie pozostanie wchłonięta do ludzkiego ustroju, gdyż siemię w postaci ziaren nie bywa trawione. Z ziaren siemienia trzeba także przygotować kisiel (zalać wodą i odstawić albo minutę pogotować), ale wtedy powinno miało ono zwłaszcza oddziaływanie osłaniające na błonę śluzową żołądka. Siemię najdogodniej mielić prosto przed spożywaniem. Kisiel z siemienia bywa dobrym zamiennikiem jajka. Siemię lniane okazuje się surowcem znanym naszej alt3 ludzkości od bardzo dawna, a mimo wszystko stale poprzez nas mocno niedocenianym. Jego wysokie walory odżywcze – w tym prosto absorbowane oraz wysokowartościowe białko (20-30% zawartości) – czynią z niego preparat niezwykle przydatny w naszej codziennej diecie. „Funcional food”. Jak ją wykorzystać?   1. ochrania żołądek Substancje śluzowe trwające w siemieniu lnianym okazują się niezwykle odporne na trawienie. Z tego względu, nasiona lnu okazują się wykorzystywane w środkach do powlekania błon śluzowych przełyku, żołądka i partii dwunastnicy, dzięki czemu powstaje osłona przeciwko szkodliwym faktorom z zewnątrz (np. w przypadku zatruć składnikami żrącymi, przy owrzodzeniach układu pokarmowego, kaszlu i chrypce).   2. Wspomaga spalenie warstwy tłuszczowej Wysoka zawartość błonnika wspomaga menu odchudzającą.

Dzięki jego lekko „zapychającym” działaniu, wartości  odżywcze  siemie  lniane

nagłe napady głodu okazują się z upływem czasu coraz mniejsze.   3. subtelnie przeczyszcza Kleik powstały w wyniku zamoczenia nasion lnu, ma działanie subtelnie przeczyszczające oraz przyspieszające perystaltykę jelit. Ponadto, stwarza opłacalne podłoże dla rozwoju upragnionej flory bakteryjnej w jelicie grubym. miksturą ta pomoże więc w przypadku wzdęć, zaparć czy kłopotów ze złym trawieniem.   4. działa odmładzająco  Nasiona lnu okazują się zasobne w mikroelementy (magnez, żelazo) oraz wit. – w tym więc takie o działaniu antyoksydacyjnym (A oraz E) zapobiegającym m.in. starzeniu się skóry czy rozwojowi licznych problemów rakowych i przewlekłych niezakaźnych (np. cukrzyca rodzaju II). Dzięki takiej kompozycji, mieszanki lnu stają się świetnym eliksirem młodości dla jakiejkolwiek kobiety (oraz nie jedynie). Idealnym, niedrogim oraz bezpiecznym.    5. przeciwdziała chorobom nowotworowym również oraz trwające w siemieniu lignany (bardzo wysoka zawartość) wykazują profilaktyczne działanie wobec nowotworów m.in. biustu, prostaty czy jelita grubego.   

6. świetne alt4 dla bezglutenowców

  Substancje białkowe siemienia lnianego nie zawierają białek glutenowych, dzięki czemu dla ludzi chorujących na celiakię, siemię lniane to niezwykle wartościowy preparat spożywczy.   7. ochrania przed infekcjami  Nasiona lnu zawierają ponad 40% tłuszczu, w którym przeważają niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT). NNKT odpowiedzialne są za szereg ważnych funkcji w naszym organizmie m.in. dbają o dobry etap naszej skóry i chronią nas przed infekcjami.    8. Obniża cholesterol    obecny w lnie kwas alfa linolenowy (omega-3) obniża zawartość cholesterolu we krwi i poprawia gospodarkę tłuszczową, zapobiegając jednocześnie chorobom układu krążenia w tym arteriosklerozie czy arytmii serca.    9. Łagodzi ciążową niestrawność Kleik z siemienia idealnie sprawdza się w przypadku zgagi. Wspomnianą miksturę piłam poprzez cały czas swojej ciąży. Pomagało nawet przy napadach, które zwykle kończyły się wymiotowaniem oraz spaniem na siedząco.   10. Tanie SPA Siemię lniane świetnie sprawdza się również w domowych kosmetykach. 2 łyżki siemienia zalane litrem h2o, ugotowane na wolnym ogniu poprzez 15 minut oraz przestudzone - okazują się świetną kąpielą wygładzającą szorstkie dłonie. Maseczki z siemienia mają tymczasem działanie odżywcze, regenerujące oraz leczące zapalenia i trądzikowe skóry.   Siemię lniane ma delikatny, ledwie wyczuwalny, orzechowy odczucie smakowe dzięki czemu z powodzeniem da się dodać go do praktycznie wszystkich składników i potraw – jogurtów, sałatek, panierki, ciast oraz koktajlów (truskawkowy z botwinką, z owocami goji oraz żurawiną). Gorącą wodą da się zalewać zarówno całe ziarna więc miał. bywa niedrogi oraz niezwykle wydajny. Jeśli więc zmagasz się z problemami układu pokarmowego, oddechowego, czy nawet nerwowego – nim sięgniesz po apteczne medykamenty – wypróbuj ziarna lnu. Naprawdę zaleca się.

 

Zobacz też 

Opaski tyvek


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness